Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hukot
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 16:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

Nazdar hoši, konečne som sa dostal aj do terénu, išiel som na chatu na lazoch, a pri zapnutí redukcie a šplhaní do kopca sa dosť výrazne zvýšila hlučnosť prídavnej prevodovky - také silné hučanie. Je to normálne? Robí to aj vám.
A ešte jedna otázočka: pri bežnej jazde sa pri rýchlosti len medzi 40-50km/hod ozýva zo zadu akoby z diferáku hučanie podobné tomu, ako keď hučí strešný nosič. Nevie niekto čo to môže byť?
Díky za rady.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Hukot
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 19:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.01.2009

Příspěvky:

790

Bydliště:

okr. Karviná

spíš napiš co jsi tam přesně zapnul, možnosti jsou dvě ( u standartu ) High a Low to je jen rychlá a pomalá podlě mě jen jede auto normálně a pomalu při stejných otáčkách ,předek se zapíná dle potřeby sám , a potom ta poslední poloha to je podle mě uzávěrka mezi mápravami a s tím se do zatáčky vůbec nesmí a po rovině jen na vyjetí s problému pokud to teda ještě pomůže a to je ještě myslím omezeno rychlostí , ale jinak s mých zkušeností žádný jiný zvuk při ničem co jsem zapnul slyšet nebyl. takže ložiska všude možně. :D .

_________________
VW Touareg R5 , VW T4, VW LT, P Boxer.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Hukot
PříspěvekNapsal: 20.08.2009 09:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

V jazde v teréne nie som začiatočník, mám už dosť nabehané aj v ťažkom teréne (mám Jeep Grand Cherokee a chatu v horách na samote). Mňa len prekvapil ten hukot pri jazde. Mám tam aj uzávierku stredného difu. Môže sa používať aj pri dlhšej jazde, ale len na nespevnených povrchoch, lebo inak by si mohol rozlámať diferák, alebo poloosi. A práve pri jazde v prudkom kopci sa doporučuje použiť uzávierku stredu, aby sa odľahčila medzinápravová spojka, alebo čo to tam v tom Touaregu je. Nikde som sa totiž nedočítal, či tam je klasický medzinápravový diferák, alebo nejaký Haldex.
Ten hukot je dosť výrazný, z vonku nie je počuť, len v kabíne. Pripisoval som to zväčšeniu prevodov pri zaradení redukcie (poloha LOW, zväčší prevod o 2,7x - (pre neznalých ako keď na bicykli prehodíš vpredu na najmenšie kolečko) prevody sa skrátia 2,7 násobne).
Ešte skúsim pozrieť olej v prídavnej prevodovke.

To Lubo: ja myslím, že tam je permanentná 4x4 50:50 cez šnekový medzinápravový diferák, podobne ako to má AUDI s elektronickou uzávierkou, ktorá presúva krúťak podľa potreby dopredu, alebo dozadu, prípadne uzavrie úplne (manuálna voľba).
Len nikde o tom nie je nič písané.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Hukot
PříspěvekNapsal: 20.08.2009 09:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.01.2009

Příspěvky:

790

Bydliště:

okr. Karviná

pokud máš ta kolečku celkem 4 polohy tak je to něco jiného než my co máme základ a to nevím co to je, a tomu jak to vlastně funguje taky nerozumím ,jen sem sledoval co to dělá na sněhu v kopci atd. třeba nám někdo kdo tomu rozumí popíše .

_________________
VW Touareg R5 , VW T4, VW LT, P Boxer.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Hukot
PříspěvekNapsal: 20.08.2009 10:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

Ja mám len tri polohy: Hi - normálny prevod, Low - redukovaný prevod, alebo redukcia, používa sa pri jazde v teréne, ťahaní ťažkých prívesov v kopcoch.... Násobí krútiaci moment prenášaný na nápravo/koleso. Umožňuje pomalú jazdu v teréne s využití maximálneho krútiaceho momentu a výkonu. Šetrí spojku a motor pri jazde v teréne. Low s uzávierkou medzinápravového diferáku - uzamkne medzinápravový diferenciál a tým rozloží rozdelenie krútiaceho momentu 50:50 na prednú a zadnú nápravu. Používa sa pri jazde v náročnom teréne, kde by automatickým presúvaním krúťaku mohlo auto stratiť trakciu, takisto ako pri odľahčení jedného z kolies na náprave. Toto začne prešmykovať, vtedy zasiahne elektronika, ktorá toto koleso pribzdí, prípadne zníži výkon motora a vy strácate trakciu a daný úsek už nemusíte vysť. Šereí sa tým hlavne brzdový systém.
Ešte existuje štvrtá poloha - s uzávierkou aj zadného difu. Používa sa hlavne na vyprostenie, prípadne pri brodení alebo jazde na blatovom kopci, prípadne snehu. Uzávierky je možné používať len na nespevnenom povrchu, prípadne aj na asfalte, ale len pri priamej jazde.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Hukot
PříspěvekNapsal: 20.08.2009 10:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.01.2009

Příspěvky:

790

Bydliště:

okr. Karviná

jsem z toho jelen. je třeba počkat na sníh a vyzkoušet to. :D

_________________
VW Touareg R5 , VW T4, VW LT, P Boxer.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Hukot
PříspěvekNapsal: 20.08.2009 13:00 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5890

Bydliště:

Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Taky mám jen uzávěrku mezinápravovýho a jsem taky zvědavej, co to bude dělat. Jen jsem si to vyzkoušel, jestli to funguje a to je vše. Ani nemám moc možnost zajet do terénu.

_________________
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

_________________
VW Touareg facelift 2.5 TDI chip + Touareg 4.2 V8 FSI Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Hukot
PříspěvekNapsal: 21.08.2009 08:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

trochu teorie: http://www.volkswagen.cz/vw2028/pohon_touareg/

takže máme tam klasický medzinápravový diferenciál (podobne ako Subaru, Lada Niva...) s elektronicky ovládanou uzávierkou. Ten hukot by mohol spôsobiť beh hydraulického čerpadla ovládajúceho lamely uzávierky. Ale ešte to preverím.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: mirin a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group