Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 16.11.2009 08:56 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5890

Bydliště:

Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Tak jsem si byl v pátek vyzkoušet mazlíka na dráze - viz 3. strana v mým topicu viewtopic.php?f=218&t=112401&start=30

A mám dotaz, protože to bylo poprvý, co jsem takhle jezdil s manualem. Jinak s automatem jsem tady blbnul hodněkrát.

Situace: Podvozek na OFF Road, 1. rychl. st., redukce, uzávěrka mezinápravovýho, výjezd cca 30st., výmoly, auto se dost kríží.
Při tomto výjezdu, kdy kola prohrabávají mi přestane reagovat na plyn, můžu ho mít až na podlaze a otáčky v tom nejprudším letí rychle dolů, až motor chcípne. Poprvý jsem z toho nechápal, protože s automatem nastavený otáčky na 2000 a ve 4 lidech se vyškrábal, jako by to byl výjezd na zahrádku. A já ani omylem 8O :?
Pročetl jsem příručku s tím že to přece není možný..... Vyrazil jsem znova:
- vypnutá uzávěra - nevyjel
- vypnutý ESP - nevyjel
- bez redukce na normální jízdní režim - naprosto v pohodě, jen moc rychle.

V knize se píše, že při zařazené redukci se mění charakteristika ABS, ESP a hlavně EDS a to je asi ono - 2 kole stojí zatížená, 2 se protáčí(hrabou) a elektronika se je snaží přibrzdit a asi i ubírá otáčky aby se kola chytily. Ale to je přece v tako vý situaci blbost.
Nechápu to :? :?
Umíte někdo poradit, co je jinak nebo špatně?

_________________
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

_________________
VW Touareg facelift 2.5 TDI chip + Touareg 4.2 V8 FSI Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 16.11.2009 11:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

Robil si všetko správne. Redukcia OK, ja by som dal aj uzávierku, ale asi by som skúsil rozbeh na redukovanej 2. Keď vypneš ESP, nevypneš elektronické uzávierky a protiprešmykový systém, ktorý ti všetko zblbne a auto zdochne.
Inak všeobecne sa odporúča pri manuáloch podradiť ešte pod kopcom a plynulo ho výšť až zo spodu a v žiadnom prípade v kopci nezastavovať.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 17.11.2009 10:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.10.2008

Příspěvky:

75

Bydliště:

Olomouc

Přesně tak, pokud máš zařazenou redukci tak rozjezd na dvojku a menší kopec na redukovanou trojku, nabrat rychlost a v kopci neřadit. Pokud má trošku slušné gumy, tak redukci využiješ jen při hodně rozbitém terénu kdy potřebuješ jet hodně pomalu.

_________________
______________________________
Touareg V8, benzíno-plynové vozítko


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 17.11.2009 13:13 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5890

Bydliště:

Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

jezdil jsem na zimačkách, gumy přímo do terenu nemám a ani o nich neuvažuju, protože tohle byl jen takový výlet.
Na dvojku jsem to nezkoušel, to je pravda. Asi to ještě zkusím, jen nevím kdy. A to by mělo vliv na to co mi elektronika dělala??? Že ubírala plyn?
Já jsem právě chtěl jet pomalu, protože tenhle výjezd byl docela hrbolatej a s automatem jsem to tam lidem ukazoval pěkně pomaličku za jedna a s redukcí.
Viz tady :arrow: Tohle je to co jsem vyjel jen sám, bez lidí v autě.

Je tam slyšet jak je motor ze začátku vytočenej a potom ubírá.
Nerozumím tomu :? :?

_________________
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

_________________
VW Touareg facelift 2.5 TDI chip + Touareg 4.2 V8 FSI Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 18.11.2009 18:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

No je to tak nastavené od výroby. Manuál má v tomto nevýhodu. Funguje to asi takto: Zaradíš redukovanú 1, obrovský krútiaci moment sa prenáša na kolesá, ktoré sa začnú prešmykovať. Elektronika zaregistruje prešmyk a začne pribrzďovať jednotlivé kolesá a znižovať výkon motora. Keďže nesprávne gumy na šmykľavom povrchu preklzujú a nepomáha elektronická uzávierka - pribrzďujú sa všetky kolesá, tak elektronika znižuje výkon motora, ktorý už ale nevládze odbrzdené auto rozbehnúť a zdochne. Proste sa to celé zacykluje a koniec.
Automat to preto zvládne, lebo má "prešmyk" v hydromeniči. Na manuále to musíš kompenzovať spojkou, ale po pár takých výjazdoch ju spáliš. Preto to skús na 2. a opatrne so spojkou. Veľmi výrazný vplyv na výjazd má použitie vhodných pneumatík.
P.S. Manuály pre jazdu v teréne hovoria, že treba ešte pod prudkým kopcom odhadnúť a zaradiť správny prevodový stupeň na plynulé zvládnutie celého výjazdu bez nutnosti podraďovania. Tá redukovaná 1. je prevod na veľmi pomalé plazenie sa v náročnom teréne (pne, veľké balvany, kmene stromov....). V podstane sa jazdí skoro bez plynu, alebo len na minimálny plyn.
Prípadne to skús ešte rozbehnúť skoro bez plynu na tej redukovanej 1.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 18.11.2009 21:08 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5890

Bydliště:

Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Koto díky moc za vysvětlení. Už mi to je jasný. To o tom, že na to má vliv měnič jsem si už taky začínal myslet. Zkusím to ještě na jiné rychlostní stupně a uvidím....
Je jasný, já Touarega nemám na to abych s ním jezdil v terénu, je to auto opečovávaný tak, že na něj skoro ani prach nesedá :D Jen jsem si to chtěl vyzkoušet se svým, co už jsem jezdil před tím s automatama. A taky jsem na to čekal půl roku od tý doby co jsem ho koupil a než jsem dal zimáky abych si nepoškrábal svý leťačky :wink: :oops:
Až to zkusím, tak dám vědět, jak to dopadlo :wink:
Ještě jednou díky :D :wink:

_________________
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

_________________
VW Touareg facelift 2.5 TDI chip + Touareg 4.2 V8 FSI Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 17.02.2010 11:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.05.2009

Příspěvky:

238

Bydliště:

Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

Mám touího V10 .. Tohle se mi teda etě nestalo ale když sem byl na jedné z Touareg experience bylo nám tam řečeno že pokud použijeme uzávěrku .. Nějakým způsobem se "zredukuje" síla motoru .. Takže za jedna se řadit vůbec nemá .. U tiptronicu se hodí manuál a za 2 ... A je to slast .. Nádhera ..

_________________
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 17.02.2010 11:30 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5890

Bydliště:

Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Na dvojku to ještě vyzkouším, ale teda až na jaře :|

_________________
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

_________________
VW Touareg facelift 2.5 TDI chip + Touareg 4.2 V8 FSI Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 17.02.2010 19:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.05.2009

Příspěvky:

238

Bydliště:

Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

Pak dej vědět jak to dopadlo .. Btw zkoušel jsi s Téčkem jezdit na sněhu ?? ..

_________________
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 18.02.2010 07:26 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5890

Bydliště:

Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

jj, jasné :D To byly hodiny, až se mi šiška motala :mrgreen: A jednou jsem si dal takovej výjezd, ža se Touareg zastavil, pořád hrabal a pak začal couvat, no, málem jsem měl pěknej smyk na trenkách 8O :lol: a byl jsem hodně rád že jsem našel místo kam jsem mi ho podařilo uklidit, protože tohle by možná skončilo boudou :!:
Už blbnu jen tam, kde mám únikovou zonu :wink:

_________________
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

_________________
VW Touareg facelift 2.5 TDI chip + Touareg 4.2 V8 FSI Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 18.02.2010 08:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.05.2009

Příspěvky:

238

Bydliště:

Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

abych řekl pravdu mě teda na sněhu drobek sklamal .. je pravda že ta V10 je dosti těžkiá .. ale větší ponížení sem nezažil :D kámoš kolem mě jezdil s Pajerem a já ležel na bříšku .. vytáhla mě až rolba :D a to sem se jen potřeboval dostat přes zasněženou louku k chatě :D ale věřím že to byla jen náhoda :D a že drobek příště podrží ..

_________________
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 18.02.2010 09:24 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5890

Bydliště:

Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

na sněhu a obecně všude, kde nejde použít síla motoru, například v bahně, to je jenom o gumách, to už jsem si vyzkoušel. Nic si z toho nedělej :wink:

_________________
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

_________________
VW Touareg facelift 2.5 TDI chip + Touareg 4.2 V8 FSI Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 18.02.2010 09:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.05.2009

Příspěvky:

238

Bydliště:

Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

Každopádně není nad ten pocit moci, když táhneš cizí auto ze závěje :D

_________________
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 18.02.2010 09:30 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5890

Bydliště:

Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

n_ox píše:
Každopádně není nad ten pocit moci, když táhneš cizí auto ze závěje :D

souhlas :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

_________________
VW Touareg facelift 2.5 TDI chip + Touareg 4.2 V8 FSI Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou
PříspěvekNapsal: 19.02.2010 16:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

Všetko v teréne je gumách a hmotnosti. Touareg je moc ťažký a hlavne v ťažkom snehu a blate nemá šancu. Pre taký prípad nosím v kufri reťaze.
Najhoršie čo som zažil je odmek na jar, kedy je vrchná vrstva cca 3 cm rozmrznutá a rozmožená a pod tým je zamrznutá zem. Na tom sa ani na rovine nerozbehneš. Na druhej strane je parádne prerážať 30-40 cm vrstvu prašanu.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group