JanoB píše:Nikdy jsem vzduch neměl, stejně jako jsem nikdy neměl "velké" auto, jen jsem měl asi měsíc X5, která netuším jestli to měla. Pokud je vzduch taková lázeň jak uživatelé vzduchu většinou píší, tak to asi stojí za zvážení. Pro mě je to těžko posouditelné a spíš v tom vidím jakoby to riziko další věci na servis...
těch 220 je dobré vodítko děkuji, mám roční nájezd zhruba 20 takže bych se měl dívat do těch 180 teoreticky aby mi to dva roky vydrželo:)
Ahoj Jano,
byl jsem na tom loni podobně. Tady na fóru, když už jsem tu byl dík pašíkovi asi pět let, jsem poslední dva roky slintal po turkoj. Také jsem stále řešil, jestli to a nebo to a to. Ve finále sem se nejvíc bál právě vzduchu, jako asi i ty. Po cca 15k najetých se už vzduchu nebojím:)
Já chtěl původně asi pathfindera na plantáže, jenže pak jsem se projel v turkoj. Tož sem řešil, že do 300k korunek a nájezd do 200k. Najdeš kulové, nebo spíš pochybné. Tak jsem pár týdnů hledal a podobně jako ty - alá ženská v trimestru váhal. No a pak jsme si se ženů řekli, že asi nejde najít nic s poctivým nájezdem za rozumné prachy. Tož jsem přihodil kilo a jel se podívat na turka, který byl po FL nájezd 122k 176 kw (2008). Koukám sedačky s pamětí, 4Z klima, a další fajn věcičky, ale cena už asi půl mega:/ No a tak jsem ze srandy hodil to win bejvalímu sousedovi co dělá v Bartovi v Pardubkách a on mi řekl. TVL sousede, my to auto známe, ten sem jezdil pravidelně. Tož sem věděl všecko a fakt to bylo vše poctivé.
No a pak když už to začalo i když bylo auto stále servisováno v aut. a mělo jen 122k najetých se začal projevovat čas. Kardan a jeho středové uložení. Že prý 40k u nich. Tož jsem koupil ložisko a s jiným kolegou to v garáži zvládl a stálo to jen 2k. Následně ventilky, když klesá podvozek. Vážně stačilo vyměnit těsnění za pár korun. Pak se zjistilo, že kompresor jest v prd... Podvozek špatně klesal. Repas asi 8k. Pak výměna oleje plus pár blbosti tě výjde po 15k najetých km asi na 5k korunek:) No a samozřejmě výměna oleje v převodovce. To vyšlo asi na 9k. Dále nějaké řemínky a cosi a zase pár tisíc. Pojistka s havarijkem je asi za 16k. Kola: staré ojeté se nechají za pár Kč, ale budeš chtět druhou sadu a rovnou pěknou a budeš na 25k, pak ještě třeba nové zimáky a zase 15k včetně výměny. Pak ti příjde, že 165 kW je málo a budeš chtít chip:) Já tam měl mět 176 kW, ale naměřilo se asi 168 kW. Po úpravě je tam 198 kW a téměř 600 Nm. Jede to pecka, ale ukáže ti to vše, co už bylo před tím na hraně. Třeba u mne se projevuje, že vysokotlaké čerpadlo nestíhá dodávat palivo a jednou za 100 km při plném plynu to pípne, začne tůtat a motor že do servisu a už musím restartovat káru. Jenže to čerpadlo je asi za 25k! GRR. A to jsem koupil auto, které první majitel používal pro rodinu, druhého turka měl na tahání bazénů, které vyrábí a třetího prý jen na blbnutí v terénu. Ale i tak, když se díváš na nájezd, musíš počítat se stářím, protože ty věcičky prostě stárnou:)
Nenech se odradit. I za těch cca 50k ročně, na které to u těch ojetin výjde, to kua stojí za to!!!! Každou minutu, když v tom jedeme, si alespoň já užívám. Sorry taky za elaborát, trochu jsem si dnes posunul hranice spánku a piva, ale třeba ti to helfne:) A sorry za chyby, už ani tu sklenku s pivem nemohu najít:) Kua kde je?
Petr