Stránka 1 z 2

Závada stěračů

Napsal: 11.05.2010 13:54
od kafoun
Prosím o radu. Měl jsem zarezlé čepy táhel mechanizmu stěračů, po rozborce a kompletaci stěrače stejně nejdou. Když je ručně přetáhnu do jiné než základní polohy a zapnu klíček, vrátí se do základní polohy ale na páčku stěračů nereagují. Zadní stěrač jde přední ostřikovače jdou, pojistka stěračů O.K. Kde je třeba nějaké relátko nebo něco co souvisí s ovládacím signálem od páčky? Díky Za pomoc.

Re: Závada stěračů

Napsal: 11.05.2010 15:52
od LuboR5
pokud jsi je měl dlouho zarezlé tak bych to spíše viděl na KO té řídící jednotky na motorku.

Re: Závada stěračů

Napsal: 11.05.2010 20:28
od nalim.k
na relátko zapoměň, tohle není škodovka :D , všechno na tom autě je ovládaný pomocí canu ( dva drátky pomocí kterých jsou prošpikovaný všechny řídící jednotky v autě, a že jich tam je požehnaně ), takže píchnout to na vag a juknout na závady ( vymazat je ) a spustit akční členy řj stěračů a uvidíš co to udělá :D .... jednoduchý opravy typu výměna pojistky nebo relátka na tomhle autě neexistujou, s tím musíš počítat :(

Re: Závada stěračů

Napsal: 13.05.2010 22:21
od koto99
Ja som musel meniť motorček aj pantografy. Pantografy boli hrdzavé a tak mi zhorel motorček, Naprv išli stierač pomaly, potom len občas a potom už vôbec. Po výmene motorčeka sa to opakovalo, ale už som nemenil poistky a šiel som rovno do servisu, kde mi vymenili aj pantograf. Teraz je všetko OK.

Re: Závada stěračů

Napsal: 18.06.2010 12:16
od kafoun
Zdravím všechny, tak nefunkčnost motorku stětačů je odstraněna. Motorek byl odpojen asi tři neděle, teť jsem měl jeden den odpojenu řídící jednotku motoru, no a když jsem všechno zapojoval zpátky, tak mi to nedalo a stěrače jsem zkusil a ejhle, fungují na všechny režimy bezchybně. Vzpadá to tedy že jednotka stěračů když zjistila přetížení motorku, tak přestala vysílat ovládací signál a zkusila to až při opětovném zapojení ř.j. motoru, protože motůrek stěračů jsem už dříve zkoušel zapojovat a nic. Jinak měnit celý pantograf když je zarezlý mi přijde zbytečné, dá se to celé rozebrat arozchodit, jde to blbě ale jde to. Hurá, ahoj.

Re: Závada stěračů

Napsal: 22.06.2010 08:27
od LuboR5
kluci dávejte si pozor na ty stěrače zarezne to vcelku velmi rychle ( 1,5 roku ) , a motorek má takovou sílu že to jedno táhlo urve ( stalo se mi to v neděli ) už mám druhé táhla , jednoduše se to dá zjistit že stěrač nezajíždí až dolů zpomaluje se chod stěračů a ve spodní poloze se nepatrně pochybuje spolujezdcův stěrač , nejvíce trpí na prostředku čep který stojí na místě a jen se otáčí a potom řidičův , přitom stačí jen rozebrat na čepech sundat závlačky a vyčistit a namazat , táhla bez motorku 4000.- kč , s asi okolo 7000.-kč , je to chybou materialu hliník oxiduje a čep je železný v pouzdře . při přidírání se zahřeje roztahne a zadře a hotovo. zkoušel jsem rozhýbat ale praskl ten hliníkový odlitek takže to už bylo jako pozdě opravovat :lol: . týká se to uplně všech ročníků .

Re: Závada stěračů

Napsal: 23.06.2010 07:57
od LuboR5
tadyhle máte k tomu nějaké foto , vše už jede jak má

Re: Závada stěračů

Napsal: 23.06.2010 12:27
od eEDOo
LuboR5 píše:kluci dávejte si pozor na ty stěrače zarezne to vcelku velmi rychle ( 1,5 roku ) , a motorek má takovou sílu že to jedno táhlo urve ( stalo se mi to v neděli ) už mám druhé táhla , jednoduše se to dá zjistit že stěrač nezajíždí až dolů zpomaluje se chod stěračů a ve spodní poloze se nepatrně pochybuje spolujezdcův stěrač , nejvíce trpí na prostředku čep který stojí na místě a jen se otáčí a potom řidičův , přitom stačí jen rozebrat na čepech sundat závlačky a vyčistit a namazat , táhla bez motorku 4000.- kč , s asi okolo 7000.-kč , je to chybou materialu hliník oxiduje a čep je železný v pouzdře . při přidírání se zahřeje roztahne a zadře a hotovo. zkoušel jsem rozhýbat ale praskl ten hliníkový odlitek takže to už bylo jako pozdě opravovat :lol: . týká se to uplně všech ročníků .
...no klasicka choroba koncernu :). Ja som to cistil/mazal na passate, octavia, alhamra. Staci tak 1 hod roboty pred barakom :) a je to hotovo a mate zarobene :)

Re: Závada stěračů

Napsal: 13.07.2010 22:07
od kafoun
Ahoj kolegové, pravděpodobně mám rozuzlení mé závady stěračů. Zjistil jsem totiž že u Touarega (jako ostatně u vícero aut) nejdou stěrače když je otevřená kapota motoru, a tu jsem samozřejmě otevřenou měl, když jsem zkoušel demontovaný motůrek. Takže jsem měl kliku, že se motůrek při zarezlých čepech táhel nestačil odkouřit. Howgh.

Re: Závada stěračů

Napsal: 14.09.2016 23:38
od VOVKA.P
kde je řidici jednotka steraču? r.v 06

Re: Závada stěračů

Napsal: 17.09.2016 16:24
od mirda h
přímo na motoru stěračů

Re: Závada stěračů

Napsal: 17.09.2016 17:34
od VOVKA.P
dik,a kde je motor steraču? Ptam se abych nesundaval zbytečne nejake plast kryty

Re: Závada stěračů

Napsal: 17.09.2016 17:53
od LUKHA
VOVKA.P píše:dik,a kde je motor steraču? Ptam se abych nesundaval zbytečne nejake plast kryty
Sundas oba sterace, plastovy kryt pod sklem a uvidis ho...

Re: Závada stěračů

Napsal: 19.09.2016 14:32
od VOVKA.P
diky

Re: Závada stěračů

Napsal: 25.09.2016 18:12
od breh
Dneska jsem preventivně promazal čepy mechaniky stěraču,nic ještě neposkakovalo ani nebyly žadne problémy,ale stejně sem se tam kouknul.A daval bych tomu rok,maximalně roky dva než by se to ozvalo,vazelina v čepech už byla hodně lepkava a tuha.
Takže doporučuju na to zavčas juknout,dokud nejsou problemy a dokud jsou čepy zdrave bez koroze.
Prace celkem v pohodě.
Zaklad je sundat stěracě,vyrobil sem si na ně pořadny stahovak,nějake viklani bylo bez šance.
Po sundani stěraču,vyndej plast pod př. sklem tim se otevře prostor s mechanikou.Tu drži z hora 4 dlouhe šrouby a z boku v motorovem prostoru 2 kratke šrouby.
Pak už jde mechanika vytahnou.Otáčivé čepy jsou 3.
Je třeba vytahnout z čepu malou segerku a pak to jde rozebrat.Výčistit a pak nazpět poskladat i s promazanim kvalitni vazelinkou.Před rozebranim čepu doporučuju otnačit polohu dilu vuči sebe centrofixem.
Poskladani zpatky všeho je opačny postup rozebirani.
Taktéž doporučuju když už jsou povolene konektory prostřiknout nějakým elektro sprejem i kontakty proti korozi dobudoucna.Třeba kontoxem.
Na foto je vidět kde je jednotka stěraču u el. motoru.