Stránka 2 z 3

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 09.02.2012 06:32
od Radimurb
Koutva píše:Kolegové zdar, i já mám připojení na kompresor, a je jako u všech pod sedadlem spolujezdce, v návodě na obsluhu tlaky plnění nejsou - a to mám český originál a sehnal jsemze zajímavosti i německý - tlaky plnění tam nejsou. Většinou bývá štítek s tlaky plnění ve sloupku dveří u řidiče.Na 19 ky gumy je nejvyšší tlak 3, takže na 20 ky gumy bych dal o chlup mín. Ani v orig. servisu nemněli žádný návod a nechali mně jen nahlédnout na štítek kolegu.
Obecně platí cim nižší guma tím vyšší tlak. Já osobně mám rad gumy vždy trochu tvrdší takze dávám trosku vic.

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 09.02.2012 07:34
od muroml
IMG_2690.jpg
tohle mam na dverich ridice....

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 09.02.2012 21:54
od Koutva
Ano, tahle tabulka je správná pro mně také, ale nejsem si jistý, jestli to typy s různými motory nebudou mnět rozdílné. Tabulka, co mi dali ofotit, je jiná. A všiml jsem si na foru, že někdo píše o kompresoru na místě rezervy a já si myslím, že ho mám pod sedadlem spolujezdce.Tak nevím...

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 14.02.2012 16:15
od sergej
tlak v pneu 3 atmosvery je hodne....2,5 staci...uz tak je to tvrde jak ludra...ty 20 tky jsou na h***o s prominutim...jen dobre vypadaji...to je tak asi vse...zadne vyhody to nema...lepsi je vyssi profil...at to trochu peruje...a hlavne s duvodu nasich katastrofalnich cest...

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 14.02.2012 19:25
od Radimurb
sergej píše:tlak v pneu 3 atmosvery je hodne....2,5 staci...uz tak je to tvrde jak ludra...ty 20 tky jsou na h***o s prominutim...jen dobre vypadaji...to je tak asi vse...zadne vyhody to nema...lepsi je vyssi profil...at to trochu peruje...a hlavne s duvodu nasich katastrofalnich cest...
Já osobně si myslím že 2,5 je málo, ale nebudu nikomu nic nutit.

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 14.02.2012 20:35
od koto99
ten tlak závisí od hmotnosti auta, ale aj na profile (pomer výšky a šírky) gumy. Je logické, že guma s nižším profilovým číslom musí mať vyšší tlak, aby bola tvrdšia, aby sa pri náraze do jamy neprerazila o disk.

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 14.02.2012 21:48
od GeneHawkins
koto99 píše:Je logické, že guma s nižším profilovým číslom musí mať vyšší tlak, aby bola tvrdšia, aby sa pri náraze do jamy neprerazila o disk.
Není.

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 14.02.2012 22:03
od nalim.k
sergej píše:tlak v pneu 3 atmosvery je hodne....2,5 staci...uz tak je to tvrde jak ludra...ty 20 tky jsou na h***o s prominutim...jen dobre vypadaji...to je tak asi vse...zadne vyhody to nema...lepsi je vyssi profil...at to trochu peruje...a hlavne s duvodu nasich katastrofalnich cest...
taky názor, ale tlak 2,5 bar je na jakoukoliv standardní pneu pro Turka dost málo, musíš si uvědomit jakou váhu auto má, tlak 2,5 je určen pro teréní pneu rozměru R16 a R17 ale to jsou spešl gumy, standardní pneu jsou od R18 a tam je min. tlak 2,7 a kdybych měl dát na gumu od R20 a vejš tlak 2,5 tak neujedeš ani kilometr a máš po ráfku i po pneu.
proč jsou 20tky na h***o? s prominutím proč jsi si kupoval Touarega? ...... jen dobře vypadá ..... žádný výhody nemá ..... lepší je škodovka .... jede pomalu stejně a míň žere .... a hlavně díly jsou za pakatel :D :D :D
sory asi jsem už starej ale občas si přečtěte co píšete .... berte mě s rezervou :yahoo:

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 14.02.2012 22:07
od GeneHawkins
O tom tlaku plácáš hlouposti. Prohlídni si tu tabulku nahoře...

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 14.02.2012 22:21
od nalim.k
GeneHawkins píše:O tom tlaku plácáš hlouposti. Prohlídni si tu tabulku nahoře...
prohlídni si tabulku v ,,else,, a pak mi nadávej, krom toho já mám na autě jinou která se s tou elsou schoduje ... auto je kupovaný u nás a jsem jedinej majitel a tabulka je jiná, tak kde se stala chyba?

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 14.02.2012 22:25
od GeneHawkins
Chyba je v tobě. Protože to, co máš ty, vydáváš za jedině platné univerzální pravdy.
Ty tlaky závisí na modelu, roku výroby, geometrii, váze motoru a podobně. Rozhodně nelze paušálně říct, že 2,5 je na 18 málo. To s těmi dvacítkami a neujetým ani kilometrem už je pak jen pro srandu.

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 14.02.2012 22:50
od nalim.k
GeneHawkins píše:Chyba je v tobě. Protože to, co máš ty, vydáváš za jedině platné univerzální pravdy.
Ty tlaky závisí na modelu, roku výroby, geometrii, váze motoru a podobně. Rozhodně nelze paušálně říct, že 2,5 je na 18 málo. To s těmi dvacítkami a neujetým ani kilometrem už je pak jen pro srandu.
:D nemíním se s tebou dohadovat máš pravdu, ať si každý fouká na kolik chce :D
s těmi 20tkami to není teorie ale praxe, jezdím jak na 18 tak na 22 a na jiným autě i na 24 vím o čem mluvím ale kdo chce kam pomozme mu tam :D

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 14.02.2012 22:59
od GeneHawkins
No to já bych spíš než "jak chce" doporučoval foukat dle předpisu výrobce.

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 15.02.2012 10:01
od sergej
zdravim vsechny kluky...nechtel jsem samozrejme vyvolat hadky a nepokoje no tomto foru.......bohuzel je to tak ze na velke auto patri velka kola....a o co vetsi kola tim nižši profil....20 tky jsou sice fajn kola ale skutecne a dobre cesty a to se o nasich cestach rict neda....mame jedinou dalnici a i ta je katastrofalni....co se da delat...ja koupil auto pred vanocemi a tudiz mi doslo na alu kolech 18 palcu....se zimnimi pneu....tak jsem pak zvazoval co a jake na leto...a nakonec jsem zvolil 20 tky 5 ti paprskove....libili se mi nejvice ...ale jak rikam je to sice pekne a bylo by vse fajn kdyby nase cesty byli podstatne lepsi...co se tlaku tyce nechci se hadat nebo tvrdit ze mam pravdu...to v zadnem pripade...samozrejme jak tady jiz bylo napsano zalezi na vybave a typu motoru atd...kazdy ma mozek a dokaze odhadnout kolik tam dat a kolik ne...ja foukam zimni 18 tky na 2,3 a zda se mi ze to staci...pneu to nesjizdi atd....ale to je pouze muj nazor a nikomu ho nenutim...letni foukam na 2,7 a jezdim v pohode...jinak odjizdim do libie za kadafim pro naftu....tam je za babku...sranda..mejte se :D

Re: Tlak v pneu.

Napsal: 15.02.2012 10:07
od cedevita
Mám tuhle zkušenost s tlakama
Leto 285 50 20 dávám 2,2
Zima 255 50 20 dávám 2,5
Nemám problém a gumu sem nikdy neprorazil.