Chlazení motoru
Moderátor: Mára_VR6
Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16.10.2010 22:54
Chlazení motoru
Ahoj zdravím všechny a zároveň moc prosím oradu.Začali se mi spouštět sami od sebe chladící větráky(sahary)motoru,nejspíš je to teplotním čidlem ,protože se sepnou občas i při úplně studeném motoru.Žádnou chybu to nehází voda v motoru je taky ok.
Řešil někdo už stejný problém ?Nevím kam se mám přesně podívat, případně kde vyčistit kontakty.Děkuji moc za rady
Řešil někdo už stejný problém ?Nevím kam se mám přesně podívat, případně kde vyčistit kontakty.Děkuji moc za rady
- Mára_VR6
- Moderátor
- Příspěvky: 5888
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou
Re: Chlazení motoru
může to dělat vadné čidlo venkovní teploty.
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
-
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 04.08.2010 06:43
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Chlazení motoru
Měl jsem ten stejný problém. Po zapnutí zapalování se oba dva větráky rozjely na plno i při studeném motoru, teploměr ukazoval normálně. Bylo to čidlo chladící kapaliny G62, které je pod sáním druhého válce, pozor není to čidlo chladící kapaliny na výstupu z chladiče. Dá se to zkontrolovat proměřením multimetrem než to rozebereš.
0°C 5000-6500 Ω
10°C 3350-4400 Ω
20°C 2250-3000Ω
-
-
-
-
100°C 150-230 Ω
Jednoduše řečeno , čím menší odpor, tím větší teplota chladící kapaliny. Pokud na konektorech nenaměříš žádný odpor (můj případ), ŘJ si myslí že je motor pořádně horký a zapíná ventilátory naplno. Pak je to toto čidlo. Cena byla myslím cca 300kč( vw dealer). Nevím jaký typ motoru máš, ale hodnoty čidla budou stejné, maximálně umístění. Já jsem to dělal na 2,5 BAC.
Postup výměny tady na foru už byl od Mary.
0°C 5000-6500 Ω
10°C 3350-4400 Ω
20°C 2250-3000Ω
-
-
-
-
100°C 150-230 Ω
Jednoduše řečeno , čím menší odpor, tím větší teplota chladící kapaliny. Pokud na konektorech nenaměříš žádný odpor (můj případ), ŘJ si myslí že je motor pořádně horký a zapíná ventilátory naplno. Pak je to toto čidlo. Cena byla myslím cca 300kč( vw dealer). Nevím jaký typ motoru máš, ale hodnoty čidla budou stejné, maximálně umístění. Já jsem to dělal na 2,5 BAC.
Postup výměny tady na foru už byl od Mary.
VW Passat B5.5 AVF
VW Touareg R5 BAC
VW Touareg R5 BAC
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16.10.2010 22:54
Re: Chlazení motoru
Ok děkuji za rady skusím proměřit jinak motor je to V8 4.2 benzin.Jo a ještě nevíte kde to mám přesně najít u toho V8 ? Zítra se na to skusím podívat .
-
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 04.08.2010 06:43
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Chlazení motoru
Mělo by to být podle toho obrázku ne spojovací trubce pro vodu mezi oběma hlavami.
VW Passat B5.5 AVF
VW Touareg R5 BAC
VW Touareg R5 BAC
- rauch
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 04.02.2010 12:57
- Bydliště: Pri BA
Re: Chlazení motoru
aj mne zapina vetraky pri studenom motore...neviete kde najdem to cidlo G62 v 3.0TDi kod motoru CASA?
dik
dik
VW Touareg II 3.0 TDi 193kW, rv.2015, VW Caddy 1.9TDi 55kW+chip rv.08
- rauch
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 04.02.2010 12:57
- Bydliště: Pri BA
Re: Chlazení motoru
cidlo som nasiel,vetraky su uz ok...
nemate moznost napichnut niekto váš Touareg na VAG? Potrebujem este vediet ake hodnoty su na motor01/merane hodnoty08/skupina 47 pozicia 1
ja tam mam stale 94,5 stupna ci za studena alebo tepla...nemeni sa to .... je to ok?
nemate moznost napichnut niekto váš Touareg na VAG? Potrebujem este vediet ake hodnoty su na motor01/merane hodnoty08/skupina 47 pozicia 1
ja tam mam stale 94,5 stupna ci za studena alebo tepla...nemeni sa to .... je to ok?
VW Touareg II 3.0 TDi 193kW, rv.2015, VW Caddy 1.9TDi 55kW+chip rv.08
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 04.10.2016 16:04
- Bydliště: Rožnov
Re: Chlazení motoru
Ahoj, tak na V8 4.2 stejný problém - větráky jely pár dní na plno. Dojel jsem s tím dneska do servisu a cestou to přestalo dělat a chová se to normálně. V servisu na diagnostice vidí, jak obě čidla dávají smysluplný hodnoty o teplotě chladící kapaliny. Zkoušeli na kabel připojit shodný vw čidlo a ukazovalo (na vzduchu) taky hodnoty odpovídající teplotě okolí.
No a roztočení ventilátorů se nepodařilo zopakovat.
Diagnostika neukazuje chybu čidel chladící kapaliny.
Máte nějaký další zkušenosti s řešením tohoto problému ?
No a roztočení ventilátorů se nepodařilo zopakovat.
Diagnostika neukazuje chybu čidel chladící kapaliny.
Máte nějaký další zkušenosti s řešením tohoto problému ?
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 04.10.2016 16:04
- Bydliště: Rožnov
Re: Chlazení motoru
Tak posun, ale ne tím správným směrem. Obě čidla teploty chladící kapaliny vyměněná, kostry ventilátorů očištěné a zkontrolované. Ale nic moc se nezměnilo. Vetráky sice nejedou na plný kule, ale i v -15C po velmi klidné jízdě dochlazují chladící kapalinu po vypnutí motoru. A rozběhnou se někdy s nastartováním studeného motoru. Teplota chladící kapaliny na palubovce cestuje - někdy je auto zahřáté za pár minut na 90 (v mém případě 200F) a jiny se drží na 70C a vyleze až když stojím chvíli na volnoběh. Ukazatel teploty taky sem tam cestuje mezi 70 a 90C, nekdy pomalu, nekdy během dvou sekund. Cestování teploty se děje i když oba ventilátory odpojím. Topení mám přepnuto na ECON, klima by neměla běžet.
Občas se stává, že se skokově zvýší běh ventilátoru topení v kabině na max. A drží, dokud to ručně nesundám zpět.
Diagnostika říká, že teplota chladící kapaliny je moc nízká. Jinak samozřejmě hlásí chybu ventilátorů, když je odpojím.
Občas se stává, že se skokově zvýší běh ventilátoru topení v kabině na max. A drží, dokud to ručně nesundám zpět.
Diagnostika říká, že teplota chladící kapaliny je moc nízká. Jinak samozřejmě hlásí chybu ventilátorů, když je odpojím.
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 29.07.2016 07:48
Re: Chlazení motoru
Ahoj. Mam ten samej problem. Po zapnuti klicku se roztoči ventilátor chlazeni. Můžete nekdo poradit kde najdu to spravne cidlo teploty vody. Popis nebo foto. Motor 3.0tdi 165kw BKS. Diky moc.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 19.06.2014 23:41
Re: Chlazení motoru
Ahoj,
Termostat asi vymeneny mas? Asi by to moc nesedelo na ty vetraky, ale taky jsem mel V8 neustale podchlazenou. Zkousel jsem cidlo a stejne to byl termostat ale vetraky si nepamatuju. Bylo leto...
Termostat asi vymeneny mas? Asi by to moc nesedelo na ty vetraky, ale taky jsem mel V8 neustale podchlazenou. Zkousel jsem cidlo a stejne to byl termostat ale vetraky si nepamatuju. Bylo leto...
XPajas píše:Tak posun, ale ne tím správným směrem. Obě čidla teploty chladící kapaliny vyměněná, kostry ventilátorů očištěné a zkontrolované. Ale nic moc se nezměnilo. Vetráky sice nejedou na plný kule, ale i v -15C po velmi klidné jízdě dochlazují chladící kapalinu po vypnutí motoru. A rozběhnou se někdy s nastartováním studeného motoru. Teplota chladící kapaliny na palubovce cestuje - někdy je auto zahřáté za pár minut na 90 (v mém případě 200F) a jiny se drží na 70C a vyleze až když stojím chvíli na volnoběh. Ukazatel teploty taky sem tam cestuje mezi 70 a 90C, nekdy pomalu, nekdy během dvou sekund. Cestování teploty se děje i když oba ventilátory odpojím. Topení mám přepnuto na ECON, klima by neměla běžet.
Občas se stává, že se skokově zvýší běh ventilátoru topení v kabině na max. A drží, dokud to ručně nesundám zpět.
Diagnostika říká, že teplota chladící kapaliny je moc nízká. Jinak samozřejmě hlásí chybu ventilátorů, když je odpojím.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 02.12.2016 19:30
Re: Chlazení motoru
Taky mám stejný problém, jen s tím že jede jen hlavní vrtule a to i po vypnutí klíčku ..někdo nějakej tip? rele na vetráku? Motor 3,2 V6
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 04.10.2016 16:04
- Bydliště: Rožnov
Re: Chlazení motoru
Zatím ne, chystam se na to. Termostat dela to podchlazeni. Jinak tip na roztoceny vetraky na Turkovi je, ze to dela klima (pokud teda jsou cidla chladici kapaliny OK). Klima má nějaké(á) čídla teploty, nebo ví se, proč to způsobuje (třeba pokles média, a zblázní se to, atd) ?
honza.jd píše:Ahoj,
Termostat asi vymeneny mas? Asi by to moc nesedelo na ty vetraky, ale taky jsem mel V8 neustale podchlazenou. Zkousel jsem cidlo a stejne to byl termostat ale vetraky si nepamatuju. Bylo leto...
XPajas píše:Tak posun, ale ne tím správným směrem. Obě čidla teploty chladící kapaliny vyměněná, kostry ventilátorů očištěné a zkontrolované. Ale nic moc se nezměnilo. Vetráky sice nejedou na plný kule, ale i v -15C po velmi klidné jízdě dochlazují chladící kapalinu po vypnutí motoru. A rozběhnou se někdy s nastartováním studeného motoru. Teplota chladící kapaliny na palubovce cestuje - někdy je auto zahřáté za pár minut na 90 (v mém případě 200F) a jiny se drží na 70C a vyleze až když stojím chvíli na volnoběh. Ukazatel teploty taky sem tam cestuje mezi 70 a 90C, nekdy pomalu, nekdy během dvou sekund. Cestování teploty se děje i když oba ventilátory odpojím. Topení mám přepnuto na ECON, klima by neměla běžet.
Občas se stává, že se skokově zvýší běh ventilátoru topení v kabině na max. A drží, dokud to ručně nesundám zpět.
Diagnostika říká, že teplota chladící kapaliny je moc nízká. Jinak samozřejmě hlásí chybu ventilátorů, když je odpojím.
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14.06.2014 15:58
- Bydliště: Pardubice
Re: Chlazení motoru
Mě se občas stane, že když auto moc honím tak dojedu s vrtulema roztočenejma na max... Ne pokaždé, nepravidelně.
Trvá to do doby než doleju chladící kapalinu z min na max... Pak se vrtule uklidní
Trvá to do doby než doleju chladící kapalinu z min na max... Pak se vrtule uklidní
Passat 04 1.9tdi
Caddy 08 1.9tdi
Turek 04 4.2 V8/LPG
Passat B8 2.0tdi
Treg 06 6.0 W12
Caddy 08 1.9tdi
Turek 04 4.2 V8/LPG
Passat B8 2.0tdi
Treg 06 6.0 W12