Chlazení motoru

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Odpovědět
Slavíkus V8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 16.10.2010 22:54

Chlazení motoru

Příspěvek od Slavíkus V8 »

Ahoj zdravím všechny a zároveň moc prosím oradu.Začali se mi spouštět sami od sebe chladící větráky(sahary)motoru,nejspíš je to teplotním čidlem ,protože se sepnou občas i při úplně studeném motoru.Žádnou chybu to nehází voda v motoru je taky ok.
Řešil někdo už stejný problém ?Nevím kam se mám přesně podívat, případně kde vyčistit kontakty.Děkuji moc za rady

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Mára_VR6 »

může to dělat vadné čidlo venkovní teploty.
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

15648213
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 04.08.2010 06:43
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od 15648213 »

Měl jsem ten stejný problém. Po zapnutí zapalování se oba dva větráky rozjely na plno i při studeném motoru, teploměr ukazoval normálně. Bylo to čidlo chladící kapaliny G62, které je pod sáním druhého válce, pozor není to čidlo chladící kapaliny na výstupu z chladiče. Dá se to zkontrolovat proměřením multimetrem než to rozebereš.
0°C 5000-6500 Ω
10°C 3350-4400 Ω
20°C 2250-3000Ω
-
-
-
-
100°C 150-230 Ω

Jednoduše řečeno , čím menší odpor, tím větší teplota chladící kapaliny. Pokud na konektorech nenaměříš žádný odpor (můj případ), ŘJ si myslí že je motor pořádně horký a zapíná ventilátory naplno. Pak je to toto čidlo. Cena byla myslím cca 300kč( vw dealer). :kap: Nevím jaký typ motoru máš, ale hodnoty čidla budou stejné, maximálně umístění. Já jsem to dělal na 2,5 BAC.:rog:

Postup výměny tady na foru už byl od Mary.
VW Passat B5.5 AVF
VW Touareg R5 BAC

Slavíkus V8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 16.10.2010 22:54

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Slavíkus V8 »

Ok děkuji za rady skusím proměřit jinak motor je to V8 4.2 benzin.Jo a ještě nevíte kde to mám přesně najít u toho V8 ? :oops: Zítra se na to skusím podívat :wink: .

15648213
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 04.08.2010 06:43
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od 15648213 »

Mělo by to být podle toho obrázku ne spojovací trubce pro vodu mezi oběma hlavami. :ura1:
Přílohy
V8-G62.JPG
VW Passat B5.5 AVF
VW Touareg R5 BAC

Uživatelský avatar
rauch
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 04.02.2010 12:57
Bydliště: Pri BA

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od rauch »

aj mne zapina vetraky pri studenom motore...neviete kde najdem to cidlo G62 v 3.0TDi kod motoru CASA?
dik
VW Touareg II 3.0 TDi 193kW, rv.2015, VW Caddy 1.9TDi 55kW+chip rv.08

Uživatelský avatar
rauch
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 04.02.2010 12:57
Bydliště: Pri BA

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od rauch »

cidlo som nasiel,vetraky su uz ok...

nemate moznost napichnut niekto váš Touareg na VAG? Potrebujem este vediet ake hodnoty su na motor01/merane hodnoty08/skupina 47 pozicia 1

ja tam mam stale 94,5 stupna ci za studena alebo tepla...nemeni sa to .... je to ok?
Přílohy
teplota_resize.jpg
VW Touareg II 3.0 TDi 193kW, rv.2015, VW Caddy 1.9TDi 55kW+chip rv.08

XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od XPajas »

Ahoj, tak na V8 4.2 stejný problém - větráky jely pár dní na plno. Dojel jsem s tím dneska do servisu a cestou to přestalo dělat a chová se to normálně. V servisu na diagnostice vidí, jak obě čidla dávají smysluplný hodnoty o teplotě chladící kapaliny. Zkoušeli na kabel připojit shodný vw čidlo a ukazovalo (na vzduchu) taky hodnoty odpovídající teplotě okolí.
No a roztočení ventilátorů se nepodařilo zopakovat.
Diagnostika neukazuje chybu čidel chladící kapaliny.

Máte nějaký další zkušenosti s řešením tohoto problému ?
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od XPajas »

Tak posun, ale ne tím správným směrem. Obě čidla teploty chladící kapaliny vyměněná, kostry ventilátorů očištěné a zkontrolované. Ale nic moc se nezměnilo. Vetráky sice nejedou na plný kule, ale i v -15C po velmi klidné jízdě dochlazují chladící kapalinu po vypnutí motoru. A rozběhnou se někdy s nastartováním studeného motoru. Teplota chladící kapaliny na palubovce cestuje - někdy je auto zahřáté za pár minut na 90 (v mém případě 200F) a jiny se drží na 70C a vyleze až když stojím chvíli na volnoběh. Ukazatel teploty taky sem tam cestuje mezi 70 a 90C, nekdy pomalu, nekdy během dvou sekund. Cestování teploty se děje i když oba ventilátory odpojím. Topení mám přepnuto na ECON, klima by neměla běžet.
Občas se stává, že se skokově zvýší běh ventilátoru topení v kabině na max. A drží, dokud to ručně nesundám zpět.

Diagnostika říká, že teplota chladící kapaliny je moc nízká. Jinak samozřejmě hlásí chybu ventilátorů, když je odpojím.
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

Lungo3.0
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 29.07.2016 07:48

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od Lungo3.0 »

Ahoj. Mam ten samej problem. Po zapnuti klicku se roztoči ventilátor chlazeni. Můžete nekdo poradit kde najdu to spravne cidlo teploty vody. Popis nebo foto. Motor 3.0tdi 165kw BKS. Diky moc.

honza.jd
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 19.06.2014 23:41

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od honza.jd »

Ahoj,
Termostat asi vymeneny mas? Asi by to moc nesedelo na ty vetraky, ale taky jsem mel V8 neustale podchlazenou. Zkousel jsem cidlo a stejne to byl termostat :-( ale vetraky si nepamatuju. Bylo leto...
XPajas píše:Tak posun, ale ne tím správným směrem. Obě čidla teploty chladící kapaliny vyměněná, kostry ventilátorů očištěné a zkontrolované. Ale nic moc se nezměnilo. Vetráky sice nejedou na plný kule, ale i v -15C po velmi klidné jízdě dochlazují chladící kapalinu po vypnutí motoru. A rozběhnou se někdy s nastartováním studeného motoru. Teplota chladící kapaliny na palubovce cestuje - někdy je auto zahřáté za pár minut na 90 (v mém případě 200F) a jiny se drží na 70C a vyleze až když stojím chvíli na volnoběh. Ukazatel teploty taky sem tam cestuje mezi 70 a 90C, nekdy pomalu, nekdy během dvou sekund. Cestování teploty se děje i když oba ventilátory odpojím. Topení mám přepnuto na ECON, klima by neměla běžet.
Občas se stává, že se skokově zvýší běh ventilátoru topení v kabině na max. A drží, dokud to ručně nesundám zpět.

Diagnostika říká, že teplota chladící kapaliny je moc nízká. Jinak samozřejmě hlásí chybu ventilátorů, když je odpojím.

.:PEDRO:.
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 02.12.2016 19:30

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od .:PEDRO:. »

Taky mám stejný problém, jen s tím že jede jen hlavní vrtule a to i po vypnutí klíčku ..někdo nějakej tip? rele na vetráku? Motor 3,2 V6

XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od XPajas »

Zatím ne, chystam se na to. Termostat dela to podchlazeni. Jinak tip na roztoceny vetraky na Turkovi je, ze to dela klima (pokud teda jsou cidla chladici kapaliny OK). Klima má nějaké(á) čídla teploty, nebo ví se, proč to způsobuje (třeba pokles média, a zblázní se to, atd) ?
honza.jd píše:Ahoj,
Termostat asi vymeneny mas? Asi by to moc nesedelo na ty vetraky, ale taky jsem mel V8 neustale podchlazenou. Zkousel jsem cidlo a stejne to byl termostat :-( ale vetraky si nepamatuju. Bylo leto...
XPajas píše:Tak posun, ale ne tím správným směrem. Obě čidla teploty chladící kapaliny vyměněná, kostry ventilátorů očištěné a zkontrolované. Ale nic moc se nezměnilo. Vetráky sice nejedou na plný kule, ale i v -15C po velmi klidné jízdě dochlazují chladící kapalinu po vypnutí motoru. A rozběhnou se někdy s nastartováním studeného motoru. Teplota chladící kapaliny na palubovce cestuje - někdy je auto zahřáté za pár minut na 90 (v mém případě 200F) a jiny se drží na 70C a vyleze až když stojím chvíli na volnoběh. Ukazatel teploty taky sem tam cestuje mezi 70 a 90C, nekdy pomalu, nekdy během dvou sekund. Cestování teploty se děje i když oba ventilátory odpojím. Topení mám přepnuto na ECON, klima by neměla běžet.
Občas se stává, že se skokově zvýší běh ventilátoru topení v kabině na max. A drží, dokud to ručně nesundám zpět.

Diagnostika říká, že teplota chladící kapaliny je moc nízká. Jinak samozřejmě hlásí chybu ventilátorů, když je odpojím.
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

stejst
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 14.06.2014 15:58
Bydliště: Pardubice

Re: Chlazení motoru

Příspěvek od stejst »

Mě se občas stane, že když auto moc honím tak dojedu s vrtulema roztočenejma na max... Ne pokaždé, nepravidelně.
Trvá to do doby než doleju chladící kapalinu z min na max... Pak se vrtule uklidní
Passat 04 1.9tdi
Caddy 08 1.9tdi
Turek 04 4.2 V8/LPG
Passat B8 2.0tdi
Treg 06 6.0 W12

Odpovědět

Zpět na „Touareg“