Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 09.05.2011 10:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

39

Bydliště:

Praha

Zdravím pánové, nemáte někdo zkušenost s tím, že při stání a volnoběhu někde na křižovatce se auto lehce zachvěje, případně teď už i otřese, po chvilce se to zase srovná. Je vidět, že v té chvíli ot. znatelně poklesnou. Automat má zařazenou 1ku. Může to být něco s nastavením volnoběhu, vstřiky, nebo převodovka? díky

_________________
VW Touareg 2,5Tdi


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 09.05.2011 11:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

možno práve spustí kompresor na klíme.... niekdy mi tiež na voľlobehu trochu húpnu otáčky. ale že by sa auto zatriaslo - nee

ale zase otrepané - diagnostika!!!

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 09.05.2011 11:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.05.2009

Příspěvky:

238

Bydliště:

Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

Když stojíš na křižovatce a máš tam kvalt .. Motor je furt v lehkém tahu .. Takže bych možná zkoušel hledat v převodovce .. Šel bych asi první po oleji .. Každopádně já vždycky vyhazuju na N, spotřeba jde pak na volnoběh o cca 0.5l/h dolů :))

Možná jsem velkej strašpytel .. a fakt to dělá jen klima ..

a pak jako vždy .. zkus diag..

_________________
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 09.05.2011 15:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

Do N by sa nemalo vyhadzovať - len pri servise keď motor stojí a treba s ním pohybovať, prípadne ho ťahať (max. 50km a rychlosťou 50km/hod). Aj na križovatke by malo byť zaradené D a stáť na brzde. Pri radení do N na klasických automatických prevodovkách dochádza k vyššiemu opotrebeniu prevodovky - radiacej hydrauliky. A taktiež neradiť N počas jazdy !!! - vtedy nie je prevodovka mazaná.

Proste ráno pri baráku hodíš D alebo S a necháš to tam kým nezastavíš v cieli kde hodíš tam P. Na N zabudni že tam je, lebo budeš meniť hlavu na prevodovke alebo obloženie na 1. stupni po 100.000 - 150.000km.
Pre DSG to isté pri jazde D a pri zaparkovaní P. N "neexistuje".

A ešte rada. Plyn by sa mal pridávať až keď prevodovka zaradí - cítiť také jemné trhnutie, alebo až keď sa auto začne samo pohybovať. Inak odídu lamely oveľa skôr. Hlavne pri DSG to treba dodržať, lebo inak auto pekne skáče hlavne pri parkovaní je to výrazne nepríjemné.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 09.05.2011 15:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.05.2009

Příspěvky:

238

Bydliště:

Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

koto99 píše:
Do N by sa nemalo vyhadzovať - len pri servise keď motor stojí a treba s ním pohybovať, prípadne ho ťahať (max. 50km a rychlosťou 50km/hod). Aj na križovatke by malo byť zaradené D a stáť na brzde. Pri radení do N na klasických automatických prevodovkách dochádza k vyššiemu opotrebeniu prevodovky - radiacej hydrauliky. A taktiež neradiť N počas jazdy !!! - vtedy nie je prevodovka mazaná.

Proste ráno pri baráku hodíš D alebo S a necháš to tam kým nezastavíš v cieli kde hodíš tam P. Na N zabudni že tam je, lebo budeš meniť hlavu na prevodovke alebo obloženie na 1. stupni po 100.000 - 150.000km.
Pre DSG to isté pri jazde D a pri zaparkovaní P. N "neexistuje".

A ešte rada. Plyn by sa mal pridávať až keď prevodovka zaradí - cítiť také jemné trhnutie, alebo až keď sa auto začne samo pohybovať. Inak odídu lamely oveľa skôr. Hlavne pri DSG to treba dodržať, lebo inak auto pekne skáče hlavne pri parkovaní je to výrazne nepríjemné.


Mám Turka od 2003, nalítáno má 130tis a N hodím xsetkrát za jízdu. Jezdím na spotřebu, takže co dojíždím a nepotřebuju brzdit, nechám dojet na N. Tomuhle nerozumím ... Ale asi stejně ten neutrál dávat nepřestanu ...

_________________
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 09.05.2011 18:30 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1428

koto99 píše:
....
Pre DSG to isté pri jazde D a pri zaparkovaní P. N "neexistuje".

Proč?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 09.05.2011 20:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

Načo máš potom automat. Automat je na to, aby si zaradil D a jazdil. Prečo radiť neutrál? K čomu je to dobré? Je to úplne zbytočné Pri dobiehaní na križovatke na N máš nejakú hodinovú spotrebu. Pri zaradenom D je spotreba pri brzdení motorom nulová, navyše pri brzdení motorom šetríš brzdy. Pri DSG ti auto pri zastavení samo hodí N, je zbytočné mu do toho šahať radiacou pákou. Pri klasickom automate pri zastavení je tam jednotka zaradená a brzdíš len hydromenič, pričom nemáš žiadne mechanické opotrebenie. Ak na klasickom automate hodíš do N na križovatke, tak hydraulika musí vyradiť do N - namáhanie elektrohydraulických ventilov a radiaceho mechanizmu a následný ľahký preklz obložení. Rovnako je to zase pri zaradení do D, lebo hydromenič točí s jednou stranou lamely, pričom druhá strana stojí a pri zaradení sa otáčky musia vyrovnať, a tak nasleduje preklz. Ak sa to robí stále tak potom sa znižuje životnosť. Pri DSG to nie je tak markantné ako pri klasickom automate, ale je to úplne zbytočné.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 09.05.2011 20:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1428

koto99 píše:
... Pri DSG ti auto pri zastavení samo hodí N, je zbytočné mu do toho šahať radiacou pákou. ... Pri DSG to nie je tak markantné ako pri klasickom automate, ale je to úplne zbytočné.

Asi jsi nikdy s DSG nejezdil, co? Nepsal bys jinak tyhle nesmysly. Samozřejmě, že ti při zastavení DSG neutrál nedá, máš stále zařazenou 1. A musíš stát na brzdě. Když vyřadíš, nemusíš. Stejně jako ostatně s normálním automatem. Opotřebení při vyřazení na místě je nezajímavé, rozhodně ti kvůli tomu převodovka neodejde...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 10.05.2011 09:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

Soory nehodí N len povolí spojku, keď šlapneš na brzdu. Keď brzdu pustíš tak pustí spojku. Vtedy treba počkať, keď zabere.

P.S. Jazdím Touareg automat, Jeep Grand Cherokee automat (asi najlepší automat na ktorom som jazdil - je tam Motor aj prevodovka Mercedes), Multivan 132kW 4Motion DSG. Okrem toho AUDI A4 1,8T kabrio 120kW manual. Takže je s čo porovnávať. Ako som už napísal najlepšie sa mi javí prevodovka na tom Jeepe - je asi najrýchlejšia a najlepšie si rozumie s motorom, potom Toauareg a Multivan. Multivan je posledný preto, lebo DSG radí najpomalšie pri rozbiehaní. Je to spôsobené tým spínaním spojky. Inak je DSG v pohode, hlavne v režime S.

Tieto autá mám všetky momentálne vo firme, takže dá sa všetko aktuálne porovnať.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 10.05.2011 09:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

GeneHawkins píše:
koto99 píše:
... Pri DSG ti auto pri zastavení samo hodí N, je zbytočné mu do toho šahať radiacou pákou. ... Pri DSG to nie je tak markantné ako pri klasickom automate, ale je to úplne zbytočné.

Asi jsi nikdy s DSG nejezdil, co? Nepsal bys jinak tyhle nesmysly. Samozřejmě, že ti při zastavení DSG neutrál nedá, máš stále zařazenou 1. A musíš stát na brzdě. Když vyřadíš, nemusíš. Stejně jako ostatně s normálním automatem. Opotřebení při vyřazení na místě je nezajímavé, rozhodně ti kvůli tomu převodovka neodejde...


Pri DSG som napísal že je to zbytočné radiť N na križovatke a pri klasickom automate tú informáciu mám od mechanika, čo mi repasoval prevodovku na Jeepe po predchádzajúcom majiteľovi. Boli odídené lamely na 1. stupni a na 4. stupni + ventil na 1. stupni čo naznačuje vyraďovaniu prevodovky do N na križovatke a pri jazde dolu kopcom (4. stupeň). Info len posúvam ďalej. Od repasu sa držím jeho odporúčaní, mením olej každých 60.000 km v prevodovke, jazdím aj offroad a jeep má už 270.000 km a úplne bez problémov, Touareg už 172.000 km a tiež bez problémov. Multivan 30.000 km a tiež OK.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 15.05.2011 20:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

39

Bydliště:

Praha

nevíte někdo, zda by mohl muj problém způsobovat Rg ventil na sacím potrubí. je celej posmrkanej od oleje a zdá se že je zaseklej.

_________________
VW Touareg 2,5Tdi


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 15.05.2011 21:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1428

Ventil RG? Radšej budem dnes aktívny, ako zajtra radioaktívny? Nemyslíš EGR ventil?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 16.05.2011 10:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.07.2009

Příspěvky:

268

Bydliště:

Bratislava

skús ten ventil vyčistiť a vidíš. Je to robota na cca 15 min u R5. Drží to len na myslím troch (alebo len dvoch?) imbusoch, hadici a trubke. Ja to čistím čistiacim sprayom na brzdy. Len to potom nechaj DOBRE vyvetrať.

_________________
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 16.05.2011 10:53 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5890

Bydliště:

Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

koto99 píše:
Ja to čistím čistiacim sprayom na brzdy. Len to potom nechaj DOBRE vyvetrať.

A prooooč :?: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Bude pak lepší start :laugh: :laugh:

_________________
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

_________________
VW Touareg facelift 2.5 TDI chip + Touareg 4.2 V8 FSI Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: chvění a otřesy při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 16.05.2011 12:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

39

Bydliště:

Praha

tak tak EGR ventil!! Na diagnostice je ale v pořádku a vypadá to na vstřik na 5. válci. Hlasí sporadické chyby. Takže výměna elektriky a přetěsnění vstřiků, zatím za cca 5tis bez dph a pak se uvidí!

_________________
VW Touareg 2,5Tdi


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group