chvění a otřesy při volnoběhu

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
deamiano
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 30.06.2009 12:48
Bydliště: Praha

chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od deamiano »

Zdravím pánové, nemáte někdo zkušenost s tím, že při stání a volnoběhu někde na křižovatce se auto lehce zachvěje, případně teď už i otřese, po chvilce se to zase srovná. Je vidět, že v té chvíli ot. znatelně poklesnou. Automat má zařazenou 1ku. Může to být něco s nastavením volnoběhu, vstřiky, nebo převodovka? díky

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od koto99 »

možno práve spustí kompresor na klíme.... niekdy mi tiež na voľlobehu trochu húpnu otáčky. ale že by sa auto zatriaslo - nee

ale zase otrepané - diagnostika!!!
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

Uživatelský avatar
n_ox
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 238
Registrován: 17.05.2009 10:55
Bydliště: Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od n_ox »

Když stojíš na křižovatce a máš tam kvalt .. Motor je furt v lehkém tahu .. Takže bych možná zkoušel hledat v převodovce .. Šel bych asi první po oleji .. Každopádně já vždycky vyhazuju na N, spotřeba jde pak na volnoběh o cca 0.5l/h dolů :))

Možná jsem velkej strašpytel .. a fakt to dělá jen klima ..

a pak jako vždy .. zkus diag..
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od koto99 »

Do N by sa nemalo vyhadzovať - len pri servise keď motor stojí a treba s ním pohybovať, prípadne ho ťahať (max. 50km a rychlosťou 50km/hod). Aj na križovatke by malo byť zaradené D a stáť na brzde. Pri radení do N na klasických automatických prevodovkách dochádza k vyššiemu opotrebeniu prevodovky - radiacej hydrauliky. A taktiež neradiť N počas jazdy !!! - vtedy nie je prevodovka mazaná.

Proste ráno pri baráku hodíš D alebo S a necháš to tam kým nezastavíš v cieli kde hodíš tam P. Na N zabudni že tam je, lebo budeš meniť hlavu na prevodovke alebo obloženie na 1. stupni po 100.000 - 150.000km.
Pre DSG to isté pri jazde D a pri zaparkovaní P. N "neexistuje".

A ešte rada. Plyn by sa mal pridávať až keď prevodovka zaradí - cítiť také jemné trhnutie, alebo až keď sa auto začne samo pohybovať. Inak odídu lamely oveľa skôr. Hlavne pri DSG to treba dodržať, lebo inak auto pekne skáče hlavne pri parkovaní je to výrazne nepríjemné.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

Uživatelský avatar
n_ox
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 238
Registrován: 17.05.2009 10:55
Bydliště: Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od n_ox »

koto99 píše:Do N by sa nemalo vyhadzovať - len pri servise keď motor stojí a treba s ním pohybovať, prípadne ho ťahať (max. 50km a rychlosťou 50km/hod). Aj na križovatke by malo byť zaradené D a stáť na brzde. Pri radení do N na klasických automatických prevodovkách dochádza k vyššiemu opotrebeniu prevodovky - radiacej hydrauliky. A taktiež neradiť N počas jazdy !!! - vtedy nie je prevodovka mazaná.

Proste ráno pri baráku hodíš D alebo S a necháš to tam kým nezastavíš v cieli kde hodíš tam P. Na N zabudni že tam je, lebo budeš meniť hlavu na prevodovke alebo obloženie na 1. stupni po 100.000 - 150.000km.
Pre DSG to isté pri jazde D a pri zaparkovaní P. N "neexistuje".

A ešte rada. Plyn by sa mal pridávať až keď prevodovka zaradí - cítiť také jemné trhnutie, alebo až keď sa auto začne samo pohybovať. Inak odídu lamely oveľa skôr. Hlavne pri DSG to treba dodržať, lebo inak auto pekne skáče hlavne pri parkovaní je to výrazne nepríjemné.
Mám Turka od 2003, nalítáno má 130tis a N hodím xsetkrát za jízdu. Jezdím na spotřebu, takže co dojíždím a nepotřebuju brzdit, nechám dojet na N. Tomuhle nerozumím ... Ale asi stejně ten neutrál dávat nepřestanu ...
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5

Uživatelský avatar
GeneHawkins
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od GeneHawkins »

koto99 píše:....
Pre DSG to isté pri jazde D a pri zaparkovaní P. N "neexistuje".
Proč?

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od koto99 »

Načo máš potom automat. Automat je na to, aby si zaradil D a jazdil. Prečo radiť neutrál? K čomu je to dobré? Je to úplne zbytočné Pri dobiehaní na križovatke na N máš nejakú hodinovú spotrebu. Pri zaradenom D je spotreba pri brzdení motorom nulová, navyše pri brzdení motorom šetríš brzdy. Pri DSG ti auto pri zastavení samo hodí N, je zbytočné mu do toho šahať radiacou pákou. Pri klasickom automate pri zastavení je tam jednotka zaradená a brzdíš len hydromenič, pričom nemáš žiadne mechanické opotrebenie. Ak na klasickom automate hodíš do N na križovatke, tak hydraulika musí vyradiť do N - namáhanie elektrohydraulických ventilov a radiaceho mechanizmu a následný ľahký preklz obložení. Rovnako je to zase pri zaradení do D, lebo hydromenič točí s jednou stranou lamely, pričom druhá strana stojí a pri zaradení sa otáčky musia vyrovnať, a tak nasleduje preklz. Ak sa to robí stále tak potom sa znižuje životnosť. Pri DSG to nie je tak markantné ako pri klasickom automate, ale je to úplne zbytočné.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

Uživatelský avatar
GeneHawkins
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od GeneHawkins »

koto99 píše:... Pri DSG ti auto pri zastavení samo hodí N, je zbytočné mu do toho šahať radiacou pákou. ... Pri DSG to nie je tak markantné ako pri klasickom automate, ale je to úplne zbytočné.
Asi jsi nikdy s DSG nejezdil, co? Nepsal bys jinak tyhle nesmysly. Samozřejmě, že ti při zastavení DSG neutrál nedá, máš stále zařazenou 1. A musíš stát na brzdě. Když vyřadíš, nemusíš. Stejně jako ostatně s normálním automatem. Opotřebení při vyřazení na místě je nezajímavé, rozhodně ti kvůli tomu převodovka neodejde...

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od koto99 »

Soory nehodí N len povolí spojku, keď šlapneš na brzdu. Keď brzdu pustíš tak pustí spojku. Vtedy treba počkať, keď zabere.

P.S. Jazdím Touareg automat, Jeep Grand Cherokee automat (asi najlepší automat na ktorom som jazdil - je tam Motor aj prevodovka Mercedes), Multivan 132kW 4Motion DSG. Okrem toho AUDI A4 1,8T kabrio 120kW manual. Takže je s čo porovnávať. Ako som už napísal najlepšie sa mi javí prevodovka na tom Jeepe - je asi najrýchlejšia a najlepšie si rozumie s motorom, potom Toauareg a Multivan. Multivan je posledný preto, lebo DSG radí najpomalšie pri rozbiehaní. Je to spôsobené tým spínaním spojky. Inak je DSG v pohode, hlavne v režime S.

Tieto autá mám všetky momentálne vo firme, takže dá sa všetko aktuálne porovnať.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od koto99 »

GeneHawkins píše:
koto99 píše:... Pri DSG ti auto pri zastavení samo hodí N, je zbytočné mu do toho šahať radiacou pákou. ... Pri DSG to nie je tak markantné ako pri klasickom automate, ale je to úplne zbytočné.
Asi jsi nikdy s DSG nejezdil, co? Nepsal bys jinak tyhle nesmysly. Samozřejmě, že ti při zastavení DSG neutrál nedá, máš stále zařazenou 1. A musíš stát na brzdě. Když vyřadíš, nemusíš. Stejně jako ostatně s normálním automatem. Opotřebení při vyřazení na místě je nezajímavé, rozhodně ti kvůli tomu převodovka neodejde...
Pri DSG som napísal že je to zbytočné radiť N na križovatke a pri klasickom automate tú informáciu mám od mechanika, čo mi repasoval prevodovku na Jeepe po predchádzajúcom majiteľovi. Boli odídené lamely na 1. stupni a na 4. stupni + ventil na 1. stupni čo naznačuje vyraďovaniu prevodovky do N na križovatke a pri jazde dolu kopcom (4. stupeň). Info len posúvam ďalej. Od repasu sa držím jeho odporúčaní, mením olej každých 60.000 km v prevodovke, jazdím aj offroad a jeep má už 270.000 km a úplne bez problémov, Touareg už 172.000 km a tiež bez problémov. Multivan 30.000 km a tiež OK.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

deamiano
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 30.06.2009 12:48
Bydliště: Praha

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od deamiano »

nevíte někdo, zda by mohl muj problém způsobovat Rg ventil na sacím potrubí. je celej posmrkanej od oleje a zdá se že je zaseklej.

Uživatelský avatar
GeneHawkins
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od GeneHawkins »

Ventil RG? Radšej budem dnes aktívny, ako zajtra radioaktívny? Nemyslíš EGR ventil?

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od koto99 »

skús ten ventil vyčistiť a vidíš. Je to robota na cca 15 min u R5. Drží to len na myslím troch (alebo len dvoch?) imbusoch, hadici a trubke. Ja to čistím čistiacim sprayom na brzdy. Len to potom nechaj DOBRE vyvetrať.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od Mára_VR6 »

koto99 píše: Ja to čistím čistiacim sprayom na brzdy. Len to potom nechaj DOBRE vyvetrať.
A prooooč :?: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Bude pak lepší start :laugh: :laugh:
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

deamiano
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 30.06.2009 12:48
Bydliště: Praha

Re: chvění a otřesy při volnoběhu

Příspěvek od deamiano »

tak tak EGR ventil!! Na diagnostice je ale v pořádku a vypadá to na vstřik na 5. válci. Hlasí sporadické chyby. Takže výměna elektriky a přetěsnění vstřiků, zatím za cca 5tis bez dph a pak se uvidí!

Odpovědět

Zpět na „Touareg“