Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 02.03.2016 22:58 
Offline
VWagenista
VWagenista
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

04.05.2015

Příspěvky:

161

Bydliště:

Plzeň

Ahoj, přidám také svou trošku do mlýna - osobně se mi nikdy nepodařilo u V10 (2 baterky) nabít "do plna/indikace nabíječky" přes konektory u motorového prostoru.
Vím, že auto primárně používá baterii pod sedadlem, kterou prioritně dobíjí a druhou v kufru hlídá a jakmile má pod 12,8V (informace z dokumentů koncernu), začne ji dobíjet. Také se ta v kufru dobíjí po startu, a to max. 20 min (též info z dokumentů koncernu).
Jinak se mi nepodařilo spojit s jednotkami viz. výše - jak jste na tom vy? Má se jedna z těchto jednotek hlásit na DIAG?

_________________
VW Touareg 5.0 V10 - chip - 413hp, 990 Nm tel.: 727 924 839 (v případě potřeby SMS)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 02.03.2016 23:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.05.2013

Příspěvky:

9

Nevim jestli to víš, ale V10 má neobvykle startovací baterii tu zadní v kufru místo rezervy a ta pod sedačkou je pro provoz spotřebičů...

_________________
Touareg V6 3.0TDi 2006


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 03.03.2016 00:34 
Offline
VWagenista
VWagenista
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

04.05.2015

Příspěvky:

161

Bydliště:

Plzeň

Fitness11 píše:
Nevim jestli to víš, ale V10 má neobvykle startovací baterii tu zadní v kufru místo rezervy a ta pod sedačkou je pro provoz spotřebičů...


Ano, mělo by to tak být. Jinde se zase dozvíš, že je jako záložní a normálně na ni jede třeba bufík.
Například - měl jsem horší baterii pod sedadlem a ranní starty v chladnějším počasí nemožné. Musel jsem vždy klíčem přes tzv. nouzový start, který si vybral pro start právě baterii z kufru. Tak babo raď :-).
Zmiňoval jsem, že píši údaje z dokumentů koncernu, které mi zprostředkovává kamarád, který tam přímo dělá a ani on z jejich interních lejster mi nebyl schopný vysvětlit, jak přesně se to za jakých podmínek chová. Pokud to někdo stopro víte, tak sem s tím :-)!
Každopádně já osobně jsem ještě neměl potřebu dobíjet. Ano, dobíjel jsem, než jsem si konečně připustil, že mám jednu baterii před smrtí, ale to jsem nabíjel přímo na baterce pod sedadlem s odpojeným mínusem.

_________________
VW Touareg 5.0 V10 - chip - 413hp, 990 Nm tel.: 727 924 839 (v případě potřeby SMS)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 09.10.2016 16:53 
Offline
VWjunior
VWjunior
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

19.04.2015

Příspěvky:

18

Bydliště:

Frýdek-Místek

Zdravím,
měl bych jeden elektro dotaz:
(V8, 2004, najeto asi 130tis.)
Nechal jsem si nedávno repasovat alternátor protože mi kolísalo napětí na budíku v přístrojovce a příliš se mi nedobíjela baterka.
Po repasi už napětí nekolísá a budík ukazuje 14.něco V (moc tomu nevěřím) a na alternátoru je napětí 14.2V, ale všude jinde (na baterce,startovacích bodech, v diagnostice) je stále napětí jen 13.3 - 13.5V
Ukostření jsem kontroloval u baterie, alternátoru, startovacích bodech, vše vypadá v pořádku.
1, nevíte někdo čím to může být?
2, podle Elsy je alternátor napojen někde na terminál B+ TV2 - kde ho najdu?

Díky za rady.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 09.10.2016 23:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.09.2010

Příspěvky:

14

Ahoj, mám V10, najeto 210t. Problémy, které popisuješ mne trápily velice dlouho, jsou to úplně stejné projevy. Dlouho jsem hledal, pátral a zjišťoval co by to mohlo být. Jedna baterka za druhou kaputt, nekonečné problémy se špatným startováním a i s připojením jakéhokoli příslušenství. Rady typu "špatný alternátor" (udělal jsem GO atlernátoru, není jednoduché se k němu dostat - nepomohlo to), další rada "špatné ukostření" (vyměnit spodní kabel kostry u starteru taky není legrace - nepomohlo to). To trvalo asi 3 roky. Čas se ale naplnil, když mi maxidot začal hlásit něco v tom smyslu, že elektrická energie nestačí. Začal jsem tedy s měřením (to jsem měl začít asi už daleko předtím) a zjistil jsem následující: napětí na šroubu alternátoru 14,1V (kabel od altíku jde na ten startovací čep vedle E-boxu v motoru), na čepu napětí 13,2V (kabel z čepu jde velmi komplikovanou cestou k baterii pod sedačkou), na baterii pod sedačkou dobíjecí napětí 12,3V. Předtím jsem neměřil, protože mě vůbec nenapadlo, že by to nedobíjelo baterii, když je altík v pořádku. Ve výsledku tedy velká ztráta napětí na kabelech od alternátoru k baterii pod sedačkou, baterie se při dobíjecím napětí 12,2V nenabíjí ale dodává ještě spotřebičům. Když spustil kompresor, altík hučel a rafička voltmetru poskakovala dolů jak o závod. Netrvá dlouho a baterie je prázdná. Dal jsem se do výměny kabelů, ten od altíku k čepu ještě jde (musí se rozdělat recirkulace, no prostě se dostat k altíku na ten šroub od kabelu), kabel od čepu k baterii pod sedačkou, to je zážitek (vede úplně naspodu podlahového čalounění, musí se sundat obložení prahu a tím i obložení sloupků A, B aby se dal trochu zdvihnout koberec a strčit ruce až k tunelu). Výměnou kabelů jsem popisovaný problém vyřešil.
Rád bych ještě upozornil všechny majitele Turků, kteří mají zadní baterii, že je velice důležité udržovat dobíjecí systém v perfektním stavu. Zadní baterie je nabíjená přes proudové relé, které dovolí její nabíjení až když ?proud nebo napětí? na první baterii dosáhne určité úrovně. Prý je to z důvodu ochrany spotřebičů a hlavní baterie (pod sedačkou). Když tedy dobíjení nefunguje dobře, nesepne se vůbec dobíjení zadní baterie. To se stalo i mě, zadní baterie byla na šrot. Tato baterie zásobuje elektřinou bufík, když neběží motor, nouzové startování a ještě nějaké el. okruhy (nepodařilo se mi zjistit jaké). Vypadávání bufíku, když nebylo auto nastartované, a jeho opětovné pokusy o naběhnutí měly být prvním upozorněním, že se něco děje.
Další upozornění: zadní baterie se dá nabít nabíječkou pouze tehdy, když nabíječku připojíte na kontakty zadní baterie (musí se rozdělat krytování), nebo ještě se to dá připojit na jeden kabel vycházející z pojistkové skříňky pod sedačkou (také to není jednoduché se k němu dostat a musí se vědět který to je). Já jsem si myslel, když napojím nabíječku na čep v motoru, tak že se nabíjí i ta zadní, ale není to pravda. Mám nabíječku CTEK, koupil jsem si k ní tzv. "komfort konektor" a vytáhl jsem si vlastně kontakty baterie (malý konektorek s mikrodiodami) do obložení zavazadlového prostoru. Tudy si ji mohu nezávisle nabít a pořád vidím v jaké je kondici.
Další upozornění: voltmetr v palubní desce, který má ukazovat dobíjecí napětí, ukazuje hodnotu, která je na čepu v motoru, nikoli hodnotu, která je na baterii pod sedačkou. U mě to tedy ukazovalo 13,2V, říkal jsem si že to ještě jde, ale baterie dostávala je 12,1V. Pod tím čepem je víc silných kabelů, které někam vedou, jeden jde asi na starter, jeden jde do E-boxu........atd.
V každém případě se problém výměnou kabelů vyřešil, ještě to bude chtít vyměnit i kabel na starter, ale to je asi na vyndání motoru. Tak až někdy.
Kabely přišly na cca 7 000,-Kč v originálu.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 10.10.2016 19:34 
Offline
VWjunior
VWjunior
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

19.04.2015

Příspěvky:

18

Bydliště:

Frýdek-Místek

Díky za podrobnou odpověď:) Neměřil jsi jen tak ze zvědavosti jaký měly odpor ty vadné kabely? Já mám pravděpodobně tedy problém mezi alternátorem a startovacím čepem, protože jak jsem proměřoval napětí na různých místech tak je stejné (i na zadní baterii pro webasto). Kouknu na to, až budu mít chvilku.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 17.10.2016 19:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.09.2010

Příspěvky:

14

Odpory kabelů jsem bohužel nezměřil, taky mě to potom mrzelo, ale když mi to došlo už byly ve sběrném dvoře


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 18.01.2017 09:27 
Offline
VWjunior
VWjunior
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

19.04.2015

Příspěvky:

18

Bydliště:

Frýdek-Místek

Zdravím všechny,
uměl by mi někdo prosím vysvětlit, jak a kde jsou fyzicky tažené kabely z alternátoru až k baterii umístěné pod sedadlem řidiče? Touareg V8, benzin,r.v.2004. Všude jsem našel jen schémata zapojení ale kudy ty kabely vedou to ne (respektive nemám takový přehled o elektroinstalaci toho auta). Potřeboval bych pravděpodobně nahradit tyto kabely z důvodu nízkého palubního napětí (při nastartovaném motoru na alternátoru 14.05V, na startovacím pinu už jen 12.7V, na baterce totéž.

Díky moc.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 23.01.2017 21:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.01.2012

Příspěvky:

12

Zdravím Vás,
dají se někde ty kabely objednat? Nebo je lepší je vyrobit??

Případně který kabel je ten od svorky v motoru? Je to ten vlevo dole s tím placatým velkým konektorem??

V příloze vyfocená svorkovnice pod řidičovou sedačkou.

Díky


Přílohy:
IMG_2113.JPG
IMG_2113.JPG (207.18 KiB) Zobrazeno 263 krát


_________________
VW Passat B5.5 4motion 1.9Tdi 96kw / VW Touareg V10 5.0 TDI
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 24.01.2017 20:14 
Offline
VWjunior
VWjunior
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

19.04.2015

Příspěvky:

18

Bydliště:

Frýdek-Místek

Tak jsem pokročil o něco dále v hledání zapojení B+ kabelu. Pro Touareg V8 AQX má kód 7L0 971 228 B. Je vedený od alternátoru ke startéru a od startéru na startovací svorku. U startéru jsou oba kabely nalisované na jednu svorku takže neoddělitelné (pouze jdou sundat ze svorky startéru). Viděl jsem, že je na objednávku v auto kelly.
Při hledání jsem narazil na jeden zajímavý odkaz týkající se výměny tohoto kabelu:
http://www.billswebspace.com/vw.tb.27-0 ... switch.pdf


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 27.02.2017 20:08 
Offline
Řidič
Řidič

Hodnost:

Řidič

Registrován:

04.10.2016

Příspěvky:

13

Bydliště:

Praha Vychod

petr-corr píše:
Jednotka řízení baterie adr 61, nebo 71. Nereguluje to, jen ví, že jde přes ní proud a jaký, do baterie, čí z ní ven. Totéž při běžícím motoru. Baterie typu AGM jsou na tohle stavěné, když je v autě tahle jednotka.


Tak mě v servisu tvrdili, že do Turka jedině originál VW baterka, na který je napsaný kalibrační kód z výroby, který se zadá diagnostikou, asi do té jednotky řízení baterie. A že pak je na 7 let vystaráno. Ostatní baterky kód kalibrace nemají a ta jednotka řízení baterie se na novou baterku nakalibruje až za hodně dlouho a než se tak stane, tak jí buď podbíjí, nebo přebíjí. No nevím, jak moc tomu mám dávat váhu.
Teď tam mám Exide, která je 3roky stará, ale po pár kolapsech, takže už nemá zelený voko, ale černý, a tak pokud s tím jezdim každý den, tak to drží, ale pokud to stojí 2-3 dny, tak se někdy stane, že se to vymlátí - ale to může mít ještě jinou příčinu...

_________________
2004 V8 v benálu


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení baterie
PříspěvekNapsal: 27.02.2017 21:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.09.2010

Příspěvky:

379

podle toho jaky mas asi rok... u meho se nic nezadava a u q7 kamose ano... mam 2.baterky a obe agm a naprosto bez problemu... jen obě 2x do roka nabijim... auto stoji treba 14 dni doma a naprosto bez problemu...

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group