Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Touareg R5, olej 506.01 a nebo 507.00? Řeší se tu mnohokrát, výsledek žádný. Udělal jsem malý průzkum
PříspěvekNapsal: 20.03.2013 13:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.04.2010

Příspěvky:

62

Bydliště:

Praha 6

Ahoj,
řešil jsem teď několik hodin olej do R5 bez DPF (výroba 12/2005). Všiml jsem si, že mi tam nalili (260 KČ za litr ve značkovém servisu v Podbabě, supr cena mimochodem) Castrol Edge 5w30, VW specifikace 507.00. Obtelefonoval jsem 6 servisů VW a všude tam lejou 507.00 (většinou Castrol Edge právě). V olejovém plánu pro toto auto (schválně připomínám - bez DPF) se uvádí 506.01 0w30. Norma 507.00 by měla být následovníkem 506.01. Důvod je Euro 4 a použití pro motory s DPF kde musí být sníženo množství fosforu, síry a sulfidového prachu (údajně je rozdíl sulfidový prach a síra - jasné mi to není :-D ). To všechno beru, jenže:
Projel jsem web, zavolal několika lidem z VW a frajerovi, který celý život dělá převodovky a dokáže hodiny vykládat o různých aditivacích do převodových olejů a ten mi potvrdil jednu věc. R5 2.5D bez DPF před rokem 2006 a 2.5D s DPF po 01/2006 není co do aplikovaných technologických postupů identický motor (nejen pokud jde o přidání DPF filtru). Údajně je kvůli Euru 4 na motoru po 01/2006 aplikována nákladnější technologie povrchové úpravy na ozubení, vačce atd. (sycení povrchu bůhví čím a způsob broušení válců snad dokonce (honování) - kdo má za sebou strojárnu, jako já před tisíci lety, hehe). Problém a rozdíl mezi 506.01 a 507.00 (low SAPS) je nejen viskozita pří nízkých teplotách (to by pro mazání zase tolik nevadilo), ale hlavně aditivace oleje. 506.01 má mnohem vyšší obsah síry, sulfidového prachu, fosforu a bůhví čeho ještě - z dob, kdy auto ještě nebylo Euro plechovka s "nulovýma" emisema, ale chtělo se, aby trošku jelo (což R5ce nikdy nešlo, ani s raketovým boosterem) Vyzkoušená aditivace byla nahrazena Euro aditivací pro snížení emisí, která zdaleka nemá tak dobrou účinnost (z pohledu koroze, tření atd. ....tomu já nerozumím upřímně).

Za mě stále otevřený závěr této věci a velmi ocením vyjádření někoho, komu ta auta procházejí často rukama. Co se tam leje? Je dobré zariskovat s 507.00 5w30? Je možné z 507.00 přejí zpět na 506.01 0w30?? Jezdím sám nyní na 507.00 a doufám, že to ještě nějaký pátek pojede :-D

Tak hodně štěstí i vám všem!



Několik odkazů z webu nakonec:
*vyjádření z VW http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... diesely-VW

Článek odborníka na tribotechniku (poslední odstavec):
* http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju

_________________
Touareg 2010 (off-road paket), Touareg R5 r.v.2006 AT, Peugeot 406 r.v. 2002 (nejlepší auto vůůůůbec)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Touareg R5, olej 506.01 a nebo 507.00? Řeší se tu mnohokrát, výsledek žádný. Udělal jsem malý průzkum
PříspěvekNapsal: 24.03.2013 00:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.01.2013

Příspěvky:

37

Taky mám chlape R5 tku, 2004. Četl jsem to tady co psali kluci a opravdu většina je pro specifikaci 506.01 a jak jsem to tak pročítal, tak mě opravdu přemluvili k tomu, že to budu muset vyměnit. Taky mi ve VW dali origoš olej specifikace 507.00 a já měl dobrý pocit, že je to originál a i za tu cenu 6 tis jenom za olej, jsem si řikal, že tam lepší být ani nemůže. Ale tyhle specifikace když jsem si tady pročetl, opravdu už nevím co si myslet. Ale hold budu muset taky v nejbližší době ten čerstvej olej vylejt a koupit asi toho Elfa 506.01. Naštěstí se dá sehnat a opravdu s velkým cenovým rozdílem vůči originálu za 600Kč/litr.

Tak šťastný výběr! ;)

_________________
VW Touareg II 3.0 TDi V6
VW Touareg R5


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Touareg R5, olej 506.01 a nebo 507.00?
PříspěvekNapsal: 31.03.2013 21:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.03.2011

Příspěvky:

14

Bydliště:

Hať u Hlučína

taky jsem si udělal proplach motoru olejem specifikace 507 00. Pak po studiu všech dostupných info Jsem se dozvěděl ,že pro motory do konce roku 2005 se používaly jiné materiály a úprava ložisek ,vaček a většiny třecích částí a olej se specifikací 50700 se nehodí a při velkých tlacích PD na vačku se vydírají. Proto mi známí v VW v německu doporučili jedině 506 01. a to ve SAE specifikaci 0W30. Takže tam dávám SHEL AV OW30 Norma 506 01 a motor je i po 230000km v poho.Mám tu i foto kdy jsem rozdělal chřastící motor, kdy byl použitý nevhodný olej a vydřenou vačku a zdvihátka, ložiska, vypadaly jako by byly mazány pískem. Tolik z praxe opraváře motorů. Proto jednoznačně 0W30 VW normy 506 01.Je tady taky rozsáhlá diskuze na foru ,zkus prohledat.Olej si objednávám po netu za dobrou cenu. takže práci zdar a jen vše co tam patří pro daný rok výroby.

_________________
Touareg R5 BAC,Suzuki Vitara,


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group