Ahoj,
CZ forum na Cayenne nenajdeš, ale zahraničních je spousta a je tam hafo informací, například...
http://www.6speedonline.com/forums/cayenne-955-957-13/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cayenneforums.com/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
A podle mě nejlepší
http://www.renntech.org/forums/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;?
Cayenne je dost stejná, ale současně hodně jiná. Diagnostika je kapitola sama pro sebe, převodovku a motor Ti napíchne každý s kabelem za 150,-Kč, ale zbytek je průšvih. Občas se někomu povede načíst nějakou jednotku, ale je to spíš náhoda, takže buď koupit Durametrika za cca 15-20tis. (což žádný neautorizovaný servis nemá (alespoň co jsem hledal), nevyplatí se jim to) nebo jít do Porsche.
Porsche servis jako takový dost drahý, i při registraci v Youngtimer programu Tě hodinovka vyjde na cca 1700,-Kč a můžeš si být jist, že zrovna spěchat nebudou
Takže diagnostiku jen Porsche a ani tam to není jistota, potřeboval jsem nakódovat nějaké věci, což sice udělali, ale přitom mi zase rozjebali jiné, na něco jsem přišel ihned, tak to ještě opravovali, na něco až doma :-/
Převodovka? Další "zajímavost". Pro převodovku "neexistuje" druhovýrobový filtr, na netu ho nikde neseženeš, jen v USA kde za něj chtějí s těsněním cca 100USD + doprava + DPH a jebání. Nebo origo z Porshe, kde filtr nestojí tak moc (myslím cca 1500,-) ale gumové těsnění na vanu stojí dalších 2500,-Kč
No a ve výsledku když to sundáš, zjistíš, že je tam klasický filtr co patří i do Q7 a Turka, tzn. sada Meyle lehce přes 1.000,-Kč. Bohužel porsche to má zařízené tak, že se to NIKDE nedočteš, žádný prodejce to neuvádí a samo Meyle u produktu uvádí že patří pouze do Q7 a Turka
Podvozek? Co jsem slyšel, Cayenne je jinak naladěná, takže zaměnitelný by být neměl, ale co je pravdy na tom netuším. Potom co jsem se ptal, tak mi bylo řečeno že Cayenne netrpí na měchy a že vydrží, na druhou stranu co jsem se díval do faktur, já měl na zadku už druhou sadu
Potom pohlídat klasické chyby:
Sekundární pumpa vzduchu, řešitelná v bazaru kolem 1000-1500,-Kč, jede to stejně, ale rozsvěcí "check engine"
Podtlaková hadička u brzd - častý problém u Turba, materiál skřehně a praskne, dá se buď opravit nebo vyměnit (měla by komplet stát cca 3tis.Kč). S tím jsem měl zkušenost já, po zavolání do servisu a vysvětlení problému mi bylo řečeno že to tam mám postavit cca na jeden den a že to budou zkoumat, což se mi nelíbilo. Já si zadal hlášku z palubáku do googlu, hned první odkaz na to co je to zač, kde to vzniká a jak to opravit. Po kontrole v autě jsem zjistil, že je to skutečně tak a neexistuje Turbo, který by tohle nepostihlo, což i pánové v Porsche musí vědět, ale asi si potřebovali vydělat pár hodinama á 1700,-Kč :
Kontrolka airbagu - problém s konektorem u řidičovy sedačky (pokud někdo používá lazy entry), pročistit a smazat chybu. Bohužel u nějakých aut i po několikátém "seřízení" a čištění se to pořád rozsvěcelo, tak i Porsche to pak pájelo natvrdo :-O
U Kessy občas odchází antény, ale to není nic tak drahého
U Turba odchází motory, a to také dost
Většinou ten motor najede kolem 120tis.Km a pak jde kukat, já jsem měl už také druhý
Zadní origo kamera - je vysouvací a velice ráda se sere + možnost ukradnutí - demontáž je asi na minutu
Zadní el. víko kufru - odchází jako všude jinde a není zaměnitelné s Turkem
Hlavně pečlivě vybrat, koupit auto s plnou historií (pokud to není cenově totální zázrak) a osobně bych se vyhnul sockám, který mě zrovna u Cayenne neskutečně překvapili a nečekal bych, že taková auta vůbec najdu (například Cayenne S a nemělo samostmívací vnitřní zrcátko, dovírání víka kufru, atd. atd.) U Fábie bych to čekal, u Cayenne ne
Pak to chce palubku obšitou kůží, to auto vypadá úplně jinak
No pak ty peníze, počítej s tím, že dobrá pojistka bude ranec (mě to nejdřív spočítali na 50k ročně - komplet allrisk a povko), nakonec po dvoutýdenním hledání jsem to sehnal za podobných podmínek za 25k, ale to bylo víceméně štěstí. No a pak ta spotřeba, u Turba jsem měl průměrnou 21l, dá se říct, že ať jsem se snažil jak jsem chtěl, pod 15l jsem se nikdy nedostal, naopak 25-30l není žádný problém pokud to není dlouhá trasa...
Jo pak prodej je kapitola sama pro sebe
Prodával jsem skoro dva měsíce a z CZ se mi ozval JEDEN člověk, co se svezl a tím to skončilo
Jinak absolutní nezájem a nakonec šla do DE.
Tady je ještě jeden článek o bazarové Cayenne, ale podle mě je to hodně tvrdé, zase když si kupuji auto s PC skoro 5milionů nyní ani ne za 10%, tak nemůžu čekat že to bude auto bez investic
Víc mě teď nenapadá, klidně se ptej