Jasný, obecně se nedá věřit nikomu, ale je rozdíl přijet ke chlapovi, který bydlí v luxusním domě, z garáže mi vykukuje nové GTS a vypráví Ti něco o autě, nebo přijet do bazaru kde se Tě ujme obtloustější opálenější chlapík se zlatými řetězy kolem krku...
Ono pokud není servisní kniha, mohl by mít třeba faktury z neautorizovaného servisu, ty projít a třeba pár věcí namátkou zkontrolovat (u dost věcí prostě poznáš, jestli to je původní 10let starý díl, nebo něco co bylo měněné v posledních měsících... Nehledě na to že nový díl může mít jinou značku / datum výroby, podle čehož to taky rozeznáš.
Stav motoru / převodovky... Převodovku pocitově jak to řadí, zda necuká, dělá co má a kdy má (mimochodem hrozně pomůže smazání adaptací - převodovka se učí podle řidiče a řadí aby mu to vyhovovalo což neznamená že to může vyhovovat někomu jinému), případně kdyby jsi jí chtěl hodně řešit tak sundat vanu, podívat se jestli tam není bordel, špony a v jakém stavu je olej. Měrku oleje Cayenne samozřejmě nemá
U motoru už je to složitější, zkontrolovat jak moc netěsní turba, zda není modrý dým. Jinak na můj vkus motor u CTT cvaká, ale to je prý vlastnost toho motoru
Pak je taky velký ukazatel spotřeba oleje, ale to se nedozvíš a pravdu prodávající stejně asi neřekne. Porsche uvádí, že spotřeba je k 1l/1000km, ale osobně si myslím že při téhle spotřebě už bude něco špatně
Jinak měněný motor je stejný co vím. Ale těch 120tis.km neber jako dogma, někomu se to může rozsypat při 60tis.km stejně jako kamaráda kolega má na CTT najeto cca 180tis.km vcelku nevybíravým způsobem a ten motor šlape pořád parádně.