V8

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
h.h8
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 18.10.2010 07:15

Re: V8

Příspěvek od h.h8 »

Tohle musí bejt jedině originál a myslím že se ani druhovýroba nedělá, ale možná se pletu.

Uživatelský avatar
bauer
Pilot
Pilot
Příspěvky: 705
Registrován: 19.07.2012 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: V8

Příspěvek od bauer »

Zkus autorozvody.cz
Akorat nevim kdo ti to bude delat a jak se bude tvarit na tebou dodane dily...
ex Passat B5.5 sedan 2.3V5 125kW 4motion
ex Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
ex Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW
Touareg 7P6 3.0V6 193kW
Octavia Combi 5E 1.5 110kW

vrabec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 26.05.2011 23:39
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: V8

Příspěvek od vrabec »

bojím se té kvality asi to radši koupím ve VW at je jistota kvality, jinak auto se bude opravovat u mě v garáži :D
Touareg 4,2 V8 228kw
dříve :
Passat B5,5 variant 120kw tiptronic
Passat B5 variant 81kw

Uživatelský avatar
bauer
Pilot
Pilot
Příspěvky: 705
Registrován: 19.07.2012 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: V8

Příspěvek od bauer »

Jak jsou vůbec u te V8 řešené rozvody? V Etce vidím nějaký řemen ze předu, co jde na vačku na levou i pravou stranu válců a v každé hlavě dvě vačkové hřídele spojené rozvodým řetězem. Dívám se správně?
Já jsem myslel, že i ta V8 to má řetězem ze zadní části a musí motor ven...
ex Passat B5.5 sedan 2.3V5 125kW 4motion
ex Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
ex Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW
Touareg 7P6 3.0V6 193kW
Octavia Combi 5E 1.5 110kW

vrabec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 26.05.2011 23:39
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: V8

Příspěvek od vrabec »

Rozvody jsou ve předu řemenem a na vačkách jsou napínáky a řetěz, pokud si dobře pamatuji je to kvůli časování vaček nebo tak něco.
Touareg 4,2 V8 228kw
dříve :
Passat B5,5 variant 120kw tiptronic
Passat B5 variant 81kw

XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Re: V8

Příspěvek od XPajas »

Něco jsem si o tom zkoušel najít. Ta výměna "plastového" obloučku napínáku (teflon ? nebo podobný matroš) sice řeší ten aktuální problém aby se to neprodřelo na kov, ale ne příčinu rachtání - že ten napínák nedrží natlakovaný:
https://www.youtube.com/watch?v=WyYsgZ5GLX8" onclick="window.open(this.href);return false;

a pouští to olej zpět. Takže pak rachtají řetězy po startu, než se to natlakuje. Fungují takto napínáky řetězů u Turka 4.2L ? Pochopil jsem to správně ?

Jinak kde jsou jaký řetězy a řemeny pro 2004 V8 4.2 je vidět tady:
https://www.youtube.com/watch?v=QekBPPpS8TI" onclick="window.open(this.href);return false;
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Re: V8

Příspěvek od XPajas »

Ještě popíšu ten problém dál, protože ačkoliv je to cvakání zmíněno tady na fóru v několika vláknech, není zmíněna hlavní příčina toho.

Rachtání a cvakání způsobuje většinou malý tlak oleje v hlavách. Hlavní příčina je, že jsou ucpané sací koše oleje karbonem. Kolik jich je celkem v motoru nevím. Hlavní je/jsou ve vaně motoru. U V8 má vana dvě části, jedna zvenku, pak kryt uvnitř. Servis říká, že kvůli tomu musí motor ven, protože se tam skrze nápravnici nedá dostat. Díky malému tlaku oleje se málo tlakují napínáky a chrastí řetězy a špatně fungují zdvihátka a odírají se. Z obou napínáků je na tom hůře ten před spolujezdcem (na V8 4.2), který je nejdál od přívodu oleje.

K tomu mám dvě orientační ceny, co stojí vyřešení toho problému:
1) malá oprava - motor ven, vyčištění sacího koše ve vaně, odstraní příčinu a nebude se to snad zhoršovat, cena cca 16t (to zálěží samozřejmě, jak kde)
2) velká oprava - motor ven, varianta 1 + výměna zdvihátek, napínáků, řetízků, komplet vyčistění motoru od karbonu a výměna všeho s tím souvisejícího, aby se na to pak nemuselo sáhnout. Cena orientačně 80t CZK.

Ptal jsem se proč je to takový rozdíl. No protože je otázka, co všechno se bude muset měnit a každá další "část" je za další 10sítku a naskakuje to pěkně.

Pak existuje možnost průplachu motoru bez demontáže, nějaká firma/firmy to dělají. Servis kam jezdím to zkoušel, ale výsledek je trochu s otázkou hlavně proto, že roky ukládaný karbon by se rozpustil (aby to odpovídalo mechanickému vyčištění ve variantě 2) pokud by se udělal proplach třeba 5x.

Sací koše by se měly čistit/měnit u V8 cca ve 120t. Já mám 180t a nikdo to nedělal samozřejmě.

Pokud máte zkušenosti, nebo nějaké další info k tomuto problému, nebo kdo ho umí vyřešit, napište sem.

Na mou otázku, jestli se to dá doma v garáži, byla odpověď ano dá, to není nic světobornýho, jenom mít nářadí a možnost vytáhnout motor ven, pak už je to "jen" práce na tom. A je samozřejmě problém vědět (nebo až se to otevře), co všechno se bude muset měnit, kde to poshánět atd.

Když se to neudělá
- problém se zhoršuje, napínáky se odírají, řetězy vytahují, zdvihátka odírají. Začne to psát chybu emisí motoru (asi mám), pak to jednoho dne napíše chybu motoru, protože nebude sedět časování a když se to vyignoruje, tak přeskočí řetěz. Jestli se to potká, to nevím.
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Re: V8

Příspěvek od XPajas »

hmm, nikdo na to nic nenapsal....

Tak se zeptam do pléna:

Jak moc jsou benzinove motory na Touaregach zadelane karbonem, kdyz se olej meni predepsanym zpusobem ? (kdo ma zkusenost, napiste)
Jak se da zmerit tlak oleje v obou hlavach ?
Co se pripadne dalsiho pricpava na olejove ceste z vany do hlav ?
Neni tou hlavni pricinou spatne fungujici olejove cerpadlo, misto zaneseneho saciho kose ?
Je mozne spustit napravnici trochu dolu tak, aby se dala vana na V8 sundat a dalo se tam rozumne pracovat, nebo to bez vyndani motoru nejde ?
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Re: V8

Příspěvek od XPajas »

Jo, takže nikdo nic, jo ?

Myslel jsem, že se tady dozvím více. Tedy věc s napínáky a rachtáním se má takto:

Jak moc jsou benzinove motory na Touaregach zadelane karbonem, kdyz se olej meni predepsanym zpusobem ? (kdo ma zkusenost, napiste)
.....Ano 4.2 V8 se navzdory pravidelným výměnám oleje prostě zadělává karbonem. Vyjímku mají Ti, kteří za turkem tahají těžký náklad, pak má motor šanci se průběžně vyplachovat. Při normálním provozu a ještě hůř při krátkých trasách se motor zadělá, síto ve vaně se ucpe.

Jak se da zmerit tlak oleje v obou hlavach ?
..... asi nedá, rovnou sundat díly vany a vyčistit

Co se pripadne dalsiho pricpava na olejove ceste z vany do hlav ?
..... zdá se že nic, po vyčistění síta je to v pohodě.

Neni tou hlavni pricinou spatne fungujici olejove cerpadlo, misto zaneseneho saciho kose ?
..... no nejspíš to není úplně dobře nadesignované. Prostě se to zasírá. A ucpe síto.
..... napínáky jsou už pak jen důsledek.

Je mozne spustit napravnici trochu dolu tak, aby se dala vana na V8 sundat a dalo se tam rozumne pracovat, nebo to bez vyndani motoru nejde ?
..... je možné motor jen vyvěsit a s přizvednutým lze díly vany sundat a vyčistit.

...... napínáky řetězu se nemusí nutně hned měnit. Pokud fungují, drží natlakované, pak stačí vyměnit například jen vodící plasty. Vodící plasty jsou stejné s motory do škodovky, asi 1.8T, někdo to tady psal - je to pravda a lépe se to podle toho hledá. Já jsem je kupoval například tady https://www.csr-tech.berlin/en/" onclick="window.open(this.href);return false;

...... Pozor, při vyndání a zandání napínáků zpět se ztratí v řídící jednotce nastavení, což se může projevovat najednou chybný zapalováním třeba na válci 1 a 3, nebo 2 a 4 apod. A je to způsobeno jen ztrátou parametrů. Chce to pak VW ODIS diag a naparametrizovat zpět. Pak se tento problém úplně vytratí.

...... krátké zarachtání motoru po startu je normální respektive odpovídá tomu, jak je to vymyšlené.

Doufám, že to pomůže všem, kteří toto řeší, které se snaží některé servisy pěkně ohulit, nebo jen prostě z neznalosti hned vyměnovat celé napínáky za origo díl. To je pak těch 80t oprava.
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

VAG-servis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 21.10.2018 11:02

Re: V8

Příspěvek od VAG-servis »

Mezi hlavami je zpětný ventilek, který drží olej v mazacích kanálech hlav.
Sací koše jsou dva, tzn. určitě vyčistit oba dva a velkou i malou vanu.
!!! Napínáky (nastavovače) jsou pro levou a pravou stranu jiné !!!
(na pravou stranu jde použít origo pro 1,8t)
Všude dát nový těsnění a silicon jen tam, kde je předepsaný a s rozumem!

Odpovědět

Zpět na „Touareg“