Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: V8
PříspěvekNapsal: 02.03.2016 07:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.10.2010

Příspěvky:

97

Tohle musí bejt jedině originál a myslím že se ani druhovýroba nedělá, ale možná se pletu.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: V8
PříspěvekNapsal: 02.03.2016 08:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.07.2012

Příspěvky:

531

Zkus autorozvody.cz
Akorat nevim kdo ti to bude delat a jak se bude tvarit na tebou dodane dily...

_________________
ex Passat B5.5 sedan 2.3V5 125kW 4motion
Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: V8
PříspěvekNapsal: 02.03.2016 21:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.05.2011

Příspěvky:

71

Bydliště:

Roudnice nad Labem

bojím se té kvality asi to radši koupím ve VW at je jistota kvality, jinak auto se bude opravovat u mě v garáži :D

_________________
Touareg 4,2 V8 228kw
dříve :
Passat B5,5 variant 120kw tiptronic
Passat B5 variant 81kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: V8
PříspěvekNapsal: 03.03.2016 14:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.07.2012

Příspěvky:

531

Jak jsou vůbec u te V8 řešené rozvody? V Etce vidím nějaký řemen ze předu, co jde na vačku na levou i pravou stranu válců a v každé hlavě dvě vačkové hřídele spojené rozvodým řetězem. Dívám se správně?
Já jsem myslel, že i ta V8 to má řetězem ze zadní části a musí motor ven...

_________________
ex Passat B5.5 sedan 2.3V5 125kW 4motion
Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: V8
PříspěvekNapsal: 06.03.2016 20:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.05.2011

Příspěvky:

71

Bydliště:

Roudnice nad Labem

Rozvody jsou ve předu řemenem a na vačkách jsou napínáky a řetěz, pokud si dobře pamatuji je to kvůli časování vaček nebo tak něco.

_________________
Touareg 4,2 V8 228kw
dříve :
Passat B5,5 variant 120kw tiptronic
Passat B5 variant 81kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: V8
PříspěvekNapsal: 12.05.2017 15:59 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

04.10.2016

Příspěvky:

44

Bydliště:

Praha Vychod

Něco jsem si o tom zkoušel najít. Ta výměna "plastového" obloučku napínáku (teflon ? nebo podobný matroš) sice řeší ten aktuální problém aby se to neprodřelo na kov, ale ne příčinu rachtání - že ten napínák nedrží natlakovaný:
https://www.youtube.com/watch?v=WyYsgZ5GLX8

a pouští to olej zpět. Takže pak rachtají řetězy po startu, než se to natlakuje. Fungují takto napínáky řetězů u Turka 4.2L ? Pochopil jsem to správně ?

Jinak kde jsou jaký řetězy a řemeny pro 2004 V8 4.2 je vidět tady:
https://www.youtube.com/watch?v=QekBPPpS8TI

_________________
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG, možná bude E85


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: V8
PříspěvekNapsal: 20.07.2017 18:20 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

04.10.2016

Příspěvky:

44

Bydliště:

Praha Vychod

Ještě popíšu ten problém dál, protože ačkoliv je to cvakání zmíněno tady na fóru v několika vláknech, není zmíněna hlavní příčina toho.

Rachtání a cvakání způsobuje většinou malý tlak oleje v hlavách. Hlavní příčina je, že jsou ucpané sací koše oleje karbonem. Kolik jich je celkem v motoru nevím. Hlavní je/jsou ve vaně motoru. U V8 má vana dvě části, jedna zvenku, pak kryt uvnitř. Servis říká, že kvůli tomu musí motor ven, protože se tam skrze nápravnici nedá dostat. Díky malému tlaku oleje se málo tlakují napínáky a chrastí řetězy a špatně fungují zdvihátka a odírají se. Z obou napínáků je na tom hůře ten před spolujezdcem (na V8 4.2), který je nejdál od přívodu oleje.

K tomu mám dvě orientační ceny, co stojí vyřešení toho problému:
1) malá oprava - motor ven, vyčištění sacího koše ve vaně, odstraní příčinu a nebude se to snad zhoršovat, cena cca 16t (to zálěží samozřejmě, jak kde)
2) velká oprava - motor ven, varianta 1 + výměna zdvihátek, napínáků, řetízků, komplet vyčistění motoru od karbonu a výměna všeho s tím souvisejícího, aby se na to pak nemuselo sáhnout. Cena orientačně 80t CZK.

Ptal jsem se proč je to takový rozdíl. No protože je otázka, co všechno se bude muset měnit a každá další "část" je za další 10sítku a naskakuje to pěkně.

Pak existuje možnost průplachu motoru bez demontáže, nějaká firma/firmy to dělají. Servis kam jezdím to zkoušel, ale výsledek je trochu s otázkou hlavně proto, že roky ukládaný karbon by se rozpustil (aby to odpovídalo mechanickému vyčištění ve variantě 2) pokud by se udělal proplach třeba 5x.

Sací koše by se měly čistit/měnit u V8 cca ve 120t. Já mám 180t a nikdo to nedělal samozřejmě.

Pokud máte zkušenosti, nebo nějaké další info k tomuto problému, nebo kdo ho umí vyřešit, napište sem.

Na mou otázku, jestli se to dá doma v garáži, byla odpověď ano dá, to není nic světobornýho, jenom mít nářadí a možnost vytáhnout motor ven, pak už je to "jen" práce na tom. A je samozřejmě problém vědět (nebo až se to otevře), co všechno se bude muset měnit, kde to poshánět atd.

Když se to neudělá
- problém se zhoršuje, napínáky se odírají, řetězy vytahují, zdvihátka odírají. Začne to psát chybu emisí motoru (asi mám), pak to jednoho dne napíše chybu motoru, protože nebude sedět časování a když se to vyignoruje, tak přeskočí řetěz. Jestli se to potká, to nevím.

_________________
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG, možná bude E85


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group