Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 27.11.2015 00:37 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

19.06.2014

Příspěvky:

28

Ahoj,
mam velkou prosbu - nebyl by to nekdo zasvecenej, kdo by mi dokazal zmerit podtlaky a vedel kolik ma kde byt a to vsechno podstatny kolem? :blush:

Podstatny info je asi takovy, ze mam 4.2 V8 228kW + LPG a uz strasne dlouho resim nasledujici problem. Auto pri male zatezi (rekneme kdyz jedu stalou rychlosti 60km/h) nebo treba kdyz jedu do tahleho kopce a motor se drzi v otackach, pocukava... Uz jsem s tim byl vsudemozne a zatim bez uspechu... Vzdycky jen slysim beznou kombinaci a co vaha-menena? a co lamba-menena? a co kat-ucpanej? Ale vzhledem k tomu, ze je to tam vsechno minimalne 2x, tak to jsou pomerne drahy metody pokus-omyl. Dela to i na benzin.

Mozna je dalsim priznakem je i vyssi spotreba... Ale to muze byt taky cimkoliv jinym... :sorry:

Nerekl bych, ze to dela uplne stale, nekdy je to dobry, nekdy je to zase horsi... To je na tom asi to nejhorsi...

Rikal jsem si, ze bych zkusil patrat od tech podtlaku... To je asi cesta nejmensiho zla...

Kdyz jsem auto kupoval, tak to nedelalo... Pak se delalo vic veci najednou - vymena 7 civek primo z VW + plyn... Plyn uz byl kontrolovan nekolikrat, meneny cidla u plynu, vymena svicek, vymena nekolika hadicek podtlaku, mazani adaptaci, byl jsem nekde i na osciloskopu a vsude vsechno OK... :fool: a vsichni mi tvrdi, jak je to auto OK... ale neni... vzdycky mozna tak na chvili a pak se to zase ozve...

Jednou mi nekdo rikal, ze se mu zda nizsi podtlak... ale nic vic...

Predem diky za kazdou radu nebo pomoc :thanks: je to desny s tim jezdit, obcas to treba i trochu vic vytaci motor nez zaradi, asi jak nema vykon... :fool:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 27.11.2015 01:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2011

Příspěvky:

1117

Bydliště:

Jablonec n/N

A nedělá to třeba automat. převodovka? Kdy byl měněn olej?

_________________
DeepBlue MK5 08.:R32


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 27.11.2015 10:03 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

19.06.2014

Příspěvky:

28

yessmen píše:
A nedělá to třeba automat. převodovka? Kdy byl měněn olej?


Olej byl menenej asi pred rokem a pul. Myslis, ze i kdyz to jede na jednu rychlost, ze by to mohlo cukat? Kdyz pominu to vyssi vytoceni pred razenim? To mi vzdycky pripada, jako ze to auto nema uplne silu a trapi se a proto to vytaci... ale nevim...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 27.11.2015 10:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2011

Příspěvky:

1117

Bydliště:

Jablonec n/N

Právě že mohlo a jestliže máš vyměněný svíčky i cívky na vagu chyba předpokládám není a nikdo na nic nepřišel tak mi to přijde jako docela pravděpodobný.
Ještě to chce se podívat na vagu na lambdy kolik mají % bloky měřených hodnot 30-34. Tam bys poznal i únik podtlaku atp.

_________________
DeepBlue MK5 08.:R32


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 27.11.2015 11:04 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

19.06.2014

Příspěvky:

28

yessmen píše:
Právě že mohlo a jestliže máš vyměněný svíčky i cívky na vagu chyba předpokládám není a nikdo na nic nepřišel tak mi to přijde jako docela pravděpodobný.
Ještě to chce se podívat na vagu na lambdy kolik mají % bloky měřených hodnot 30-34. Tam bys poznal i únik podtlaku atp.


Takze mam kouknout na VAG? Zkusim vzit hodnoty v ruznejch rezimech a ozvu se. To je super, ze by to ukazalo i podtlaky... nejhorsi je, ze nekdy to dela min a nekdy vic...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 27.11.2015 11:05 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

19.06.2014

Příspěvky:

28

Doufam, ze to nedela ta jedna civka...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 27.11.2015 11:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2011

Příspěvky:

1117

Bydliště:

Jablonec n/N

Možné je vše ale cívku by to teoreticky mělo hodit v chybách.

_________________
DeepBlue MK5 08.:R32


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 28.11.2015 23:24 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

19.06.2014

Příspěvky:

28

yessmen píše:
Právě že mohlo a jestliže máš vyměněný svíčky i cívky na vagu chyba předpokládám není a nikdo na nic nepřišel tak mi to přijde jako docela pravděpodobný.
Ještě to chce se podívat na vagu na lambdy kolik mají % bloky měřených hodnot 30-34. Tam bys poznal i únik podtlaku atp.


Poznas z toho neco? :blush:


Přílohy:
Log-V8.txt [14.46 KiB]
23 krát
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 28.11.2015 23:31 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

19.06.2014

Příspěvky:

28

yessmen píše:
Právě že mohlo a jestliže máš vyměněný svíčky i cívky na vagu chyba předpokládám není a nikdo na nic nepřišel tak mi to přijde jako docela pravděpodobný.
Ještě to chce se podívat na vagu na lambdy kolik mají % bloky měřených hodnot 30-34. Tam bys poznal i únik podtlaku atp.


Ja prave myslel, jestli by nekdo nedokazal zmerit podtlaky podle toho schema, co mam nalepeny u motoru. Co jsem koukal na ten obrazek, tak to tam ma i podtlakovy kompresor a je to propojeny s brzdama... a kdyz nekolikrat naslapu brzdu, tak se spousti ten kompresor. Tak nevim, jestli je to dobre nebo neni... Jestli to treba nekde nema nejakou netesenost a tim, jak je na tom podtlaku jeste ten plyn, tak uz to treba blbne... ale co ja vim... varim z vody... jen bych to chtel uz nejak vyresit... uz to resim pres rok... :-/


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 29.11.2015 00:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2011

Příspěvky:

1117

Bydliště:

Jablonec n/N

Tohle není dobrý... IDLE tzn. těsnost a podtlak vypadá relativně ok, ale ty druhý hodnoty PARTIAL tzn. při zatížení jsou out.
-16.4% znamená že lambda musí ubírat 16.4% paliva na řadě válců 1 oproti skutečnému poměru vzduchu (udává váha) a naměřenýmu zbytk. kyslíku (měří lambda sonda)
druhý bank ubírá 5.5%, což je relativně v normě

Suma sumárum váha vzduchu (pokud je 1ks) nebude úplně v plný kondici, nicméně relativně ok. Ovšem na řadě válců 1 se něco děje, pravděpodobně lambda kecá a zbytečně to ubírá tolik paliva anebo třeba uchcává vstřik a jde ho tam více proto se to musí tolik regulovat.

//koukám, že tam jsou váhy 2 tzn. ta na banku 1 může být KO, stejně ale jako lambda na banku 1.. Chtělo by to váhy prohodit a změřit znovu co to udělá.

12:26:55 Group 032: O2S Adaption Maximums [B=Bank S=Sensor]
1.5 % B1S1 idle +/-5.7%
-16.4 % B1S1 partial +/-15%
1.9 % B2S1 idle +/-5.7%
-5.5 % B2S2 partial +/-15%

Jinak paměť závad je bez chyb? Není tam třeba něco s chudou/bohatou směsí?
Je tedy fakt že do toho samozřejmě může dost vstupovat ten plyn že je něco špatně na něm protože ty banky nemůžou mít takovej rozdíl bez důvodu.

_________________
DeepBlue MK5 08.:R32


Naposledy upravil yessmen dne 29.11.2015 00:39, celkově upraveno 2

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 29.11.2015 00:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2011

Příspěvky:

1117

Bydliště:

Jablonec n/N

Taky by to chtělo vytáhnout všechny svíčky a mrknout jak vypadají (barva, stav). Pokud tam jde málo/hodně paliva mělo by být vidět v porovnání.

_________________
DeepBlue MK5 08.:R32


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 29.11.2015 01:19 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

19.06.2014

Příspěvky:

28

yessmen píše:
Tohle není dobrý... IDLE tzn. těsnost a podtlak vypadá relativně ok, ale ty druhý hodnoty PARTIAL tzn. při zatížení jsou out.
-16.4% znamená že lambda musí ubírat 16.4% paliva na řadě válců 1 oproti skutečnému poměru vzduchu (udává váha) a naměřenýmu zbytk. kyslíku (měří lambda sonda)
druhý bank ubírá 5.5%, což je relativně v normě

Suma sumárum váha vzduchu (pokud je 1ks) nebude úplně v plný kondici, nicméně relativně ok. Ovšem na řadě válců 1 se něco děje, pravděpodobně lambda kecá a zbytečně to ubírá tolik paliva anebo třeba uchcává vstřik a jde ho tam více proto se to musí tolik regulovat.

//koukám, že tam jsou váhy 2 tzn. ta na banku 1 může být KO, stejně ale jako lambda na banku 1.. Chtělo by to váhy prohodit a změřit znovu co to udělá.

12:26:55 Group 032: O2S Adaption Maximums [B=Bank S=Sensor]
1.5 % B1S1 idle +/-5.7%
-16.4 % B1S1 partial +/-15%
1.9 % B2S1 idle +/-5.7%
-5.5 % B2S2 partial +/-15%

Jinak paměť závad je bez chyb? Není tam třeba něco s chudou/bohatou směsí?
Je tedy fakt že do toho samozřejmě může dost vstupovat ten plyn že je něco špatně na něm protože ty banky nemůžou mít takovej rozdíl bez důvodu.


OK, rozumim... problem je, ze tady je prave uplne vsechno 2x v tom aute... az na ridice...

Zkusim tedy zitra nasledujici... zkusim to projet alespon chvili na benzin, aby se to trochu srovnalo a udelam zase log... Pak zkusim prohodit vahy a udelam taky log na bezin...

Mas pravdu, ze chyby ohledne bohatost/chudost byly... To se ladilo na plynove jednotce... ale jak mi tam sami rekli - pokud auto neco dela spatne na benzin, tak v plynu se to projevi minimalne 2x tolik... :negative:

Zitra dam vedet, zatim dekuju! :thanks:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 29.11.2015 18:41 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

19.06.2014

Příspěvky:

28

yessmen píše:
Tohle není dobrý... IDLE tzn. těsnost a podtlak vypadá relativně ok, ale ty druhý hodnoty PARTIAL tzn. při zatížení jsou out.
-16.4% znamená že lambda musí ubírat 16.4% paliva na řadě válců 1 oproti skutečnému poměru vzduchu (udává váha) a naměřenýmu zbytk. kyslíku (měří lambda sonda)
druhý bank ubírá 5.5%, což je relativně v normě

Suma sumárum váha vzduchu (pokud je 1ks) nebude úplně v plný kondici, nicméně relativně ok. Ovšem na řadě válců 1 se něco děje, pravděpodobně lambda kecá a zbytečně to ubírá tolik paliva anebo třeba uchcává vstřik a jde ho tam více proto se to musí tolik regulovat.

//koukám, že tam jsou váhy 2 tzn. ta na banku 1 může být KO, stejně ale jako lambda na banku 1.. Chtělo by to váhy prohodit a změřit znovu co to udělá.

12:26:55 Group 032: O2S Adaption Maximums [B=Bank S=Sensor]
1.5 % B1S1 idle +/-5.7%
-16.4 % B1S1 partial +/-15%
1.9 % B2S1 idle +/-5.7%
-5.5 % B2S2 partial +/-15%

Jinak paměť závad je bez chyb? Není tam třeba něco s chudou/bohatou směsí?
Je tedy fakt že do toho samozřejmě může dost vstupovat ten plyn že je něco špatně na něm protože ty banky nemůžou mít takovej rozdíl bez důvodu.


Tak tady je mereni na bezin... to vypada vpohode, ne?


Přílohy:
Log-V8_BENZIN.txt [11.47 KiB]
11 krát
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 29.11.2015 18:43 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

19.06.2014

Příspěvky:

28

Jeste jsem udelal vypis chyb motoru... A opet se tak ukazaly ty same chyby vcetne toho podtlaku...


Přílohy:
Log-motor.txt [785 bajtů]
15 krát
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: motor V8 4.2 cuka - podtlak, vaha, lambda, kat, ........?
PříspěvekNapsal: 29.11.2015 21:31 
Online
VWagenista
VWagenista
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

19.04.2015

Příspěvky:

17

Bydliště:

Frýdek-Místek

Ahoj, překontroluj podtlakové hadice. Chybu "Brake Boost Vacuum System" jsem měl taky u V8 a našel jsem popraskané hadice blízko podtlakové pumpy (vepředu vlevo - pohled zepředu). Nešlo to na první pohled vidět, ale rukou šla nahmatat prasklina. Po zalepení chyba zmizela a vše je ok.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Fotodioda, Seznam [Bot] a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group