Přestavba na E85

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Odpovědět
XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Přestavba na E85

Příspěvek od XPajas »

Je tu někdo, kdo se rozhodl pro přestavbu benálu na E85 (i se zapsáním do TP) a LPG zamítl, protože by se mu sice vyplatilo na palivu, ale ne na servisu při jeho ročním nájezdu.

A jakou přestavbovou "sadu" jste zvolili a proč ?
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od Graun »

Vyplatí se to vzhledem k dnešním cenám E85? Ten rozdíl už není tak vysoký jako před pár lety (bylo to okolo 10kč). Kdysi jsem jezdil bez úpravy na jiné značce auta, optimální bylo 50%. Při 100% náplni už to špatně startovalo. Jízdní vlastnosti byly v pohodě, spotřeba vyšší o cca 10%.
Tehdy jsem uvažoval přestavbu přes nějaký systém z Ukrajiny, ale nakonec jsem do toho nešel.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od XPajas »

Rozumím, vrátil jsem k té myšlence z jiných důvodů:
- finanční úspora na palivu pravděpodobně nula (nejak jsem to počítal a třeba 30CZK na 100km)
- ale do TP zápis = nula silniční daň (4500CZK / rok), auto je pro podnikání
- LPG nechci, protože malá nádrž znamená tankování každé 3-4 dny, velká nádrž snižuje použitelnost (tzv. usabilitu) auta - prostor vzadu, nákupní centra a podzemní garáže, další revize něčeho, atd.
- E85 čístí motor, rozpouští karbon
- panuje tady ovšem nedůvěra, jestli to nějak neškodí ventilovým sendlům atd.
- argumenty však chybějí, je to spíše "já slyšel, kamarád říkal, támhle psali" atd. Nepotkal jsem nikoho, kdo by mi ukázal rozebraný motor po E85 a důvěryhodně vysvětlil, jak tomu uškodilo
- na E85 vlastně ani jezdit pravidelně nechci (stejně to pumpy moc nemají, fin.motivace není), ale přijde mi zajímavý, že budu jezdit na normálně na benál a jednou za čas to propláchnu nádrží E85, silniční daň mám 0, kdyby se ceny zhouply, tak jenom přepnu čudl a budu to kupovat a nemám žádná omezení do garáží
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

Uživatelský avatar
bauer
Pilot
Pilot
Příspěvky: 705
Registrován: 19.07.2012 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od bauer »

Takovy dotaz - na kolik vyjde ta prestavba?
ex Passat B5.5 sedan 2.3V5 125kW 4motion
ex Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
ex Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW
Touareg 7P6 3.0V6 193kW
Octavia Combi 5E 1.5 110kW

Uživatelský avatar
breh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 497
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pod Čantoryji

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od breh »

Zkušenost z blízkého okoli je taková,že si blízky známy nechal udělat přestavbu na E85 na uplně novém autě,bohužel široko daleko je tu u nás jedina benzinka s touto směsi,výtoč je nebo spíš byla než i tu posedni pumpu zrušili tak malá,že to známemu začlo jezdit čím dál huř,ovšem jen na E85,na čistý benzin je vše v pořadku.
Resumé bylo,značný obsah vody v palivu.
Tak by asi chtělo zjistit jak jsou na tom s výtoči nejbližši pumpy.
A nějakému zázraku s rozpouštěním karbonu bych něvěřil.
Kdo někdy rozebral motor a čistil prostory motoru od karbonu ví jak to jde těžce jak mechanicky tak chemicky kdy na to zabírá až těžka chemie ve formě louhu.O tom nestači diskutovat v hospodě,todle je třeba si skusit osobně.

Uživatelský avatar
bauer
Pilot
Pilot
Příspěvky: 705
Registrován: 19.07.2012 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od bauer »

Jj, Bretik ma pravdu :good:

Nějak mi právě schází to pozitivum provozu na E85 - píšeš úspora na palivu nic moc, spíš nic, vlastně na to ani jezdit nechceš a ve finále akorát vybulíš x peněz za přestavbu.

Moc tomu nerozumím...

A pokud chceš něco přilívat do paliva, tak třeba není špatné aditivum od VIFu:
http://www.vif.cz/novinky/test-v-casopi ... cisti.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ex Passat B5.5 sedan 2.3V5 125kW 4motion
ex Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
ex Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW
Touareg 7P6 3.0V6 193kW
Octavia Combi 5E 1.5 110kW

XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od XPajas »

jj, chápu argumenty-

Úspora je tam jen v silniční dani (4ka za rok, což je a není významné, to záleží). Cena přestavby je asi kolem 10-12t, cenu mi borec slíbil a pak nezavolal. Jeho smůla.

To čištění motoru mi tam přijde podstatnější. VIFu jsem nalil do cdi Smarta a HDi Berlinga několik plechovek za několik posledních let. Lil jsem to jak do nafty, tak do červené nafty. Všechno je super, asi to funguje (možná neškodí), jenom cmrndání VIFu do odměrky na pumpě, když jedu v saku z práce, je fakt dementní. Já nevím, jestli jste si to zkusili. Ostatní na vás koukaj jak na debila. Zvrhneš 20ml odměrku do hrdla, v zimě to ani nedoteče samo dolů, se to roztáhne po ty trubce a když to nespláchneš palivem, tak jsi naaditivoval leda rouru od nádrže (Smart měl 20L nádrž= jedna odměrka). Pak že to jako spláchneš, pěkně od zhora (aby ani kapka nazmar takové cenné kapaliny), takže si zpětným proudem paliva poleješ ruce a bundu.... Super. Pak, podle složení to obsahuje hromadu dost těkavých látek. Podle mě jejich obsah v té pixle rapidně klesá ve chvíli, kdy tu pixlu otevřeš, protože to červený víčko netěsní. Když jí položíš na bok, tak Ti to vykape v autě (osobní zkušenost), když to utáhneš, protočí se závit víčka. Takže bych řekl, že po týdnu je tam toho blahodárného polovina a pak tam zbyde jen ta solventní nafta.
Taky si pamatuju, jak jsem nasranej rozmražoval fénem zimní Vervu ve filtru, a když jsem to nastartoval a dojel k pumpě (bylo asi -18) a chci tam nalejt VIF, že udělám super aditivaci, aby mi to do rána nezamrzlo, tak na mě koukal z plechovky zelený med, který jsem ven toho večera nedostal. Takže ještě bych si měl nosit sebou v zimě plechovku, jako svačinu po kabátem, aby mi nezamrzla. To fakt ne.
Jenom chci poukázat na mou praxi, že jsem to používal, možná klidně blbě, ale která je dost odlišná od toho testu v článku. Nebo jinak, že reálný výsledek čistoty motoru po pravidelné aplikaci VIFu z plechovky z autě nemusí být úplně tak super, jako po testu v labu.

Kdyby to dělali v rozpustný granuli, v pohodě, hodim to tam v rukavici a jedu, ale to cmrndání je fakt blbý. Cmrndání doma, do červený nafty bylo v pohodě (=hobby), ale z toho už jsem vyrostl. Cmrndání VIFu v současnosti doma, do extra kanystru ať už je v něm cokoliv, abych to pak nalil do káry, na to už nemám čas. Takže mi přijde fajn, jednou za čas nalejt tam E85 z pumpy cestou z práce a propláchnout to.

Že to E85 čistí jsem nevymyslel já, ale tvrdí to například pan Petřík ze servisu Auto Petřík v Chuchli. Turky mu tam vozí široké okolí, protože jinde se této káry bojí. No a okolo každýho paliva existuje skupina nadšených a těch kdo to děsně zatracují. LPG má takové skupiny, E85 asi taky. Taky se dá najít na youtube videa, kde motoru ze sekačky dali průhlednou hlavu a testovali různý paliva a alkohol to vyleštil pěkně.

Pak že se karbon čistí blbě, když už je za léta napečenej, to je jasný, to už je na mechanický drhnutí, nebo horkou chemii. Ale pokud to není zadělaný jaxviň, tak by tomu trochu lihu mohlo pomoci a pročistit.

Že to obsahuje vodu. No to vzduch za deště taky a kára jede v ten den líp. Že by mi něco zkorodovalo při průměrné poměrně významné spotřebě V8 a jen 90L nádrži, se mi nezdá tak moc pravděpodobný. Kdyby kára stála jako leštěnka měsíc, neřeknu nic proti. Ale jezdí skoro každý den.
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

Odpovědět

Zpět na „Touareg“