Servis v Praze pro V10

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Odpovědět
awpe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 03.12.2017 14:17

Servis v Praze pro V10

Příspěvek od awpe »

Ahoj, muzete prosim doporucit servis v Praze, se kterym mate dobre zkusenosti?

Potreboval bych na touaregu GP (2007 facelift) V10 TDI, vymenit lozisko predniho kola, a lozisko hnaciho hridele (bez vymeny samotneho hridele), cetl jsem, ze casto bud neumi na servisech spravne vymenit lozisko (nechaji z homokineticky kloubu vypadnout kulicky, pak davaji kulicky zpatky na spatna mista a hura vibracim a zvuku...) nebo pozaduji vymenu celeho hridele...

spagre
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.08.2010 18:07
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis v Praze pro V10

Příspěvek od spagre »

Ahoj,

výměny ložiska hřídele se neboj, to musí zvládnout vymezit každý, když jsem to zvládl já sám s mechanikem, který měl turka v garáži poprvé viz níže:

tak oprava ložiska je za námi. Kdo má doma díru, nebo nájezdy může to vážně zvládnout sám.
V Brně jsem sehnal ložisko od Meyle, bylo za nějakých 1850,- včetně toho plechu, který se nalisuje. Odvezl jsem to klukovi, který tam ještě turka nikdy neměl a díky návodům z googlu sem vše prostudoval a dělal rádce.

Nejdříve tedy musel sundat kardan a ten teda nešel. Pak ho napadlo, že musí oddělat i hardy spojku a kardan šup venku. Žádné naklánění vozidla nebylo potřeba.

Nalisovaný plech jsme v poho oddělali a nastala část s rozděláním kardanu. Dle návodu jsme si bílou fixou pěkně označili v jakých drážkách to bylo sesazené. Jednoduše roztáhnout segrovku a kratší část jsem skoro v poho vytáhl. Ve finále stačilo jen kladívkem vyrazit posledních pár mm. Žádné kroucení kardanem není potřeba a hlavně nevypadly žádné kuličky.

Problém byl při sundání starého ložiska. Nešlo ani stahovákem, tož přišla na řadu flexa. Zde opatrně na říznutí do kardanu. Nasadili jsme nové ložisko, lehce ho doťukali trubkou, nasadili nový plech. Do kardanu jsme naplnili vazelíny z pytlíku u ložiska co to šlo. Zde je dobré dát tu vazelínu vnitřkem kardanu, než až po sesazení. Takhle se krásně vymačkala ven skrze kuličky a bylo vidět, že je jí plno.

Plech důlčíkem zalisoval, dotáhl svorkou to gumové těsnění a vcelku lehce namontoval kardan zpět. Borec to dělal poprvé a se mnou jakožto laickým poradcem mu to trvalo 2,5 hodiny. A to se zdržel půl hodinky s tím kardanem na začátku.

Obrázky jak na to, najdete na webech. Stačí hledat: drive shaft touareg replacement pdf

Když jsem to projížděl, jelo to jako dříve a nic už nepíská a nevybruje. Nyní se chystám pro jistotu ještě na 50 km projížďku, abych měl klid před zítřejší cestou do Těrchové:)

Doporučuji každému, kdo to ještě nedělal, kouknout na vůli hřídele, v klidu si objednat relativně levný díl a nechat si to vyměnit. Nebo Vás vážně čeká odtah, či jízda krokem dom :laugh:
Tož snad toto taky nějak pomůže

BTW od té doby asi 24000 km a stále vše ok i když po německu ženu 220.
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI

awpe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 03.12.2017 14:17

Re: Servis v Praze pro V10

Příspěvek od awpe »

Ahoj, tak uz s tim loziskem je po probleme, ale potreboval bych udelat servis motoru :-)

Zna nekdo o nejakem servisu v Praze a okoli, kde maji zkusenosti s motorem v10?

Potreboval bych vymenit spojku alternatoru, spojku klimatizaci, mozna tandemova cerpadla, mozna cerpadlo zesilovace rizeni a opravit vyfuk(bud praskla priruba nebo zavitova tyc) kolem turbodmyhcadla(kvuli tomu vyfuku to cely potrebuju).

miky20
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 254
Registrován: 20.06.2009 13:50

Re: Servis v Praze pro V10

Příspěvek od miky20 »

Máš sz

Odpovědět

Zpět na „Touareg“