Vzduchový podvozek - zase...
Moderátor: Mára_VR6
Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
-
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.08.2010 18:07
- Bydliště: Holice
- Kontaktovat uživatele:
Vzduchový podvozek - zase...
Ahoj chlapi,
stala se mi taková věc, že po zvednutí podvozku se mu nechtělo moc dolů (opět zadní tentokrát druhej ventilek nechce odfukovat). Den na to jsem v pohodě vyjel a po deseti km mi během minuty spadl celej předek komplet dolu, že s tím skoro nešlo jet, jak to houpalo.
Kámoš na tom dělá: zjistil, že prdla pojistka ke kompresoru, tož tu vyměnil a vše zase jede ok. No a pak zjistil, že ten zadní ventilek neodfukuje, tož ho vymění. Je to už třetí ze čtyř co měním během 15k km tož doporučuji VYMĚŇTE VŠECHNY NAJEDNOU:)
Proč ale když rupla pojistka kompresoru, najednou spadl komplet podvozek? Možná jsem před tím během jízdy zjistil, že se něco děje a tuším, že jsem zkusil změnit režim z komfortu na sport. A ono ho to vypustí komplet?!
Chybu na WAGu mu to hodilo, jen jako obecnou. Na display pak samozřejmě zastavte chyba podvozku.
Netušíte někdo, proč tedy spadl komplet předek až na doraz?
stala se mi taková věc, že po zvednutí podvozku se mu nechtělo moc dolů (opět zadní tentokrát druhej ventilek nechce odfukovat). Den na to jsem v pohodě vyjel a po deseti km mi během minuty spadl celej předek komplet dolu, že s tím skoro nešlo jet, jak to houpalo.
Kámoš na tom dělá: zjistil, že prdla pojistka ke kompresoru, tož tu vyměnil a vše zase jede ok. No a pak zjistil, že ten zadní ventilek neodfukuje, tož ho vymění. Je to už třetí ze čtyř co měním během 15k km tož doporučuji VYMĚŇTE VŠECHNY NAJEDNOU:)
Proč ale když rupla pojistka kompresoru, najednou spadl komplet podvozek? Možná jsem před tím během jízdy zjistil, že se něco děje a tuším, že jsem zkusil změnit režim z komfortu na sport. A ono ho to vypustí komplet?!
Chybu na WAGu mu to hodilo, jen jako obecnou. Na display pak samozřejmě zastavte chyba podvozku.
Netušíte někdo, proč tedy spadl komplet předek až na doraz?
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI
- Baodai
- Řidič
- Příspěvky: 77
- Registrován: 15.07.2011 13:30
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový podvozek - zase...
Mne predek padl dolu vzdy kdyz bylo vytrzene cidlo na rameni vpredu. Kdyz mi neupoustel ventil bylo auto vypumpovano uplne nahoru na uroven zadni napravy nebo bylo podelne nakrivo.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.08.2010 18:07
- Bydliště: Holice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový podvozek - zase...
Tož jen pro info: Praskla pojistka kompresoru, pač to relé kompresoru už dodělávalo a nechtělo kompresor vypnout. Tož nás zachránila pojistka. A předek spadl protože zadní ventilek zase nechtěl odpouštět a udržel zadek zvednutej, jinak by prý kleklo celé auto:)
Tož výměna ventuliku, relátka a zase jezdíme:)
Tož výměna ventuliku, relátka a zase jezdíme:)
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13.02.2018 19:32
Re: Vzduchový podvozek - zase...
Zdravim vsechny !
Touareg NF r.v. 11/2014
S podvozkem mam tyto zkusenosti: pri teplotach nize nuly zamrza kondenzat v prisavani do kompresoru. Vzdycky mi shori pojistka a je treba ji vymenit. Delam to, ale jen tehdy pokud se teplota opet vrati nad nulu. Na ruskem foru jsem cetl, ze z vyroby je odpruzeni naplneno freonem, tak jako klimatizace, ale postupem casu, pri nedostatku freonu, si kompresor prifukuje vzduch z venci. Proto dochazi k tomu kondenzovani vzdusne vlhkosti. Vysledek je jak uz jsem popsal vyse. Predek je dole a zadek nahore. Staci dat auto do teple garaze a zase to nejakou dobu pojede. Reseni problemu je vysuseni odpruzeni, zaliti nemrznouci smesy ( trosku ) a opetovne naplneni freonem.
Touareg NF r.v. 11/2014
S podvozkem mam tyto zkusenosti: pri teplotach nize nuly zamrza kondenzat v prisavani do kompresoru. Vzdycky mi shori pojistka a je treba ji vymenit. Delam to, ale jen tehdy pokud se teplota opet vrati nad nulu. Na ruskem foru jsem cetl, ze z vyroby je odpruzeni naplneno freonem, tak jako klimatizace, ale postupem casu, pri nedostatku freonu, si kompresor prifukuje vzduch z venci. Proto dochazi k tomu kondenzovani vzdusne vlhkosti. Vysledek je jak uz jsem popsal vyse. Predek je dole a zadek nahore. Staci dat auto do teple garaze a zase to nejakou dobu pojede. Reseni problemu je vysuseni odpruzeni, zaliti nemrznouci smesy ( trosku ) a opetovne naplneni freonem.
Naposledy upravil(a) Rokston dne 14.02.2018 10:02, celkem upraveno 1 x.
Touareg NF r.v. 11/2014
-
- Řidič
- Příspěvky: 142
- Registrován: 31.07.2015 22:41
- Bydliště: Vychod ČR
Re: Vzduchový podvozek - zase...
a nepišou na ruskem foru že freon u (od) Touarega NF ?Rokston píše:Zdravim vsechny z Petrohradu !
Na ruskem foru jsem cetl, ze z vyroby je odpruzeni naplneno freonem.
Touareg 3.0 tdi BKS
-
- Řidič
- Příspěvky: 99
- Registrován: 03.06.2009 11:32
Re: Vzduchový podvozek - zase...
Touareg NF - II. od 2010 je plněný dusíkem, Touareg I plní kompresor vzduchem z venku.
VW Touareg 7P5 3.0 TDI 180 KW BMT 2011
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13.02.2018 19:32
Re: Vzduchový podvozek - zase...
Pokud dusik dojde, tak si kompresor prisava vzduch i s jeho vzdusnou vlhkosti a ta nasledne kondenzuje v systemu. Potvrdili mi to i v Olomouci v autorizovanem servise. Byl bych velice rád, kdyby se tu shromazdovali rady a zkusenosti a ne nejaké fámy a mýty.
Touareg NF r.v. 11/2014
-
- Řidič
- Příspěvky: 142
- Registrován: 31.07.2015 22:41
- Bydliště: Vychod ČR
Re: Vzduchový podvozek - zase...
taky si myslim že kompressor v T1 nasava vzduch z venku (ale profik nejsem)mirin píše:Touareg NF - II. od 2010 je plněný dusíkem, Touareg I plní kompresor vzduchem z venku.
Touareg 3.0 tdi BKS
- breh
- Jezdec
- Příspěvky: 497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pod Čantoryji
Re: Vzduchový podvozek - zase...
Touareg T1
- sání kompresoru je umístěné ve filtrboxu s filtrem pro sáni motoru,nasává tedy venkovní okolní vzduch.
-po kompresi prochází přes vysoušeč umístěný v tělese kompresoru,poté vystupuje do rozdělovací kostky a odtud na zásobníky a do měchu na nápravách.
-odvhčení sušicího média v kompresoru probíhá zpětným prouděním vzduchu z měchu,problém pak nastává po pár letech provozu kdy je sušící medium nasáté vhlkosti natolik že již není schopno pojmout víc vody do sebe a dostává se tak dál do systému,problémy sa pak ukážou obvykle s mrazy kdy zmzrlá voda zmrzne v kostce nebo ventilku měchu a podvozek nefunguje jak má,jakmile je auto v teple tak opět funguje normalně.
- sání kompresoru je umístěné ve filtrboxu s filtrem pro sáni motoru,nasává tedy venkovní okolní vzduch.
-po kompresi prochází přes vysoušeč umístěný v tělese kompresoru,poté vystupuje do rozdělovací kostky a odtud na zásobníky a do měchu na nápravách.
-odvhčení sušicího média v kompresoru probíhá zpětným prouděním vzduchu z měchu,problém pak nastává po pár letech provozu kdy je sušící medium nasáté vhlkosti natolik že již není schopno pojmout víc vody do sebe a dostává se tak dál do systému,problémy sa pak ukážou obvykle s mrazy kdy zmzrlá voda zmrzne v kostce nebo ventilku měchu a podvozek nefunguje jak má,jakmile je auto v teple tak opět funguje normalně.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 17.09.2010 13:17
Re: Vzduchový podvozek - zase...
Zdravím, poradí někdo? Jak funguje ten ventilek na měchu. Přečetl jsem tady hodně příspěvku, ale většinou je popsáno, že ventil neupouští. Řídí ho něco? Já jsem měl z důvodu nemoci a částečně rozebraného motoru auto přes rok mimo provoz, auto si za tu dobu lehlo na břicho. Když jsem ho nedávno nastartoval, vše se rozeběhlo, auto dojelo na "správnou" výšku, reaguje na všechny povely. Ale za cca 2-4 dny mi trochu uteče pravý zadní měch, cca 3 - 5 cm na výšku. Otevřu a zabouchnu řidičovy dveře, měch se dofoukne ze vzduchojemu, auto se dorovná. A pak zase pomaličku utíká. Ventilek bych si dokázal vyměnit, ale nejsem si jistý co dělá, jestli je vůbec pravděpodobný že by mohl. S měchem bych už musel do servisu, pokud by se musel měnit, tak prý už ventilek má.
Díky za radu
Díky za radu
-
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.08.2010 18:07
- Bydliště: Holice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový podvozek - zase...
To je přesně co ventilek dělá. Už je starej tak prostě upouští, pač netěsní tak dobře. Ideálně vyměnit a když už, tak rovno všechny. Já je vůl měnil v průběhu roku a půl po jednom jak trotl. tudíž vždy nějakej problém a hurá ke kámošovi.
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 13.03.2018 14:30
Re: Vzduchový podvozek - zase...
má T2 nějaké čidlo v zásobníku na dusík a uvidím v ŘJ nějaké info?
jaký tam má být tlak a kde je plnící port?
jaký tam má být tlak a kde je plnící port?
-
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.08.2010 18:07
- Bydliště: Holice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový podvozek - zase...
Tři měsíce a už je to tu zas:
Chlapi, jedu a během jízdy závada podvozku a zadek dole. Restart auta, kompresor nafoukal a jelo se dál. Během dvaceti km už bez ohlášení závady předek dole. Restart auta a zase se to zvedlo. Po pěti hodinách jsme jeli zpět a během dvaceti km zase závada a předek dole. Už to nenafoukalo a během jízdy klesl aj zadek. Chybu budu vědět až v týdnu, ale je toto normální? Nemůže už být chyba v kostce?
Chlapi, jedu a během jízdy závada podvozku a zadek dole. Restart auta, kompresor nafoukal a jelo se dál. Během dvaceti km už bez ohlášení závady předek dole. Restart auta a zase se to zvedlo. Po pěti hodinách jsme jeli zpět a během dvaceti km zase závada a předek dole. Už to nenafoukalo a během jízdy klesl aj zadek. Chybu budu vědět až v týdnu, ale je toto normální? Nemůže už být chyba v kostce?
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.08.2010 18:07
- Bydliště: Holice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový podvozek - zase...
Tak to borec rozdělal, našel v repasovaném kompresoru, který jsme koupili před rokem nějaké šapatné těsnění, dal to do kupy a vše šlapalo. Po pár desítkách km to samé a zase pojistka done. Tudíž prej kompresor bere nějak moc proudu a necháme mu vyměnit útroby nějakou opravnou sadou za cca 5k. Klimatizace taky prázdná, pač díra v trubce a nová trubka taky 5k. Nemáte někdo náhodou?
Ani by mi nevadily ty náklady, ale spíš, že tomu autu nějak nejde věřit, jestli dojedeš, nebo ne. Má nalítaných 153k a furt něco. Kamkoliv s ženou jedeme, taxi říkáme, co zase zabliká a zapípá:( Pašík co má 330k, jezdí a jezdí a to aj po polích....
Ani by mi nevadily ty náklady, ale spíš, že tomu autu nějak nejde věřit, jestli dojedeš, nebo ne. Má nalítaných 153k a furt něco. Kamkoliv s ženou jedeme, taxi říkáme, co zase zabliká a zapípá:( Pašík co má 330k, jezdí a jezdí a to aj po polích....
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 01.07.2018 10:21
Re: Vzduchový podvozek - zase...
Ahoj, jestli by to bylo možné, rád bych požádal o radu.
Touareg 2007, 3.0 V6 mi hodil červenou chybu podvozku, s tím, že mám zastavit.
Předek padnul de facto na dorazy (obě kola stejně), zadek zůstal normálně vysoko a dokonce se myslím občas i hýbe - dofukuje - ufukuje. Kompresor zřetelně běží, vypíná se v pořádku.
Diagnostika mi hodila chyby:
1400 - Regulace světlé výšky - spodní mezní hodnota překročena
2250 - "Funkční odpojení trvání zapnutí ventilu" - horní mezní hodnota překročena
Byl problém s "pákováním" čidla výšky na levém předním kole někdy v březnu, ale po rozchození těch kloubků fungovalo dobře, občas hodil oranžovou chybu podvozku, která zmizela po vypnutí a nastartování, ale často se třeba po dvou kilometrech někdy po sto kilometrech rozsvítila znova.
Vizuálně to teď vypadá na kolech dobře, čidla se volně hýbou.
Ještě bych dodal, že asi není v úplně nejlepší kondici baterie, ale auto na ní nastartuje, dobijí dobře - může to být příčina?
Podle toho, co čtu tady i jinde na fóru, tak je velká šance, že by to byl ten upouštěcí ventil. Nicméně rád bych znal Váš názor.
Ještě dodám, že na diagnostice se mi nedaří zvlášť nastavovat jednotlivé měchy :-/
Díky moc za případné rady.
Touareg 2007, 3.0 V6 mi hodil červenou chybu podvozku, s tím, že mám zastavit.
Předek padnul de facto na dorazy (obě kola stejně), zadek zůstal normálně vysoko a dokonce se myslím občas i hýbe - dofukuje - ufukuje. Kompresor zřetelně běží, vypíná se v pořádku.
Diagnostika mi hodila chyby:
1400 - Regulace světlé výšky - spodní mezní hodnota překročena
2250 - "Funkční odpojení trvání zapnutí ventilu" - horní mezní hodnota překročena
Byl problém s "pákováním" čidla výšky na levém předním kole někdy v březnu, ale po rozchození těch kloubků fungovalo dobře, občas hodil oranžovou chybu podvozku, která zmizela po vypnutí a nastartování, ale často se třeba po dvou kilometrech někdy po sto kilometrech rozsvítila znova.
Vizuálně to teď vypadá na kolech dobře, čidla se volně hýbou.
Ještě bych dodal, že asi není v úplně nejlepší kondici baterie, ale auto na ní nastartuje, dobijí dobře - může to být příčina?
Podle toho, co čtu tady i jinde na fóru, tak je velká šance, že by to byl ten upouštěcí ventil. Nicméně rád bych znal Váš názor.
Ještě dodám, že na diagnostice se mi nedaří zvlášť nastavovat jednotlivé měchy :-/
Díky moc za případné rady.