Startování

Nafta a benzín - opravy, úpravy, servis,

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
Uživatelský avatar
mimayin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Startování

Příspěvek od mimayin »

Zdravím všechny. Mám problém. Při startování v chladném počasí pohoda, napoprvé. Za tepla na několíkátý pokus. Po zahřátí třeba čekam deset minut. Je to čím dál horší. Co to může být. Hallovo čidlo? Kdyby to byly uhlíky ve startéru tak na to nebude mít vliv teplota. Snad má s tím někdo zkušenost. Moc by mi to pomohlo. Předem všem děkuji. Mimayin.

Uživatelský avatar
splouchy
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4798
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování

Příspěvek od splouchy »

mimayin píše:Zdravím všechny. Mám problém. Při startování v chladném počasí pohoda, napoprvé. Za tepla na několíkátý pokus. Po zahřátí třeba čekam deset minut. Je to čím dál horší. Co to může být. Hallovo čidlo? Kdyby to byly uhlíky ve startéru tak na to nebude mít vliv teplota. Snad má s tím někdo zkušenost. Moc by mi to pomohlo. Předem všem děkuji. Mimayin.
a starter toci porad stejne nebo se jeho otacky v zavislosti na teplote mení??

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od gregi »

Pokud by to byl senzor otáček , tak by jsi to poznal na otáčkoměru . Pokud se ani nehne , tak jdi po čidle .

Jak jsi na tom se spotřebou , pokud bude blbnout teplotní čidlo , tak to bude jen horší díky rostoucí teplotě venku , neboť to může být bohaté .

Možností je více , ale jak už tu padlo , jak se to chová při startování / nestartování :?:

Jak kdys řeklo číslo číslo : "informace,informace" :wink:
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
mimayin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování

Příspěvek od mimayin »

Při teplejším motoru jsou otáčky startování stejné, jen se to někdy jako by na půl vteřiny až vteřinu zastaví a pokračuje. Teplotní čidlo myslíte jako Hallovo čidlo? Nebo jiné? Dělá to už delší dobu ale dřív to dělalo jen při hodně zahřátém motoru (ujel jsem 100 - 200 km a potom to nastartovalo na podruhé na potřetí, později se pokusy protloužili na 4 - 5 nyní třeba na 7 -8 a nebo čekám 10 minut. Včera jsem to nemohl nakopnout vůbec (auto byla na slunku) a jakmile přišel večer úplně v pohodě a to jsem to zkoušl třikrát po sobě v odstupu půl až třčtvrttě hodiny a pokaždé na poprvé. No záhada. Kdyby to točilo a nechtělo chytnout tak neřeknu, ale tohle? :roll: Když to dám do Bosch servisu v Hustopečích tak to za studena nezjistí a jejich taxa je 650/h. No a oni jsou schopni měřit a pátrat celý den. To už mám jednodušší měnit čidlo po čidle. Moc budu vdečný za jakoukoliv skušenost a radu. mimayin.

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od gregi »

Teplotní čidlo je samostatné čidlo , které Ti řídící přes řídící jednotku motoru množství dodávaného paliva pro start a chod motoru .
Jestli že při startu studeného i teplého motoru máš zobrazené na otáčkoměru shodné otáčky ( samozřejmě myšleno "do" spuštění motoru ) , tak by jsi mohl teoreticky čidlo otáček vynechat. Alespoň pro laické bádání , může vykazovat odchylku , ale to by jsi potřeboval osciloskop .
Jestli že dochází k zastavení starteru a pak se začne zase točit , tak je šance buď závady starteru ( v závislosti na teplotě ) a nebo můžeš mít problém s napájení / ukostřením .
Teplotní čidlo by bylo možné zkontrolovat pomocí diagnostiky . Nezkoušel jsi někoho s diagnostikou , pro zjištění případných uložených chyb v paměti řídící jednotky motoru :?:


Podle Tvého popisu závady , by jsem zkusil zkontrolovat napájení ke starteru a zkontroloval by jsem ukostření motoru , pokud nic nenajdeš , tak by jsem pokračoval přes starter k ovládací elektroinstalaci .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
mimayin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování

Příspěvek od mimayin »

Hlavní problém je v tom, že já otáčkoměr nemám. Další bomba je to, že přestalo před časem reagovat čidlo na setrvačníku, podle kterého se seřizuje základní předstih, ale ten bude snad ještě dobrý. Navíc by to startovalo ale nechytalo. No včera bylo horko jako hrom, a auto nic. Vzal jsem z ledničky kouky ledu a dal je na ty čidla u rozdělovače a nahoře jak jsou ty dvě (modré a černé). Po chvilce to začalo točit, (pokud to nebyla náhoda), ale nechytalo to. Tak jsem napodruhém přidal plyn a po dvou cuknutích to chytlo. Další věc kterou jsem ještě zapomněl řici, že po startu to vždy kolísá a po chvilce (3-5 minut) se to zastaví. Pokud přidám plyn a pořádně to protočím tak to přestane hned. Dnes zkusim to ukostření a přívod do startétu. Ale zoxidovaný kontakt by asi blbnul pořád a ne jen při horkém počasí. Dnes ráno opět bez problémů na poprvé. To je opravdu síla. mimayin :roll: :roll:

Uživatelský avatar
mimayin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování

Příspěvek od mimayin »

Hlavní problém je v tom, že já otáčkoměr nemám. Další bomba je to, že přestalo před časem reagovat čidlo na setrvačníku, podle kterého se seřizuje základní předstih, ale ten bude snad ještě dobrý. Navíc by to startovalo ale nechytalo. No včera bylo horko jako hrom, a auto nic. Vzal jsem z ledničky kouky ledu a dal je na ty čidla u rozdělovače a nahoře jak jsou ty dvě (modré a černé). Po chvilce to začalo točit, (pokud to nebyla náhoda), ale nechytalo to. Tak jsem napodruhém přidal plyn a po dvou cuknutích to chytlo. Další věc kterou jsem ještě zapomněl řici, že po startu to vždy kolísá a po chvilce (3-5 minut) se to zastaví. Pokud přidám plyn a pořádně to protočím tak to přestane hned. Dnes zkusim to ukostření a přívod do startétu. Ale zoxidovaný kontakt by asi blbnul pořád a ne jen při horkém počasí. Dnes ráno opět bez problémů na poprvé. To je opravdu síla. mimayin :roll: :roll:

Odpovědět

Zpět na „Motory“