Provozni teplota u 1.8 66 kW

Nafta a benzín - opravy, úpravy, servis,

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
Va3ek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 29.04.2008 13:24

Provozni teplota u 1.8 66 kW

Příspěvek od Va3ek »

Dobry den, panove a pripadne damy :)

Dostal jsem do uzivani VW Passat 1.8 66 kW (r.v. 1992) a silne me znepokojuje teplota. Bezne mi totiz teplomer ukazuje teplotu tesne nad 110° C. Jezdim s autem po Praze, a tak neni problem se dostat do zacpy a davat motoru zabrat. Otec, ktery autem jezdil spokojene nekolik let, to povazuje za normalni, ale mi se to nechce libit. Vychazim totiz z toho, ze faceliftovany model (tusim, ze B4), ktery ma otec ted, ma beznou teplotu pod 100° (spis tech 90°) a pritom je tam stejny motor (alespon podle objemu a vykonu :) ). Jeste dodam, ze ventilator mi spina, ale prilis casto ho neslysim.

Omlouvam se, pokud jste to zde jiz nejak probirali, ale kdyz jsem se to tady pokousel projit, tak jsem na nic vylozene takoveho nenarazil. Rad bych mel jistotu, ze je vse v poradku/neporadku.

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Provozni teplota u 1.8 66 kW

Příspěvek od gregi »

Teplota nad 110°C určo úplně normální není . Otázkou ovšem je , jak je na tom ukazatel teploty , zda zobrazuje skutečnou teplotu nebo zda ventilátor chlazení spíná s v teplotě , kdy má :?:

Běžná spínací teplota ventilátoru chlazení je někde kolem 95°C a vypínací teplota je kolem 80°C/85°C . Tím pádem těch 110 by nemělo ani dosáhnout .

Dosažená teplota může tedy být chybně zobrazená , může ventilátor spínat v nesprávnou dobu nebo může být snížená průchodnost chladiče , vlivem čehož může docházet ke zkreslení teploty v místě umístění spínače a tím pádem spínač reaguje správně , ale je ovlivněn . V neposlední řadě je možnost poruchy chladícího systému - můžeš mít vadné víčko chladícího systému , tedy udržuje jiný provozní tlak a tím pádem je zkreslená pracovní teplota nebo může docházet k úniku tlaku do chladícího systému a tím je chladící systém extrémně namáhán .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Va3ek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 29.04.2008 13:24

Re: Provozni teplota u 1.8 66 kW

Příspěvek od Va3ek »

K tomu bych tedy mel otazku - ty cidla pro mereni teploty a spinani ventilatoru jsou dve rozdilna? Bylo by tedy teoreticky mozne, ze ventilator spina kdy ma, akorat teplotu mi to na palubni desce ukazuje spatnou? (vim, je to prilis optimisticke :) ) Ona ta teplota tam totiz naroste hrozne rychle... neujedu ani par kilometru a je tam 110°, takze nejake to hluche misto by tam fakt mohlo byt...

A jeste bych te chtel poprosit o par rad, jak bych mohl svymi vlastnimi silami provest nejakou mechanickou, vizualni diagnostiku (je-li to mozne nejak jednoduse popsat).

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Provozni teplota u 1.8 66 kW

Příspěvek od gregi »

Teplotní čidlo pro budíky je společně s teplotním čidlem pro řídící jednotku motoru a je umístěné v domečku vývodu vody z hlavy válců , takový ten plastový nesmysl , který rád praská a teče z něj voda .

Teplotní čidlo pro spínání ventilátoru chlazení je umístěné v levém spodním rohu chladiče ( myšleno ve směru jízdy ) .

Prudký nárůst teploty na 110°C je opravdu velmi divný , teoreticky by se mělo dát teplotní čidlo zpěřit přes odpor podle grafu v závislosti na teplotě , ale před nedávnem to tady někdo řešil a hodnoty naměřil správné , ale teplotní čidlo v pr*eli . Pokud budeš uvažovat o výměně , tak by jsem doporučil zakoupení originálního , je to sázka na jistotu , sice bude dražší , ale bude ukazovat to , co má .

Jestliže Ti takhle rychle leze teplota nahoru , tak by byla možnost ještě pozdního otevírání termostatu motoru .

Laická kontrola - kontrola hadic a plochy chladiče na ohřev , pokud se Ti nebudou ohřávat hadice a chladič , na teplotměru budeš mít 110°C a na bloku a hlavě neudržíš ruku , tak Ti zůstává zavřený termostat . Pokud budeš mít teplé hadice a nebudou "betonové" , půjdou promáčknout v zahřátém stavu a chladič nebude ohřátý celý , nebo budou části , které nebudou odpovídat teplotě okolí , tak máš sníženou průchodnost chladiče . Pokud by nešli promáčknout hadice , tak Ti jde kompresní poměr do chladícího systému - hlava , těsnění pod hlavou .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Odpovědět

Zpět na „Motory“