B3 VR6 smrt ?

Nafta a benzín - opravy, úpravy, servis,

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
LE14
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 11.02.2009 22:37

B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od LE14 »

Ani jsem si nestačil VR6 užít a nastala smrt ?

Při jizdě na neutrál 90Km/h, a poté zařezení 5st se začalo z výfuku neskutečně kouřit, že nebylo vidět na krok jako kdybych hořel.
Zastavil jsem znova nastartoval a nic.Jakmile jsem přidal začal se valil kouř.Rano se to znova v servisu nastartovalo a divný zvuky šly z motoru.Zatím nemám víc podrobností.

Máte někdo zkušenost ? Díky :( :(

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od gregi »

Sežrala Ti olej , to by jsem viděl jako závadu - díky tomu ta kouřová clona a pozdější klepání . Kudy to sežralo je otázkou druhou .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

LE14
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 11.02.2009 22:37

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od LE14 »

gregi píše:Sežrala Ti olej , to by jsem viděl jako závadu - díky tomu ta kouřová clona a pozdější klepání . Kudy to sežralo je otázkou druhou .
Ano to je pravda .Olej zmizel na minimum.

Co se teoreticky mohlo odejít ?
Těsnění pod hlavou asi ne,co ? to by zmizela voda .Že by se to připeklo ?

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od gregi »

LE14 píše:
gregi píše:Sežrala Ti olej , to by jsem viděl jako závadu - díky tomu ta kouřová clona a pozdější klepání . Kudy to sežralo je otázkou druhou .
Ano to je pravda .Olej zmizel na minimum.

Co se teoreticky mohlo odejít ?
Těsnění pod hlavou asi ne,co ? to by zmizela voda .Že by se to připeklo ?

Možnosti máš celkem dle rychlého výskytu závady tři . Tebou zmiňované těsnění pod hlavou , pokud by prostřelil mazací kanál do spalovacího prostoru . Ne vždy je těsnění pod hlavou ve spojitosi s vodou , odděluje od sebe více okruhů než jen chlazení . Prasklá hlava v kanálu což se prý na Verčách stává a nebo spodek motoru , tedy píst a nebo kroužky .

Ať je to jakákoliv závada , tak to bez rozborky neurčíš naprosto přesně . Vodítkem by mohl být stav zapalovacích svíček a stav komprese . Pokud by toto nezabralo je ještě možnost kamery do válce , ale to neodhalí takové závady jako prasklá hlava nebo vystřelené těsnění pod hlavou .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

LE14
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 11.02.2009 22:37

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od LE14 »

Jak jsou tyto závady, co jsi popsal finančně náročné ? Jestli mám shánět jinej motor.
Tzn ... aby oprava nestala 15t.
Díky !!

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od gregi »

Když začneš počítat náklady na opravu , tak se možná dostaneš na cenu jiného motoru , je otázkou co najdeš a druhou otázkou je co koupíš . Je to jako s ojetými vozidly , všechny jsou po německém důchodci , který to používal jen na dušičky jako třetí auto v rodině , proto to bylo nikdy nebouraný a má to málo najeto . Skutečnost je pak ale úplně jiná a s motorem Tě může potkat také , s dobrou myšlenkou zainvestuješ do výměny , která bude také něco stát ( práce , těsnění , náplně , atd. ) , a nakonec budeš po půl roce přes stejným rozhodováním .


Když rozebereš motor a začneš se koukat po útrobách , tak ho budeš dělat kompletní a tam záleží jaké máš možnosti , známosti atd. Zase ale musím připomenout , že zatím nevíš přesnou závadu , tedy bavíme se pouze v obecno rovině a v teoriích .

Skutečný příklad , srala mě spotřeba cca. 0,75 litru oleje na 10.000 kilometrů . Rozebral jsem motor , vyměnil jsem ložiska na klice , pístní kroužky , hydraulická zdvihátka , těsnění pod hlavou a šrouby hlavy , spoustu těsnění ve spojitosti s rozebráním motoru . Celkově se cena dílů vyšplhala na 10.000,- Kč , práci počítat nebudu . Jaký byl výsledek ? Špatně si sedly kroužky a spotřeba oleje byla 1 litr na 100 kilometrů . Tak jsem se naštval ještě více a zvolil jsem jiný způsob opravy . Za 6.000,- Kč jsem koupil motor , který byl vyndaný z bouračky a měl najeto 80.000 kilometrů , což byla polovina stavu mého motoru dle tachometru . Dle zjištění motoru po rozebrání měl najeto mnohem více , ale to je druhá věc , která sem nepatří .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

LE14
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 11.02.2009 22:37

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od LE14 »

Jen průběžné info vypadá to na kroužky ...

ale na co jsem se chtěl zeptat.
Kde se dají sehnat takto specifické díly, co jsi psal - pístní kroužky přeci jenom nemění se jako čepy :)
Na kolik cca může vyjít překroužkování ?
Díky

Uživatelský avatar
splouchy
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4798
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od splouchy »

no nechci,kecat ale ja bych to tipoval-jestli ti to bude delat nekdo v servise tak okolo 8000kč

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od gregi »

Kroužky můžeš koupit v originálu nebo třeba Elit dodává Goetze kroužky .

Otázkou je , že až se to rozebere , tak musíš nechat proměřit válec stran ovality a kuželovosti válce . Pokud Ti vyjdou odchylky od kruhového průměru a pokud nebude válec válcem , tak je lepší nechat udělat výbrus , nebyl by to první motor , který nemá moc velký rozdíl po výměně pouze kroužků bez výbrusu , neboť kulatý kroužek špatně těsní oválnou díru .

Myslím si , že když Ti to budou dělat v servisu a budou se řídit nějakými zásadami , tak si připlatíš přes 8.000,- Kč .
Naposledy upravil(a) gregi dne 05.05.2009 21:27, celkem upraveno 1 x.
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
splouchy
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4798
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od splouchy »

nechtel sem strasit ale bude to tak a jeste k tomu je to 6 val.....to jest vse 6X

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od gregi »

Těsnění pod hlavou , těsnění pod vanou , šrouby hlavy , těsnění výfuku a sání po demontáži hlavy , výměna provozních náplní po opravě , práce a to ještě není vše , co se najde . Při cenách hodiny práce v servisu a při jistě nemalých pořizovacích cenách dílů na Verču to půjde určitě rychle nahoru :158:
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
Tomášek
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9666
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lovčovice u Jemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od Tomášek »

pokud budes brat dily z elitu tak pres meggyho, umi zajimavy ceny :)

Uživatelský avatar
jenicek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 438
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: praha

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od jenicek »

tak jak si dopad? uz si ji rozchodil (rozjezdil)?

LE14
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 11.02.2009 22:37

Re: B3 VR6 smrt ?

Příspěvek od LE14 »

Ano už to jezdí ..... Nějak jsem se z časových důvodu zapomněl zmínit.
Utrh se z hlavy ventil nebo takova ta vložka co je v hlavě.

Odpovědět

Zpět na „Motory“