Tak po viac ako dvojrocnych skusenostiach s tymto autom, by som ho aj doporucil, ale aj nedoporucil. Zalezi na tom na co ho chces samozrejme, a ako s nim budes jazdit. Takze pekne po poriadku sa ti pokusim napisat moje postrehy, a nejake nedostatky tohto Passatu. Mam sedana z roku 94, kupil som ho s nejakymi 170-180 tisicmi, po druhej majitelke, srevisovane do 140k km vo VW Porsche Praha 5. Auto bolo vyhlasene za neburane, ale niektore hlasy sa ozvali ze bolo minimalne tuknute, neviem, neposudim, na klempiarske oci by som sa musel narodit druhykrat, na kontrole geometrie nenasli ziadny zavadzajuci bod ktory by to potvrdzoval. Motor 66kW je dostacujuci do istej miery. Ak chces jazdit dialky sviznejsie, popremyslaj minimalne o tryskach zo 110PS verzie. Prevody su pre niekoho idealne, pre niekoho dlhe, ja by som povedal ze dizel nie je sportiak, kludne mohli 4-ku a 5-ku predlzit, pri 140-150km/h je v aute uz dost rusno od motoru, a to mam vsetky tesniace molitany a plasty a kryty vsade kde maju byt, motor servisujem da sa povedat viac nez zdravo. Momentalne mam natocenych necelych 270 tisic, takze som tam dal zhruba 100k km, ktore ma potvrdili v tom ze auto to nie je zle, ale ani dokonale. Problem dizlov obecne je to, ze musia byt riesene tak ako su, blbe cerpadla, vstrekovace, vysokotlake trysky a spol. Palivove cerpadlo je velmi velka bolest tohto auta, ak bolo tankovane vsade mozne. Osobne som zistil ze byvala majitelka mojho Passata tam davala snad aj bionaftu, a hodne to skurvilo cerpadlo, cele zvnutra zhrdzavelo, bola v nom voda, ktora asi dostala aj trysky, na ich vymenu sa chystam. A take cerpadlo nie je lacna zalezitost. Jednou z velmi znamych zavad B4-iek je, ze u 90% z nich z nezistenych dovodov odchadzaju ziarovky, hlavne predne, ci su to stretavacie, alebo dialkove. Vyrabali sa tusim H4-kove a H1-kove verzie. Ja mam H1, menim ich minimalne 4x za rok, bratranec ma H4, je na tom podobne. Ak si tam das lepsie ziarovky, lebo klasicke su svietivostou fakt nic moc, tak to tiez nie je najlacnejsia zalezitost menit to 4x do roka... zda sa to malo, ale invseticii je na aute dost
dostavame sa k dalsej velkej slabine, a to brzdam. Ci su to kotuce, alebo bubny, su poddimenzovane vzhladom na vahu auta. Siel som v TDickach s kotucmi, s kombom kotuc/bubon, ani jedno ma neoslovilo, dokonca aj VR6 mi pride slaba. Pani vo VW este nevideli brzdy v tej dobe asi... toho sa tyka dalsia investicia, desticky, a u mna kazdorocne aj kotuce, a zadne oblozenie, lebo vzadu mam bubny. Skusil som kotuce Ferrodo s dostickami Ferrodo DS a Ate, potom som si dal kotuce Ate PowerDisc a desticky Ferrodo DS, Ate, Jurid, vsetko som odjazdil kurevsky rychlo. Neviem si pomoct, za toto by si zasluzili pani facku, a to nejazdim stylom brzda-plyn, rocne dam tych 50, max. 60 tisic km. Teraz skusim kotuce Brembo a dosticky Texar, neskor mozem poreferovat, ci to bude uz konecne ta spravna volba
Ked uz sme u brzd, podme na kola. Original 14" je ubohe, jednak na tom auto vyzera divne, ako chlap meriaci 207cm, vaziaci 135kg a majuci nozicky velkosti 5.5 EU. Smiesne, a tiez, autu skoro dojde na tych kolesach dych. Idealne by bolo pre toto auto 16", osobne tam mam 15" na leto a 14" na zimu, kvoli cenam pneumatik, ktore dam za 2 sezony max., kvoli tomu kolko na auto najazdim. Dalsia slabota auta je hrozne blbe riesenie pristupu v motorovom priestore, ci uz k airboxu, alebo ziarovkam. U ziaroviek som tolko nenadaval v zivote, nikdy. Dalsia vec ktora mne osobne nesedi, ale to je tym ze je to dizel, je ze to proste nie je benzin, ktory nastartujes 5min. pred odchodom do prace a pojdes vyhriatym motorom. Tuna sadnes a ides, musis ist aby sa auto zahrialo, v mojom pripade to je velka strata casu, chodim 12 km za Prahu do prace, takze tak 30 minut mi to v pohode zaberie. Slo by to rychlejsie, ale kurvil by som motor na studeno. Trva dost dlho kym sa zahreje, pritom mam komplet nove kable a zhavicky origo BOSCH. Mozno posledna vec ktoru by som zmienil je, ze diele na VW obecne mi pridu prehnane drahe, ale na druhu stranu to riesi trosku jeden clen z fora, ktory dodava diele so zlavou cca. 20% oproti MOC. A tiez, je vela druhovyrobcov, nie vsetci su ale kvalitni, pozor na to. Tak som snad na nic nezabudol, keby ta nieco este zaujimalo, pytaj sa.
P.S.: spotreba je pekna vec, ale osobne mam dojem, ze i ked mam na detaily auto vo velmi peknom stave (bodaj by nie, zozralo vela penazi, vacsinu len preventivne, ked som menil toto, menil som aj tamto...), stoji to docela dost, hlavne malickosti ako vymena oleja cca. 4x do roka, s filtrami vsetkymi, rozvody pri mojom style 1x za 2 roky... az ho predam, dizla uz nebudem chciet ani za boha, nech si zere aj 3 litre a ma 150 koni