Výměna termostatu
- Ronnyy
- Člen klubu
- Příspěvky: 121
- Registrován: 15.06.2011 23:10
- Bydliště: Chomutov/Jirkov
Výměna termostatu
Nemohl by mi někdo poradit kudy a jak na výměnu temostatu u 1.9TDI? Je to lepší vrchem a nebo nějak vleže zespodu. Je to hodně složité? resp, nemohlo by být něco jiného, že mi v tomto počasí trvá ohřát topení cca minimaně 10Km? I teploměr na palubce ukazuje nízkou teplotu. Jak se dostane teplota na budíkách na normální provozní teplotu, tak to i topí.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 19.01.2011 20:04
- Bydliště: Praha - Tábor
Re: Výměna termostatu
Já se na to asi chystám taky, když jedu z kopce tak mi teplota padá hodně hluboko, na víc jak 70°C se snad ani nikdy nedostanu..
- vlado742
- VWexpert
- Příspěvky: 2896
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
Asi prd tyzdnom som to menil Termostat
Vyhodiš drazkovy remen čo pohana servočerpadlo
Musis vysrubovat komplet z drziaku servočerpadlo ako je na obrazku, nedopajat
Potom vyhodis tu konzolu čo drzi servočerpadlo
potom odpojis guovu hadicu od takej plastovej priruby (tiez je na fotke)
Odsrubujes prirubu (2 srouby)
A hned pod tou prirubou je termostat a na nom O kruzok. Rovnakym sposobom naloziš naspet
Hlavne pri tom servočepadle prejdi, či si nezabudol na niejaky šroub , lebo to tam drzi celkom pekne.
Vyhodiš drazkovy remen čo pohana servočerpadlo
Musis vysrubovat komplet z drziaku servočerpadlo ako je na obrazku, nedopajat
Potom vyhodis tu konzolu čo drzi servočerpadlo
potom odpojis guovu hadicu od takej plastovej priruby (tiez je na fotke)
Odsrubujes prirubu (2 srouby)
A hned pod tou prirubou je termostat a na nom O kruzok. Rovnakym sposobom naloziš naspet
Hlavne pri tom servočepadle prejdi, či si nezabudol na niejaky šroub , lebo to tam drzi celkom pekne.
PASSAT 3BG VARIANT, 2.5 TDI 132 KW (BDH) 4 MOTION
GOLF MK3 TDI 81 KW (AFN) GTI, EGR OFF, Jednohmota 1Z+lamela HDS57+Pritlačný VR6
EX: PASSAT B4 66 kw (1Z) + Injectors Power Plus 520
AutoLEDky
GOLF MK3 TDI 81 KW (AFN) GTI, EGR OFF, Jednohmota 1Z+lamela HDS57+Pritlačný VR6
EX: PASSAT B4 66 kw (1Z) + Injectors Power Plus 520
AutoLEDky
-
- Jezdec
- Příspěvky: 309
- Registrován: 18.12.2010 15:59
- Bydliště: okolí Slušovic a Zlína.
Re: Výměna termostatu
Hodinka práce.Žádná hrůza,ale musíš na to zespodu.A hlavně bacha jak to tam budeš dávat zpátky ať ti nevypadne gumka.Ale mám obavu že v prvním popisovaném případě to nepomůže.Já to taky zahřeju když je venku kolem nuly tak na 80 až po 20km.
- vlado742
- VWexpert
- Příspěvky: 2896
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
Mne teraz po vymene sa na 90 zohreje tak do 10 km + -. Ale mam pred chladicom aj gumu natiahnutu skoro na celu plochu chladica. Je odkryta plocha asi 2 cm na vysku chladica.
PASSAT 3BG VARIANT, 2.5 TDI 132 KW (BDH) 4 MOTION
GOLF MK3 TDI 81 KW (AFN) GTI, EGR OFF, Jednohmota 1Z+lamela HDS57+Pritlačný VR6
EX: PASSAT B4 66 kw (1Z) + Injectors Power Plus 520
AutoLEDky
GOLF MK3 TDI 81 KW (AFN) GTI, EGR OFF, Jednohmota 1Z+lamela HDS57+Pritlačný VR6
EX: PASSAT B4 66 kw (1Z) + Injectors Power Plus 520
AutoLEDky
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Výměna termostatu
A teď mi řekni, jak moc to pomáhá, když do chladiče správně neteče teplá voda, dokud nemá malý okruh 90°C...? Tohle je buď vadnej termostat nebo špatně utěsněnej termostat... V horším případě špatná vodní pumpa. Já mám auto zahřátý na 90°C cca po 4-5km i když je venku -5, a to mi nefunguje ani ten příhřev.vlado742 píše:Mne teraz po vymene sa na 90 zohreje tak do 10 km + -. Ale mam pred chladicom aj gumu natiahnutu skoro na celu plochu chladica. Je odkryta plocha asi 2 cm na vysku chladica.
- Ronnyy
- Člen klubu
- Příspěvky: 121
- Registrován: 15.06.2011 23:10
- Bydliště: Chomutov/Jirkov
Re: Výměna termostatu
A ten příhřev maj všechny TDíčka? Kde se to hledá?Bastard píše:A teď mi řekni, jak moc to pomáhá, když do chladiče správně neteče teplá voda, dokud nemá malý okruh 90°C...? Tohle je buď vadnej termostat nebo špatně utěsněnej termostat... V horším případě špatná vodní pumpa. Já mám auto zahřátý na 90°C cca po 4-5km i když je venku -5, a to mi nefunguje ani ten příhřev.vlado742 píše:Mne teraz po vymene sa na 90 zohreje tak do 10 km + -. Ale mam pred chladicom aj gumu natiahnutu skoro na celu plochu chladica. Je odkryta plocha asi 2 cm na vysku chladica.
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Výměna termostatu
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... A#p2368619" onclick="window.open(this.href);return false;
- vlado742
- VWexpert
- Příspěvky: 2896
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
Tu gumu pred chladicom som mal este ked som mal stary termostat A ten sa otvaral uz okolo 70 a dole som ju nedaval ani po vymene termostatu. (Mam novu vodnu pumpu, novy termostat aj z tesniacym O kruzkom)Bastard píše: A teď mi řekni, jak moc to pomáhá, když do chladiče správně neteče teplá voda, dokud nemá malý okruh 90°C...? Tohle je buď vadnej termostat nebo špatně utěsněnej termostat... V horším případě špatná vodní pumpa. Já mám auto zahřátý na 90°C cca po 4-5km i když je venku -5, a to mi nefunguje ani ten příhřev.
A ta guma podla mna pomaha tolko, ze ked ked sa maly okruh nahreje, termostat sa otvori, prepusti vodu do velkeho okruhu a voda v nom sa tak rychlo neschladi pretoze chaldic je zakryty . (Ale to je len moja predstava ze to tak je) Ale zase na druhej strane na tom tam je ten termostat, ze ked sa to rychlo ochladi, tak sa termostat hned zatvori a motor sa zase ohreje na prevadzkovu teplotu.
PASSAT 3BG VARIANT, 2.5 TDI 132 KW (BDH) 4 MOTION
GOLF MK3 TDI 81 KW (AFN) GTI, EGR OFF, Jednohmota 1Z+lamela HDS57+Pritlačný VR6
EX: PASSAT B4 66 kw (1Z) + Injectors Power Plus 520
AutoLEDky
GOLF MK3 TDI 81 KW (AFN) GTI, EGR OFF, Jednohmota 1Z+lamela HDS57+Pritlačný VR6
EX: PASSAT B4 66 kw (1Z) + Injectors Power Plus 520
AutoLEDky
- vlado742
- VWexpert
- Příspěvky: 2896
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
A este doplnim k tomu ohrevu. Poznas to podľa toho ze maš 3 zhavice na prirube ktora je na pravej strane motora
(na 3 strane odkazu čo dal Bastard)
Potom relatko na oddelovacej stene medzi motorm a interierom ( na lavo od N75)
A cez vag - test akčnych členov a tam je rele maleho topneho vykonu
(na 3 strane odkazu čo dal Bastard)
Potom relatko na oddelovacej stene medzi motorm a interierom ( na lavo od N75)
A cez vag - test akčnych členov a tam je rele maleho topneho vykonu
PASSAT 3BG VARIANT, 2.5 TDI 132 KW (BDH) 4 MOTION
GOLF MK3 TDI 81 KW (AFN) GTI, EGR OFF, Jednohmota 1Z+lamela HDS57+Pritlačný VR6
EX: PASSAT B4 66 kw (1Z) + Injectors Power Plus 520
AutoLEDky
GOLF MK3 TDI 81 KW (AFN) GTI, EGR OFF, Jednohmota 1Z+lamela HDS57+Pritlačný VR6
EX: PASSAT B4 66 kw (1Z) + Injectors Power Plus 520
AutoLEDky
-
- Jezdec
- Příspěvky: 309
- Registrován: 18.12.2010 15:59
- Bydliště: okolí Slušovic a Zlína.
Re: Výměna termostatu
Hele nevím jak se vám to na 90 může ohřát po 10km.Já mám nový termostat,příhřev ok a po 25km jsem při -5 tak na 80.Samozřejmě že hadice k chladiči a chladič jak psí čumák,tak termostat je opravdu OK.Hodně tepla z motoru sežere topení.Tak jedině netopit.Clona před chladičem pomůže v tom že na motor netáhne studený luft při jízdě a proto tak nechládne.
- Ronnyy
- Člen klubu
- Příspěvky: 121
- Registrován: 15.06.2011 23:10
- Bydliště: Chomutov/Jirkov
Re: Výměna termostatu
Tak termostat vyměněn. S tím ukrytím pod servo to tedy pěkně posr... Funguje to relativně tak jak má, ohřeje se to do cca 5Km, až na ten okamžik, kdy dám nohu z plynu. Tak to potom začne teplota padat. To auto je celý nějaký divný
- JonatanCl
- Pilot
- Příspěvky: 839
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CL,Lbc,Uranový doly a pak různě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
To padání teploty neřeš, mám nový termostat (otevírá při 88), nový chladič, měněnou pumpu a když sjíždím Ještěd do Liberce, tak dole mám s bídou 75 stupňů. A v létě mi to po dlouhým sjezdu spadne někde k 82-85 stupňům bez problému.
Vem si to, že když dáš nohu z plynu, tak zavřeš naftu, TDi má samo o sobě dost velkou účinnost, takže se ohřívá hůř, do toho topíš, takže odebíráš kvanta tepla z malého okruhu do kabiny - předpokládám, že nemáš ventilátor na 0, ale foukáš si.
A i když máš šusplech pod motorem, tak je pod kapotou zima jak v psírně, protože náporem tam jde zima zvenku skrz studenej chladič a výměník klimy.
Vem si to, že když dáš nohu z plynu, tak zavřeš naftu, TDi má samo o sobě dost velkou účinnost, takže se ohřívá hůř, do toho topíš, takže odebíráš kvanta tepla z malého okruhu do kabiny - předpokládám, že nemáš ventilátor na 0, ale foukáš si.
A i když máš šusplech pod motorem, tak je pod kapotou zima jak v psírně, protože náporem tam jde zima zvenku skrz studenej chladič a výměník klimy.
Velký lidi potřebujou velký auta - a jezdit v nich sami:-)
- vlado742
- VWexpert
- Příspěvky: 2896
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
Zohriatie motora podľa mna vela zavisi na štyle jazdy. A tym su take rozdielne vzdialenosti, komu sa to ako zohreje A tak isto aj o aku cestu ide (z kopca, do kopca, rovinka... a podobne) S tym padanim teploty to mam rovnake, pokial auto ide tak to drzi.
PASSAT 3BG VARIANT, 2.5 TDI 132 KW (BDH) 4 MOTION
GOLF MK3 TDI 81 KW (AFN) GTI, EGR OFF, Jednohmota 1Z+lamela HDS57+Pritlačný VR6
EX: PASSAT B4 66 kw (1Z) + Injectors Power Plus 520
AutoLEDky
GOLF MK3 TDI 81 KW (AFN) GTI, EGR OFF, Jednohmota 1Z+lamela HDS57+Pritlačný VR6
EX: PASSAT B4 66 kw (1Z) + Injectors Power Plus 520
AutoLEDky
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Výměna termostatu
To je ale celkem normální, já sjížděl 8km kopec 30km/h, nahoře 90°C, ale v půlce cesty už sem mrzl... Proto jsem rád, že žiju na rovině, protože trápit auto ráno zastudena do kopce nebo z kopce není to pravý ořechový