Dlouhé starty

Nafta a benzín - opravy, úpravy, servis,

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
Tomas-b4
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 09.05.2012 17:45

Dlouhé starty

Příspěvek od Tomas-b4 »

Zdravím tady všechny ve spolek jsem tady úplný nováček:)
Měl bych na vás zkušenější prosbu o radu.Mám b4variant 1,9tdi 81kW.
Za studena mi to dlouho točí a pak až motor chytne je slyšet protáčející se pastorek startéru.
Čím to může být, poradte mi prosím někdo.
Předem děkuji.Tomáš

Uživatelský avatar
Passta
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Tišnov, Deblín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty

Příspěvek od Passta »

Co tak čtu, tak auto máš teprve chvilku, rozhodně bych koukl na rozvody a pokud nevíš přesně kolik mají najeto, vyměnil bych je a nechal nastavit předvstřik.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;

Tomas-b4
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 09.05.2012 17:45

Re: Dlouhé starty

Příspěvek od Tomas-b4 »

OK, díky za radu a jak se ten předvstřik nastavuje? Pomocí řídící jednotky diagnostikou, nebo nějak natočením čerpadla manuálně? Chtěl bych o tom vědět co nejvíc abych nenaletěl někomu kdo mi to pak bude dělat, díky za každou radu. Tomáš:)

Uživatelský avatar
DurexElite
Profík
Profík
Příspěvky: 1132
Registrován: 16.02.2009 21:47
Bydliště: Protivín a Plzen - kolej
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty

Příspěvek od DurexElite »

Tomas-b4 píše:OK, díky za radu a jak se ten předvstřik nastavuje? Pomocí řídící jednotky diagnostikou, nebo nějak natočením čerpadla manuálně? Chtěl bych o tom vědět co nejvíc abych nenaletěl někomu kdo mi to pak bude dělat, díky za každou radu. Tomáš:)
pootočení čerpadla dle tdigrafu
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint 764, dlouhodobá 5L/100
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=192915

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Dlouhé starty

Příspěvek od Bastard »

Tomas-b4 píše:OK, díky za radu a jak se ten předvstřik nastavuje? Pomocí řídící jednotky diagnostikou, nebo nějak natočením čerpadla manuálně? Chtěl bych o tom vědět co nejvíc abych nenaletěl někomu kdo mi to pak bude dělat, díky za každou radu. Tomáš:)
Viz http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1987702#p1987702" onclick="window.open(this.href);return false;

Pootáčení pak realizuješ tak, že sundáš kryt rozvodů a jsou tam 3 šrouby ze strany rozvodového kola čerpadla a jeden zprava pod čerpadlem, ty povolíš a opatrně a lehce čerpadlem otáčíš tak, aby se předvstřik pohyboval kolem střední čáry v grafu. Samozřejmě, že čerpadlo potočíš, dotahneš, odděláš veškerej vercajk z dosahu a nastartuješ a zkontroluješ na VAGu. Pokud nesedí, tak znova. Až to sedí, tak dotáhneš všechny šrouby, zakrytuješ a hotovo.

Uživatelský avatar
DurexElite
Profík
Profík
Příspěvky: 1132
Registrován: 16.02.2009 21:47
Bydliště: Protivín a Plzen - kolej
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty

Příspěvek od DurexElite »

Bastard: a jeden zprava pod čerpadlem

jsou tam 4 ?? k čemu je ten 4 ??
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint 764, dlouhodobá 5L/100
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=192915

Tomas-b4
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 09.05.2012 17:45

Re: Dlouhé starty

Příspěvek od Tomas-b4 »

Ok, díky chlapi za rady, je totiž možné, že pánovi co mi to bude nastavovat budu koukat přes rameno, tak alespoň budu vědět co dělá.
Jinak je to běžná záležotost, nbo se mám obávat , že motor nebo čepadlo to má za sebou? Jestli se nepletu, tak rozvody jsou tady řešeny tak, že vodní pumpa je mimo, takže se mění jen řemen a kladka, kladky, je jich tam víc? A kolik to tak může stát, myslím tím materiál na výměnu těch rozvodů?

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Dlouhé starty

Příspěvek od Bastard »

DurexElite píše:jsou tam 4 ?? k čemu je ten 4 ??
Aby to držel z druhé strany ne? :lol: Nevím, asi aby to čerpadlo netrpělo na nějaké torzní kmity, já ho tam mám a nepředpokládám, že bych měl nějaký atyp (AFN).

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Dlouhé starty

Příspěvek od Bastard »

Tomas-b4 píše:Jestli se nepletu, tak rozvody jsou tady řešeny tak, že vodní pumpa je mimo, takže se mění jen řemen a kladka, kladky, je jich tam víc? A kolik to tak může stát, myslím tím materiál na výměnu těch rozvodů?
No... Tak předně záleží na tom, co tam budeš dávat za značku atd... Dají se sehnat kvalitní rozvody za 1500,- ale i za 4500,- + práce, ale za tu ti práci neřeknu, bo sem si měnil sám.

Mění se řemen, napínací kladka a vodící kladka. Výměna rozvodů je poměrně primitivní věc, když na to máš přípravky, je to ještě jednodušší, ale dá se to i bez nich. Ale musí se to dělat pořádně a zodpovědně, jinak je z té primitivní věci sofistikovaný průser...

Uživatelský avatar
vlado742
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2896
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty

Příspěvek od vlado742 »

Ja ked som daval meniť rozvody, tak sme predvstrek nastavovali počas naštartovaneho motora. Ale neviem či bol zohriaty alebo nie. a je to strašne citlive, strašne to skače. Pred vymenou rozvodou bol skoro idelany (modra čiara) teraz to mam pod modrov ale nepametam o koľko.
Ked už nie je na tej modrej je lepšie aby bol vedši alebo menši ? Sam som to nerobil, ale asi si to vyskušam a nastavim sam, lebo su to zbytočne vyhodene peniaze.

Odpovědět

Zpět na „Motory“