Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.02.2013 10:45
- Bydliště: Ústí n.L/Hradec Kr.
Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
Zdravím
mám problém s chlazením v Passatu 1.9tdi (55kW, typ motoru AAZ). Před cca 3 týdny mi při stání na přejezdu najednou začala stoupat ručička teploměru (cca ke 105°C) a cca minutu mi blikala kontrolka chlazení. Pak to slezlo cca na 100°C a když sem se rozjel tak zpátky na 90C a zbytek cesty to bylo v pohodě.
Chvilku to bylo v pohodě, ale po týdnu jsem jel delší cestu a jakmile přišlo trošku stoupání tak teplota šla ke 105° a zase naopak když jsem jel chvilku na volnoběh tak teplota klesla klidně třeba i k 70-75°.
Myslel jsem si, že se mi neroztáčí ventilátor, ale nechal jsem to cca 30min ze studena nastartovaný na volnoběh a teplota postupně stoupala až se vyšplhala ke 105° a to už se sepnul ventilátor, kterej teplotu srazil (BTW ventilátor má vlastní čidlo teploty na sepnutí?). Hadice se zahřívaly vcelku rovnoměrně jak k topení, tak k chladiči. Chladič byl teplej, ale ne nijak horkej.
Teďka i když jedu po rovince na pětku a nízký otáčky tak mi cca po 10km opět začne stoupat klidně i ke 110°. Jakmile to ale nechám na volnoběh stát nebo když jedu volnoběh tak to opět klesá k 75-80°.
Napadlo mě, že by to mohl být termostat, ale po jeho výměně se nic nezměnilo. Bylo mi řečeno, že by to mohlo být prasklé těsnění pod hlavou nebo hlava. Ale to by se pak chladící systém tlakoval ne?...Imho se ale netlakuje víc než by bylo normální. (Po cca 10km od studeného startu, když je teplota kolem 85-90, si to při otevření víčka upšoukne, ale ne nijak extrémně. Stejně tak, pokud otevřu nádobku při 80°, jedu nebo stojim tak 10-15minut a pak ji otevřu, když má motor zhruba stejnou teplotu, tak to taky trošku pšoukne, což by se ale zase dít nemělo ne?)
Někdo nějaké nápady, co by to mohlo být? Napadla mě pumpa, ale to by se to přehřejvalo daleko víc a okamžitě + teplota by na volnoběh neklesala tak nízko, ne? Jaká je pravděpodobnost že to je jenom blbý čidlo? Ucpanej chladič?
Děkuju moc za všechny rady O:-)
P.S. - sháním někoho se ZTP na přepis nejlépe Ústí n.L. nebo Hradec Kr. O:-)
mám problém s chlazením v Passatu 1.9tdi (55kW, typ motoru AAZ). Před cca 3 týdny mi při stání na přejezdu najednou začala stoupat ručička teploměru (cca ke 105°C) a cca minutu mi blikala kontrolka chlazení. Pak to slezlo cca na 100°C a když sem se rozjel tak zpátky na 90C a zbytek cesty to bylo v pohodě.
Chvilku to bylo v pohodě, ale po týdnu jsem jel delší cestu a jakmile přišlo trošku stoupání tak teplota šla ke 105° a zase naopak když jsem jel chvilku na volnoběh tak teplota klesla klidně třeba i k 70-75°.
Myslel jsem si, že se mi neroztáčí ventilátor, ale nechal jsem to cca 30min ze studena nastartovaný na volnoběh a teplota postupně stoupala až se vyšplhala ke 105° a to už se sepnul ventilátor, kterej teplotu srazil (BTW ventilátor má vlastní čidlo teploty na sepnutí?). Hadice se zahřívaly vcelku rovnoměrně jak k topení, tak k chladiči. Chladič byl teplej, ale ne nijak horkej.
Teďka i když jedu po rovince na pětku a nízký otáčky tak mi cca po 10km opět začne stoupat klidně i ke 110°. Jakmile to ale nechám na volnoběh stát nebo když jedu volnoběh tak to opět klesá k 75-80°.
Napadlo mě, že by to mohl být termostat, ale po jeho výměně se nic nezměnilo. Bylo mi řečeno, že by to mohlo být prasklé těsnění pod hlavou nebo hlava. Ale to by se pak chladící systém tlakoval ne?...Imho se ale netlakuje víc než by bylo normální. (Po cca 10km od studeného startu, když je teplota kolem 85-90, si to při otevření víčka upšoukne, ale ne nijak extrémně. Stejně tak, pokud otevřu nádobku při 80°, jedu nebo stojim tak 10-15minut a pak ji otevřu, když má motor zhruba stejnou teplotu, tak to taky trošku pšoukne, což by se ale zase dít nemělo ne?)
Někdo nějaké nápady, co by to mohlo být? Napadla mě pumpa, ale to by se to přehřejvalo daleko víc a okamžitě + teplota by na volnoběh neklesala tak nízko, ne? Jaká je pravděpodobnost že to je jenom blbý čidlo? Ucpanej chladič?
Děkuju moc za všechny rady O:-)
P.S. - sháním někoho se ZTP na přepis nejlépe Ústí n.L. nebo Hradec Kr. O:-)
- pino.t
- VWmaniak
- Příspěvky: 5204
- Registrován: 27.02.2008 17:45
- Bydliště: Mám, PV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
Já bych zkusil ještě jeden termostat, třeba od jiného výrobce, cena není nijak hrozná. Může se ti protáčet vodní pumpa na hřídel. Taky můžeš mít ucpaný chladič.
Sahara má vlastní teplotní čidlo.
Sahara má vlastní teplotní čidlo.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.02.2013 10:45
- Bydliště: Ústí n.L/Hradec Kr.
Re: Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
Tak teď jsem zkusil vyvařit ten starej termostat a otevíral se...začal tak na 90° a když se voda vařila tak byl otevřenej tak o 1cm.
A po výměně toho termostatu to dělá pořád to samý, takže to tim asi nebude :-/
A po výměně toho termostatu to dělá pořád to samý, takže to tim asi nebude :-/
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.02.2013 10:45
- Bydliště: Ústí n.L/Hradec Kr.
Re: Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
Tak nakonec to je problém s elektrikou. Blbne mi ukazatel paliva, občas najednou vylítne klidně i o čtvrt nádrže. No a jakmile vylítne palivo tak letí nahoru i teplota.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 19.10.2012 10:25
Re: Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
todle nám dělal favorit. Ale stejně je to divný, když ti v podstatě blbne elektrika v budíkách tak termospínač sahary nemůže přece sepnout ne ?CZMBlast píše:Tak nakonec to je problém s elektrikou. Blbne mi ukazatel paliva, občas najednou vylítne klidně i o čtvrt nádrže. No a jakmile vylítne palivo tak letí nahoru i teplota.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.02.2013 10:45
- Bydliště: Ústí n.L/Hradec Kr.
Re: Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
Afaik má sahara svoje vlastní nezávislý čidlo přímo někde u chladiče, takže to by tím mohlo zůstat neovlivněno. Ale jako skutečně je to jenom ta elektrika, páč jsem s tím teď najel tak 1000km a bez nejmenšího problému
-
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 08.01.2012 11:14
Re: Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
Ahoj tak tento problem jsem mel taky,ze mi litala teplota a palivo jak se jim chtelo,je to v budikach,da se to obednat ve VW,ale ted si nespomenu jak se to jmenuje,ma to tri vyvody a ocko na sroubek,kondenzator nebo regulator napeti?a budes to mit v cajku
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 03.10.2013 08:45
Re: Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
Ahoj, taky jsem jsme měl problém s ukazateli, nemuselo se ani nic měnit, je jen potřeba vytáhnout ten laminát z palubky a zkontrolovat zapájený spoje (připojovací konektor a regulátor). Určitě tam najdeš pár prasklých, který je potřeba přepájet a bude to v cajku. Mě tehdy blikalo osvětlení palubovky a přestával fungovat ukazatel paliva. Dovedu si představit, že když praskne jiný spoj, může se to projevit i na ukazateli teploty. Co jsem to přepájel, jezdím zhruba 7 let a naprosto bez problémů.
VW Passat Variant B3 r.v. 92 1.9TD 55kW (AAZ)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 22.07.2012 20:51
- Bydliště: Jihlava/Liberec
Re: Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
Zdravím. Řeším něco dost podobnýho. Do nedávna mi blbla elektrika na budících a to tím, že celý zhasli rozvístila se kontrolka na dálkový a budík na teplotu vyletěl a palivový naopak spadl, spravila to ,,rána,, z vrchu při pokračování probléme jsme tzo rozebral a asi byl problém v konektoru který se připojuje, protože to přestalo. Teď však ale pořád řeším problém s přehříváním, Palivoměr je bez problému, ale teplotní lítá mezi 100-110, což mě dosti konsternuje.. Po startu když jedu jako člověk, tak se drží tak kolem 95, ale když to vytůruju, tak se to pak ustálý na tý 100vce.. Mám už 2x měněný termostat, novou saharu, těsnění a zbroušení hlavy, ale nic nepomohlo... Ještě chci měnit čidlo na sepnutí sahary, abych eliminoval budíky jakožto elektro problém od hardwaru, protože čidlo na budíky už měněné mám, tak v něm to snad není... Jen je možný, aby ta elektrika na budíkách mohla jen tak sama lítat? Protože když mi budík ukazuje 105 sahara nic a i když mi ukazuje 110 sahara pořád nic...
Díky za všechny rady
Díky za všechny rady
VW Passat Variant (3A5, 35I) CL 1781 55kw Benzín AAM 93
- pino.t
- VWmaniak
- Příspěvky: 5204
- Registrován: 27.02.2008 17:45
- Bydliště: Mám, PV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
Mě se teplota na 1,9 TD AAZ drží na 100°C od začátku co to auto mám, taky sem zkoušel měnit čidla, pumpu, chladič, termostat, budíky a furt stejny, ale nelítá mi, prostě drží.
Čidla a všechno jsi dával fungl nové? ještě zkus všechny konektory prostříknout kontaktolem.
Čidla a všechno jsi dával fungl nové? ještě zkus všechny konektory prostříknout kontaktolem.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 22.07.2012 20:51
- Bydliště: Jihlava/Liberec
Re: Problém s chlazením - Passat B3,rv. 1992
No po dnešní infarktovce začínám věřit, že to mám ,,asi,, jenom v budíkách, protože když mi vyletěla teplota mimo stupnici což by mohlo bejt tak 140° a drželá tam stále, protože kdyby to byla realitu neujel bych už ani pár metrů... Ale když jsem otevřel expanzčku, tak si trošku upšoukla, ale voda ani nevařila... Takže zkusím sehnat nové budíky, protože v elektru se až tak moc nevyznám, abych si spravil původní.. a po rozebrání budíků jsem cítil spáleninu, takže tam nejspíš něco vadného bude.. Jo a co se týče čidel, tak jsem měnil jen to na budíky a na saharu ne, ale to se mi zdá že funguje, protože když jsem byl dnes v koloně, tak jsem slyšel, že sahara běžela.
PS: sháním budíky.. xD nebo někoho z Liberce a okolí kdo se vyzná v elektru..xD
PS: sháním budíky.. xD nebo někoho z Liberce a okolí kdo se vyzná v elektru..xD
VW Passat Variant (3A5, 35I) CL 1781 55kw Benzín AAM 93