příhřev na TDi
- Ronnyy
- Člen klubu
- Příspěvky: 121
- Registrován: 15.06.2011 23:10
- Bydliště: Chomutov/Jirkov
příhřev na TDi
Mám dotaz ohledně toho příhřevu, co je na vodu. Co he potřeba pro spuštění? Včera jsem zjistil, že mám 2 žhaviče KO a tak jsem tam nadělil 3 nové boschky, ale po nastartování uplně studeného motoru do nich nejde proud. Ta plechová pojistka pod oknem je v pořádku. Jsou potřeba nějaké otáčky motoru, specifické napětí baterie.....? Má to pojistku někde jinde?
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: příhřev na TDi
Ne že by se to nedalo vyhledat... Tady z jednoho mého příspěvku u trojkařů:
Pro upřesnění, ta věc funguje jenom pokud:
- Jsou funkční čidla teploty motoru a teploty nasávaného vzduchu...
- Motor běží déle, než 10 sekund
- Otáčky motoru jsou vyšší, než 760rpm
- Napětí baterie je vyšší, než 9V
- Funguje alternátor
- Teplota chladící kapaliny je menší, než 70°C a teplota nasávaného vzduchu je menší, než 5°C...
Podle stupně zatížení alternátoru se pak spíná první (svíčka č. 1), nebo druhý stupeň (2+3), nebo třetí stupeň (1+2+3).
U těch teplot jsou určité odchylky +/-, nebral bych to jako dogma, mně se to na autě spíná až když je teplota pod nulou a vypíná se při teplotě chladiva cca 54°C. Suma sumárum na spouštění příhřevu je ještě moc malá zima, počkej si až začne mrznout. Ale nečekej, že by ten příhřev byl poznat, je to spíš takové prdnutí do vody.
Jinak pro ověření funkčnosti můžeš udělat přes diagnostiku kontrolu akčních členů, sepne to jeden a pak druhý stupeň. První stupeň je jedna svíčka z těch 3 a druhý stupeň jsou ty zbylé 2.
Pro upřesnění, ta věc funguje jenom pokud:
- Jsou funkční čidla teploty motoru a teploty nasávaného vzduchu...
- Motor běží déle, než 10 sekund
- Otáčky motoru jsou vyšší, než 760rpm
- Napětí baterie je vyšší, než 9V
- Funguje alternátor
- Teplota chladící kapaliny je menší, než 70°C a teplota nasávaného vzduchu je menší, než 5°C...
Podle stupně zatížení alternátoru se pak spíná první (svíčka č. 1), nebo druhý stupeň (2+3), nebo třetí stupeň (1+2+3).
U těch teplot jsou určité odchylky +/-, nebral bych to jako dogma, mně se to na autě spíná až když je teplota pod nulou a vypíná se při teplotě chladiva cca 54°C. Suma sumárum na spouštění příhřevu je ještě moc malá zima, počkej si až začne mrznout. Ale nečekej, že by ten příhřev byl poznat, je to spíš takové prdnutí do vody.
Jinak pro ověření funkčnosti můžeš udělat přes diagnostiku kontrolu akčních členů, sepne to jeden a pak druhý stupeň. První stupeň je jedna svíčka z těch 3 a druhý stupeň jsou ty zbylé 2.
- Ronnyy
- Člen klubu
- Příspěvky: 121
- Registrován: 15.06.2011 23:10
- Bydliště: Chomutov/Jirkov
Re: příhřev na TDi
Tak jsem se pokoušel dnes hned ráro proměřit na žhavičích, jestli to přitápí a nic. Otáčky jsme měl ma cca 1000, altk je po repasovaní, baterka měla 14.3V, měřil jsem to po ca 5ti minutách, klendra -5°C a motor na kost promrzlý. Takže buď nějaké čidlo a nebo problem někde jinde. Nevím, jak bych lajcky proměřil čidla. Abych jel někam na diagnostiku nemám. Leda, že by měl někdo tady v okolí Chomutova diagnostiku soukromně a byl by schopen za nějaký lehký peníz.
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: příhřev na TDi
Bez diagnostiky nic nezjistíš... Diagnostiku má v Chomutově Decibel, tak se ho zkus zeptat... http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=98&t=134057" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ronnyy
- Člen klubu
- Příspěvky: 121
- Registrován: 15.06.2011 23:10
- Bydliště: Chomutov/Jirkov
Re: příhřev na TDi
Už jsem mu psal, ale zatím nereagoval.