Volnoběh

Nafta a benzín - opravy, úpravy, servis,

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
milda25
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 18.03.2012 20:14

Volnoběh

Příspěvek od milda25 »

Zdar klubáci,
mám B4 s motorem 2.0i 85kW ADY a včera jsem po vyčištění škrtící klapky dělal pomocí VAGu její základní nastavení. Vše proběhlo jak mělo, motůrek na klapce zavrčel, ale je tam jedna divná věc. Před čištěním a nastavením jsem měl volnoběžné otáčky u zcela zahřátého motoru na 980 ot./min. Po vyčištění a nastavení spadly na podle mě příjemnější a lepší hodnotu 760 ot./min. Po nastavení jsem na 30 sekund vyndal klíček ze zapalování, nastartoval a stále 760 ot./min. Auto jsem jel projet na zhruba kilometrovou vzdálenost a po návratu k baráku jsem byl s volnoběhem zpět na 980 ot./min. Dokážete mi to někdo vysvětlit? Proč to je? Co může být špatně?

A druhý problém, který s tímto asi nesouvisí - stále se mi zapisuje do ŘJ motoru chyba 0625 - Signál rychlosti - Signál mimo toleranci - Sporadicky. Nenašel jsem žádný popis. Víte někdo co tuto chybu způsobuje?
Předem díky za nakopnutí.

petrivetafi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 11.06.2010 16:41
Bydliště: Tanvald
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh

Příspěvek od petrivetafi »

A základní nastavení u zahřátého motoru na 80°?

milda25
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 18.03.2012 20:14

Re: Volnoběh

Příspěvek od milda25 »

Ne, mel 92 stupnu. Ale to nemuze vadit.

Uživatelský avatar
C3
Závodník
Závodník
Příspěvky: 561
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh

Příspěvek od C3 »

milda25
ta chyba je generovana altikem (kdyztak me nekdo opravte) a vznika kdyz je a) zkrat; b) spadlej hnaci remen altiku nebo c) spatnej altik
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!

milda25
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 18.03.2012 20:14

Re: Volnoběh

Příspěvek od milda25 »

C3:
No, čekal jsem lecos, ale tohle by mě ani ve snu nenapadlo. Sice nevím, proto se ptám, ale přesto si dovolím malou úvahu nad tvým názorem. Pokud by to mělo být a) nebo b) přeci bych nedobíjel. A to se prokazatelně neděje, dobíjení je absolutně OK. Navíc spadlej hnací řemen bych viděl, ale jsou tam všechny a na svém místě :-) Kdyby to bylo c), nevím jak přesně to myslíš, ale výsledek by musel být stejný (nedobíjel bych) a to se neděje.
Můj soukromej názor je, že chybuje nějaký čidlo - třeba snímač kliky? Ale nevím, jak to ověřit jinak než ho zkusit vyměnit. Bohužel je to jedno z nejdražších čidel na autě a tak se mi do toho takhle na slepo nechce. Nějaký další nápad?
Ještě k tomu altíku - jediné, za co nedám ruku do ohně je ložisko v něm, mám pocit, že se tak trochu ozývá. Ale mohla by to být příčina chyby 0625?

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Volnoběh

Příspěvek od Bastard »

Jak by se altíkem měřila rychlost? Tím se měří pouze a jen otáčky za minutu u starých dieslů, které nemají snímač na klice... Snímač rychlosti jest ukryt v převodovce, teď přesně nevím, jak ho najít, u různých převodovek to mohlo být jinak.

milda25
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 18.03.2012 20:14

Re: Volnoběh

Příspěvek od milda25 »

Chlapi, dobře, signál rychlosti nechme být, víc mě trápí ten volnoběh. Bude totiž mít asi souvislost s něčím hlubším, protože mi skokově vzrostla spotřeba na 16l/100 km. Snažil jsem se něco načíst zde na fóru, pár podobných případů tu bylo, ale nějak jsem se nedobral nějakého rozumného závěru.
Zkusil jsem na VAGu naměřit nějaké logy, nevím zda pomůžou, ale byl by někdo znalý ochotný se na ně podívat, případně mě vést, co měřit jiného ke správné detekci problému?
Ještě doplním, že auto jezdí z 99,9% na LPG a spotřeba se týká LPG. Nicméně vycházím z předpokladu, že to není jen problém LPG, ale i benzínu. Všechny revize LPG jsou dělané před 11000km, svíčky nové v tomtéž období, stejně jako LPG filtr. Podle ŘJ motoru mi chybuje lambda, tak nevím, zda to nemůže být tím.
Samozřejmě měření VAGem probíhalo v režimu na benzín.
Co váha vzduchu, mohla by to být ona? Jak to ověřit?
Výpis chyb zde:
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 037 906 025
Komponent a/nebo - verze: SIMOS 4S 1824
Kódodvání softwaru: 00000
Kód opravny: WSC 00000
3 Nalezeny chyby:
00625 - Signal rychlosti
16-00 - signal mimo toleranci
00625 - Signal rychlosti
16-00 - signal mimo toleranci
00537 - Regulace lambda
18-00 - horni hodnota dorazu
Prosím, poraďte na co se zaměřit ...
Přílohy
Logs.zip
(7.88 KiB) Staženo 125 x

milda25
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 18.03.2012 20:14

Re: Volnoběh

Příspěvek od milda25 »

Tak koukám, že se to tu nápady jen hemží, takže mezi výsledek vlastního bádání. Auto začalo ještě ke všemu škubat a přibližně od 4000 otáček ztrácí výkon a je prakticky nemožné motor při jízdě vytočit. Zkusil jsem odpojit váhu vzduchu a auto jezdí jako střelený do kasle, z čehož usuzuju, že váha vzduchu je KO. Až ji koupím, uvidíme, co se stane. Nevím, zda to může mít vliv na ten volnoběh (skoro si myslím, že ne), ale spotřebu by to vyřešit mohlo a hlavně by to mohlo zase začít pořádně jezdit.

Odpovědět

Zpět na „Motory“