Zdravím,
dlouhodobě mi zlobí auto a nikdo si s tím neví rady. Zkouším proto touto cestou, zda by tady na fóru někdo neporadil. Já sám se v autem spíš nevyznám a dívám se na ně především jako na dopravní prostředek, takže prosím případně odpovídat jako "pro blbé" . A ještě když píšu "letos", tak myslím podzim 2015 - jaro 2016, a když "loni", tak podzim 2014 - jaro 2015.
Jedná se o Passat Variant 1.8 CL z r. 1994 (benzín) a mám problémy při startování. Otočím klíčkem, statér točí, ale motor nenaskakuje. Bohužel to je velice náhodné a těžko odhadnutelné. Za dobu, co se problémem potýkám, jsem ale poměrně přesně určil nutné podmínky:
1) musí být studený motor (třeba stát přes noc),
2) musí být řádně vlhko, nejlépe déšť (ideální je podzimní/jarní počasí).
A pak je tu prostě notný prvek náhody. Rozhodně neplatí, že by byl problém při každém dešti. Čím déle prší a s autem se nejede (více dní), tím spíše nenastartuji nebo budou se startem problémy. Dokonce letos to nezlobí tolik, jako loni. Když je ale pak sucho, přijdu k autu a chytne to by nikdy žádný problém nebyl. Když je problém, tak buď:
a) vůbec nenastartuji, a nebo
b) to zabere hodně přemlouvání (dlouho točit startérem, více pokusů).
Když auto přemlouvám, začne to při startování sem tam bafat. Pak je téměř vyhráno, protože nakonec to naskočí. Pokud to nezačíná dělat vůbec nic a jen slyším startér, tak je jasné, že jdu po svých.
Pokud auto nastartuji s přemlouváním, jsou slyšet nepravidelnosti chodu motoru - takové bafnutí/lupnutí sem tam. Stávalo se, že zhasl (a pak už to nešlo nestartovat vůbec). Proto třeba půl až minutu držím vyšší otáčky, kdy bafnutí postupně ubývá až zmizí úplně. Nicméně se i pákrát stalo, že motor začal na volnoběh zhasínat i po ujetí pár jednotek km. Na semaforech jsem proto musel zase držet zvýšené otáčky. Nikdy to nezhasíná, když už je motor teplý.
Poprvé auto začalo zlobit na podzim 2014. Není to žádný mlaďoch, ale jinak je velice spolehlivé a bezproblémové. Trvalo dlouho, než jsem zjistil, že to je na 99% vlhkem. Několikrát stalo, že jsem prostě neodjel; jednou to naopak bylo s odtahem . Jak se jaro 2015 vypršelo, bylo až do Vánoc prakticky pořád sucho a auto nikdy nezlobilo. Jen jediný týden v létě propršel a just hned byl se startováním problém. Pak jsem sháněl náhradní vůz o Vánocích a teď to dost zlobí přes únor - také dost prší.
Historie oprav:
- listopad 2014:
Nové zapalovací kabely, vyčištěný palec; zkontrolovány svíčky, které "ještě vypadají dobře" (a měly by, neměly najeto mnoho). Výměna oleje a filtrů.
- prosinec 2014:
Odtah, "vyměnili jsme svíčky a už to bude ok" (haha).
- leden 2015:
Přemostěné imobilizéry, vypojený auto-alarm Jablotron (ten dlouhodbě zapojený blbl a nefungoval, tak jsme jej raději vyloučili).
- leden 2016:
Nové zapalovací kabely a nový palec.
- únor 2016:
Výměna oleje a filtrů.
Čím jsem téměř jistý, že to není:
- svíčky,
- kabely,
- čerpadlo,
- baterka.
Když to o Vánocích nejelo (to bylo po dlouhé době, když auto stávkovalo více dní), tak jsme zkoušeli jiskru ze svíček na kostru a kontrolovali přívod paliva.
Tak, to je vše, co mne asi napadá. Auto bylo už asi ve třech servisech a všude krčí rameny (teda všude chtějí nejprve měnit kabely a svíčky). Že prý to mám přívézt, když to zlobí. Tož chápu, že by to bylo nejjednodušší, ale vzhledem k "vzácnosti" výskytu problému se to těžko realizuje. Na stranu druhou takhle s tím autem fungovat moc nemůžu. Odtahy jsou docela drahá sranda.
Tak co myslíte? Co byste mi poradili nebo udělali na mém místě?
Michal
Problémy se startováním při vlhku/deštivu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25.02.2016 13:49
-
- Řidič
- Příspěvky: 129
- Registrován: 02.09.2013 18:56
Re: Problémy se startováním při vlhku/deštivu
Diagnostika nenapsala žádnou závadu?
Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk
- C3
- Závodník
- Příspěvky: 561
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy se startováním při vlhku/deštivu
meh, na 90% kontakt... relátko po relátku ze spínačky ven, jestli tam nezatéká, kontakty na čerpadle atp atp atp... ale nejvíc napoví diagnostika
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25.02.2016 13:49
Re: Problémy se startováním při vlhku/deštivu
Aha, pro mne diagnostika představovala že to dám do servisu a řeknu jim, ať zjistí, co tomu je . Zkusil jsem hledat a asi myslíte VAG?
- johnyG
- Jezdec
- Příspěvky: 390
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vysočina
Re: Problémy se startováním při vlhku/deštivu
Prvně bych kouknul do pojistkovky jestli tam nezateka. Pokud to máš takhle vypozorovany s tim deštěm. A na to čerpadlo. Tyky by tam mohlo zatejkat a dělat to tam brykule.Ta diagnostika by měla v dnešní době bejt první věc na kterou by v servisu měly jit.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25.02.2016 13:49
Re: Problémy se startováním při vlhku/deštivu
Asi mám pech na servisy . Zajel jsem teda na diagnostiku a psalo to dvě věci:
- Hallovo čidlo
- Lambda sonda
Co myslíte teď?
Ještě kouknu mezi pojistky, jestli tam není vlhko. Co se týče čerpadla, tak si myslíme, že tím to spíš není. Jak to jednou stálo, tak se v tom děda vrtal a právě zkoušel jiskru ze svíček a jestli cvrká palivo z hadičky a to obojí prý pracovalo (ale auto přesto nestarovalo). Ale nebyl jsem u toho.
- Hallovo čidlo
- Lambda sonda
Co myslíte teď?
Ještě kouknu mezi pojistky, jestli tam není vlhko. Co se týče čerpadla, tak si myslíme, že tím to spíš není. Jak to jednou stálo, tak se v tom děda vrtal a právě zkoušel jiskru ze svíček a jestli cvrká palivo z hadičky a to obojí prý pracovalo (ale auto přesto nestarovalo). Ale nebyl jsem u toho.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.06.2016 11:10
Re: Problémy se startováním při vlhku/deštivu
Zdravím
Tyto problémy jsem řešil a našel řešení: koupil jsem novou cívku a byl klid.
Poradil to kamarád co měl golfa III a stejnéj problém, stačí aby stará cívka trochu navlhla a je po startování.
Kup novou a bude to ok
Tyto problémy jsem řešil a našel řešení: koupil jsem novou cívku a byl klid.
Poradil to kamarád co měl golfa III a stejnéj problém, stačí aby stará cívka trochu navlhla a je po startování.
Kup novou a bude to ok