1.8 v.s. 1.9 TDi

Nafta a benzín - opravy, úpravy, servis,

Moderátoři: Bastard, gregi

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Help...b4

Příspěvek od Bastard »

Maharadza píše:
No nevím, jestli nejede. Sice na těch tvých 81KW nemá, ale věřím, že budeš čumět co dokáže :gey:

Neber to jako útok na svou osobu nebo vozítko :wink:
Nic mi dokazovat nemusíš.ono to jede,ale jde o to,kolik jaké energie se z toho paliva uvolní... Tvůj prostě produkuje víc tepla a rychleji se ten motor ohřeje. To je celý...

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Help...b4

Příspěvek od Bastard »

Tomášek píše: a pak ses probudil, vid? :mrgreen:
Máš nějakou konkrétní připomínku k tomu textu,co jsem napsal? Nebo je tam něco špatně?

Uživatelský avatar
Maharadza
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1306
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Help...b4

Příspěvek od Maharadza »

Bastard píše:
Maharadza píše:
No nevím, jestli nejede. Sice na těch tvých 81KW nemá, ale věřím, že budeš čumět co dokáže :gey:

Neber to jako útok na svou osobu nebo vozítko :wink:
Nic mi dokazovat nemusíš.ono to jede,ale jde o to,kolik jaké energie se z toho paliva uvolní... Tvůj prostě produkuje víc tepla a rychleji se ten motor ohřeje. To je celý...
A-há :mrgreen:
Passat Variant B4 1,9 TDi 81Kw - MÉ DRUHÉ JÁ => http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... &start=285" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Tomas1
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2210
Registrován: 10.03.2008 11:32
Bydliště: Michalovce

Re: Help...b4

Příspěvek od Tomas1 »

no na to mozem reagovat jaj a mne motor bezi tak 5 minut na dvore aby s trochu ohrial..potom idem normalka a tak do 3km mam to na 70 stupnov..a mal som benzin a ani tomu som nedaval za studena a tiez mi to bezalo na dvore 5 minut..neviem co tu riesite... :?

Uživatelský avatar
Tomášek
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9666
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lovčovice u Jemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Help...b4

Příspěvek od Tomášek »

Tomas1 píše:no na to mozem reagovat jaj a mne motor bezi tak 5 minut na dvore aby s trochu ohrial..potom idem normalka a tak do 3km mam to na 70 stupnov..a mal som benzin a ani tomu som nedaval za studena a tiez mi to bezalo na dvore 5 minut..neviem co tu riesite... :?
asi tak Tome..

Uživatelský avatar
yenda.dubi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 28.04.2008 16:29
Bydliště: Dubí
Kontaktovat uživatele:

Re: Help...b4

Příspěvek od yenda.dubi »

Tomas1 píše:no na to mozem reagovat jaj a mne motor bezi tak 5 minut na dvore aby s trochu ohrial..potom idem normalka a tak do 3km mam to na 70 stupnov..a mal som benzin a ani tomu som nedaval za studena a tiez mi to bezalo na dvore 5 minut..neviem co tu riesite... :?
Tak kolem těch tří kilometrů už se mi ručička teploty zvedá taky, 5 min na dvoře je blbost, tím tomu TDi spíš škodíš, to se na volnoběh neohřívá (protože obecně produkuje pro svojí vysokou účinnost málo odpadního tepla). Obecně u TDi se doporučuje nastartovat, zapnout si pás, nasadit panel na rádio a vyrazit (cca 10-20 sekund). Za tu dobu se dostane olej, kam má a nic víc se s tím motorem na volnoběh nestane, opravdu se zahřívá až jízdou.
Slevy na autodíly!!!

Uživatelský avatar
Tomas1
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2210
Registrován: 10.03.2008 11:32
Bydliště: Michalovce

Re: Help...b4

Příspěvek od Tomas1 »

yenda:nerozpravaj blbosti ved to pocut na aute ze klepe jak o dusu a potrebuje si trosku pobezat..ved ten olej je husty jak hovado...a proste vsetko ako chces ale potom sa nediv ze ti odide turbo a pod prkotiny..ja to budem robit aj nadalej takto lebo si mylsim ze je to logicke a opodstatnene opatrenie pred jazdou najma v zime...

Uživatelský avatar
yenda.dubi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 28.04.2008 16:29
Bydliště: Dubí
Kontaktovat uživatele:

Re: Help...b4

Příspěvek od yenda.dubi »

Maximálně půl minuty, ale opravdu se doporučuje do těch dvaceti sekund, to by měl ten olej být všude, včetně turba. Samozřejmě pak nevypálím a neroztáčím bůhvíjak turbo (i když to ty asi taky ne).
Slevy na autodíly!!!

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Help...b4

Příspěvek od Bastard »

Tomas1 píše:yenda:nerozpravaj blbosti ved to pocut na aute ze klepe jak o dusu a potrebuje si trosku pobezat..ved ten olej je husty jak hovado...a proste vsetko ako chces ale potom sa nediv ze ti odide turbo a pod prkotiny..ja to budem robit aj nadalej takto lebo si mylsim ze je to logicke a opodstatnene opatrenie pred jazdou najma v zime...
Neříká blbosti, tím, že je olej hustej, tak potřebuje olejová pumpa větší otáčky, aby ho dopravila tam, kam patří. To je jedno, každej má svůj názor a může si z tady těch variant vybrat... Když ale otevřete manuál k autu, tak uvidíte, že TDI nemáte zahřívat volnoběhem, ale svižnou(rozuměj pomalou, ale né na volnoběh) jízdou...

Ale jak říkám, každej si může kurvit auto svým způsobem, třeba máš pravdu ty :wink:

Uživatelský avatar
Hammer6030
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 10.11.2008 18:43
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Help...b4

Příspěvek od Hammer6030 »

Jsem rad, ze si stoji kazdej za svym nazorem :rog: ...ale mi spis zajimalo jestli se mi vyplati motor 1.9 TDi kdyz najedu cca rocne 13tisic nebo nejakej benzin. Zas nechci aby to bylo lyny. Prosim k teto otazce piste. Dekuji za pochopeni :thk:

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Help...b4

Příspěvek od Bastard »

To si musíš rozhodnout sám... Záleží, co ti je bližší... Nafta se musí ohřívat a benzín zase víc papá.

A myslím, že rad už zde bylo taky napsáno dostatečně... Pokud to máš na pojíždění po městě, tak spíš benál, když na delší štreky, tak naftu. Když benál, tak minimálně tu 1.8 66kW, ale raději 2.0 8v 85kW. Když naftu, tak raději AFN 81kW, ale hůř se shání v dobrým stavu. Nebo 66kW a pokud by ti nestačil výkon, tak se to dá načipovat nebo dát větší trysky, v tomto ohledu má TDI rezervy na zvyšování výkonu za poměrně slušný prachy :wink:

No a abych teda odpověděl striktně na tvou otázku tak, 13000km ročně považuju za hraniční mez mezi TDI a benzínem :mrgreen:

Uživatelský avatar
Maharadza
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1306
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Help...b4

Příspěvek od Maharadza »

[quote="Hammer6030"]Jsem rad, ze si stoji kazdej za svym nazorem :rog: ...ale mi spis zajimalo jestli se mi vyplati motor 1.9 TDi kdyz najedu cca rocne 13tisic nebo nejakej benzin. Zas nechci aby to bylo lyny. Prosim k teto otazce piste. Dekuji za pochopeni

Neboj líné to není. I ten můj stařík (1,9 TD 55KW) který má 15 let letí v pohodě 160km/h a to jsem jeden z nejpomalejších na clubu. Mrkni tady http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=88&t=71963 8)
Passat Variant B4 1,9 TDi 81Kw - MÉ DRUHÉ JÁ => http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... &start=285" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Hammer6030
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 10.11.2008 18:43
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Help...b4

Příspěvek od Hammer6030 »

Supr tohle jsem chtel vedet. Uvazuju hodne o TDi pac tomu muzu slapat na krk na zere to min nez benzin. Stejne bych casem neco delal s motorem. To bezesporu :) Nejspis posledni dotaz :lol: .....co asi nejvic odchazi u toho TDicka a kolik to cca zhruba stoji :?:

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Help...b4

Příspěvek od Bastard »

Hammer6030 píše:Supr tohle jsem chtel vedet. Uvazuju hodne o TDi pac tomu muzu slapat na krk na zere to min nez benzin. Stejne bych casem neco delal s motorem. To bezesporu :) Nejspis posledni dotaz :lol: .....co asi nejvic odchazi u toho TDicka a kolik to cca zhruba stoji :?:
Serou se : Váhy vzduchu - 4000,- Pierburg, 8000,- SWAG
Pak jsou problémy s tlakem turba, případně překročení regulační meze = občas ventil N75 - 1000,- a nebo pak zaprasený turbo, případně prasklá hadice sání atd.

Pokud narazíš na dobrej motor, tak nemusíš nic řešit, jenom jsou relativně drahý rozvody - kolem 3000,-.

A často se mění olej ( což motoru jedině prospěje ) a dobrý je zároveň měnit filtry (i vzduchovej a palivovej atd).

Když se k tomu motoru budeš chovat slušně, tak vydrží dlouho šťastně a pokud neumřeli, tak žijí dodnes :mrgreen:

Jo a u Varianta častějc odchází zadní ložiska - cca 300-500/ks

Uživatelský avatar
yenda.dubi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 28.04.2008 16:29
Bydliště: Dubí
Kontaktovat uživatele:

Re: Help...b4

Příspěvek od yenda.dubi »

U mě bylo TDi srdeční záležitostí, ale jak psal Basťa, těch 13000 je někde na tý hranici. Já bych to spíš ještě viděl jako málo kilometrů na naftu, ale těsně. Velká výhoda, kterou jsi zmínil je, že u tý nafty se nemusíš tolik krotit se šlapáním na plyn :twisted:

A sorry za OT, ale Tomášovy rady na zahřívání TDi jsem nemohl nechat bez povšimnutí
Slevy na autodíly!!!

Odpovědět

Zpět na „Motory“