Nic mi dokazovat nemusíš.ono to jede,ale jde o to,kolik jaké energie se z toho paliva uvolní... Tvůj prostě produkuje víc tepla a rychleji se ten motor ohřeje. To je celý...Maharadza píše:
No nevím, jestli nejede. Sice na těch tvých 81KW nemá, ale věřím, že budeš čumět co dokáže
Neber to jako útok na svou osobu nebo vozítko
1.8 v.s. 1.9 TDi
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Help...b4
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Help...b4
Máš nějakou konkrétní připomínku k tomu textu,co jsem napsal? Nebo je tam něco špatně?Tomášek píše: a pak ses probudil, vid?
- Maharadza
- VWagenista
- Příspěvky: 1306
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Help...b4
A-háBastard píše:Nic mi dokazovat nemusíš.ono to jede,ale jde o to,kolik jaké energie se z toho paliva uvolní... Tvůj prostě produkuje víc tepla a rychleji se ten motor ohřeje. To je celý...Maharadza píše:
No nevím, jestli nejede. Sice na těch tvých 81KW nemá, ale věřím, že budeš čumět co dokáže
Neber to jako útok na svou osobu nebo vozítko
Passat Variant B4 1,9 TDi 81Kw - MÉ DRUHÉ JÁ => http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... &start=285" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomas1
- VWsenior
- Příspěvky: 2210
- Registrován: 10.03.2008 11:32
- Bydliště: Michalovce
Re: Help...b4
no na to mozem reagovat jaj a mne motor bezi tak 5 minut na dvore aby s trochu ohrial..potom idem normalka a tak do 3km mam to na 70 stupnov..a mal som benzin a ani tomu som nedaval za studena a tiez mi to bezalo na dvore 5 minut..neviem co tu riesite...
- Tomášek
- VWmaniak
- Příspěvky: 9666
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lovčovice u Jemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Help...b4
asi tak Tome..Tomas1 píše:no na to mozem reagovat jaj a mne motor bezi tak 5 minut na dvore aby s trochu ohrial..potom idem normalka a tak do 3km mam to na 70 stupnov..a mal som benzin a ani tomu som nedaval za studena a tiez mi to bezalo na dvore 5 minut..neviem co tu riesite...
- yenda.dubi
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 28.04.2008 16:29
- Bydliště: Dubí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Help...b4
Tak kolem těch tří kilometrů už se mi ručička teploty zvedá taky, 5 min na dvoře je blbost, tím tomu TDi spíš škodíš, to se na volnoběh neohřívá (protože obecně produkuje pro svojí vysokou účinnost málo odpadního tepla). Obecně u TDi se doporučuje nastartovat, zapnout si pás, nasadit panel na rádio a vyrazit (cca 10-20 sekund). Za tu dobu se dostane olej, kam má a nic víc se s tím motorem na volnoběh nestane, opravdu se zahřívá až jízdou.Tomas1 píše:no na to mozem reagovat jaj a mne motor bezi tak 5 minut na dvore aby s trochu ohrial..potom idem normalka a tak do 3km mam to na 70 stupnov..a mal som benzin a ani tomu som nedaval za studena a tiez mi to bezalo na dvore 5 minut..neviem co tu riesite...
Slevy na autodíly!!!
- Tomas1
- VWsenior
- Příspěvky: 2210
- Registrován: 10.03.2008 11:32
- Bydliště: Michalovce
Re: Help...b4
yenda:nerozpravaj blbosti ved to pocut na aute ze klepe jak o dusu a potrebuje si trosku pobezat..ved ten olej je husty jak hovado...a proste vsetko ako chces ale potom sa nediv ze ti odide turbo a pod prkotiny..ja to budem robit aj nadalej takto lebo si mylsim ze je to logicke a opodstatnene opatrenie pred jazdou najma v zime...
- yenda.dubi
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 28.04.2008 16:29
- Bydliště: Dubí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Help...b4
Maximálně půl minuty, ale opravdu se doporučuje do těch dvaceti sekund, to by měl ten olej být všude, včetně turba. Samozřejmě pak nevypálím a neroztáčím bůhvíjak turbo (i když to ty asi taky ne).
Slevy na autodíly!!!
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Help...b4
Neříká blbosti, tím, že je olej hustej, tak potřebuje olejová pumpa větší otáčky, aby ho dopravila tam, kam patří. To je jedno, každej má svůj názor a může si z tady těch variant vybrat... Když ale otevřete manuál k autu, tak uvidíte, že TDI nemáte zahřívat volnoběhem, ale svižnou(rozuměj pomalou, ale né na volnoběh) jízdou...Tomas1 píše:yenda:nerozpravaj blbosti ved to pocut na aute ze klepe jak o dusu a potrebuje si trosku pobezat..ved ten olej je husty jak hovado...a proste vsetko ako chces ale potom sa nediv ze ti odide turbo a pod prkotiny..ja to budem robit aj nadalej takto lebo si mylsim ze je to logicke a opodstatnene opatrenie pred jazdou najma v zime...
Ale jak říkám, každej si může kurvit auto svým způsobem, třeba máš pravdu ty
- Hammer6030
- Řidič
- Příspěvky: 56
- Registrován: 10.11.2008 18:43
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Help...b4
Jsem rad, ze si stoji kazdej za svym nazorem ...ale mi spis zajimalo jestli se mi vyplati motor 1.9 TDi kdyz najedu cca rocne 13tisic nebo nejakej benzin. Zas nechci aby to bylo lyny. Prosim k teto otazce piste. Dekuji za pochopeni
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Help...b4
To si musíš rozhodnout sám... Záleží, co ti je bližší... Nafta se musí ohřívat a benzín zase víc papá.
A myslím, že rad už zde bylo taky napsáno dostatečně... Pokud to máš na pojíždění po městě, tak spíš benál, když na delší štreky, tak naftu. Když benál, tak minimálně tu 1.8 66kW, ale raději 2.0 8v 85kW. Když naftu, tak raději AFN 81kW, ale hůř se shání v dobrým stavu. Nebo 66kW a pokud by ti nestačil výkon, tak se to dá načipovat nebo dát větší trysky, v tomto ohledu má TDI rezervy na zvyšování výkonu za poměrně slušný prachy
No a abych teda odpověděl striktně na tvou otázku tak, 13000km ročně považuju za hraniční mez mezi TDI a benzínem
A myslím, že rad už zde bylo taky napsáno dostatečně... Pokud to máš na pojíždění po městě, tak spíš benál, když na delší štreky, tak naftu. Když benál, tak minimálně tu 1.8 66kW, ale raději 2.0 8v 85kW. Když naftu, tak raději AFN 81kW, ale hůř se shání v dobrým stavu. Nebo 66kW a pokud by ti nestačil výkon, tak se to dá načipovat nebo dát větší trysky, v tomto ohledu má TDI rezervy na zvyšování výkonu za poměrně slušný prachy
No a abych teda odpověděl striktně na tvou otázku tak, 13000km ročně považuju za hraniční mez mezi TDI a benzínem
- Maharadza
- VWagenista
- Příspěvky: 1306
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Help...b4
[quote="Hammer6030"]Jsem rad, ze si stoji kazdej za svym nazorem ...ale mi spis zajimalo jestli se mi vyplati motor 1.9 TDi kdyz najedu cca rocne 13tisic nebo nejakej benzin. Zas nechci aby to bylo lyny. Prosim k teto otazce piste. Dekuji za pochopeni
Neboj líné to není. I ten můj stařík (1,9 TD 55KW) který má 15 let letí v pohodě 160km/h a to jsem jeden z nejpomalejších na clubu. Mrkni tady http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=88&t=71963
Neboj líné to není. I ten můj stařík (1,9 TD 55KW) který má 15 let letí v pohodě 160km/h a to jsem jeden z nejpomalejších na clubu. Mrkni tady http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=88&t=71963
Passat Variant B4 1,9 TDi 81Kw - MÉ DRUHÉ JÁ => http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... &start=285" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hammer6030
- Řidič
- Příspěvky: 56
- Registrován: 10.11.2008 18:43
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Help...b4
Supr tohle jsem chtel vedet. Uvazuju hodne o TDi pac tomu muzu slapat na krk na zere to min nez benzin. Stejne bych casem neco delal s motorem. To bezesporu Nejspis posledni dotaz .....co asi nejvic odchazi u toho TDicka a kolik to cca zhruba stoji
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Help...b4
Serou se : Váhy vzduchu - 4000,- Pierburg, 8000,- SWAGHammer6030 píše:Supr tohle jsem chtel vedet. Uvazuju hodne o TDi pac tomu muzu slapat na krk na zere to min nez benzin. Stejne bych casem neco delal s motorem. To bezesporu Nejspis posledni dotaz .....co asi nejvic odchazi u toho TDicka a kolik to cca zhruba stoji
Pak jsou problémy s tlakem turba, případně překročení regulační meze = občas ventil N75 - 1000,- a nebo pak zaprasený turbo, případně prasklá hadice sání atd.
Pokud narazíš na dobrej motor, tak nemusíš nic řešit, jenom jsou relativně drahý rozvody - kolem 3000,-.
A často se mění olej ( což motoru jedině prospěje ) a dobrý je zároveň měnit filtry (i vzduchovej a palivovej atd).
Když se k tomu motoru budeš chovat slušně, tak vydrží dlouho šťastně a pokud neumřeli, tak žijí dodnes
Jo a u Varianta častějc odchází zadní ložiska - cca 300-500/ks
- yenda.dubi
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 28.04.2008 16:29
- Bydliště: Dubí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Help...b4
U mě bylo TDi srdeční záležitostí, ale jak psal Basťa, těch 13000 je někde na tý hranici. Já bych to spíš ještě viděl jako málo kilometrů na naftu, ale těsně. Velká výhoda, kterou jsi zmínil je, že u tý nafty se nemusíš tolik krotit se šlapáním na plyn
A sorry za OT, ale Tomášovy rady na zahřívání TDi jsem nemohl nechat bez povšimnutí
A sorry za OT, ale Tomášovy rady na zahřívání TDi jsem nemohl nechat bez povšimnutí
Slevy na autodíly!!!