rozdíl v zapalování TSZ-H

Nafta a benzín - opravy, úpravy, servis,

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petisbest
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od Petisbest »

Čau lidi potřeboval bych radu ohledně zapalování u B3 RP 1990. Jedná se mi o to, že v knížce jak na to je popsáno k motoru RP 2 druhy zapalování TSZ-H. Respektive 3, jeden typ s trafem a dva se zapalovací cívkou. Můj problém je ten, že mám v autě od předchozího majitele nabastlenou cívku ze škodovky a ta má úplně jiný hodnoty odporu než by měla mít dle knihy. Sice to jede, ale nepřijde mi to uplně ono. Je nějakej způsob, podle kterýho můžu zjistit, kterej typ cívky/trafa tam mám mít? Za rady předem dík.

k4mz1k
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 14.10.2007 18:48
Bydliště: Košice/Slovakia

Re: rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od k4mz1k »

mal by si tam mat cievku s cislom dielu 211 905 115D, mala by stat okolo 62€

Uživatelský avatar
Petisbest
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od Petisbest »

Paráda. A můžeš mi prozradit, podle čeho se to pozná? Kámoš má taky RP a má tam trafo :| A nevíš hodnoty odporů tý cívky (primár, sekundár) ? dík

k4mz1k
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 14.10.2007 18:48
Bydliště: Košice/Slovakia

Re: rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od k4mz1k »

pozrel som to v ETKE a pre motor RP tam bol len jeden druh zapalovacej cievky.

k4mz1k
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 14.10.2007 18:48
Bydliště: Košice/Slovakia

Re: rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od k4mz1k »

odpor primar 0.52-0.76 ohm
odpor sekundar 2400-3500 ohm

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od Bastard »

Trafo netrafo, zapalovací cívka je v principu taky trafo...

Rozdíl mezi těmi zapalováními je v principu generování pulzů napětí na primáru cívky... TSZ-H je tranzistorové zapalování s Hallovým snímačem na rozdělovači. Druhý princip je zapalování s přerušovačem, kdy je v rozdělovači přerušovací mechanizmus... V principu je to jedno, co ti vytvoří impulz pro zápal, ale TSZ-H je samozřejmě modernější a lepší.

Cívka by tam měla být s 0,52-0,76ohm na primárním vinutí a 2,4-3,5kohm na sekundárním.

EDIT: No vida, údaje už víš :mrgreen:

k4mz1k
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 14.10.2007 18:48
Bydliště: Košice/Slovakia

Re: rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od k4mz1k »

Elit ETECH je coool vec :wink:

Uživatelský avatar
Petisbest
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od Petisbest »

Super. Dík za rady. Seženu tuhle cívku. Mě právě zmátlo, že v "jak na to? " (str. 48) píšou o dvou druzích cívek pro tsz-h. Jedna se šedou nálepkou a 0,8 ohm a 6,9 - 8,5 kohm a druhá se zelenou nálepkou a hodnoty jak píšete vy.

A má nějakou výhodu to trafíčko? Když už to budu měnit... Hodnoty to má skoro stejný...

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od lister »

Bastard : ses bouchl do hlavy o kapotu, ne ? přerušovač v RPčku z roku 90 :wink:

Petisbest : a ještě zmatenější budeš, až zjistíš, že auto pojede úplně stejně s trafem, indukčkou se zelenou i šedou nálepkou..

jinak výhoda trafa je asi v tom, že je to integrovaná indukčka se spínací jednotkou (výkoným stupňem), takže míň drátů a spojů, asi i vyšší výkon (jiskry, ne motoru)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Petisbest
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od Petisbest »

Takže když tam nakonec nechám tu ze šáde tak to je jedno :?: Ta má na primáru 1,8 ohm a na sek. 8,21 kohm

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: rozdíl v zapalování TSZ-H

Příspěvek od Bastard »

Tak asi sem se bouchnul, no :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „Motory“