rozdíl v zapalování TSZ-H
- Petisbest
- Řidič
- Příspěvky: 69
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
rozdíl v zapalování TSZ-H
Čau lidi potřeboval bych radu ohledně zapalování u B3 RP 1990. Jedná se mi o to, že v knížce jak na to je popsáno k motoru RP 2 druhy zapalování TSZ-H. Respektive 3, jeden typ s trafem a dva se zapalovací cívkou. Můj problém je ten, že mám v autě od předchozího majitele nabastlenou cívku ze škodovky a ta má úplně jiný hodnoty odporu než by měla mít dle knihy. Sice to jede, ale nepřijde mi to uplně ono. Je nějakej způsob, podle kterýho můžu zjistit, kterej typ cívky/trafa tam mám mít? Za rady předem dík.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 14.10.2007 18:48
- Bydliště: Košice/Slovakia
Re: rozdíl v zapalování TSZ-H
mal by si tam mat cievku s cislom dielu 211 905 115D, mala by stat okolo 62€
- Petisbest
- Řidič
- Příspěvky: 69
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdíl v zapalování TSZ-H
Paráda. A můžeš mi prozradit, podle čeho se to pozná? Kámoš má taky RP a má tam trafo A nevíš hodnoty odporů tý cívky (primár, sekundár) ? dík
-
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 14.10.2007 18:48
- Bydliště: Košice/Slovakia
Re: rozdíl v zapalování TSZ-H
pozrel som to v ETKE a pre motor RP tam bol len jeden druh zapalovacej cievky.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 14.10.2007 18:48
- Bydliště: Košice/Slovakia
Re: rozdíl v zapalování TSZ-H
odpor primar 0.52-0.76 ohm
odpor sekundar 2400-3500 ohm
odpor sekundar 2400-3500 ohm
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: rozdíl v zapalování TSZ-H
Trafo netrafo, zapalovací cívka je v principu taky trafo...
Rozdíl mezi těmi zapalováními je v principu generování pulzů napětí na primáru cívky... TSZ-H je tranzistorové zapalování s Hallovým snímačem na rozdělovači. Druhý princip je zapalování s přerušovačem, kdy je v rozdělovači přerušovací mechanizmus... V principu je to jedno, co ti vytvoří impulz pro zápal, ale TSZ-H je samozřejmě modernější a lepší.
Cívka by tam měla být s 0,52-0,76ohm na primárním vinutí a 2,4-3,5kohm na sekundárním.
EDIT: No vida, údaje už víš
Rozdíl mezi těmi zapalováními je v principu generování pulzů napětí na primáru cívky... TSZ-H je tranzistorové zapalování s Hallovým snímačem na rozdělovači. Druhý princip je zapalování s přerušovačem, kdy je v rozdělovači přerušovací mechanizmus... V principu je to jedno, co ti vytvoří impulz pro zápal, ale TSZ-H je samozřejmě modernější a lepší.
Cívka by tam měla být s 0,52-0,76ohm na primárním vinutí a 2,4-3,5kohm na sekundárním.
EDIT: No vida, údaje už víš
-
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 14.10.2007 18:48
- Bydliště: Košice/Slovakia
Re: rozdíl v zapalování TSZ-H
Elit ETECH je coool vec
- Petisbest
- Řidič
- Příspěvky: 69
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdíl v zapalování TSZ-H
Super. Dík za rady. Seženu tuhle cívku. Mě právě zmátlo, že v "jak na to? " (str. 48) píšou o dvou druzích cívek pro tsz-h. Jedna se šedou nálepkou a 0,8 ohm a 6,9 - 8,5 kohm a druhá se zelenou nálepkou a hodnoty jak píšete vy.
A má nějakou výhodu to trafíčko? Když už to budu měnit... Hodnoty to má skoro stejný...
A má nějakou výhodu to trafíčko? Když už to budu měnit... Hodnoty to má skoro stejný...
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: rozdíl v zapalování TSZ-H
Bastard : ses bouchl do hlavy o kapotu, ne ? přerušovač v RPčku z roku 90
Petisbest : a ještě zmatenější budeš, až zjistíš, že auto pojede úplně stejně s trafem, indukčkou se zelenou i šedou nálepkou..
jinak výhoda trafa je asi v tom, že je to integrovaná indukčka se spínací jednotkou (výkoným stupňem), takže míň drátů a spojů, asi i vyšší výkon (jiskry, ne motoru)
Petisbest : a ještě zmatenější budeš, až zjistíš, že auto pojede úplně stejně s trafem, indukčkou se zelenou i šedou nálepkou..
jinak výhoda trafa je asi v tom, že je to integrovaná indukčka se spínací jednotkou (výkoným stupňem), takže míň drátů a spojů, asi i vyšší výkon (jiskry, ne motoru)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Petisbest
- Řidič
- Příspěvky: 69
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdíl v zapalování TSZ-H
Takže když tam nakonec nechám tu ze šáde tak to je jedno Ta má na primáru 1,8 ohm a na sek. 8,21 kohm
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: rozdíl v zapalování TSZ-H
Tak asi sem se bouchnul, no