Záměnost by byla třeba s lambda sondou z Opela . Vím , že lidi používali z VW do Opelů . Pravdou bylo , že hodnoty nebyly jako u originálních sond , ale pracovalo to .
Čistě "teoreticky" by měly být všechny jednovodičové sondy záměné , neboť pracovní pole mají shodné . Rozdíly jsou pouze v elektroinstalaci u více vodičových ( výhřev , stínění , zpětná vazba , atd. ) .
Pravdou je , že sonda dokáže udělat hodně . V sobotu jsem jí měnil na svém ,ale tam je jednovodičová se stíněním ( kód motoru ABS ) . Hned se mu chce lépe do otáček u studeného motoru
. Palubní počítač je v kytkách , takže spotřebu nevím , ale na KTS-ce už nepíše chybový kód na zkrat
.
Pokud by to nespěchalo , tak by byla teoretická šance starší sondy NGK z motoru "RP" . Na starý motor jsem jí kupoval a měla by být někde u dílů ve stodole . V provozu byla cca. rok a teď tak čtyři roky leží ve stodole u dílů
.
V katalogu Intercarsu u jednovodičové sondy BOSCH bez konektoru ( "universální" ) je cena necelých 1.200,- Kč v prodejní ceně na zákazníka , takže cena by šla zhruba o 30% dolů . Zaměnitelnost dílu je uvedena u hodně značek a hodně typů . U OPELa je to třeba Kadett , Astra F , Astra G ( tyto typy mají v originálním příslušenství opravdu pouze jednu sondu ) .