motor 2.0 2E

Nafta a benzín - opravy, úpravy, servis,

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
Uživatelský avatar
RadimK
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Nový jičín

motor 2.0 2E

Příspěvek od RadimK »

Zdravím všechny.
Sehnal jsem motor z bouračky cca 170 000 tis km najeto, Zvažuji ho vyměnit za svůj co mám ve svém b3. Ale chtěl bych na něm udělat přetěsnění,gufera, hlavu,přerovnat setrvák atd.
Ale k jádru věci, zvažuji vyměnit jen pístní kroužky po vložení kroužku do válce je spára mezi konci starých kroužků 0,9mm měla by být jen 0,1mm. Na pracovních válcích je vidět honování a není ani hrana u vrcholu válce od pístních kroužků. Při měření je opotřebení válce na průměru do +0.15mm.
Geometrie válce vypadá zachovalá a na pístech je vidět pořád opracování po soustružení.
Co vy na to? Má to cenu? Jaké pístní kroužky ? a kde je sehnat? :tit:

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: motor 2.0 2E

Příspěvek od gregi »

Dobrá zkušenost na osazení bez výbrusu je s kroužky Goetze , které dodává třeba ELIT .

Znatelné honování je dobrá věc ,ale chtělo by to proměřit také stran ovality . Hodnoty v zámkové vůli máš opravdu trošku více rozdílné , což svědčí o určitém opořebení , z výroby určitě takovou vůli nedávájí a pístní kroužek se v zámkové vůli neopotřebuje . Jen je nutné pořádné proměření hodnoty kroužku před zakoupením . Čistě teoretická šance je dobroušení kroužku na zámkovou vůli podle tabulek , ale moc se mi tato úprava nezamlouvá . Zkoušel jsem "úspornou" generálku na svém původním motoru a dopadlo to tak , že jsem sháněl nový motor .

Nemohl jsem přenést přes srdce , že měl motor spotřebu oleje cca. 0,5 - 0,75 litru oleje na 10.000 kilometrů . Rozebral jsem celý motor , dal jsem nové pístní kroužky , ložiska na klikovou hřídel , nové "hydroštosy" a pak jsem vyrazil na cesty .

Po cestě do Českých Budějovic se mi motor zdál nějaký líný . Při cestě do Plzně jsem dojel pouze do Písku a musel jsem doplňovat 3 litry oleje z náplně 3,8 litru . Výsledek "úsporné" generálky bylo 10.000,- Kč v pr...i , koupě jiného motoru a mnoho starostí kolem , neboť spotřeba oleje byla 1 litr oleje na 100 kilometrů :158:

Myslím si , že pokud chceš podstoupit opravu motoru , nic Tě netlačí a chceš ho udělat pořádně , tak by jsem nelaboroval s kroužkama . Výbrus , písty , kontrola nebo oprava klikového hřídele a máš jistotu , nový motor a na dalších 170.000 kilometrů jsi naprosto za vodou .

Můj názor , je to dražší , ale pořádné a jisté :wink:
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Odpovědět

Zpět na „Motory“