B3 Variant - skřípe posilovač volantu

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dubik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 24.02.2006 21:02

B3 Variant - skřípe posilovač volantu

Příspěvek od Dubik »

Zdravím,
neporadí mi někdo co mám dělat, když mi při úplném otočení volantu (na obě strany) při zajíždění do řady hrozně skřípe posilovač? Ten zvuk je jako když skřípe diesel než se zahřeje, něco podobného.

Nevím co s tím a moc tomu nerozumím, tak se chci optat aby mě v servisu nenašli "kompletní nové řízení a ještě něco k tomu".

Díky

Uživatelský avatar
martas01
Profík
Profík
Příspěvky: 949
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od martas01 »

me taky skripe :lol: :lol: co delat?? no ja na to zatim ser.. :lol: schanim pomalu new pumpu..
na zetora jsem se vy... a koupil velkej NEW HOLLAND

farmařina=tvrdá dřina :-)

Upozorňujeme družstevníky,že již třetí den je na návsi fůra hnoje.Nebude-li odstraněna,vloží se do toho národní výbor.

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Suny »

Při úplném vytočení volantu ti skřípe klíňák na čerpadle posilovače. Protože čerpadlo tlačí tzv. proti zdi. Zkus mu lehce povolit (volantem :wink: ) a nepoužívat koncové polohy.

Jinak pištící klíňák není u B3/GII posilovačů žádnou novinkou. Prostě malý řemen a ještě pouze přes dvě řemenice - to není to pravý ořechový :wink: .

Uživatelský avatar
Dubik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Dubik »

Suny píše:Při úplném vytočení volantu ti skřípe klíňák na čerpadle posilovače. Protože čerpadlo tlačí tzv. proti zdi. Zkus mu lehce povolit (volantem :wink: ) a nepoužívat koncové polohy.

Jinak pištící klíňák není u B3/GII posilovačů žádnou novinkou. Prostě malý řemen a ještě pouze přes dvě řemenice - to není to pravý ořechový :wink: .

Díky za info.
Já se to samozřejmě snažím povolovat, ale když máš zacouvat mezi dvě auta do řady s takouvou krávou tak to prostě do konce točit musíš :lol:
Takže moje druhá otázka zní: co se může stát, resp. co můžu zničit když to budu takhle točit.

Moje úcta pánové.....

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Suny »

Dubik píše:Takže moje druhá otázka zní: co se může stát, resp. co můžu zničit když to budu takhle točit.
No v první řadě to neudělá radost řemenu, po čase začne prokluzovat i při běžném zatáčení na místě (hlavně ve vlhku). Ale hlavně je třeba si uvědomit, že v ten moment působí slušný síly na celé uchycení servo-čerpadla.

Tedy když jemně povolíš tak nepřijdeš o manévrovací schopnosti B3 a ještě si ušetříš pár problémů :wink: .

P.s. Vyzkoušeno v praxi, v tý krajní poloze to stejně už víc nezatáčí, pouze se uzavře kanál v řízení.

Uživatelský avatar
Kuta_tpc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Kuta_tpc »

kdyz jste u toho serva taky vam jde rizeni uB3 kdyz stojite na miste ztuha? no kdyz vemu ze tam mam servo a porovnam to s autem kterym jezdim v praci tak je to docela rozdil ale prej je vic druhu serv tak nevim

Uživatelský avatar
Dubik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Dubik »

Kuta_tpc píše:kdyz jste u toho serva taky vam jde rizeni uB3 kdyz stojite na miste ztuha? no kdyz vemu ze tam mam servo a porovnam to s autem kterym jezdim v praci tak je to docela rozdil ale prej je vic druhu serv tak nevim
Tak to máš pravdu, taky mi to tak dělá, ale stačí jenom málo popojet a funguje jak má... zřejmě to bude asi tím klínovým řemenem (pan chytrej) 8)

Uživatelský avatar
Kuta_tpc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Kuta_tpc »

nojo ale ja tam ten remen mam novej :?

Uživatelský avatar
slausek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 561
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pod kopcem u lesa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slausek »

nevim jak kdo, ale já jsem měl řemen jenom povolenej, jak jsem ho přitáhnul tak vše v pohodě, je tam na to napínák..

hledal bych závadu nejdřív tam, pak teprv v servu :wink:
ex B3 G60 variant syncro
ex B3 variant 1,8
B3 sedan 1,8
B5,5 variant TDi

Uživatelský avatar
Dubik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Dubik »

slausek píše:nevim jak kdo, ale já jsem měl řemen jenom povolenej, jak jsem ho přitáhnul tak vše v pohodě, je tam na to napínák..

hledal bych závadu nejdřív tam, pak teprv v servu :wink:
Takže vše vyřešeno a bylo to opravdu tím klíňákem. Dal sem to servisákovi, ten to odborně našponoval a už to neskřípá....
A nestálo to skoro nic.....
Děkuji všech zůčastněným :)

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“