B3 Variant - skřípe posilovač volantu
- Dubik
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 24.02.2006 21:02
B3 Variant - skřípe posilovač volantu
Zdravím,
neporadí mi někdo co mám dělat, když mi při úplném otočení volantu (na obě strany) při zajíždění do řady hrozně skřípe posilovač? Ten zvuk je jako když skřípe diesel než se zahřeje, něco podobného.
Nevím co s tím a moc tomu nerozumím, tak se chci optat aby mě v servisu nenašli "kompletní nové řízení a ještě něco k tomu".
Díky
neporadí mi někdo co mám dělat, když mi při úplném otočení volantu (na obě strany) při zajíždění do řady hrozně skřípe posilovač? Ten zvuk je jako když skřípe diesel než se zahřeje, něco podobného.
Nevím co s tím a moc tomu nerozumím, tak se chci optat aby mě v servisu nenašli "kompletní nové řízení a ještě něco k tomu".
Díky
- martas01
- Profík
- Příspěvky: 949
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pelhřimov
- Suny
- Jezdec
- Příspěvky: 268
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Při úplném vytočení volantu ti skřípe klíňák na čerpadle posilovače. Protože čerpadlo tlačí tzv. proti zdi. Zkus mu lehce povolit (volantem ) a nepoužívat koncové polohy.
Jinak pištící klíňák není u B3/GII posilovačů žádnou novinkou. Prostě malý řemen a ještě pouze přes dvě řemenice - to není to pravý ořechový .
Jinak pištící klíňák není u B3/GII posilovačů žádnou novinkou. Prostě malý řemen a ještě pouze přes dvě řemenice - to není to pravý ořechový .
- Dubik
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Suny píše:Při úplném vytočení volantu ti skřípe klíňák na čerpadle posilovače. Protože čerpadlo tlačí tzv. proti zdi. Zkus mu lehce povolit (volantem ) a nepoužívat koncové polohy.
Jinak pištící klíňák není u B3/GII posilovačů žádnou novinkou. Prostě malý řemen a ještě pouze přes dvě řemenice - to není to pravý ořechový .
Díky za info.
Já se to samozřejmě snažím povolovat, ale když máš zacouvat mezi dvě auta do řady s takouvou krávou tak to prostě do konce točit musíš
Takže moje druhá otázka zní: co se může stát, resp. co můžu zničit když to budu takhle točit.
Moje úcta pánové.....
- Suny
- Jezdec
- Příspěvky: 268
- Registrován: 24.02.2006 21:02
No v první řadě to neudělá radost řemenu, po čase začne prokluzovat i při běžném zatáčení na místě (hlavně ve vlhku). Ale hlavně je třeba si uvědomit, že v ten moment působí slušný síly na celé uchycení servo-čerpadla.Dubik píše:Takže moje druhá otázka zní: co se může stát, resp. co můžu zničit když to budu takhle točit.
Tedy když jemně povolíš tak nepřijdeš o manévrovací schopnosti B3 a ještě si ušetříš pár problémů .
P.s. Vyzkoušeno v praxi, v tý krajní poloze to stejně už víc nezatáčí, pouze se uzavře kanál v řízení.
- Dubik
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Tak to máš pravdu, taky mi to tak dělá, ale stačí jenom málo popojet a funguje jak má... zřejmě to bude asi tím klínovým řemenem (pan chytrej)Kuta_tpc píše:kdyz jste u toho serva taky vam jde rizeni uB3 kdyz stojite na miste ztuha? no kdyz vemu ze tam mam servo a porovnam to s autem kterym jezdim v praci tak je to docela rozdil ale prej je vic druhu serv tak nevim
- slausek
- Závodník
- Příspěvky: 561
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: pod kopcem u lesa
- Kontaktovat uživatele:
- Dubik
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Takže vše vyřešeno a bylo to opravdu tím klíňákem. Dal sem to servisákovi, ten to odborně našponoval a už to neskřípá....slausek píše:nevim jak kdo, ale já jsem měl řemen jenom povolenej, jak jsem ho přitáhnul tak vše v pohodě, je tam na to napínák..
hledal bych závadu nejdřív tam, pak teprv v servu
A nestálo to skoro nic.....
Děkuji všech zůčastněným