Brzdy z 256mm na 280 mm

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
4lonso
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 09.02.2016 11:55

Brzdy z 256mm na 280 mm

Příspěvek od 4lonso »

Zdarec klubmastri. Nedavno sem si poridil varose B4 1.9 tdi 66kw rok 94 a nemuzu si pomoct ale ty brzdy proste nejsou to co bych ocekaval na tak tezky auto. Proto sem se rozhodl pro prestavbu brzdoveho systemu. Dozadu budu davat komplet novou kotoucovku, ale nevim jak to udelat ve predu. Jde mi to ze potrebuju zachovat roztec 4x100 kvuli kolum a zadni naprave kterou mam sehnanou a ta je taky 4x100. Poradite mi prosim jake kotouce a brzdice mam pouzit abych nemusel menit tehlice nebo dokonce celou napravu??

Uživatelský avatar
DaveVW
Závodník
Závodník
Příspěvky: 524
Registrován: 08.01.2012 14:53
Bydliště: praha

Re: Brzdy z 256mm na 280 mm

Příspěvek od DaveVW »

Čus, řešil jsem to na g3, brzdič zůstává koupíš jen redukci do ti drží třmen g60 nebo seat toledo tdi 81kw t snad mělo kotouče normalně 280 větraný golf2 g60, seat ibiza cupra 2k6(nejsem si jistej z hlavy)

4lonso
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 09.02.2016 11:55

Re: Brzdy z 256mm na 280 mm

Příspěvek od 4lonso »

To mi prijde komplikovane :D jeste se premyslel jak moc velky rozdil by byl kdybych ty originaly 256 nechlazene nahradil brembo max 256 chlazeny?? Ty sem totiz jako jedine na internetu zatim nasel :D

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Brzdy z 256mm na 280 mm

Příspěvek od Bastard »

Co je na tom komplikované? Jenom seženeš držák třmenů (ano tady toto může být trošku složitější úkol). A pak dáš kotouče z G2 G60, které úplně v pohodě seženeš i nové... A to je celé, vše ostatní zůstává.

Rozdíl mezi chlazenými a nechlazenými se stejným průměrem bude akorát ten, že ty chlazené uvadnou později při častém intenzivním brždění, to je celé. Brzdný účinek bude víceméně stejný.

Pro představu jaký je rozdíl mezi držáky třmenů:
256mm http://www.automobilovedily24.cz/trw/2183316" onclick="window.open(this.href);return false; (357615125B)
280mm http://www.automobilovedily24.cz/trw/2183317" onclick="window.open(this.href);return false; (357615125C)

Nicméně co jsem zde četl názory lidí, co výměnou na 280mm brzdy prošli, tak nikdo z nich neříkal, že by to nějak zásadně bylo znát. Problém je ten, že se sice zvětší průměr kotouče, ale brzdná plocha destiček zůstává stejná, protože desky jsou stejné. Zlepšení tedy bude odhadem tak okolo 10% max. Kdybys chtěl lepší brzdy, musel bys tam dát 288mm brzdy z VR6, ale to už bys musel přeházet půl podvozku. Mají totiž úplně jiné desky, s větší plochou.

Jo a ještě dobrá připomínka, jaká máš kola? Já jen že ne všechny 15" ráfky se ti vlezou na ty 280mm brzdy, třeba moje BBSka se tam nevlezou, když na nich jsou závažíčka zevnitř, vlastní zkušenost...

Gsyncro
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 26.02.2010 21:24
Bydliště: Brno

Re: Brzdy z 256mm na 280 mm

Příspěvek od Gsyncro »

Zdravím, a posílám moji zkušenost. Po třech letech značek v depozitu, jsem oživil minulí měsíc B4 (1.8, 66kW, brzdy s ABS), r.v. 94 a ty brzdy byly po těch letech zase šok. Chlazené kotouče (256mm) tomu nepomůžou (mám je na G3 syncro 1.9TDI), vyzkoušel jsem to (brzdové destičky musí mít odpovídající tloušťku).
Odkaz pro info: kotouč + desky.
http://autokelly.cz/Product/AT-420128/1 ... 4;32370803" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autokelly.cz/Product/BO-09864940 ... 7;32439092" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak jsem to zatím vyřešil takto: nová brzdová kapalina + odvzdušnění, kontrola podtlakových hadic + posilovač a ze starých zásob jsem vyhrabal brzdové destičky s měkčí směsí (v minulosti jsem na moto R1200GS použil desky Ferodo., moto nebrzdilo a vydřelo to kotouče, takže jsem dal Brembo měkčí směs a vše OK). Závěr je, že to brzdí o něco lépe, ale pořád to není jako u ostatních aut, se kterýma jezdím. Šanci ještě vidím ve výměně hlavního brzdového válce (změna průměru pístu).
U té předělávky zadních brzd nezapomeň na regulátor brzdného tlaku (nevím jestli, je stejný u kotouče i bubnu).
Pokud nejezdíš naložený, tak tu předělávku ještě uvaž, protože při brzdění jde většina hmoty na přední brzdy. Byl jsem na STK a na válcích bylo vidět, že zadní brzdy při prázdném autě (pouze technik) a nezatíženém kufru, brzdí vlivem regulátoru velmi málo. Až při zatížení auta se účinek zvyšoval.

4lonso
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 09.02.2016 11:55

Re: Brzdy z 256mm na 280 mm

Příspěvek od 4lonso »

Problem vyresen dneska sem to premeroval a diky krasnym kolum ATS 15" sem zjistil ze se mi tam stejne ty 280mm nevlezou :D takze sorac za pozdvizeni. Jinak kapalina je dana cca 2 mesice nova takze to by melo byt cajk. Jeste se podivam na ty brzdove valecky a uvidime. Stejne nechapu ktery myslitel rekl "jo tohle jsou adekvatni brzdy to tam dame" :D

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Brzdy z 256mm na 280 mm

Příspěvek od Bastard »

Tak jako ještě se montovaly 239mm... Ale jenom na ty nejslabší benzíny. Nevím jak chodí ty tvoje 256, ale tak nějak nejsem přesvědčen, že by nestačily. Ovšem záleží na stylu jízdy, to auto nebylo vyrobeno na divočení a závodní jízdu, takže když to roštuješ, tak se to holt nestíhá uchladit a brzo to uvadne. Ale na jednorázové intenzivní brždění bys měl zastavit "na fleku" a mělo by se ozvat ABS, pokud máš. Pokud se ABS neaktivuje při plným sešlápnutí, tak tam je něco blbě.

4lonso
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 09.02.2016 11:55

Re: Brzdy z 256mm na 280 mm

Příspěvek od 4lonso »

Jako bylo to spis s bezpecnostniho hlediska protoze auto jsem prvniho pul roku vyuzival prevazne na dalnici a tam clovek nikdy nevi. Jinak ABS mam a funguje dobre uz dvakrat me podrzelo (nastesti :D). A co se jizdnich stylu tyce tak s autem jezdim jak se slusi zadne rz nebo rychle kvalty brzda plyn. Kazdopadne hrozne moc dekuju za rady a hlavne na upozorneni ohledne toho jestli se mi to tam vleze. Tim bych asi tohle vlakno uzavrel at nespamujum. Diky a az budu potrebovat zase rady urcite se sem opet obratim ostatne jako se vsim :D

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“