Dodatečná montáž "MFA"
- gregi
- Moderátor
- Příspěvky: 1623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Dodatečná montáž "MFA"
Souhlasím se zavedením nového tématu , hned na něm začnu řešit sám .
Teplotní čidlo oleje jsem sehnal od Facetu v Elitu pod číslem FE 7.3093 . Dle převodníku je to náhrada za 049 919 563 , v katalogu je sice s "A" na konci , ale snad to rozdíl nebude . Při troše bujné fantazie je shodný s obrázkem v ETKA .
Problém je s teplotním čidlem vnější teploty , ten jsem mimio originál nikde nenašel ??? Nemáte někdo tip ???
Nemáte někdo elektrické schéma odpovídající naším "miláčkům" ??? V "Jak na to" je schéma na B4 , jsou tam dvě možnosti a u každé jsou jiné barvy drátů ??? Jen pro jistotu , jakou verzi zvolit .
Teplotní čidlo oleje jsem sehnal od Facetu v Elitu pod číslem FE 7.3093 . Dle převodníku je to náhrada za 049 919 563 , v katalogu je sice s "A" na konci , ale snad to rozdíl nebude . Při troše bujné fantazie je shodný s obrázkem v ETKA .
Problém je s teplotním čidlem vnější teploty , ten jsem mimio originál nikde nenašel ??? Nemáte někdo tip ???
Nemáte někdo elektrické schéma odpovídající naším "miláčkům" ??? V "Jak na to" je schéma na B4 , jsou tam dvě možnosti a u každé jsou jiné barvy drátů ??? Jen pro jistotu , jakou verzi zvolit .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!
- Passta
- VWexpert
- Příspěvky: 3096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Tišnov, Deblín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž "MFA"
Čidlo vnější teploty jen v originále, cca 600,- . Prohledal jsem kde co a nikdo ho nedodává.
Jedině snad v Brně Autorona, ale ti ho měli za stejnou cenu.
Jedině snad v Brně Autorona, ale ti ho měli za stejnou cenu.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;
- Passta
- VWexpert
- Příspěvky: 3096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Tišnov, Deblín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž "MFA"
To slausek: problém s hodinama je v chybějící kostře, nejspíš chybí odpovídající přívod do pojistkovky, já to vyřešil tak, že jsem kostru natáhl přímo ke kostřícímu terčíku pod palubovkou. Myslím kontakt 5 na budíkách (pátej zleva v horní řadě).
Ohledně otáčkoměru, záleží na tom jakou máš cívku. Pokud máš na svým takovou tu kostku s modulem zapalování, musíš ve svazku k přístrojovce přerušit kabel signálu otáček a natáhnout ho na cívku na kontakt 1. Měl by to být kontakt 10 v horní řadě, nutno vyzkoušet diodovou zkoušečkou. G60 totiž používaly klasickou kulatou cívku a u motorů s tou hranatou cívkou jde signál otáček přímo z jednotky. nevím jak to napsat, ale ten signál je prostě jinej, jestli má jinou amplitudu nebo co.
Ohledně těch dvou drátů, ty jsou na kontrolky blinkrů. Máš na svým původně určitě kontrolku (šipku) na pravou a levou stranu zvlášť. Budíky s jednou kontrolkou to nemají. S tím ti neporadím, protože to jsem řešit nemusel.
Ohledně otáčkoměru, záleží na tom jakou máš cívku. Pokud máš na svým takovou tu kostku s modulem zapalování, musíš ve svazku k přístrojovce přerušit kabel signálu otáček a natáhnout ho na cívku na kontakt 1. Měl by to být kontakt 10 v horní řadě, nutno vyzkoušet diodovou zkoušečkou. G60 totiž používaly klasickou kulatou cívku a u motorů s tou hranatou cívkou jde signál otáček přímo z jednotky. nevím jak to napsat, ale ten signál je prostě jinej, jestli má jinou amplitudu nebo co.
Ohledně těch dvou drátů, ty jsou na kontrolky blinkrů. Máš na svým původně určitě kontrolku (šipku) na pravou a levou stranu zvlášť. Budíky s jednou kontrolkou to nemají. S tím ti neporadím, protože to jsem řešit nemusel.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;
- gregi
- Moderátor
- Příspěvky: 1623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Re: Dodatečná montáž "MFA"
když jsem dával do "miláčka" ABS za RP , tak jsem musel také tahat samostatný drát z modulu zapalování , protože klasická cívka zůstala na kabelovém svazku RP .
Možná kdyby bylo schema k motoru ABS , tak jsem to natahal z elektriky přímo , takle mi vysí z modulu zelený kablík skřípnutý pod víčko z přední části a mizi v pojistkové skříňi , na první pohled nic moc , ale funkci splňuje na 100%
Možná kdyby bylo schema k motoru ABS , tak jsem to natahal z elektriky přímo , takle mi vysí z modulu zelený kablík skřípnutý pod víčko z přední části a mizi v pojistkové skříňi , na první pohled nic moc , ale funkci splňuje na 100%
B3 Variant - láska na první pohled !!!!
- slausek
- Závodník
- Příspěvky: 561
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: pod kopcem u lesa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž "MFA"
passto, dík za odpověď, jestli bude trošku počasí, tak se do toho vrhnu. pokud je ten dvoukabel co jde do samostatný svorkovnice na blinkry, tak je to ok, kontrolka na MFA budících běžela normálně, kostru si natáhnu, v tom taky problém nevidím, ale není mi dost jasná problematika otáčkoměru. Místo cívky mam kostku. Spolu s budíkama měním i svazek do pojistkovky - najdu tedy a přeruším kabel který vede signál a ten napojím kam? Jinak jsem si z tý G60 vytáhnul i svazek na kterym jsou čidla, ale bohužel jsem nejspíš nevzal čidlo na teplotu oleje ale to se sežene, ale kam ho přidělat - ta G60tka to měla na přírubě na filtr oleje - měla tam čidla dvě, já jenom jedno (na tlak?? - žlutý kabel) bylo mi porazeno, že na MFA je čidlo se žlutým kabelem (což mám ale asi to byla chyba).
gregi: mam klimatronic, tak vnější čidlo teploty mám, a vzal jsem si svazek s čidlama z tý G60 a tam mám druhý, pokud sprovozním MFA, tak jedno předpokládám bude volný, tak by nebyl problém ti ho postoupit
gregi: mam klimatronic, tak vnější čidlo teploty mám, a vzal jsem si svazek s čidlama z tý G60 a tam mám druhý, pokud sprovozním MFA, tak jedno předpokládám bude volný, tak by nebyl problém ti ho postoupit
ex B3 G60 variant syncro
ex B3 variant 1,8
B3 sedan 1,8
B5,5 variant TDi
ex B3 variant 1,8
B3 sedan 1,8
B5,5 variant TDi
- gregi
- Moderátor
- Příspěvky: 1623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Dodatečná montáž "MFA"
N a svém motoru mám na držáku olejového filtru moznost osazení třech senzorů , z toho dva tam již mám pro potřebu auta bez "MFA" - je tam nízkotlaké a vysokotlaké čidlo mazání - žlutý a modrý vodič , do třetího budu instalovat teplotní číslo oleje . Dle vyobrazení v ETKA a dle objednaného dílu je snadno rozpoznatelné - konektor se nasunuje hříbek koukající z horní části , tlaková čidla mají klasické konektory pod "gumovou" čepičkou .
Prosíííím , jak je to s tou kostrou , dnes jsem narouboval dva přístrojové štíty dohromady kvůli polepům , vyměnil jsem kabelový svazek k přístojům z pojistkovky , tam bylo o deset drátů více , domontoval jsem kabelový svazek k přepínači MFA a po zapojení mi nesvítí hodiny Prosím , jaký kabel na kostru , odkud kam vede Kostra na levý budík jde , osvětlení displeje pracuje , ale hodiny mlčí ???? Oproti původní verzi hodin ( digitálních ) přibyl v levém budíku jeden pin ??? Nemá někdo schéma ???
Prosíííím , jak je to s tou kostrou , dnes jsem narouboval dva přístrojové štíty dohromady kvůli polepům , vyměnil jsem kabelový svazek k přístojům z pojistkovky , tam bylo o deset drátů více , domontoval jsem kabelový svazek k přepínači MFA a po zapojení mi nesvítí hodiny Prosím , jaký kabel na kostru , odkud kam vede Kostra na levý budík jde , osvětlení displeje pracuje , ale hodiny mlčí ???? Oproti původní verzi hodin ( digitálních ) přibyl v levém budíku jeden pin ??? Nemá někdo schéma ???
B3 Variant - láska na první pohled !!!!
- gregi
- Moderátor
- Příspěvky: 1623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Dodatečná montáž "MFA"
Prosím , prosím , poraďte s kostrou , jsem hrozně netrpělivý a nechci jezdit bez hodin . Než to dvakrát skládat a rozdělávat , prosím
B3 Variant - láska na první pohled !!!!
- GTi
- Jezdec
- Příspěvky: 328
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slezsko
- Passta
- VWexpert
- Příspěvky: 3096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Tišnov, Deblín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž "MFA"
Já to snad budu muset kvůli vám rozdělat
O té kostře jsem psal o několik příspěvků výše. Konektor v budíkách je furt stejný, je jedno jestli MFA nebo bez. Měl by to být pátý kontakt v horní řadě zleva (když se na něj dívám tak jak je napojený do budíků), má hnědou nebo hnědobílou barvu.
Ohledně otáčkoměru, vedení signálu od jednotky nepoužiješ(zaizoluješ), natáhneš nový přímo na cívku na kontakt 1. Na cívce je obdélníková krytka, tu odloupneš a vykouknou na tebe dva kontakty s matkama.
Dám vám sem nějaké obrázky.
O té kostře jsem psal o několik příspěvků výše. Konektor v budíkách je furt stejný, je jedno jestli MFA nebo bez. Měl by to být pátý kontakt v horní řadě zleva (když se na něj dívám tak jak je napojený do budíků), má hnědou nebo hnědobílou barvu.
Ohledně otáčkoměru, vedení signálu od jednotky nepoužiješ(zaizoluješ), natáhneš nový přímo na cívku na kontakt 1. Na cívce je obdélníková krytka, tu odloupneš a vykouknou na tebe dva kontakty s matkama.
Dám vám sem nějaké obrázky.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;
- Passta
- VWexpert
- Příspěvky: 3096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Tišnov, Deblín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž "MFA"
Je to focený foťákem, páč mi ještě nedorazila multifunkce. Ale pro naše potřeby to snad stačí.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;
- gregi
- Moderátor
- Příspěvky: 1623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Re: Dodatečná montáž "MFA"
Konektor v budíkách je furt stejný, je jedno jestli MFA nebo bez. Měl by to být pátý kontakt v horní řadě zleva (když se na něj dívám tak jak je napojený do budíků), má hnědou nebo hnědobílou barvu.
Když jsem koukal na své auto , tak mělo otáčkoměr , digitální hodiny , jednu kontrolku na směrovky a šlo z přístrojů 10 kabelů . Šli do dvou "modrých" konektorů , v pojistkové skříňi to byl třetí a čtvrtý konektor v pravo nahoře . Nejprve je rozvod napájení , pak je zelený šesti pólový konektor , pak je zelený čtyř pólový konektor - spínač na ovládání MFA a pak jsou ty modré konektory na přístrojovou desku ?
Když jsem koukal na své auto , tak mělo otáčkoměr , digitální hodiny , jednu kontrolku na směrovky a šlo z přístrojů 10 kabelů . Šli do dvou "modrých" konektorů , v pojistkové skříňi to byl třetí a čtvrtý konektor v pravo nahoře . Nejprve je rozvod napájení , pak je zelený šesti pólový konektor , pak je zelený čtyř pólový konektor - spínač na ovládání MFA a pak jsou ty modré konektory na přístrojovou desku ?
B3 Variant - láska na první pohled !!!!
- Passta
- VWexpert
- Příspěvky: 3096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Tišnov, Deblín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž "MFA"
Asi jsme se nepochopili, já píšu o kostře pro MFA(aby ti jel display, hodiny a tak), to je ten "pátý kontakt" ve štekru přístrojovky. Samozřejmě, že z pojistkovky jsou to ty dva modré.
A v budíkách je štekr pořád stejný, jen se liší počet kabelů do něj napojených, s MFA je jich tam víc.
A v budíkách je štekr pořád stejný, jen se liší počet kabelů do něj napojených, s MFA je jich tam víc.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;
- gregi
- Moderátor
- Příspěvky: 1623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Dodatečná montáž "MFA"
Omluvám se sipu si popel na hlavu , mě to by hned divné , že by se sekl s konektorem Stále uvažuji nad zapojením konektorů a nějak mi to nejde do hlavy , že když vypíchnu konektory z pojistkové skříně , tak mi shcází kostra na mudíkách , kde by měla být snad automaticky , To asi udělali někde soudruzi z východu chybu Půjdeme na ně
Nemáte někdo schéma zapojení celého MFA jako takového Tam by bylo zřejmé , kde je zapomenutý osazený kostřící kabel . Když si zapojoval MFA do svého , tak zapojení čidel už bylo bez problémů Myslím teplotní čidlo a teplotní čidlo oleje Jestli jim také nějaký ten kablík nevypadnul z hlavy
Nemáte někdo schéma zapojení celého MFA jako takového Tam by bylo zřejmé , kde je zapomenutý osazený kostřící kabel . Když si zapojoval MFA do svého , tak zapojení čidel už bylo bez problémů Myslím teplotní čidlo a teplotní čidlo oleje Jestli jim také nějaký ten kablík nevypadnul z hlavy
B3 Variant - láska na první pohled !!!!
- Passta
- VWexpert
- Příspěvky: 3096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Tišnov, Deblín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž "MFA"
Čidla jsem zapojoval přímo na svazek budíky-pojistkovka. Jinak bys je musel napojit do pojistkovky podle toho, co jsem dával do rady, postřehy http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=88&t=49238
Kostra tam chybí, protože do těch našich aut nepočítali s MFA
Přes pojistkovku nevedou totiž jen plusy, ale i kostry, je to takový střed všeho elektrického v autě.
Kostra tam chybí, protože do těch našich aut nepočítali s MFA
Přes pojistkovku nevedou totiž jen plusy, ale i kostry, je to takový střed všeho elektrického v autě.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;
- Passta
- VWexpert
- Příspěvky: 3096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Tišnov, Deblín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž "MFA"
Nebo takhle, kdybys měl motorový svazek motoru ABS z auta, které mělo MFA v sérii, tak bys tam měl všechno, teplotu oleje, možná i vnější teplotu (pokud není origo ve svazku světel, to nevím jistě) a určo i kostru pro MFA.
Náhodou to soudruzi mají dobře vymyšlený. Kdybych si chtěl dodělat např. ABS, tak ho koupím i se svazkama, napojím do pojistkovky a mělo by fungovat, to stejný s výměnou motoru, třeba místo 1,8 dát VR6, přehodíš svazky a mělo by to fachat. Mají to udělaný univerzálně. Pojistkovka je totiž pro všechny motorizace stejná, dokonce i s Golfem III, Corradem, Seatama atd.
Já si například dodělával el. ovládání světel, přehodil jsem svazek světel z auta, které to mělo, zapojil ovladač a ejhle, ono to funguje. Jednoduché, elegantní.
Náhodou to soudruzi mají dobře vymyšlený. Kdybych si chtěl dodělat např. ABS, tak ho koupím i se svazkama, napojím do pojistkovky a mělo by fungovat, to stejný s výměnou motoru, třeba místo 1,8 dát VR6, přehodíš svazky a mělo by to fachat. Mají to udělaný univerzálně. Pojistkovka je totiž pro všechny motorizace stejná, dokonce i s Golfem III, Corradem, Seatama atd.
Já si například dodělával el. ovládání světel, přehodil jsem svazek světel z auta, které to mělo, zapojil ovladač a ejhle, ono to funguje. Jednoduché, elegantní.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;