Dodatečná montáž "MFA"

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od gregi »

Souhlasím se zavedením nového tématu , hned na něm začnu řešit sám :P .


Teplotní čidlo oleje jsem sehnal od Facetu v Elitu pod číslem FE 7.3093 . Dle převodníku je to náhrada za 049 919 563 , v katalogu je sice s "A" na konci , ale snad to rozdíl nebude . Při troše bujné fantazie je shodný s obrázkem v ETKA .

Problém je s teplotním čidlem vnější teploty , ten jsem mimio originál nikde nenašel ??? Nemáte někdo tip ???

Nemáte někdo elektrické schéma odpovídající naším "miláčkům" ??? V "Jak na to" je schéma na B4 , jsou tam dvě možnosti a u každé jsou jiné barvy drátů ??? Jen pro jistotu , jakou verzi zvolit :P .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
Passta
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Tišnov, Deblín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od Passta »

Čidlo vnější teploty jen v originále, cca 600,- :( . Prohledal jsem kde co a nikdo ho nedodává.
Jedině snad v Brně Autorona, ale ti ho měli za stejnou cenu.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Passta
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Tišnov, Deblín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od Passta »

To slausek: problém s hodinama je v chybějící kostře, nejspíš chybí odpovídající přívod do pojistkovky, já to vyřešil tak, že jsem kostru natáhl přímo ke kostřícímu terčíku pod palubovkou. Myslím kontakt 5 na budíkách (pátej zleva v horní řadě).
Ohledně otáčkoměru, záleží na tom jakou máš cívku. Pokud máš na svým takovou tu kostku s modulem zapalování, musíš ve svazku k přístrojovce přerušit kabel signálu otáček a natáhnout ho na cívku na kontakt 1. Měl by to být kontakt 10 v horní řadě, nutno vyzkoušet diodovou zkoušečkou. G60 totiž používaly klasickou kulatou cívku a u motorů s tou hranatou cívkou jde signál otáček přímo z jednotky. nevím jak to napsat, ale ten signál je prostě jinej, jestli má jinou amplitudu nebo co.
Ohledně těch dvou drátů, ty jsou na kontrolky blinkrů. Máš na svým původně určitě kontrolku (šipku) na pravou a levou stranu zvlášť. Budíky s jednou kontrolkou to nemají. S tím ti neporadím, protože to jsem řešit nemusel.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od gregi »

když jsem dával do "miláčka" ABS za RP , tak jsem musel také tahat samostatný drát z modulu zapalování , protože klasická cívka zůstala na kabelovém svazku RP .

Možná kdyby bylo schema k motoru ABS , tak jsem to natahal z elektriky přímo , takle mi vysí z modulu zelený kablík skřípnutý pod víčko z přední části a mizi v pojistkové skříňi :? , na první pohled nic moc , ale funkci splňuje na 100% :P
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
slausek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 561
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pod kopcem u lesa
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od slausek »

passto, dík za odpověď, jestli bude trošku počasí, tak se do toho vrhnu. pokud je ten dvoukabel co jde do samostatný svorkovnice na blinkry, tak je to ok, kontrolka na MFA budících běžela normálně, kostru si natáhnu, v tom taky problém nevidím, ale není mi dost jasná problematika otáčkoměru. Místo cívky mam kostku. Spolu s budíkama měním i svazek do pojistkovky - najdu tedy a přeruším kabel který vede signál a ten napojím kam? Jinak jsem si z tý G60 vytáhnul i svazek na kterym jsou čidla, ale bohužel jsem nejspíš nevzal čidlo na teplotu oleje ale to se sežene, ale kam ho přidělat - ta G60tka to měla na přírubě na filtr oleje - měla tam čidla dvě, já jenom jedno (na tlak?? - žlutý kabel) bylo mi porazeno, že na MFA je čidlo se žlutým kabelem (což mám ale asi to byla chyba).

gregi: mam klimatronic, tak vnější čidlo teploty mám, a vzal jsem si svazek s čidlama z tý G60 a tam mám druhý, pokud sprovozním MFA, tak jedno předpokládám bude volný, tak by nebyl problém ti ho postoupit
ex B3 G60 variant syncro
ex B3 variant 1,8
B3 sedan 1,8
B5,5 variant TDi

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od gregi »

N a svém motoru mám na držáku olejového filtru moznost osazení třech senzorů , z toho dva tam již mám pro potřebu auta bez "MFA" - je tam nízkotlaké a vysokotlaké čidlo mazání - žlutý a modrý vodič , do třetího budu instalovat teplotní číslo oleje . Dle vyobrazení v ETKA a dle objednaného dílu je snadno rozpoznatelné - konektor se nasunuje hříbek koukající z horní části , tlaková čidla mají klasické konektory pod "gumovou" čepičkou .


Prosíííím , jak je to s tou kostrou , dnes jsem narouboval dva přístrojové štíty dohromady kvůli polepům , vyměnil jsem kabelový svazek k přístojům z pojistkovky , tam bylo o deset drátů více , domontoval jsem kabelový svazek k přepínači MFA a po zapojení mi nesvítí hodiny :?: :!: Prosím , jaký kabel na kostru , odkud kam vede :?: Kostra na levý budík jde , osvětlení displeje pracuje , ale hodiny mlčí ???? Oproti původní verzi hodin ( digitálních ) přibyl v levém budíku jeden pin ??? Nemá někdo schéma ???
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od gregi »

Prosím , prosím , poraďte s kostrou , jsem hrozně netrpělivý a nechci jezdit bez hodin . Než to dvakrát skládat a rozdělávat , prosím :oops:
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
GTi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 328
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slezsko

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od GTi »

panove hlavne fotte..... ja jsem z elektriky jelen :oops:
Obrázek

Uživatelský avatar
Passta
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Tišnov, Deblín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od Passta »

Já to snad budu muset kvůli vám rozdělat :lol: :lol: :lol:
O té kostře jsem psal o několik příspěvků výše. Konektor v budíkách je furt stejný, je jedno jestli MFA nebo bez. Měl by to být pátý kontakt v horní řadě zleva (když se na něj dívám tak jak je napojený do budíků), má hnědou nebo hnědobílou barvu.
Ohledně otáčkoměru, vedení signálu od jednotky nepoužiješ(zaizoluješ), natáhneš nový přímo na cívku na kontakt 1. Na cívce je obdélníková krytka, tu odloupneš a vykouknou na tebe dva kontakty s matkama.
Dám vám sem nějaké obrázky.
Přílohy
cívka
cívka
štekr v budíkách I
štekr v budíkách I
štekr v budíkách II
štekr v budíkách II
štekr III
štekr III
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Passta
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Tišnov, Deblín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od Passta »

Je to focený foťákem, páč mi ještě nedorazila multifunkce. Ale pro naše potřeby to snad stačí. :wink:
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od gregi »

Konektor v budíkách je furt stejný, je jedno jestli MFA nebo bez. Měl by to být pátý kontakt v horní řadě zleva (když se na něj dívám tak jak je napojený do budíků), má hnědou nebo hnědobílou barvu.

Když jsem koukal na své auto , tak mělo otáčkoměr , digitální hodiny , jednu kontrolku na směrovky a šlo z přístrojů 10 kabelů . Šli do dvou "modrých" konektorů , v pojistkové skříňi to byl třetí a čtvrtý konektor v pravo nahoře . Nejprve je rozvod napájení , pak je zelený šesti pólový konektor , pak je zelený čtyř pólový konektor - spínač na ovládání MFA a pak jsou ty modré konektory na přístrojovou desku ?
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
Passta
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Tišnov, Deblín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od Passta »

Asi jsme se nepochopili, já píšu o kostře pro MFA(aby ti jel display, hodiny a tak), to je ten "pátý kontakt" ve štekru přístrojovky. Samozřejmě, že z pojistkovky jsou to ty dva modré. :wink:
A v budíkách je štekr pořád stejný, jen se liší počet kabelů do něj napojených, s MFA je jich tam víc. :wink:
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od gregi »

Omluvám se sipu si popel na hlavu :P , mě to by hned divné , že by se sekl s konektorem :P Stále uvažuji nad zapojením konektorů a nějak mi to nejde do hlavy , že když vypíchnu konektory z pojistkové skříně , tak mi shcází kostra na mudíkách , kde by měla být snad automaticky :? , To asi udělali někde soudruzi z východu chybu :!: Půjdeme na ně :!: :!: :!:

Nemáte někdo schéma zapojení celého MFA jako takového :?: :?: Tam by bylo zřejmé , kde je zapomenutý osazený kostřící kabel . Když si zapojoval MFA do svého , tak zapojení čidel už bylo bez problémů :?: Myslím teplotní čidlo a teplotní čidlo oleje :?: Jestli jim také nějaký ten kablík nevypadnul z hlavy :P
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
Passta
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Tišnov, Deblín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od Passta »

Čidla jsem zapojoval přímo na svazek budíky-pojistkovka. Jinak bys je musel napojit do pojistkovky podle toho, co jsem dával do rady, postřehy http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=88&t=49238
Kostra tam chybí, protože do těch našich aut nepočítali s MFA :wink:
Přes pojistkovku nevedou totiž jen plusy, ale i kostry, je to takový střed všeho elektrického v autě.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Passta
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Tišnov, Deblín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž "MFA"

Příspěvek od Passta »

Nebo takhle, kdybys měl motorový svazek motoru ABS z auta, které mělo MFA v sérii, tak bys tam měl všechno, teplotu oleje, možná i vnější teplotu (pokud není origo ve svazku světel, to nevím jistě) a určo i kostru pro MFA.
Náhodou to soudruzi mají dobře vymyšlený. Kdybych si chtěl dodělat např. ABS, tak ho koupím i se svazkama, napojím do pojistkovky a mělo by fungovat, to stejný s výměnou motoru, třeba místo 1,8 dát VR6, přehodíš svazky a mělo by to fachat. Mají to udělaný univerzálně. Pojistkovka je totiž pro všechny motorizace stejná, dokonce i s Golfem III, Corradem, Seatama atd.
Já si například dodělával el. ovládání světel, přehodil jsem svazek světel z auta, které to mělo, zapojil ovladač a ejhle, ono to funguje. Jednoduché, elegantní.
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“