Digitální hodiny

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Digitální hodiny

Příspěvek od gregi »

Nemá někdo hodinářské zkušenosti :?: Povedlo se mi restartem rozběhnout budíky MFA , ale má to háček , za 25 minut se hodiny opozdí o 8 minut :?: O alternativě výměny jsem už uvažoval , ale asi mám auto , které se s MFA nenajde :cry: . Zkouším jestli by jste někdo nevěděl o možnosti "opravy" :?:
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od Bastard »

A všechny ostatní funkce ukazují reálný hodnoty, nebo nesmysly?

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od gregi »

Vnější teploty v pořádku , průměrná rychlost také . Teplota oleje pracuje také bez obtíží . Průměrná spotřeba ukazuje obdobné hodnoty jako do objevení závady . Nejprve se hryznul přístroj jako takový . Přestal zobrazovat nápis MFA po zapnutí zapalování a nepracoval ani samotný . Na dipleji bylo trvale zobrazeno 16:51 . Po odpojení a restartu se to opět rozběhlo , ale trvalo to 14 dní než jsem se k tomu dostal . Pak se rozběhly hodiny bez obtíží , ale asi jen na tři dny a pak se začaly takhle opožďovat .

Hodnoty spotřeby nejsem schopen porovnat s reálem , neboť přístrojovka není pro ABS . Že je rozdíl mezi budíky jsem zjistil až po zakoupení :cry: . Budík je bohužel z 16V , takž spotřeba je nesmysl . Kdyby to auto za to jezdilo , bylo by to super , bohužel jezdí za jinou spotřebu :?
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od gregi »

Dnešní postřeh , po nastartování mi naběha spotřeba 78.9 litru , což jsem do doby blbnutí "MFA" neviděl . Pak za jízdy už zase spadla na normálně zobrazených cca. 7 litrů , které ukazoval stále :?:
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
slausek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 561
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pod kopcem u lesa
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od slausek »

jenom odbočím k tý spotřebě, podtlakový hadičky jsi dával nový (svoje) nebo originál z jinýho auta?
ex B3 G60 variant syncro
ex B3 variant 1,8
B3 sedan 1,8
B5,5 variant TDi

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od Bastard »

gregi píše:Dnešní postřeh , po nastartování mi naběha spotřeba 78.9 litru , což jsem do doby blbnutí "MFA" neviděl . Pak za jízdy už zase spadla na normálně zobrazených cca. 7 litrů , které ukazoval stále :?:
To je celkem normální. Až teď sis toho asi všiml,protože se tomu MFA víc věnuješ :mrgreen:

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od gregi »

slausek píše:jenom odbočím k tý spotřebě, podtlakový hadičky jsi dával nový (svoje) nebo originál z jinýho auta?

Podtlakové vedení jsem dával "vlastní" . Nakonec jsem zjistil , že stejně zbytečně , neboť dle ETKA je podtlak pro 16V , alespoň jak jsem to vyčetl . Spotřebu jsem stejně moc neřešil , přestavbu jsem dělal kvůli teplotě oleje a vnější teplotě a ta pracuje .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
slausek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 561
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pod kopcem u lesa
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od slausek »

podtlak ti ovlivňuje ukazování spotřeby i u těch našich 1,8. Postupným laborováním zjišťuju, že tam je jádro pudla "přesnosti" ukazování spotřeby. taky jsem si totiž dělal podtlak sám, u první verze se mi trhaly hadičky a bylo to o litr jinak, u druhý verze (jiná dýlka) to ukazovalo +/- přesně. Zkusim schválně sehnat origo hadičky na rozvod podtlaku do budíků
ex B3 G60 variant syncro
ex B3 variant 1,8
B3 sedan 1,8
B5,5 variant TDi

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od gregi »

slausek píše:podtlak ti ovlivňuje ukazování spotřeby i u těch našich 1,8. Postupným laborováním zjišťuju, že tam je jádro pudla "přesnosti" ukazování spotřeby. taky jsem si totiž dělal podtlak sám, u první verze se mi trhaly hadičky a bylo to o litr jinak, u druhý verze (jiná dýlka) to ukazovalo +/- přesně. Zkusim schválně sehnat origo hadičky na rozvod podtlaku do budíků

Ty máš také složeninu :?: :?: Jetli by se daly takhle probudit 16V budíky u jednobodového vstřiku , tak by mohlo být lépe , jedny 16V budíky by byly :999: , to by pak bylo na "flašku" , pokud by byla funkční spotřeba :xlb: :!:
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
slausek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 561
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pod kopcem u lesa
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od slausek »

rád bych ti v tomhle pomohl, ale já nedokážu jednoznačně říct, že tohle funguje a tohle ne. vim že jsem taky laboroval s G60 a 16v budíkama nakonec to dopadlo, že mám z jednoho dva budíky a z druhého jeden. Myslim, že tacho a palivo mám z G60 a otáčkoměr z 16v. Každopádně bacha na výrobce budíků. Existuje motometer a ještě jeden (sakra, teď si nevzpomenu, říkejme mu třeba wolfi :D ) vím, že když jsem se to snažil rozchodit, tak u jednoho mi to dělalo problémy s průměrnou spotřebou (ukazovalo blbosti) a ještě s něčím, po přehození budíků od druhýho výrobce vše okamžitě naskočilo, nevím co je v tom jiné. Pro mě jediná odlišnost byla zelená a modrá folie uvnitř, dokonce i samotný budíky pasují, takže mám myslim kus "wolfiho" a kus motometru. každopádně mám ještě jedny MFA budíky který mi zbyly po laborování na ND. Až bude nějakej sraz kam pojedeš a já taky, tak se mi připomeň, mám oba typy, tak můžeme laborovat. Budíky jsou venku za minutku :wink:

spíš vidim problém v dostání se na nějakej sraz. letos to asi bude s ježděním špatný. Leda bys měl cestu na sever české země
ex B3 G60 variant syncro
ex B3 variant 1,8
B3 sedan 1,8
B5,5 variant TDi

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od gregi »

S tím ježděním to bude shodné , pokud bude manželce dobře , tak 100% jedeme na Mimoň . Zbytek je ve hvězdách . Vyndal jsem budíky Motometr ( pouze s hodinama ) a za cenu úpravy elektroinstalace a dodání dílů jsem dodal do auta MFA , které jsou taktéž Motometr . Zpočátku jsem neměl žádné problémi a to , že neukazovala průměrná spotřeba jsem nějak neřešil . Původně jsem zkoušel rozvinout téma na programování , či kalibraci přes čelní konektor na budíkách . Bohužel odpověď nepřišla žádná . Pak jsem koukal na díly a když to rozklíčuju podle motoru , tak 16V je s podtlakovým senzorem , který není použitý u ostatních motorů , tolik ETKA . Do velkých mrazů zbytek funkcí pracoval bez obtíží . Pak se najednou budík hryznul ( trvale svítíl jeden čas na hodinách a funkce MFA nebyla , nebyl ani rozsvícen nápis MFA na budících po nastartování ) a opětovném rozchození se vyskytla závada s hodinama . To je věc , která mi vadí , a dávat tam zpět pouze hodiny nechci , neboť další hodně využívaná funkce je teplota oleje a vnější teplota . Pravdou je , že upozorňování na nízkou teplotu to nemá , ale když si nejsem jistý , tak si naladím teplotu na trvalo a na teplotu oleje jezdím stále mimo město .
Vyndavání budíků je opravdu na chviličku , jenom to teď nemám najeté s podtlakovou hadicí  :?
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
Passta
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Tišnov, Deblín
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od Passta »

Já mám z G60 a taky mají podtlak. A spotřeba mi ukazuje plus mínus 0,2l, kontrolováno dotankováním. A to na obou motorech co v autě byly, tzn. 1,8RP a teď 2.0 2E
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Passta
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Tišnov, Deblín
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od Passta »

Téma o kalibraci jsem četl, a bohužel ani přes google jsem nic nezjistil. Našel jsem jen na nějakých amerických stránkách tabulku s kodováním a hodnotama při spuštěném servisním módu. Ale jak na to, jestli na to je nějaký přístroj nevím (o zásuvce se sedmi pinama v levém spodním rohu přístrojovky vím)
díly B3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=160058" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
jojop
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prievwidza Slovensko

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od jojop »

keď sa tu rozvinula téma MFA,nemá niekto navyše ten podtlakový snímač?Môj je kaput.Inak ten druhý tip je od firmi VDO

Uživatelský avatar
slausek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 561
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pod kopcem u lesa
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální hodiny

Příspěvek od slausek »

jojop píše:keď sa tu rozvinula téma MFA,nemá niekto navyše ten podtlakový snímač?Môj je kaput.Inak ten druhý tip je od firmi VDO

jo, VDO, nemohl jsem si vzpomenout
ex B3 G60 variant syncro
ex B3 variant 1,8
B3 sedan 1,8
B5,5 variant TDi

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“