Žhavenie na B3-ke + stierače

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: Bastard, gregi

Odpovědět
Cifo1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 07.02.2009 08:00

Žhavenie na B3-ke + stierače

Příspěvek od Cifo1 »

1. Čaute všetci, chcem sa vás opýtať, že na mojej B3-ke žhavenie funguje asi tak, že či je motor teplý alebo studený žhaví stále rovnako, cca 20s. (v motorovej časti niečo potom cvakne a vypne žhavenie). Po naštartovaní žhavenie (ak nečakám) samozrejme vypne. Pozeral som na relátka v poistkovej skrini a zistil som že relé žhavenia tam nie je vôbec asi je to prepojené na krátko. Mám to nechať tak alebo to dať prerobiť?

2. Ešte jeden otáznik: Keď pustím napr. cyklovač stieračov alebo normálne, tak pri vracaní sa späť zastavujú a trhano idú na východziu pozíciu. Keď držím páčku na voľajakej pozícii (1,2) tak problém nie je. Asi bude problém v dobehu stieračov. Je to opravitelné na parkovisku?
VW Sharan 1,9 TDi 85Kw 12/2004

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Žhavenie na B3-ke + stierače

Příspěvek od gregi »

1. V "dehtu" moc zkušeností nemám , ale jestli to pracuje jak má a motor chytá při velkých mrazech ,tak by jsem to neřešil . Pokud nemáš žhavící svíčky pod trvalým napájením , tak by jsem do toho nešťoural .

2. Když stěrače odlehčíš , aby nešli po skle a případně jim pomůžeš , tak se vrací zpět normálně ? Mohly by to být přidřené hřídelky mechanismu stěračů . Lehčí metoda je odlehčení a pomoc , delší je odpojit motor od mechanismu a zkusit pohyb mechanismu ručně a funkci motoru také ručně . Závadu by jsem ale viděl na přidřené hřídelky , opravu doporučuji rychle , aby jsi nesháněl nový motor , který to vše musí přemáhat .


Otázka , jestli se to dá opravit na parkovišti je složitá , záleží na tom jak máš parkoviště vybavené . Demontáž a montáž mechnismu stěračů problematická nebude , rozebrání mechanismu už může být horší , podle stavu a možnosti dostupných prostředků .
Naposledy upravil(a) gregi dne 09.02.2009 17:37, celkem upraveno 1 x.
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Cifo1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 07.02.2009 08:00

Re: Žhavenie na B3-ke + stierače

Příspěvek od Cifo1 »

Asi sme sa nerozumeli: Ked mam stierace zapnute na 1 alebo 2, tak idu hore dole v pohode. Ako nahle dam packu na 0-lovu poziciu, tak pri ceste spet idu trhano az do vychodzej pozicie. Myslim ze je problem v dobehu stieracov a nie v mechanizme. Aj ked dam cyklovac, tak sa stava ze ide aj 3-4 krat v kuse bez prestavky, potom ide ako ma (to je raz a zastavi, raz a zastavi atd.) a potom zase zblbne a ide 3-4 krat v kuse a znovu potom normalne. Neviem ako to mam presne popisat, snad sa to da pochopit.
VW Sharan 1,9 TDi 85Kw 12/2004

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Žhavenie na B3-ke + stierače

Příspěvek od gregi »

Omlouvám se , to jsem to špatně pobral . Vyzkoušel by jsem ale nejprve ovládací relé pro stěrače , pokud jde o přerušovač stěračů , tak do motoru máš pouze integrované kontakty , které jsou buď sepnuté a tedy přes rozpínací kontakt stěrače přejedou , nebo je napájení rozpojené a tím pádem po rozepnutí pohybového kontaktu na převodovce motoru dojde k zastaení stěračů .
Tím by bylo možné buď že pohybový kontakt nepracuje jak má , nebo jde napájení do motoru kdy nemá . Zda bude motor stěračů přístupný Ti z hlavy nepovím , ale to poznáš sám . Pokud nebude vařený , nebo nýtovaný , tak se do něj dostaneš :wink:
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavenie na B3-ke + stierače

Příspěvek od pino.t »

K tomu žhavení, je možné, že tam je nekde teplotní čidlo, které ovlivňuje dobu žhavení.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Cifo1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 07.02.2009 08:00

Re: Žhavenie na B3-ke + stierače

Příspěvek od Cifo1 »

gregi píše:Omlouvám se , to jsem to špatně pobral . Vyzkoušel by jsem ale nejprve ovládací relé pro stěrače , pokud jde o přerušovač stěračů , tak do motoru máš pouze integrované kontakty , které jsou buď sepnuté a tedy přes rozpínací kontakt stěrače přejedou , nebo je napájení rozpojené a tím pádem po rozepnutí pohybového kontaktu na převodovce motoru dojde k zastaení stěračů .
Tím by bylo možné buď že pohybový kontakt nepracuje jak má , nebo jde napájení do motoru kdy nemá . Zda bude motor stěračů přístupný Ti z hlavy nepovím , ale to poznáš sám . Pokud nebude vařený , nebo nýtovaný , tak se do něj dostaneš :wink:
Dakujem, vyskusam a dam vediet vysledok. A pre istotu, ze kde sa nazchadza ten cyklovat stieracov? Da sa to vymontovat v pohode a aj rozobrat na pripadne skontrolovanie? On aj riadi to aby tie stierace zastavovali vo vychodzej pozicii. Musia dako tie stierace vediet kde maju zastavit (ze az dole).
VW Sharan 1,9 TDi 85Kw 12/2004

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Žhavenie na B3-ke + stierače

Příspěvek od gregi »

Rozpínací kontakt pro koncovou polohu je v převodovce v motoru stěračů .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Cifo1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 07.02.2009 08:00

Re: Žhavenie na B3-ke + stierače

Příspěvek od Cifo1 »

gregi píše:Rozpínací kontakt pro koncovou polohu je v převodovce v motoru stěračů .

Takže konečne sme sa dopracovali k podstate veci. Problém bude asi v tom rozpínacom kontakte pre koncovú polohu, myslím.......?
VW Sharan 1,9 TDi 85Kw 12/2004

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“