Klapka pred kompresorem ?

Rady, problémy a různé vychytávky

Moderátor: Danek 16V

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Klapka pred kompresorem ?

Příspěvek od Majsha »

Co na to rikate ? Klapka pred kompem ? Jak to muze fungovat ?
I kdyz je mozny ze i lip, protoze to cidlo takhle zmeri mozna presnejsi objem vzduchu co jde do valcu.

Nevim nevim co myslite ?
Přílohy
Klapka pred kompresorem.jpg
Klapka pred kompresorem.jpg (46.56 KiB) Zobrazeno 1717 x

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Willdaa »

Tady mas jinej druh kompresoru bys na gcku musel zrusit bypass a pak to tam nejak poskladat ale spis si myslim ze s tim bude kotel prace a efekt nulovej ne-li rovnou zapornej.
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

Willdaa píše:Tady mas jinej druh kompresoru bys na gcku musel zrusit bypass a pak to tam nejak poskladat ale spis si myslim ze s tim bude kotel prace a efekt nulovej ne-li rovnou zapornej.
Zrusit bypas je celkem jednoduchy. A predelat sani na druhou strany kompresoru je jeste lehci. Puvodni zaslepis a tu trubku proste prisroubujes na druhou stranu. Je to myslim dokonce stejny.

A jaky jsou teda ty negativni efekty hm ?

Napsat ze to nebude fungovat umi kazdej. :roll:

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Willdaa »

Logicky uvazuju...ty vis jak daleko tu klapku das?Vis jestli neni upravena nejak ridici jednotka?Vis co mas vsecko udelat?vis ono z jednoho obrazku toho moc nevyctes.A evidentne neumis cist pac sem psal ze SI MYSLIM ze to bude bud stejny nebo ze to nepojede tak jak ma.Zadny ze to nebude fungovat.Ja si myslim ze pokud mas gcko tak to nech tak jak to tam je, tak jak to soudruzi vymysleli...dyt i kdyz se podivas na upravy od SLS tak i ty nejsilnejsi varianty maj vedeni vzduchu tak jak je od vyroby navrzeny (myslim poradi jednotlivejch komponentu).
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
SpeedyJ
Pilot
Pilot
Příspěvky: 720
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od SpeedyJ »

Klapka pred kompresorem je standartni reseni u sroubovych a spol. dmychadel.
Je to tak z duvodu jineho principu fungovani.

cece jestli umis engl. tak staci pouzit google :)
Opravuji Climatronic Golf 3/4, Passat B3/4/5,T4, Sharan ... (možnost starších dílů)

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

jak psal speedyj... navic se to pouziva takle tam, kde chces preplnovat auto ktere na to neni stavene tudiz auto ktere ma normalni MAF senzor... dava se filtr, MAF, klapka a pak teprve komp... z duvodu aby pri volnobehu komp nesal nebo netlacil uz vzduch pres vahu.

http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/BBM_ ... nt_II.html" target="_blank

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

Dobre dobre, jjjj tohle jsem potreboval.

Ale na druhou stranu nejaky vyuziti na Gcku by tu mozna bylo coz. Pokud by nebyl bypass a kompresor tlacil jen vzduch co pusti klapka, tak by veskerej vzduch sel primo do valcu a podle nej by bylo davkovany palivo, tudiz by to mohlo byt teoreticky presnejsi nemluve o snad i rychlejsi reakci na plyn. V serii pokud neni bypas zavrenej tak prece cast vzduchu odchazi pryc a predpokladam ze RJ neni schopna reagovat na zmeny tlaku tak rychle. S timhleresenim by tento problem odpadl a motor by mohl docela ozit.

Pokud je to spatne tak me opravte.

Uživatelský avatar
SpeedyJ
Pilot
Pilot
Příspěvky: 720
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od SpeedyJ »

Majsha píše:Dobre dobre, jjjj tohle jsem potreboval.

Ale na druhou stranu nejaky vyuziti na Gcku by tu mozna bylo coz. Pokud by nebyl bypass a kompresor tlacil jen vzduch co pusti klapka, tak by veskerej vzduch sel primo do valcu a podle nej by bylo davkovany palivo, tudiz by to mohlo byt teoreticky presnejsi nemluve o snad i rychlejsi reakci na plyn. V serii pokud neni bypas zavrenej tak prece cast vzduchu odchazi pryc a predpokladam ze RJ neni schopna reagovat na zmeny tlaku tak rychle. S timhleresenim by tento problem odpadl a motor by mohl docela ozit.

Pokud je to spatne tak me opravte.
Spis mas nejaky problem s motorem, g60 mi nepripada jako motor co ma problem se vytacet.
Opravuji Climatronic Golf 3/4, Passat B3/4/5,T4, Sharan ... (možnost starších dílů)

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

Docela me tohle totiz zajima.

U 16V je prece benzin taky davkovanej podle otevreni klapky zjednodusene receno.

S timhle systemem by prece tlak ktery zmeri RJ sel do valcu. A dle toho nadavkuje benzin. Ponekud presnejsi nez system v sani je xxx tlak, tak dame yyy benzinu ale pritom objem zzz vzduchu odejde bypasem pryc - tudiz dle me vysledkem je bohata smes. Pustim plyn, klapka zavre, bypass otevre, a smes bude chvili zase chuda.

MAte sice pravduze je to delany k jinymu druhu kompresoru, ale pomalicku zacinam pokukovat po Eatonu, takze kdo vi.

Je to asi tak jako kombinace karb.+ turbo, coz pokud se vyresi aby slapalo, tak to muze byt docela mazec.

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

SpeedyJ píše:
Majsha píše:Dobre dobre, jjjj tohle jsem potreboval.

Ale na druhou stranu nejaky vyuziti na Gcku by tu mozna bylo coz. Pokud by nebyl bypass a kompresor tlacil jen vzduch co pusti klapka, tak by veskerej vzduch sel primo do valcu a podle nej by bylo davkovany palivo, tudiz by to mohlo byt teoreticky presnejsi nemluve o snad i rychlejsi reakci na plyn. V serii pokud neni bypas zavrenej tak prece cast vzduchu odchazi pryc a predpokladam ze RJ neni schopna reagovat na zmeny tlaku tak rychle. S timhleresenim by tento problem odpadl a motor by mohl docela ozit.

Pokud je to spatne tak me opravte.
Spis mas nejaky problem s motorem, g60 mi nepripada jako motor co ma problem se vytacet.
Ja nerikam ze mam problemy s motorem. Ten nahodou slape moc pekne. To je spis mnou, protoze porad to nedela to co od nej cekam ja. :lol:

Mohlo by to docela zlepsitodezvu na plyn, nemyslis ?

Uživatelský avatar
SpeedyJ
Pilot
Pilot
Příspěvky: 720
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od SpeedyJ »

Tak si kup standalone ECU od nejakyho vyrobce, vytrhej to co tam mas, zajed na brzdu a nech udelat mapy :) Pak se v tom muzes stourat vesele sam, ale levny to neni :lol:
Opravuji Climatronic Golf 3/4, Passat B3/4/5,T4, Sharan ... (možnost starších dílů)

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

:| zabit

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

Majsha píše:Dobre dobre, jjjj tohle jsem potreboval.

Ale na druhou stranu nejaky vyuziti na Gcku by tu mozna bylo coz. Pokud by nebyl bypass a kompresor tlacil jen vzduch co pusti klapka, tak by veskerej vzduch sel primo do valcu a podle nej by bylo davkovany palivo, tudiz by to mohlo byt teoreticky presnejsi nemluve o snad i rychlejsi reakci na plyn. V serii pokud neni bypas zavrenej tak prece cast vzduchu odchazi pryc a predpokladam ze RJ neni schopna reagovat na zmeny tlaku tak rychle. S timhleresenim by tento problem odpadl a motor by mohl docela ozit.

Pokud je to spatne tak me opravte.
jen v bodech...
1.Gcko potrebuje!! mit trvale moznost sat vzduch protoze kdyby si s nim tocil (volnobeh a podrazovani) "naprazdno" tak ti bude vysavat tu cestu pred Gckem a tim padem bude mit vetsi odpor nez kdyz si "honi vzduch" bypasem porad dokola.
2.resenim - klapka pred Gckem - neni mozne dosahnout rychlejsiho nastupu akcelerace protoze ve stavajici konfiguraci uz to lepsi byt nemuze .. klapka je hned pred sanim a Gcko si honi vzduch NEMA tim padem v traktu podtlak !! podtlak je az za hlavni klapkou (v sani).. kdyz slapnes na plyn.. otevres klapky do sani a bypasovou klapku zavres takze okamzite jde vse do motoru.- v pripade ze by byla klapka pred Gckem by si Gcko napred muselo z podtlaku udelat pretlak a pak by se teprve zaclo neco dit...porad jeste k tomu plati to ze pred seslapnutim bude Gcko vysavat(delat podtlak) takze bude zatezovat motor.
3.bez bypasove klapky by ti pri podrazeni sel vsechen tlak do motoru bez jakekoliv regulace ..

z toho vypliva (podle me ) klapka pred Gckem je NESMYSL.... snad sem neco nenapsal jinak nez sem to myslel :P

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

Majsha píše: Ponekud presnejsi nez system v sani je xxx tlak, tak dame yyy benzinu ale pritom objem zzz vzduchu odejde bypasem pryc - tudiz dle me vysledkem je bohata smes.
nechapes to ... jednotka registruje tlak v sani a podle toho da benzin... to co odejde bypasem (pri plnym plynu NIC) jednotka nemeri protoze to odejde jeste pred klapkou!!

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

Hm hm hm diky diky diky ! Presne co jsem potreboval.

A co modelova situace misto Gcka Eaton ?

No ale kdyz by byla klapka pred, tak by byla ta mensi porad pootevrena, takze by si kompresor mohl porad sat. A odpousteni tlaku by zvladl ventil volnobehu, ne ?

Odpovědět

Zpět na „Technika“