Diagnostika
Moderátor: Danek 16V
- Podry11
- Řidič
- Příspěvky: 103
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sever-Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Diagnostika
Povedlo se někomu vyčíst paměť závad u G60ky?? Nebo aby komunikovala řídící jednotka z V.A.G ?
Prý je to nemožné? Mě to taky nejde!!!!
Jestli ano, prosím o návod!!!
Prý je to nemožné? Mě to taky nejde!!!!
Jestli ano, prosím o návod!!!
- Willdaa
- VWexpert
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- LeeBa
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- Podry11
- Řidič
- Příspěvky: 103
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sever-Děčín
- Kontaktovat uživatele:
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1571
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Teplice v Čechách
- Kontaktovat uživatele:
Preklad clanku (mirne upravy = autor prekladu):
Načtení chyb řídící jednotky Digifant (1.8 G60, ...)
Po určitou dobu převládal mezi fanoušky VW názor, že diagnostika (načtení chyb) řídící jednotky Digifant není za pomocí diagnostického přístroje VAS 1550 u vozidel vyráběných do roku 1991 (včetně) možné. Přičemž u modelů novějších to „nějakým způsobem“ možné bylo.
Skupina majitelů vozidel VW s řídící jednotkou Digifant, která se soustřeďuje kolem týmu lidí z http://www.corradotechnik.de" target="_blank, provedla řadu zkoumání na různých jednotkách Digifant, kdy zjišťovali, zda samotný hardware diagnostiku jednotek Digifant vůbec umožňuje.
Výsledek:
Řídící jednotky typu „B“ z roku 1988 a například řídící jednotky typu "DP" z roku 1991, jsou z hlediska funkce identické (stejné) a zaměnitelné. Hardwarově jsou vybavené všechny jednotky stejně.
Za pomoci diagnostického přístroje vlastní výroby se jim ze všech zkoumaných jednotek podařilo všechny chybové kódy tzv. vyblikat (Blinkcodes).
Jeden konkrétní úspěch byl při diagnostice VW Corrado G60, rv. 1991, který se podle výrobce nedá diagnostikovat. Při běžné diagnostice (bez úprav) se při zapojení diagnostického přístroje objevovalo hlášení: „Spojení s řídící jednotkou není možné“.
Po tomto pokusu proměřili a prohlédli diagnostickou zásuvku pod manžetou řadící páky a zjistili, že tam sice potřebná kabeláž je, ale že není zapojená na řídící jednotku.
Ověřit se to dá v celku jednoduše, když se podíváte na připojení řídící jednotky.
Vypojte centrální objímku z jednotky a podívejte se, zda je PIN 20 (pro diagnostiku) obsazen.
Pokud není obsazen, nemůže logicky fungovat přenos dat pro diagnostiku.
Pokud se tedy podaří zapojit tento PIN 20, tedy vyrobí se spojení, tak se pak dají diagnostikovat všechny Digifanty... nejen motor PG (1.8l G60), ale např. PF, 2H a další…
Pod manžetou řadící páky jsou umístěny dva konektory (většinou jeden černý a jeden žlutý). Černý konektor slouží za normálních okolností jako přívod el. proudu pro diagnostický přístroj. Žlutý konektor je signální kabel.
Můžete si nyní vybrat, jakým způsobem propojení provedete. Jedna možnost je doplnit kombinovaný konektor o další konektor a připojit na něj přídavný kabel nebo toto zapojit přímo na PIN 20 na řídící jednotce.
Oni z důvodů rozebíraní jednotek (chip-tuning) připojují (přiletují) diagnostický kabel přímo na PIN 20 v řídící jednotce a vyvádějí ho externě ven z obalu jednotky.
Vlastní načítání chyb řídící jednotky Digifant
Načítání chyb funguje takto:
Potřebujete malé spojení s LED, odpor (1 kOhm = 1000 Ohm [hnědý/černý/červený/zlatý] ) a spínač. První konec se zapojí na PIN 20 (E), druhý konec na +12V (U), a třetí konec u spínače se zapojí na kostru.
Poté spínač sepněte na 2,5-5 sekund a LED začne vyblikávat první kód. Pro každý nový kód je potřeba sepnutí spínače provést opakovaně...
Zapojení:
Vysvětlivky:
Taster … Spínač
Masse … Kostra
Načtení chyb řídící jednotky Digifant (1.8 G60, ...)
Po určitou dobu převládal mezi fanoušky VW názor, že diagnostika (načtení chyb) řídící jednotky Digifant není za pomocí diagnostického přístroje VAS 1550 u vozidel vyráběných do roku 1991 (včetně) možné. Přičemž u modelů novějších to „nějakým způsobem“ možné bylo.
Skupina majitelů vozidel VW s řídící jednotkou Digifant, která se soustřeďuje kolem týmu lidí z http://www.corradotechnik.de" target="_blank, provedla řadu zkoumání na různých jednotkách Digifant, kdy zjišťovali, zda samotný hardware diagnostiku jednotek Digifant vůbec umožňuje.
Výsledek:
Řídící jednotky typu „B“ z roku 1988 a například řídící jednotky typu "DP" z roku 1991, jsou z hlediska funkce identické (stejné) a zaměnitelné. Hardwarově jsou vybavené všechny jednotky stejně.
Za pomoci diagnostického přístroje vlastní výroby se jim ze všech zkoumaných jednotek podařilo všechny chybové kódy tzv. vyblikat (Blinkcodes).
Jeden konkrétní úspěch byl při diagnostice VW Corrado G60, rv. 1991, který se podle výrobce nedá diagnostikovat. Při běžné diagnostice (bez úprav) se při zapojení diagnostického přístroje objevovalo hlášení: „Spojení s řídící jednotkou není možné“.
Po tomto pokusu proměřili a prohlédli diagnostickou zásuvku pod manžetou řadící páky a zjistili, že tam sice potřebná kabeláž je, ale že není zapojená na řídící jednotku.
Ověřit se to dá v celku jednoduše, když se podíváte na připojení řídící jednotky.
Vypojte centrální objímku z jednotky a podívejte se, zda je PIN 20 (pro diagnostiku) obsazen.
Pokud není obsazen, nemůže logicky fungovat přenos dat pro diagnostiku.
Pokud se tedy podaří zapojit tento PIN 20, tedy vyrobí se spojení, tak se pak dají diagnostikovat všechny Digifanty... nejen motor PG (1.8l G60), ale např. PF, 2H a další…
Pod manžetou řadící páky jsou umístěny dva konektory (většinou jeden černý a jeden žlutý). Černý konektor slouží za normálních okolností jako přívod el. proudu pro diagnostický přístroj. Žlutý konektor je signální kabel.
Můžete si nyní vybrat, jakým způsobem propojení provedete. Jedna možnost je doplnit kombinovaný konektor o další konektor a připojit na něj přídavný kabel nebo toto zapojit přímo na PIN 20 na řídící jednotce.
Oni z důvodů rozebíraní jednotek (chip-tuning) připojují (přiletují) diagnostický kabel přímo na PIN 20 v řídící jednotce a vyvádějí ho externě ven z obalu jednotky.
Vlastní načítání chyb řídící jednotky Digifant
Načítání chyb funguje takto:
Potřebujete malé spojení s LED, odpor (1 kOhm = 1000 Ohm [hnědý/černý/červený/zlatý] ) a spínač. První konec se zapojí na PIN 20 (E), druhý konec na +12V (U), a třetí konec u spínače se zapojí na kostru.
Poté spínač sepněte na 2,5-5 sekund a LED začne vyblikávat první kód. Pro každý nový kód je potřeba sepnutí spínače provést opakovaně...
Zapojení:
Vysvětlivky:
Taster … Spínač
Masse … Kostra
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1571
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Teplice v Čechách
- Kontaktovat uživatele:
- TMiky
- Jezdec
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Koukam, ze uz to tu Kadel vyvesil..
Na prekladu blink-kodu pracuji.
PS:
Obdobna diskuze probiha take zde:
http://www.corrado-club.cz/forum/viewtopic.php?t=402" target="_blank
Na prekladu blink-kodu pracuji.
PS:
Obdobna diskuze probiha take zde:
http://www.corrado-club.cz/forum/viewtopic.php?t=402" target="_blank
TMiky
------------------------------
Porsche Česká Republika s.r.o.
Záruky
Radlická 740/113d
158 00 Praha 5
http://www.porsche.co.cz
------------------------------
------------------------------
Porsche Česká Republika s.r.o.
Záruky
Radlická 740/113d
158 00 Praha 5
http://www.porsche.co.cz
------------------------------
- LeeBa
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
takze prece ... kdyz se mkoupil corro (cca3 roky) tak prvni co sem chtel bylo pichnout ho na diagnostiku... pekne me to zklamalo ze to neslo.. asi mesic sem lezel v ruznych schematech z http://www.volkswagen.msk.ru" target="_blank a tam sem v hodne pripadech nasel vyztup z RJ... ted uz nevim jestli to slo z 20pinu ale jak rikate .. vazne nebyl pripojeny.. v konektoru nebyl ani pin.. vzhledem k tedejsi "novotě" sem to nechla radsi plavat..... ale je fajn ze ste to nasli .. gratulejsn.. asi to hned prubnu
- Willdaa
- VWexpert
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- TMiky
- Jezdec
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ano jak se v clanku pise... "Žlutý konektor je signální kabel."Willdaa píše:nevim kolikatka je to pin ale je to zlutej kablik na konci se "samcem" a konci u pojistkovky
TMiky
------------------------------
Porsche Česká Republika s.r.o.
Záruky
Radlická 740/113d
158 00 Praha 5
http://www.porsche.co.cz
------------------------------
------------------------------
Porsche Česká Republika s.r.o.
Záruky
Radlická 740/113d
158 00 Praha 5
http://www.porsche.co.cz
------------------------------
- bRG
- VWagenista
- Příspěvky: 1346
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Willdaa
- VWexpert
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Jo pujde pokavad vedle popelniku nad zapalovacem nemas diag. zasuvku tak to pujde pres blikaci kody.bRG píše:prominte ze vam tady vstupuju do debaty ale myslite ze to bude fungovat i na motoru z G3 2.0 2E,je to taky digifant e nejde mi u nej diagnostika.Driv jsem v aute mel slabsi motor tak jestli by tohle fungovalo.
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
- Podry11
- Řidič
- Příspěvky: 103
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sever-Děčín
- Kontaktovat uživatele:
-
- Řidič
- Příspěvky: 137
- Registrován: 23.05.2010 20:47
Re: Diagnostika
mam otazku doda ma byt na 12V ?:) nebo kolik protoze koumam proc tam je tne odpor
EX:škoda favorit,ford mondeo
VW golf mkII 1,3 -> G60
VW golf mkII 1,3 -> G60