Diagnostika

Rady, problémy a různé vychytávky

Moderátor: Danek 16V

Odpovědět
Uživatelský avatar
Podry11
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sever-Děčín
Kontaktovat uživatele:

Diagnostika

Příspěvek od Podry11 »

Povedlo se někomu vyčíst paměť závad u G60ky?? Nebo aby komunikovala řídící jednotka z V.A.G ?
Prý je to nemožné? Mě to taky nejde!!!! :evil:
Jestli ano, prosím o návod!!!

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Willdaa »

navod? pouzij tlacitko hledat v hlavni nabidce. :wink: jinak co ja vim tak G60 ma pouze diagnostiku pres blikaci kody.Mozna novejsi modely dou napichnout na VAG ale to bych kecal. :?
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

prave ty novejsi modely maj jen blikaci kody. u starsich jde zdiagnostikovat jen ABS (bavime se o digifantu)

Uživatelský avatar
Podry11
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sever-Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Podry11 »

Aha tak dík za rady :?

KADEL
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1571
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Teplice v Čechách
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KADEL »

Preklad clanku (mirne upravy = autor prekladu):

Načtení chyb řídící jednotky Digifant (1.8 G60, ...)

Po určitou dobu převládal mezi fanoušky VW názor, že diagnostika (načtení chyb) řídící jednotky Digifant není za pomocí diagnostického přístroje VAS 1550 u vozidel vyráběných do roku 1991 (včetně) možné. Přičemž u modelů novějších to „nějakým způsobem“ možné bylo.
Skupina majitelů vozidel VW s řídící jednotkou Digifant, která se soustřeďuje kolem týmu lidí z http://www.corradotechnik.de" target="_blank, provedla řadu zkoumání na různých jednotkách Digifant, kdy zjišťovali, zda samotný hardware diagnostiku jednotek Digifant vůbec umožňuje.

Výsledek:

Řídící jednotky typu „B“ z roku 1988 a například řídící jednotky typu "DP" z roku 1991, jsou z hlediska funkce identické (stejné) a zaměnitelné. Hardwarově jsou vybavené všechny jednotky stejně.
Za pomoci diagnostického přístroje vlastní výroby se jim ze všech zkoumaných jednotek podařilo všechny chybové kódy tzv. vyblikat (Blinkcodes).

Jeden konkrétní úspěch byl při diagnostice VW Corrado G60, rv. 1991, který se podle výrobce nedá diagnostikovat. Při běžné diagnostice (bez úprav) se při zapojení diagnostického přístroje objevovalo hlášení: „Spojení s řídící jednotkou není možné“.
Po tomto pokusu proměřili a prohlédli diagnostickou zásuvku pod manžetou řadící páky a zjistili, že tam sice potřebná kabeláž je, ale že není zapojená na řídící jednotku.

Ověřit se to dá v celku jednoduše, když se podíváte na připojení řídící jednotky.
Vypojte centrální objímku z jednotky a podívejte se, zda je PIN 20 (pro diagnostiku) obsazen.
Pokud není obsazen, nemůže logicky fungovat přenos dat pro diagnostiku.
Pokud se tedy podaří zapojit tento PIN 20, tedy vyrobí se spojení, tak se pak dají diagnostikovat všechny Digifanty... nejen motor PG (1.8l G60), ale např. PF, 2H a další…

Pod manžetou řadící páky jsou umístěny dva konektory (většinou jeden černý a jeden žlutý). Černý konektor slouží za normálních okolností jako přívod el. proudu pro diagnostický přístroj. Žlutý konektor je signální kabel.
Můžete si nyní vybrat, jakým způsobem propojení provedete. Jedna možnost je doplnit kombinovaný konektor o další konektor a připojit na něj přídavný kabel nebo toto zapojit přímo na PIN 20 na řídící jednotce.

Oni z důvodů rozebíraní jednotek (chip-tuning) připojují (přiletují) diagnostický kabel přímo na PIN 20 v řídící jednotce a vyvádějí ho externě ven z obalu jednotky.

Vlastní načítání chyb řídící jednotky Digifant

Načítání chyb funguje takto:
Potřebujete malé spojení s LED, odpor (1 kOhm = 1000 Ohm [hnědý/černý/červený/zlatý] ) a spínač. První konec se zapojí na PIN 20 (E), druhý konec na +12V (U), a třetí konec u spínače se zapojí na kostru.

Poté spínač sepněte na 2,5-5 sekund a LED začne vyblikávat první kód. Pro každý nový kód je potřeba sepnutí spínače provést opakovaně...

Zapojení:



Vysvětlivky:
Taster … Spínač
Masse … Kostra

KADEL
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1571
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Teplice v Čechách
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KADEL »

tady zapojeni jinak přeložil TMiky a tímto mu děkuji:-))snad to bude fungovat
Přílohy
a_1275.png
a_1275.png (1.58 KiB) Zobrazeno 5128 x

Uživatelský avatar
TMiky
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 352
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TMiky »

Koukam, ze uz to tu Kadel vyvesil.. :)

Na prekladu blink-kodu pracuji. ;)

PS:
Obdobna diskuze probiha take zde:
http://www.corrado-club.cz/forum/viewtopic.php?t=402" target="_blank

;)
TMiky
------------------------------
Porsche Česká Republika s.r.o.
Záruky
Radlická 740/113d
158 00 Praha 5
http://www.porsche.co.cz
------------------------------

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

takze prece ... kdyz se mkoupil corro (cca3 roky) tak prvni co sem chtel bylo pichnout ho na diagnostiku... pekne me to zklamalo ze to neslo.. asi mesic sem lezel v ruznych schematech z http://www.volkswagen.msk.ru" target="_blank a tam sem v hodne pripadech nasel vyztup z RJ... ted uz nevim jestli to slo z 20pinu ale jak rikate .. vazne nebyl pripojeny.. v konektoru nebyl ani pin.. vzhledem k tedejsi "novotě" sem to nechla radsi plavat..... ale je fajn ze ste to nasli .. gratulejsn.. asi to hned prubnu

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Willdaa »

nevim kolikatka je to pin ale je to zlutej kablik na konci se "samcem" a konci u pojistkovky :)
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
TMiky
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 352
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TMiky »

Willdaa píše:nevim kolikatka je to pin ale je to zlutej kablik na konci se "samcem" a konci u pojistkovky :)
Ano jak se v clanku pise... "Žlutý konektor je signální kabel."

;)
TMiky
------------------------------
Porsche Česká Republika s.r.o.
Záruky
Radlická 740/113d
158 00 Praha 5
http://www.porsche.co.cz
------------------------------

Uživatelský avatar
bRG
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1346
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bRG »

prominte ze vam tady vstupuju do debaty ale myslite ze to bude fungovat i na motoru z G3 2.0 2E,je to taky digifant e nejde mi u nej diagnostika.Driv jsem v aute mel slabsi motor tak jestli by tohle fungovalo.

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Willdaa »

bRG píše:prominte ze vam tady vstupuju do debaty ale myslite ze to bude fungovat i na motoru z G3 2.0 2E,je to taky digifant e nejde mi u nej diagnostika.Driv jsem v aute mel slabsi motor tak jestli by tohle fungovalo.
Jo pujde pokavad vedle popelniku nad zapalovacem nemas diag. zasuvku tak to pujde pres blikaci kody. :)
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
Podry11
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sever-Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Podry11 »

Neví někdo za jak dlouho se dá vyčíst řídící jednotka?,když jsem měnil lambdu tak jsem se párkrát projel odpojil jsem baterku,aby se vyresetovala a pak se projel no a když jsem to chtěl vyblikat,tak mi dioda jen svítí....(nebliká)

jeniker
Řidič
Řidič
Příspěvky: 137
Registrován: 23.05.2010 20:47

Re: Diagnostika

Příspěvek od jeniker »

mam otazku doda ma byt na 12V ?:) nebo kolik protoze koumam proc tam je tne odpor :)
EX:škoda favorit,ford mondeo
VW golf mkII 1,3 -> G60

Odpovědět

Zpět na „Technika“