2 otazky prosim

Rady, problémy a různé vychytávky

Moderátor: Danek 16V

Uživatelský avatar
mpead
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mpead »

to gufero se jen tak hned nepřilepí a nezničí...celej kompresor se promaže během chvilinky,je to vyzkoušený...

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

mpead píše:to gufero se jen tak hned nepřilepí a nezničí...celej kompresor se promaže během chvilinky,je to vyzkoušený...
Dobre no. Ono pak jde ale i lip prostrcit hridelka tim guferem pri skladani tak aspon tak. Hele a jeste mi porad jaky mam dat olej ? Kterou znacku ?

Uživatelský avatar
mpead
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mpead »

když ho nasouváš na hřídel,tak je jasný,že je jí lepší máznout,aby se líp gufero nasunulo...S olejem ti neporadím,záleží na tobě co tam naleješ,hlavně aby to splňovalo ty normy...Já jsem tam osobně nalil Mobil 1 0w40,na krátký trasy se rychleji promaže a ta 40 stačí,zatím jsem měl teplotu max 98 stupňů.Mám tam olej.chladič + nechanej ten vodní.Před udělanym motorem jsem lil Castrol magnatec 5w40,ale klidně bych tam teď nalil i 10w40.Ale stejně zůstanu u 0w40,už jen kvůli tomu pocitu :wink: Motor má zatím seriovej výkon + něco málo poníků navíc.Nebudu ho hnát do extrémů,chci tak 200-220 PS a myslím,že i u toho stačí v pohodě olej 0w40.Nebo ne??

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

mpead píše:když ho nasouváš na hřídel,tak je jasný,že je jí lepší máznout,aby se líp gufero nasunulo...S olejem ti neporadím,záleží na tobě co tam naleješ,hlavně aby to splňovalo ty normy...Já jsem tam osobně nalil Mobil 1 0w40,na krátký trasy se rychleji promaže a ta 40 stačí,zatím jsem měl teplotu max 98 stupňů.Mám tam olej.chladič + nechanej ten vodní.Před udělanym motorem jsem lil Castrol magnatec 5w40,ale klidně bych tam teď nalil i 10w40.Ale stejně zůstanu u 0w40,už jen kvůli tomu pocitu :wink: Motor má zatím seriovej výkon + něco málo poníků navíc.Nebudu ho hnát do extrémů,chci tak 200-220 PS a myslím,že i u toho stačí v pohodě olej 0w40.Nebo ne??
No ja prave neim, tak se ptam. Zajimalo me spis ktera znacka je nejkvalitnejsi, vis. JAk to myslis na kratky trasy se rychleji promaze ?

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

myslel to tak ze se driv zahreje i na kratke trase (0w - pri nizsi teplote uz ma idealni mazaci vlastnosti)--- je ot ale vykoupeno xxW40 tim ze zase nema ty vlastnosti do extremnich teplot... kdyz ma ale olejovy chladic tak to neva ..

jenom bych nesouhlasil s tim ze promazany je behem chvilecky ... to rozhodne ne ... ten olej z te maznice nestrika . jen tak nechutne line vykapava .. ovsem pod tlakem takze ho rukou neudrzite .. pokazde kdyz sem dal Gcko sem zkousel za jak dlouho my vykapne kapka z dirky do ktere se dava prepad oleje do vany.. bylo to cca 3-4minuty !!!! s nastartovanym motorem... takze dat to na sucho je docela nebezpecny !!!

Uživatelský avatar
mpead
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mpead »

LeeBa píše:myslel to tak ze se driv zahreje i na kratke trase (0w - pri nizsi teplote uz ma idealni mazaci vlastnosti)--- je ot ale vykoupeno xxW40 tim ze zase nema ty vlastnosti do extremnich teplot... kdyz ma ale olejovy chladic tak to neva ..

jenom bych nesouhlasil s tim ze promazany je behem chvilecky ... to rozhodne ne ... ten olej z te maznice nestrika . jen tak nechutne line vykapava .. ovsem pod tlakem takze ho rukou neudrzite .. pokazde kdyz sem dal Gcko sem zkousel za jak dlouho my vykapne kapka z dirky do ktere se dava prepad oleje do vany.. bylo to cca 3-4minuty !!!! s nastartovanym motorem... takze dat to na sucho je docela nebezpecny !!!
taky jsem nemyslel chvilkou pár sekun,ale pár minut,blbě jsem to napsal no :oops: já ten rozebranej kompresor jen lehce promažu a to je všechno.A po nastartování hlavně nechat motor v klidu!

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

LeeBa píše:myslel to tak ze se driv zahreje i na kratke trase (0w - pri nizsi teplote uz ma idealni mazaci vlastnosti)--- je ot ale vykoupeno xxW40 tim ze zase nema ty vlastnosti do extremnich teplot... kdyz ma ale olejovy chladic tak to neva ..

jenom bych nesouhlasil s tim ze promazany je behem chvilecky ... to rozhodne ne ... ten olej z te maznice nestrika . jen tak nechutne line vykapava .. ovsem pod tlakem takze ho rukou neudrzite .. pokazde kdyz sem dal Gcko sem zkousel za jak dlouho my vykapne kapka z dirky do ktere se dava prepad oleje do vany.. bylo to cca 3-4minuty !!!! s nastartovanym motorem... takze dat to na sucho je docela nebezpecny !!!
Ty mas nejvetsi zkusenosti... Jakou znacku oleje ? Chci tu nejvyssi kvalitu. Typ bych videl asi tak na 0W50

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

nerek bych ze mam nejvetsi zkusenosti... ale diky .. hehe..
ja mel 15W50 mobil1 motorsport.. byla to plna synth...ted mam 10W60 castrol RS Formula .. polo

Uživatelský avatar
mpead
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mpead »

můj názor je,že kvůli značce bych olej nekupoval,ale aby splňoval ty vlastnosti...Hmm,ale hlavně,že jsem si koupil Mobil co? 8)

Uživatelský avatar
Hokky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hokky »

Na znacce oleje nezalezi!!! Kazdej olej musi splnovat urcitou normu!!! U drahejch oleju platis znacku jako u vseho!

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

taky si myslim ze na znacce nezalezi .. musi splnovat SAE normy jiank by je nemohli prodavat ze .... tudis se rid pouze temi cisli ... ani polo nebo full synth uz nema nijak zasadni vahu .. vsechny oleje sou synteticke .. jen ty polo maji min nanogramu tech latek . :lol:

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

LeeBa píše:taky si myslim ze na znacce nezalezi .. musi splnovat SAE normy jiank by je nemohli prodavat ze .... tudis se rid pouze temi cisli ... ani polo nebo full synth uz nema nijak zasadni vahu .. vsechny oleje sou synteticke .. jen ty polo maji min nanogramu tech latek . :lol:
Jakejch latek ?

Uživatelský avatar
Laďa
Pilot
Pilot
Příspěvky: 823
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Laďa »

hele majso trocha to tady prohledej o olejích se toho tu napsalo už dosti a vše v čem tu píší potom pochopíš a rozšíříš si obzory i ohledně značek atd......

No a přímo k tomu co do toho za olej kdyžprojdeš archiv a možná už i tady corrado sekci a najdeš odpověd na tvoji otázku :wink:

Uživatelský avatar
mpead
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mpead »

někde se tu válel odkaz na stránky,kde o tom jeden ing.,co se tím zabejvá napsal maximum...Když jsem si to přečet,tak opravdu záleží na tom aby splňoval normy předepsaný výrobcem a vůbec nezáleží na značce.Když vemeš např. oleje 0w40,tak všechny tyhle musí splňovat určitou normu a pak záleží na různejch firmách(Castrol,Mobil1...) na kolik tu cenu vytáhnou,jinak ty oleje jsou stejně kvalitní a platíš jen tu značku...Nebo je třeba dražší,když si do toho ta firma přidá nejaký aditiva,co pořád píšou na obalech,ale věř jim...

Uživatelský avatar
Laďa
Pilot
Pilot
Příspěvky: 823
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Laďa »

ten odkaz je tu alespoň ve třech tématech...jen je třeba trocha hledat...napsat do vyheldavače olej

Odpovědět

Zpět na „Technika“