Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Moderátor: Olaf87
- RichardK
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Zdravím,
tak mám další problém s Lupínem.
Lupo přestalo startovat v poloze stop ,žaví a po otočení klíčku nic.Samozřejmně mám sešlápnutou při žavení i startování brzdu.
V poloze "N" chytne okamžitě. Táké začalo (ale to už možná dělalo před tímto problémem) cvakat v cetrálním
panelu pod řadící pákou při sešlápnutí brzdového pedálu.
Nevíte čím by to mohlo být? Je ten problém závažný nebo mohu zatím jezdit?.
Děkuji za radu.
R.K.
tak mám další problém s Lupínem.
Lupo přestalo startovat v poloze stop ,žaví a po otočení klíčku nic.Samozřejmně mám sešlápnutou při žavení i startování brzdu.
V poloze "N" chytne okamžitě. Táké začalo (ale to už možná dělalo před tímto problémem) cvakat v cetrálním
panelu pod řadící pákou při sešlápnutí brzdového pedálu.
Nevíte čím by to mohlo být? Je ten problém závažný nebo mohu zatím jezdit?.
Děkuji za radu.
R.K.
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
"Cvakne" to jen jednou při sešlapnuti brzdového pedalu nebo pořad?
- RichardK
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
cvakne jen jednou. Máš nějaké tušení?
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Když cvakne jen jednou tak to je normalni a tak to ma byt. Potom mě už jen napada buď nějke čidlo (kukni do VAG-u jeslti nejsou nějake chyby) nebo udělat nastavneni převodovky. Taky někdy pomuže.
- RichardK
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Zítra ho napojím na VAG a uvidíme. Na základní nastavení převodovky jsem si ještě netroufnul.
S VAGem moc neumím a nechci to zneškodnit,když to zatím ještě jezdí.
S VAGem moc neumím a nechci to zneškodnit,když to zatím ještě jezdí.
- major
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Udělej základní nastavní a bude to zase OK...
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
To neni 100% jiste Jednou sem nastavoval převodovku net.work-ovi a i kdyz sem to zkousel x-krát tak to nikdy nechtělo startovat na STOP. A taky nevypadalo na to, že by tam bylo nějake čidlo vadne.
- RichardK
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Tak jsem to připojil na VAG, ale žádná chyba v převodovce a ani v motoru. Stahnul jsem si Vis3 kde je popsaný záklandní nastavní převodovky v češtině. O víkendu to
zkusím nastavit. Používám VAG 311.2 doufám že to tím půjde?
zkusím nastavit. Používám VAG 311.2 doufám že to tím půjde?
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Pujde ale doporučuji to nastavit podle origo anglickeho navodu, protože ten česky neni dobře přeložen
5-Speed Electronic Manual Transmission (085)
Prerequisites:
* Transmission Oil Level correct.
* No Fault Codes stored.
* Supply voltage at least 12V.
* Selector Lever in Tiptronic Mode.
* The following Basic Settings need to be carried out when:
o Every 30000 km / 19000 mi
o Engine has been removed/replaced
o Transmission has been removed/replaced
o Engine Control Module has been replaced
o Transmission Control Module has been replaced
o Clutch has been removed/adjusted/replaced
o Gear Selector or Actuator has been removed/adjusted/replaced
o Selector Lever has been removed/adjusted/replaced
* Common issues:
o The connection to the control module may be interrupted after starting the engine, as long as you do NOT switch of the ignition the cntrol module will continue at exactly the same position where the connection got interrupted. Step back into the basic setting as usual.
The following 3 Adaptations need to be carried out in a row!
Clutch Travel Sender Adaptation
[Select]
[02 - Transmission]
[Measuring Blocks - 08]
Block 002
[Go!]
Remove connector from hydraulic unit.
Check field 2, specification is 1.8...2.0 V.
If the specification is not reached, adjust the Clutch Travel Sender (G162).
Re-attach connector to hydraulic unit.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Cycle ignition OFF/ON.
[Select]
[02 - Transmission]
[Fault Codes - 08]
[Clear Codes - 05]
[Done, Go Back]
Gear Actuator Adaptation
[Basic Setting - 04]
Block 014
[Go!]
1st field should change from WAIT to ADJUST.
Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential.
Switch selector lever in E or D and back to Tiptronic Mode.
1st field should show WAIT now, tansmission now does some shifts, you can monitor them in field 2 (Range: 0...28).
1st field should change from WAIT to (-), pull the selector lever to Minus and hold it for 5 seconds.
1st field should show STOP now, put the selector lever in position STOP and wait 5 seconds.
1st field should show KickDown now, floor the accelerator pedal completely (to kick down) and wait 5 seconds.
1st field should show N now, put the selector lever in position N.
1st field should show StartMot now, start the engine and let it idle 15 seconds.
1st field should change from SEARCHNG to IGN.OFF, put the selector lever in Position STOP.
Switch ignition off and wait 15 seconds.
In case there is an Error during the Basic Setting, the Measuring Value Blocks (MVB) will show RTFM! followed by a Number which describes the Reason why it failed.
* 7 = Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 8 = Potentiometer 1 for Gear Recognition (G239)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 9 = Reverse Light Switch (F4)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 10 = Potentiometer Values fluctuating during Measurement
o Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018
o Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again
* 11 = Potentiometer Values
o Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018
o Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again
* 12 = Gear Actuator incorrectly adjusted or measured values out of specification.
o Potentiometer, Valves and Selector Finger at the Ball Heads for correct assembly and seating
o Perform Basic Setting again after adjusting the Gear Actuator
Creep Point Adaptation
[Select]
[02 - Transmission]
[Measuring Blocks - 08]
Block 025
[Go!]
Start the engine, engage the handbrake and press the foot brake.
Put the selector lever in position E or D.
You can determine the number of creep points left in field 3. It should start at 5 and count down to 0.
Release the brake pedal for at least 3 seconds, press the brake pedal again and hold it for at least 3 seconds.
Repeat the last step until field 3 shows 0.
If the specified value in field 3 is not reached, check fault codes and perform basic setting again.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
5-Speed Electronic Manual Transmission (085)
Prerequisites:
* Transmission Oil Level correct.
* No Fault Codes stored.
* Supply voltage at least 12V.
* Selector Lever in Tiptronic Mode.
* The following Basic Settings need to be carried out when:
o Every 30000 km / 19000 mi
o Engine has been removed/replaced
o Transmission has been removed/replaced
o Engine Control Module has been replaced
o Transmission Control Module has been replaced
o Clutch has been removed/adjusted/replaced
o Gear Selector or Actuator has been removed/adjusted/replaced
o Selector Lever has been removed/adjusted/replaced
* Common issues:
o The connection to the control module may be interrupted after starting the engine, as long as you do NOT switch of the ignition the cntrol module will continue at exactly the same position where the connection got interrupted. Step back into the basic setting as usual.
The following 3 Adaptations need to be carried out in a row!
Clutch Travel Sender Adaptation
[Select]
[02 - Transmission]
[Measuring Blocks - 08]
Block 002
[Go!]
Remove connector from hydraulic unit.
Check field 2, specification is 1.8...2.0 V.
If the specification is not reached, adjust the Clutch Travel Sender (G162).
Re-attach connector to hydraulic unit.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Cycle ignition OFF/ON.
[Select]
[02 - Transmission]
[Fault Codes - 08]
[Clear Codes - 05]
[Done, Go Back]
Gear Actuator Adaptation
[Basic Setting - 04]
Block 014
[Go!]
1st field should change from WAIT to ADJUST.
Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential.
Switch selector lever in E or D and back to Tiptronic Mode.
1st field should show WAIT now, tansmission now does some shifts, you can monitor them in field 2 (Range: 0...28).
1st field should change from WAIT to (-), pull the selector lever to Minus and hold it for 5 seconds.
1st field should show STOP now, put the selector lever in position STOP and wait 5 seconds.
1st field should show KickDown now, floor the accelerator pedal completely (to kick down) and wait 5 seconds.
1st field should show N now, put the selector lever in position N.
1st field should show StartMot now, start the engine and let it idle 15 seconds.
1st field should change from SEARCHNG to IGN.OFF, put the selector lever in Position STOP.
Switch ignition off and wait 15 seconds.
In case there is an Error during the Basic Setting, the Measuring Value Blocks (MVB) will show RTFM! followed by a Number which describes the Reason why it failed.
* 7 = Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 8 = Potentiometer 1 for Gear Recognition (G239)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 9 = Reverse Light Switch (F4)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 10 = Potentiometer Values fluctuating during Measurement
o Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018
o Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again
* 11 = Potentiometer Values
o Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018
o Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again
* 12 = Gear Actuator incorrectly adjusted or measured values out of specification.
o Potentiometer, Valves and Selector Finger at the Ball Heads for correct assembly and seating
o Perform Basic Setting again after adjusting the Gear Actuator
Creep Point Adaptation
[Select]
[02 - Transmission]
[Measuring Blocks - 08]
Block 025
[Go!]
Start the engine, engage the handbrake and press the foot brake.
Put the selector lever in position E or D.
You can determine the number of creep points left in field 3. It should start at 5 and count down to 0.
Release the brake pedal for at least 3 seconds, press the brake pedal again and hold it for at least 3 seconds.
Repeat the last step until field 3 shows 0.
If the specified value in field 3 is not reached, check fault codes and perform basic setting again.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
- major
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
McM..: snažil jsem se ho udržet na pozitivní vlně..
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Však ja nerikam ze to nezabere
- RichardK
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Jakou matku mám povolit. Koukal jsem tam ze spodu. A je tam vidět jen šroub který je utažený do řadící tyče ,která mění kvalty v převodovce? Ten mám povolit a pak lechce přitáhnout?
Dnes jsem zatím provedl nastavení spojky. Měl jsem hodnotu 2,3V která pomalu klesla na 2,09 kde se zastavila. Nastavil jsem 1,85. Mám však pocit že to teď řadí trošku hůř. Zítra se pokusím nastavit převodovku a skluz. Problém to nevyřešilo. Stále v poloze stop chcípá, ale pro změnu začal fungovat Start/stop.
Start stop funguje podivně, někdy při opětovném startu (opětovném uvolnění brzdy) na okamžik chytne a hned při pokusu o rozjetí chcípne. Na noc jsem odpojil baterku, ráno uvidím zdali se stal přes noc zázrak.)
Dnes jsem zatím provedl nastavení spojky. Měl jsem hodnotu 2,3V která pomalu klesla na 2,09 kde se zastavila. Nastavil jsem 1,85. Mám však pocit že to teď řadí trošku hůř. Zítra se pokusím nastavit převodovku a skluz. Problém to nevyřešilo. Stále v poloze stop chcípá, ale pro změnu začal fungovat Start/stop.
Start stop funguje podivně, někdy při opětovném startu (opětovném uvolnění brzdy) na okamžik chytne a hned při pokusu o rozjetí chcípne. Na noc jsem odpojil baterku, ráno uvidím zdali se stal přes noc zázrak.)
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
- RichardK
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Možná jsem natvrdlej. Proč se to povoluje a pak následně utahuje? Co se tím změní?
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo přestalo startovat v poloze "stop"
Jo to sem zapomněl napsat:) Ma se ji povolit a počkat tak 30s:) Ono totiž tam je to v takove dražce a muže se to pohybovat nahoru a dolu. A když se to povoli tak ten robot by si to měl nastavit do te spravne polohy. Ale musiš davat bach a při tom utahovani aby to zustalo v te stejne poloze:-)