3L - chyby převodovky 00263, 00789
Moderátor: Olaf87
- major
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
3L - chyby převodovky 00263, 00789
Zdravím,
chci vás tu poprosit o pomoc, protože sám si už nevím rady. Lupo mi v týdnu přestalo řadit zpátečku. Při zařazení zpátečky se ozývá pouze klap, klap, klap. A potom už nejde přidat plyn a nejede ani dopředu. Normálně při vynechání použití zpátečky dopředu jezdí bez normálně.
Chyby, které mi řekla diagnostika:
00263 - převodovka, nesmyslný signál, přechodná závada
00789 - spínač zpátečky F41, nesmyslný signál, přechodná závada
Googil jsem, stáhl jsem si Elsu, Etku a pořád nevím co by spínáč zpátečky F41 mohl být.
Nášel jsem na "konkurenčním fóru", tenhle link: http://lupo3lclub.de/forum/viewtopic.ph ... 42a85fd8de avšak německy neumím a po přeložení google translatorem do angličtiny nebo češtiny nerozumím jak to dotyčný vyřešil.
Kabely a konektory jak u robota, tak u řadící páky vizuelně OK.
Jediné co se s autem dělalo, byla výměna prásátka v zadním bubnu a potom odvzdušňování brzd při vyplém klíčku. Ale nevím jak, by to mohlo souviset. (uvádím radši pro úplné info). Ale hned po této operaci už lupo zpátečku nezařadilo (teda při laborování co se kde hýbe a klape se tam zpátečka 2x zařadila).
chci vás tu poprosit o pomoc, protože sám si už nevím rady. Lupo mi v týdnu přestalo řadit zpátečku. Při zařazení zpátečky se ozývá pouze klap, klap, klap. A potom už nejde přidat plyn a nejede ani dopředu. Normálně při vynechání použití zpátečky dopředu jezdí bez normálně.
Chyby, které mi řekla diagnostika:
00263 - převodovka, nesmyslný signál, přechodná závada
00789 - spínač zpátečky F41, nesmyslný signál, přechodná závada
Googil jsem, stáhl jsem si Elsu, Etku a pořád nevím co by spínáč zpátečky F41 mohl být.
Nášel jsem na "konkurenčním fóru", tenhle link: http://lupo3lclub.de/forum/viewtopic.ph ... 42a85fd8de avšak německy neumím a po přeložení google translatorem do angličtiny nebo češtiny nerozumím jak to dotyčný vyřešil.
Kabely a konektory jak u robota, tak u řadící páky vizuelně OK.
Jediné co se s autem dělalo, byla výměna prásátka v zadním bubnu a potom odvzdušňování brzd při vyplém klíčku. Ale nevím jak, by to mohlo souviset. (uvádím radši pro úplné info). Ale hned po této operaci už lupo zpátečku nezařadilo (teda při laborování co se kde hýbe a klape se tam zpátečka 2x zařadila).
- major
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Lupo 3L Chyba převodovky
Dneska jsem zkoušel provést základní nastavení.
Hodnoty spojky mám 1,89V, takže OK.
Základní nastavení mě po cyklu kde řadí od 0-28 hodí RTFM (tento cyklus mi probíhal 2x) žádný dvou-číselný kód jsem nedostal... jen chyby 263 a 811
zkoušel jsem jak s povolenou matkou (pokud povoluji správnou), tak bez.
Výsledek je takový, že mi lupo nejde ani nastartovat.
Diagnostiku jsem prováděl u jednoho "garážníka". Objednal jsem si VAG kabel z ebaye, tak až přijde vyzkouším to znovu a s nabitou baterkou.. možná při tom laborování už nebyla OK.
Hodnoty spojky mám 1,89V, takže OK.
Základní nastavení mě po cyklu kde řadí od 0-28 hodí RTFM (tento cyklus mi probíhal 2x) žádný dvou-číselný kód jsem nedostal... jen chyby 263 a 811
zkoušel jsem jak s povolenou matkou (pokud povoluji správnou), tak bez.
Výsledek je takový, že mi lupo nejde ani nastartovat.
Diagnostiku jsem prováděl u jednoho "garážníka". Objednal jsem si VAG kabel z ebaye, tak až přijde vyzkouším to znovu a s nabitou baterkou.. možná při tom laborování už nebyla OK.
- major
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Lupo 3L Chyba převodovky
Tak Lupo už jezdí.
Celou dobu jsem myslel, že ten spínač zpátečky je důsledek a ne příčina ... a ejhle ono ne.. důkaz jsem si provedl, tak že oddělal konektor z čidla zpátečky a při pokusu o zařazení zpátečky - konektor propojil. Zpátečka tam najednou byla..
Ještě menší poznatek.. při provádění základního nastavení u kroku kdy projíždí "operace" 0..28 a řadí.. musí při "operaci" 5 svítit zpátečka, která se vyřazuje až při "operaci" 8.
Jsem zase o něco chytřejší... že mi to ale dalo...
Celou dobu jsem myslel, že ten spínač zpátečky je důsledek a ne příčina ... a ejhle ono ne.. důkaz jsem si provedl, tak že oddělal konektor z čidla zpátečky a při pokusu o zařazení zpátečky - konektor propojil. Zpátečka tam najednou byla..
Ještě menší poznatek.. při provádění základního nastavení u kroku kdy projíždí "operace" 0..28 a řadí.. musí při "operaci" 5 svítit zpátečka, která se vyřazuje až při "operaci" 8.
Jsem zase o něco chytřejší... že mi to ale dalo...
- ppmajko
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 25.12.2007 10:08
- Bydliště: SK Poprad
Re: Lupo 3L Chyba převodovky
cau mozte tu niekto dat zrozumytelny navod ako na to?
myslim na to zakladne nastavenie,,,,ja som sa v tom sprtal,,,prestalo mi ist auto ani nestartlo,,,tak som sa s tym hral,,,uz to ako tak ide ale neradi mi pri manualnom rezime
dik
myslim na to zakladne nastavenie,,,,ja som sa v tom sprtal,,,prestalo mi ist auto ani nestartlo,,,tak som sa s tym hral,,,uz to ako tak ide ale neradi mi pri manualnom rezime
dik
- major
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Lupo 3L Chyba převodovky
5-Speed Electronic Manual Transmission (085)
Special Procedures
Prerequisites:
* Transmission Oil Level correct.
* No Fault Codes stored.
* Supply voltage at least 12V.
* Selector Lever in Tiptronic Mode.
* The following Basic Settings need to be carried out when:
o Every 30000 km / 19000 mi
o Engine has been removed/replaced
o Transmission has been removed/replaced
o Engine Control Module has been replaced
o Transmission Control Module has been replaced
o Clutch has been removed/adjusted/replaced
o Gear Selector or Actuator has been removed/adjusted/replaced
o Selector Lever has been removed/adjusted/replaced
* Common issues:
o The connection to the control module may be interrupted after starting the engine, as long as you do NOT switch of the ignition the cntrol module will continue at exactly the same position where the connection got interrupted. Step back into the basic setting as usual.
The following 3 Adaptations need to be carried out in a row!
Clutch Travel Sender Adaptation
[Select]
[02 - Transmission]
[Measuring Blocks - 08]
Block 002
[Go!]
Remove connector from hydraulic unit.
Check field 2, specification is 1.8...2.0 V.
If the specification is not reached, adjust the Clutch Travel Sender (G162).
Re-attach connector to hydraulic unit.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Cycle ignition OFF/ON.
[Select]
[02 - Transmission]
[Fault Codes - 08]
[Clear Codes - 05]
[Done, Go Back]
Gear Actuator Adaptation
[Basic Setting - 04]
Block 014
[Go!]
1st field should change from WAIT to ADJUST.
Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential.
Switch selector lever in E or D and back to Tiptronic Mode.
1st field should show WAIT now, tansmission now does some shifts, you can monitor them in field 2 (Range: 0...28).
1st field should change from WAIT to (-), pull the selector lever to Minus and hold it for 5 seconds.
1st field should show STOP now, put the selector lever in position STOP and wait 5 seconds.
1st field should show KickDown now, floor the accelerator pedal completely (to kick down) and wait 5 seconds.
1st field should show N now, put the selector lever in position N.
1st field should show StartMot now, start the engine and let it idle 15 seconds.
1st field should change from SEARCHNG to IGN.OFF, put the selector lever in Position STOP.
Switch ignition off and wait 15 seconds.
In case there is an Error during the Basic Setting, the Measuring Value Blocks (MVB) will show RTFM! followed by a Number which describes the Reason why it failed.
* 7 = Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 8 = Potentiometer 1 for Gear Recognition (G239)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 9 = Reverse Light Switch (F4)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 10 = Potentiometer Values fluctuating during Measurement
o Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018
o Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again
* 11 = Potentiometer Values
o Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018
o Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again
* 12 = Gear Actuator incorrectly adjusted or measured values out of specification.
o Potentiometer, Valves and Selector Finger at the Ball Heads for correct assembly and seating
o Perform Basic Setting again after adjusting the Gear Actuator
Creep Point Adaptation
[Select]
[02 - Transmission]
[Measuring Blocks - 08]
Block 025
[Go!]
Start the engine, engage the handbrake and press the foot brake.
Put the selector lever in position E or D.
You can determine the number of creep points left in field 3. It should start at 5 and count down to 0.
Release the brake pedal for at least 3 seconds, press the brake pedal again and hold it for at least 3 seconds.
Repeat the last step until field 3 shows 0.
If the specified value in field 3 is not reached, check fault codes and perform basic setting again.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Special Procedures
Prerequisites:
* Transmission Oil Level correct.
* No Fault Codes stored.
* Supply voltage at least 12V.
* Selector Lever in Tiptronic Mode.
* The following Basic Settings need to be carried out when:
o Every 30000 km / 19000 mi
o Engine has been removed/replaced
o Transmission has been removed/replaced
o Engine Control Module has been replaced
o Transmission Control Module has been replaced
o Clutch has been removed/adjusted/replaced
o Gear Selector or Actuator has been removed/adjusted/replaced
o Selector Lever has been removed/adjusted/replaced
* Common issues:
o The connection to the control module may be interrupted after starting the engine, as long as you do NOT switch of the ignition the cntrol module will continue at exactly the same position where the connection got interrupted. Step back into the basic setting as usual.
The following 3 Adaptations need to be carried out in a row!
Clutch Travel Sender Adaptation
[Select]
[02 - Transmission]
[Measuring Blocks - 08]
Block 002
[Go!]
Remove connector from hydraulic unit.
Check field 2, specification is 1.8...2.0 V.
If the specification is not reached, adjust the Clutch Travel Sender (G162).
Re-attach connector to hydraulic unit.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Cycle ignition OFF/ON.
[Select]
[02 - Transmission]
[Fault Codes - 08]
[Clear Codes - 05]
[Done, Go Back]
Gear Actuator Adaptation
[Basic Setting - 04]
Block 014
[Go!]
1st field should change from WAIT to ADJUST.
Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential.
Switch selector lever in E or D and back to Tiptronic Mode.
1st field should show WAIT now, tansmission now does some shifts, you can monitor them in field 2 (Range: 0...28).
1st field should change from WAIT to (-), pull the selector lever to Minus and hold it for 5 seconds.
1st field should show STOP now, put the selector lever in position STOP and wait 5 seconds.
1st field should show KickDown now, floor the accelerator pedal completely (to kick down) and wait 5 seconds.
1st field should show N now, put the selector lever in position N.
1st field should show StartMot now, start the engine and let it idle 15 seconds.
1st field should change from SEARCHNG to IGN.OFF, put the selector lever in Position STOP.
Switch ignition off and wait 15 seconds.
In case there is an Error during the Basic Setting, the Measuring Value Blocks (MVB) will show RTFM! followed by a Number which describes the Reason why it failed.
* 7 = Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 8 = Potentiometer 1 for Gear Recognition (G239)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 9 = Reverse Light Switch (F4)
o Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram.
* 10 = Potentiometer Values fluctuating during Measurement
o Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018
o Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again
* 11 = Potentiometer Values
o Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018
o Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again
* 12 = Gear Actuator incorrectly adjusted or measured values out of specification.
o Potentiometer, Valves and Selector Finger at the Ball Heads for correct assembly and seating
o Perform Basic Setting again after adjusting the Gear Actuator
Creep Point Adaptation
[Select]
[02 - Transmission]
[Measuring Blocks - 08]
Block 025
[Go!]
Start the engine, engage the handbrake and press the foot brake.
Put the selector lever in position E or D.
You can determine the number of creep points left in field 3. It should start at 5 and count down to 0.
Release the brake pedal for at least 3 seconds, press the brake pedal again and hold it for at least 3 seconds.
Repeat the last step until field 3 shows 0.
If the specified value in field 3 is not reached, check fault codes and perform basic setting again.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
- ppmajko
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 25.12.2007 10:08
- Bydliště: SK Poprad
Re: Lupo 3L Chyba převodovky
ok vyriesene
VELKA VDAKA KLUBAKOM
McMahon
a
misoVW
VELKA VDAKA KLUBAKOM
McMahon
a
misoVW
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo 3L Chyba převodovky
Nz, vzdy rad poradim:-) I kdyz toto bylo trochu zapeklite:-)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 28.09.2007 23:45
- Bydliště: okr.Benešov
Re: Lupo 3L Chyba převodovky
Prosím o pomoc, Lupo přestalo řadit zpátečku.Nevim co s tím.
- major
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Lupo 3L Chyba převodovky
Připojit na diagnostiku a zjistit chybu v řídící jednotce převodovky. Chyba ti více napoví. Bez chyby budeme všichni "vařit z vody."
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 28.09.2007 23:45
- Bydliště: okr.Benešov
Re: Lupo 3L Chyba převodovky
Prosím o pomoc,při přehrávání programu převodovky kdy program dojde ke zpátečce, tak píše,že úkol nelze provést. Auto mmám v servisu. Díky.
- McMahon
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 19.05.2008 17:01
- Bydliště: Guty 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lupo 3L Chyba převodovky
Mužeš vysvětlit to "přehravani programu převodovky"?:-)
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: 3L - chyby převodovky 00263, 00789, 00297
Obnovím toto staré téma, třeba si si to tu jěště někdo někdy přečte a pomůže mu to.
Pokud auto za jízdy řadí jenom 1 a 2 rychlostní stupeň, při zařazení "R" je slyšet od převodovky několik opakovaných pokusů o zařazení a diagnostika vypisuje níže uvedené chyby, zkontrolujte nejdříve, zda není vypadnuté táhlo (tyč ovládací - 085142471) na hydraulickém voliči rychlostí. Pravděpodobně bude táhlo vypadnuté z dolního kulového čepu na palci voliče (bude prostě vypadnuté z dolního kloubku), který je vystavený ostřikování vodou během jízdy a za ty roky to vyrezene a vypadne. Je nutné zkontrolovat i ten samotný kulový čep, který může být rovněž zrezlý a potom by se taky musel vyměnit (opravit).
Po výměně táhla auto opět normálně řadí a jezdí. Já jsem nemusel ani dělat základní nastavení převodovky.
Táhlo jde (konec roku 2022) ještě koupit v "Classic parts", dolní kulový kloub existuje v druhovýrobě (na Ebay.de - zasíláno z Polska). Nové táhlo lze i celkem jednoduše vyrobit.
Výpis chyb z ŘJ převodovky:
00263 - pohon
27-10 - neverohodny signal - Sporadická
00789 - spinac zpatecky (F41)
27-10 - neverohodny signal - Sporadická
00297 - snimac otacek prevodovky (G38)
03-10 - zadny signal - Sporadická
Toto vše platí jak pro Lupo 1.4 FSI, tak pro Lupo 3L.
Pokud auto za jízdy řadí jenom 1 a 2 rychlostní stupeň, při zařazení "R" je slyšet od převodovky několik opakovaných pokusů o zařazení a diagnostika vypisuje níže uvedené chyby, zkontrolujte nejdříve, zda není vypadnuté táhlo (tyč ovládací - 085142471) na hydraulickém voliči rychlostí. Pravděpodobně bude táhlo vypadnuté z dolního kulového čepu na palci voliče (bude prostě vypadnuté z dolního kloubku), který je vystavený ostřikování vodou během jízdy a za ty roky to vyrezene a vypadne. Je nutné zkontrolovat i ten samotný kulový čep, který může být rovněž zrezlý a potom by se taky musel vyměnit (opravit).
Po výměně táhla auto opět normálně řadí a jezdí. Já jsem nemusel ani dělat základní nastavení převodovky.
Táhlo jde (konec roku 2022) ještě koupit v "Classic parts", dolní kulový kloub existuje v druhovýrobě (na Ebay.de - zasíláno z Polska). Nové táhlo lze i celkem jednoduše vyrobit.
Výpis chyb z ŘJ převodovky:
00263 - pohon
27-10 - neverohodny signal - Sporadická
00789 - spinac zpatecky (F41)
27-10 - neverohodny signal - Sporadická
00297 - snimac otacek prevodovky (G38)
03-10 - zadny signal - Sporadická
Toto vše platí jak pro Lupo 1.4 FSI, tak pro Lupo 3L.