Chip DSG

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Frank51
Řidič
Řidič
Příspěvky: 94
Registrován: 19.05.2008 17:30

Re: Chip DSG

Příspěvek od Frank51 »

OPravdu nechápu, proč někdo stále řeší zvyšování výkonu. A líbí se mi kecy "odborníků" na chiptuning, kteří tvrdí, že optimalizují výkon a motor má pak vyšší výkon a nižší spotřebu. Proboha lidi, zamyslete se nad takovou kravinou! Opravdu si myslíte, že ve fabrice jsou takoví pitomci, kteří by totéž nedokázali taky? A ještě by konkurenci vytřeli zrak výsledky. Jenže když se zvedne výkon, tak se to děje v prvé řadě zvednutím plnícího tlaku turba. Tím se krátí životnost nejen turba, ale všeho, co s tím souvisí. A spotřeba jde dolů jenom na ukazateli, ale ve skutečnosti tomu tak není, protože po úpravě jsou údaje spotřeby na ukazateli nekorektní. To vám samozřejmě nikdo neřekne, protože kšeft je kšeft. Ano, lze zvýšit výkon, ale na úkor spotřeby a životnosti. A když vidíte před sebou dýmající upravené auto, opravdu si myslíte, že ten kouř je důsledkem nižší spotřeby?

Uživatelský avatar
TDIfun
Závodník
Závodník
Příspěvky: 520
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severni Morava

Re: Chip DSG

Příspěvek od TDIfun »

hee to ze zvednes hodne plnici tlak turba udela presne opacnej efekt. Motor je prefoukanej a zacne vic zrat, druha kravina je ze napises ze se jen zvedne tlak turba a na konci napises ze ty auta huli, tak to nechapu. Ja myslel, ze vic kysliku podporuje efektivitu spalovani a tim prave snizis obsah pevnych castic.
Posledni vec, to s tim snizenim spotreby je pravda pokud se auto provozuje za urcitych podminek.
Kdyz to bude nekdo honit tak je jasne ze to na vzduch nejede.
A navic, program v aute je napsanej tak aby auto fungovalo bez problemu treba v cechach nebo v Dubaji. Takze to nastaveni musi mit velkej prostor pro takovou zmenu klimatu, a korektne jde provozovat pod daleko vetsi teplotou ktera ma dopad na vyslednou hodnotu EGT a nesmi to mit dopad na opotrebeni motoru vlivem provozovani v extremne teplem klimatu.
To ze se vyuzije teto mezery ktera se nabizi pro onen chiptuning neni nic nenormalniho ale musi dotycnej co tohle upravuje vedet co a jak. Ne jak v posledni dobe vic opravuji pokurv.. chipy ktere nejedou a maj vetsi spotrebu.

P.S. maximalni moment pro DSG je spise softwerova zalezitost nez mechanicka.

Uživatelský avatar
mrmaryII
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1262
Registrován: 24.03.2009 13:07
Bydliště: Kosice, SVK

Re: Chip DSG

Příspěvek od mrmaryII »

So vsetkym co si napisal sa da viac menej suhlasit, ale u DSG je 350 Nm predovsetkym mechanicka hranica. Urcite. To ze to mozes potiahnut na 400, alebo aj viac neznamena nic ine, len ze si skratil zivotnost spojky. Ak mas nejake skusenosti s prevodovkami, tak vidis, ze aj bez chipnuteho motora nie je tak velky problem odpalit spojku. Tym ze potiahnes krutiaci vysie tomu len pomozes ovela skor :)
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.

Uživatelský avatar
TDIfun
Závodník
Závodník
Příspěvky: 520
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severni Morava

Re: Chip DSG

Příspěvek od TDIfun »

Kazdopadne zadna uprava s navysenim zatizeni zivotnost dilu neprodlouzi. Je potreba s tim pracovat s rozumem a nejvice me fascinuji ti co delaj tuning na ceste. Kdyz sam vidim kolik maj moment nektere auta uz v serii na brzde a ze navyseni je delat opatrne..

Uživatelský avatar
mrmaryII
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1262
Registrován: 24.03.2009 13:07
Bydliště: Kosice, SVK

Re: Chip DSG

Příspěvek od mrmaryII »

No to snad musi byt kazdemu, kto do chipu ide jasne, ze tym zivot motoru a ani prevodovke nepredlzi :) Dvihnut tocivy moment je jedna vec a ako hovoris motory maju z pricin, ktore si menoval rezervy, ale toto uz neplati o zotrvacnikoch a spojkach. Cize ak chip, tak by bolo asi rozumne rozmyslat aj nad vymenou tychto dielov, alebo neprekracovat ich konstrukcne limity. Obavam sa ale, ze u DSG od VW nic podobne ako "sportova spojka" neexistuje. Je to prevodovka stavana predovsetkym pre komfort. DSG II je uz o niecom inom, ale jej limit pre tocivy moment je este nizsi, tak tu by som tahal skor k vyssiemu vykonu. Ziadna uprava softu prevodovky nezabezpeci hladke rozlozenie sil pocas radenia bez ciastocnych preklzov spojky pri urcitom momente. To skor ci neskor sposobi u fluidnej spojky prehrievanie oleja, lamiel a samozrejme ich nadmerne opotrebenie, u suchej 7 rychlostnej DSG II to poskodi lamely este skor. Z tychto dovodov by som u DSG do chipu nikdy nesiel, ale samozrejme nikoho neodsudzujem...ak chce, nech ma :)
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.

Uživatelský avatar
Allbacore
Pilot
Pilot
Příspěvky: 754
Registrován: 13.01.2008 00:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip DSG

Příspěvek od Allbacore »

mrmaryII píše:No to snad musi byt kazdemu, kto do chipu ide jasne, ze tym zivot motoru a ani prevodovke nepredlzi :) Dvihnut tocivy moment je jedna vec a ako hovoris motory maju z pricin, ktore si menoval rezervy, ale toto uz neplati o zotrvacnikoch a spojkach. Cize ak chip, tak by bolo asi rozumne rozmyslat aj nad vymenou tychto dielov, alebo neprekracovat ich konstrukcne limity. Obavam sa ale, ze u DSG od VW nic podobne ako "sportova spojka" neexistuje. Je to prevodovka stavana predovsetkym pre komfort. DSG II je uz o niecom inom, ale jej limit pre tocivy moment je este nizsi, tak tu by som tahal skor k vyssiemu vykonu. Ziadna uprava softu prevodovky nezabezpeci hladke rozlozenie sil pocas radenia bez ciastocnych preklzov spojky pri urcitom momente. To skor ci neskor sposobi u fluidnej spojky prehrievanie oleja, lamiel a samozrejme ich nadmerne opotrebenie, u suchej 7 rychlostnej DSG II to poskodi lamely este skor. Z tychto dovodov by som u DSG do chipu nikdy nesiel, ale samozrejme nikoho neodsudzujem...ak chce, nech ma :)
Existuje u VW pojem sportova spojka, vid DCT (dual clutch transmisison) u Veyrona :twisted:

Inak suhlasim s tvojim nazorom na chip s DSG prevodovkou, pocul som aj take pribehy ze u DSG II sa napriklad vplyvom teploty poohynali lamely 8O ....najhorise na tom je to, ze sa spojka meni cela, neda sa to nejako po castiach opravit, co robi velmi nakaldnu financnu zalezitost :/
LED autožárovky do interiéru, exteriéru s dvou letou zárukou!
http://www.autoledky.cz/

Nakupujte so slevami zde
Obrázek

Uživatelský avatar
mrmaryII
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1262
Registrován: 24.03.2009 13:07
Bydliště: Kosice, SVK

Re: Chip DSG

Příspěvek od mrmaryII »

S tym Veyronom dobry vtip :). Spolocne to ma s nasou DSG len to, ze su tam dve spojky, ale jej vlastnosti su o poznanie ine :)

Co sa tyka tej opravy, vymeny lamiel a pritlacnych tanierov, tak myslim, ze je to logicke. Cela spojka funguje zaroven aj ako zotrvacnik (aj ked to nie je cielom). Ma svoju hmotnost a akekolvek nevyvazenie celku by znamenalo katastrofu pre prevodovku. Vybracie nevyvazenej spojky by postupne poskodili loziska sustredneho hriadela a potom uz mozes prevodovku zahodit. Takze sa to cele vyvazuje vo vyrobe a posklada sa tak, ako to pojde cele do prevodovky pri vymene. Neviem si predstavit, ze by toto vyvazovali v servise :) Kompletna lamela stoji cca 550 eur, co si myslim, nie je tak nenormalne na to, co to je. Mam 230 tis a prevodovka ide bez chyb, okrem toho na nej nikdy nebolo nic menene, okrem filtra a oleja.

No a u 7st DSG pripalit lamely nebude problem. Je to sucha spojka a cele to bolo navrhnute pre motory s nizsim krutiacim momentom. Ked toto niekto cipne a potom ide trhat asfalt, potom sa necudujem, ze lamely a pritlacne taniere boli poohynane a verim, ze maly take nabehove farby ako zle zihany plech :)
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.

Uživatelský avatar
Allbacore
Pilot
Pilot
Příspěvky: 754
Registrován: 13.01.2008 00:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip DSG

Příspěvek od Allbacore »

JJ tak ten Veyron to je technicky zazrak 8)

Inak 7stupnova DSG je teraz dostupna pre Biturbo 2.0TDI v Multivane, co ma 400Nm...len som nevedle nikde najst ci sa jedna o suchu spojku alebo o "olejovy kupel" :idea:
LED autožárovky do interiéru, exteriéru s dvou letou zárukou!
http://www.autoledky.cz/

Nakupujte so slevami zde
Obrázek

Uživatelský avatar
mrmaryII
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1262
Registrován: 24.03.2009 13:07
Bydliště: Kosice, SVK

Re: Chip DSG

Příspěvek od mrmaryII »

Do multivanu sa to dava v kombinacii so 132 kW a 400 Nm priecne ulozenym motorom. Pravdepodobne to bude sucha spojka. Ta audi prevodovka o ktorej sme tu uz hovorili potiahne az 600 Nm, ale pre multivan som ju nikde nevidel.
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.

Odpovědět

Zpět na „Chiptuning“