12V pro ovládání modulu denního svícení
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15.07.2010 16:26
12V pro ovládání modulu denního svícení
potřeboval bych poradit, kde najít v prostoru motoru Passat 3C vodič nebo konektor na kterém je po zapnutí zapalování nebo nastartování 12V použitelných pro ovládání modulu pro denní svícení. Děkuji
- mrmaryII
- VWagenista
- Příspěvky: 1262
- Registrován: 24.03.2009 13:07
- Bydliště: Kosice, SVK
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
To si predsa mozes nakodovat, naco by si tam bastlil nejaky modul ako do ambecky 120
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15.07.2010 16:26
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
a jak si nakóduju aby se mi po zapnutí zapalování při denním světle v poloze spínače tunel rozsvítila dálková světla cca na třetinový příkon a nesvítilo nic jiného a při setmění se samo přeplo na normální osvělrní? Pokud to umíš, rád se zastavím a zaplatím...
- mrmaryII
- VWagenista
- Příspěvky: 1262
- Registrován: 24.03.2009 13:07
- Bydliště: Kosice, SVK
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
No ak to nemas do Kosic daleko, tak sa kludne zastav a nakodujeme inak by ti stacilo nakodovat americke svietenie. Svetla (nie dialkove, ale stretavacie)sa ti zapnu tak ako popisujes, ale az po odbrzdeni parkovacej brzdy a nebude ti svietit nic ine az kym sa nezotmie. V centralnej elektrike si najdes svetla a svietenie a tam si odfajknes skandinavia a zafajknes amerika a je to.
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.
- Nick_Tvisp
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 10.10.2009 11:23
- Bydliště: Kobylí, okres Břeclav
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
A kde teda najde ten vodič nebo konektor? Taky mě to zajímá.
- Nick_Tvisp
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 10.10.2009 11:23
- Bydliště: Kobylí, okres Břeclav
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
Tak už jsem si ten vodič našel sám v pojistkové skříni.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15.07.2010 16:26
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
Můžeš to prosím popsat nějak blíže. Mám asi jinou pojistkovou skříň. Ať měřím jak měřím, všude buď stále 12V bez ohledu na zapnutí nebo vypnutí zapalování, nebo naopak 0V. Změnu po zapnutí zapalování se mi najít nepodařilo...
Za odpověď dík.
Za odpověď dík.
- Nick_Tvisp
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 10.10.2009 11:23
- Bydliště: Kobylí, okres Břeclav
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
No hledal jsem s měřákem jak divý, ale na konec jsem našel jednu pojistku na 10A, kde bylo napětí po zasunutí klíčku a před tím ne. Jako bonus za hledání jsem získal, že když vytáhnu klíček ze zapalování, tak světla ještě asi 10 s svítí a až pak zhasnou. Je to docela sranda, když ti někdo řekne, že ti svítí světla a hned jak to dořekne, tak oni zhasnou.
- delong
- Jezdec
- Příspěvky: 267
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
No dlho sa neteš ešte príde jeden bonus a to keď "odfajčíš" RJ elektroniky. Správne to má byť zapojené na 15-ku ak ti to dačo hovorí .Nick_Tvisp píše:No hledal jsem s měřákem jak divý, ale na konec jsem našel jednu pojistku na 10A, kde bylo napětí po zasunutí klíčku a před tím ne. Jako bonus za hledání jsem získal, že když vytáhnu klíček ze zapalování, tak světla ještě asi 10 s svítí a až pak zhasnou. Je to docela sranda, když ti někdo řekne, že ti svítí světla a hned jak to dořekne, tak oni zhasnou.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15.07.2010 16:26
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
to miluju, když někdo něco nadhodí ale konkrétně neřekne nic. Máš na mysli nějakou konkrétní 15. ampérovou pojistku, nebo pojistku označenou jako č.15, nebo nemáš na mysli nic a chtěls být jen za chytrého? A co vlastně zapojuješ správně na tu tvojí 15-ku. Pouč mne prosím.delong píše:No dlho sa neteš ešte príde jeden bonus a to keď "odfajčíš" RJ elektroniky. Správne to má byť zapojené na 15-ku ak ti to dačo hovorí .Nick_Tvisp píše:No hledal jsem s měřákem jak divý, ale na konec jsem našel jednu pojistku na 10A, kde bylo napětí po zasunutí klíčku a před tím ne. Jako bonus za hledání jsem získal, že když vytáhnu klíček ze zapalování, tak světla ještě asi 10 s svítí a až pak zhasnou. Je to docela sranda, když ti někdo řekne, že ti svítí světla a hned jak to dořekne, tak oni zhasnou.
- delong
- Jezdec
- Příspěvky: 267
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
[/quote]
to miluju, když někdo něco nadhodí ale konkrétně neřekne nic. Máš na mysli nějakou konkrétní 15. ampérovou pojistku, nebo pojistku označenou jako č.15, nebo nemáš na mysli nic a chtěls být jen za chytrého? A co vlastně zapojuješ správně na tu tvojí 15-ku. Pouč mne prosím.[/quote]
Vysvetlím ti to takto s autoelektronikou už robím 30 rokov a je stále čo robiť a učiť sa.A najradšej mám chytrákov ktorý sa neboja zapojiť vodič na hoc jakú poistku relé vodič atď... nemajú ani základné znalosti v oblasti elektrotechniky a potom prídu za mnou že im to a to nejde alebo odišlo.Ak niečomu nerozumieš prenechaj to na odborníkou alebo sa aspoň poraď s niekým kto danej problematike aspoň rozumie ono sa tomu u nás hovorí neučení majster hotový kat
A k tej 15-ke . Je to označenie svoriek v autoelektrike.Používajú to označenie všetky európske automobilky.Je to spínané plus od spínacej skrinky.(Keď otočíš kľúčom do druhej polohy tak sa ti nahodia budíky a kontrolky vtedy je napätie + 12V na 15-ke).
Nikoho nepoučujem len som tu chcel poukázať na to že odborníkov je vždy veľa ale dióda alebo tranzistor im nič nehovorí.
Ja sa učím už viac ako tridsať rokou a ver mi že ešte stále toho neviem všetko a pri takomto tempe aut.priemyslu máme čo stále doháňať.Nič v zlom ale učiť sa nie je nikdy na škodu
to miluju, když někdo něco nadhodí ale konkrétně neřekne nic. Máš na mysli nějakou konkrétní 15. ampérovou pojistku, nebo pojistku označenou jako č.15, nebo nemáš na mysli nic a chtěls být jen za chytrého? A co vlastně zapojuješ správně na tu tvojí 15-ku. Pouč mne prosím.[/quote]
Vysvetlím ti to takto s autoelektronikou už robím 30 rokov a je stále čo robiť a učiť sa.A najradšej mám chytrákov ktorý sa neboja zapojiť vodič na hoc jakú poistku relé vodič atď... nemajú ani základné znalosti v oblasti elektrotechniky a potom prídu za mnou že im to a to nejde alebo odišlo.Ak niečomu nerozumieš prenechaj to na odborníkou alebo sa aspoň poraď s niekým kto danej problematike aspoň rozumie ono sa tomu u nás hovorí neučení majster hotový kat
A k tej 15-ke . Je to označenie svoriek v autoelektrike.Používajú to označenie všetky európske automobilky.Je to spínané plus od spínacej skrinky.(Keď otočíš kľúčom do druhej polohy tak sa ti nahodia budíky a kontrolky vtedy je napätie + 12V na 15-ke).
Nikoho nepoučujem len som tu chcel poukázať na to že odborníkov je vždy veľa ale dióda alebo tranzistor im nič nehovorí.
Ja sa učím už viac ako tridsať rokou a ver mi že ešte stále toho neviem všetko a pri takomto tempe aut.priemyslu máme čo stále doháňať.Nič v zlom ale učiť sa nie je nikdy na škodu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15.07.2010 16:26
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
super, díky moc za vysvělení, takhle nějak bych si články ve fóru představoval. A omlouvám se za svou předchozí, poněkud podrážděnou reakci. Ještě by mne zajímalo, jestli svorku 15 mohu najít i někde v motorovém prostoru Passata 3C. Díky
- delong
- Jezdec
- Příspěvky: 267
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
V motorovom priestore sú poistkové boxi LOW BOX a HIGH BOX záleži podľa typu auta.Ale svorka 15 sa v nich nenachádza.Sú tam len istené okruhy elektrických obvodov napájaných pomocou svorky 15. Dá sa aj tu síce odobrať nejaké napätie ale treba mať na pamäti zaťaženie obvodu a oddelenie signálu. Elektrika v Passate 3C ( a nielen v Passate) je komplikovaná aj tým že všetky činnosti riadi a kontroluje riadiaca jednotka elektriky. Takže tam síce nájdeš 12V po zapnutí kľúča ale po tom istom vodiči "bežia" aj dáta pre informácie k riadiacej elektronike.Hovorí sa tomu v skratke CAN. (Controller area network ).A ak sa na taký vodič pripojí niečo čo zaťažuje (alebo uzatvára iný okruh) nadmerne jeho obvody môže dôjsť k odchýlkam a aj stratám odosielania a príjimania dát po zbernici CAN (začne to robiť blbosti rozsvetia sa kontrolky napr. ABS , ESP a podobne alebo dôjde aj k poškodeniu riadiacej elektroniky.Môže dôjsť aj k dopravnej nehode ak taká situácia nastane počas jazdy ak sa spojí takto nesprávne zapojený vodič do okruhu a riadiaca jednotka vyhodnotí následne niečo čo by "nemala" (napr.zatiahne ručnu brzdu alebo pribrzdí niektoré koleso , alebo príde milná informácia pre DSG) alebo sa preruší spojenie a riadiaca jednotka "nedoručí" signál pre nejký povel k akčnému členu. Záleží len od toho čo sa do takéhoto obvodu "napichne" a v danej situácii vyhodnotí. O požiari el.sústavy sa rozpisovať nemusím.Stávajú sa všelijaké príčiny.
Svorka 15 sa nachádza v kabíne vozidla pod prístrojovou doskou. Je nutná demontáž "tapacírov" a "pretiahnutie vodiča " do motor.priestoru cez ochrannú poistku.Výrobca už nepočíta s tým "že tam ešte treba sem tam niečo pripojiť" a preto je už elektrika tak navrhnutá a zapojená ako ju výrobca podľa výbavy dodal.Dá sa však všetko dorobiť ale pozor pri tom na správne zapojenie elektrických okruhov a záručné podmienky a to aj pre prípad poistena vozidla..Tu je už treba o autoelektrike vedieť viac ako v staručkej Škode 105. A nakoniec aj kúpna cena Passat a š105 je rozdielna
To to je len môj názor s ktorým však nemusíte súhlasiť.
Svorka 15 sa nachádza v kabíne vozidla pod prístrojovou doskou. Je nutná demontáž "tapacírov" a "pretiahnutie vodiča " do motor.priestoru cez ochrannú poistku.Výrobca už nepočíta s tým "že tam ešte treba sem tam niečo pripojiť" a preto je už elektrika tak navrhnutá a zapojená ako ju výrobca podľa výbavy dodal.Dá sa však všetko dorobiť ale pozor pri tom na správne zapojenie elektrických okruhov a záručné podmienky a to aj pre prípad poistena vozidla..Tu je už treba o autoelektrike vedieť viac ako v staručkej Škode 105. A nakoniec aj kúpna cena Passat a š105 je rozdielna
To to je len môj názor s ktorým však nemusíte súhlasiť.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15.07.2010 16:26
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
Díky moc za cenné rady. Zkusím se pod přístrojovku podívat, jestli svorku 15 najdu. Ale nerad bych sundaval něco, co by mi po opětovné montáži v kabině drnčelo nebo chrastilo. Ještě se zeptám, našel jsem zapojení konektoru rádia RNS300, které v autě mám. Pokud by bylo přístupnější vytáhnout spínaných +12V od konektoru rádia vidíš v tom stejný problém jako popisuješ výše nebo by to mohlo fungovat bez potíží?
- delong
- Jezdec
- Příspěvky: 267
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12V pro ovládání modulu denního svícení
Musíš to vedieť rozoberať a keď vieš čo robíš nie je čo skaziť.A samozrejme to treba aj patrične zložiť. No mne to po demontážach zatiaľ nikdy nedrnčalo. Predsa je to len kvalitnejší materiál.
Zatiaľ
Ano z radia by to šlo.Len to spínacie napätie by som dal na malé relé a spínal to relém.
Zatiaľ
Ano z radia by to šlo.Len to spínacie napätie by som dal na malé relé a spínal to relém.