Kolísání otáček motoru TSI

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od Pantani »

Definitivně jsem se dožral a napsal přímo na VW. Jestli to bude mít nějakej efekt nemám tucha, ale aspoň něco. Vyplnil jsem někde nějakej formulář a žádal buďto kvalifikované vysvětlení toho, co se děje, nebo kontakt na někoho, kdo mi vysvětlení dá. Dám pak vědět, jak jsem uspěl.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od Pantani »

Odepsali mi následující:

Kód: Vybrat vše

... je možné, že cca 80 sekund po studeném startu běží motor ve zvýšeném volnoběhu cca 1200 ot./min. Tento projev je systémově podmíněn a je řízen ř.j. motoru. Autorizovaný servis má od výrobce veškeré podklady k tomu, aby mohl posoudit, zda se v konkrétním případě jedná o vadu či přirozený jev. 
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Mariuss
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 20.04.2010 09:09

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od Mariuss »

No mne se zda, ze tu mluvite o dvou ruznych vecech - to ze ma studeny motor po nastartovani vyssi otacky, ktere potom klesaji je normalni. Je to automaticky sytic a kdo jezdil se Skodou 120 a starsi, tak to zna - musel se packou mezi sedackama pri studenem motoru zvysit volnobeh. Dnes jsou auta chytrejsi a delaji to sama automaticky.

Co je vsak problem a pozoruju to i sveho 1.6 TDI CR je kolisani otacek po startu studeneho motoru. Proste lita rucicka otackomeru chvilku nahoru a dolu (ted nevim v jakem rozmezi - az to udela zase, tak to zjistim - nedela to pokazde).

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od Pantani »

To to spíš nahrej foťákem jako video a dej to někam, je to názornější.

Jinak můj problém v posledních dnech občas nenastane (včera odpoledne např.) s nízkou teplotou vzduchu. Zvlášť zmiňuju teplotu vzduchu, protože to už někdo zmiňoval jako okolnost.

Sytič? Někdo tomu říká "emisní zkouška". Já to chci slyšet od někoho z VW, každej totiž říká úplně něco jinýho.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Thorwards
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 09.12.2009 22:32

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od Thorwards »

Podařilo se mi eliminovat kolísání otáček motoru při studeném startu a dokonce i nepříjemný kovový zvuk při prvním rozjezdu za studena. Dal jsem do motoru aditivum Vif Super benzin aditiv a zatím všechno zmizelo. Mám ho tam cca 14 dní. Chtěl jsem počkat než to otestuju na více startech jestli to neni jenom náhoda, než to sem dám, ale zatím vše vypadá bez problémů, tak snad to vydrží. Prakticky veškeré problémy co ten motor měl za studena tak zmizeli- kolísání otáček, kovový zvuk při prvním rozjedu (myslel jsem že jde od výfuku, ale asi to bylo z motoru) a motor mi někdy za studena netáhl a trochu se cukal. Solidní rozdíl byl vidět i na Yarisu přítelkyně, najela letos cca 1000km, auto spíše stojí před domem a jak se s ním moc nejezdí, tak při každém startu vydával chvíli takový nepříjemný kovový zvuk, který po použití aditiv téměř uplně zmizel. To stejné jsem pozoroval s diesel aditivem na mojí 206tce 1,4 HDi, motor není tak hlučný jako dřív a dříve se zahřeje. Aditivum můžu fakt doporučit.

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od mefix »

Jak si vysvětluješ, že se motor dříve zahřeje 8O ?

Uživatelský avatar
Thorwards
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 09.12.2009 22:32

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od Thorwards »

Já nevim, nad tím jsem nikdy nepřemýšlel, ale to naftový aditivum zvyšuje cetanové číslo, tak možná je to tím.

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od Koprolit »

Pánové a nechcete začít tankovat rovnou jnej benzín? Nevím, co berete. Já osobně tankuju jen a výhradně OMV Carrera 100 (Skutečně stooktanovej benzín, protože na samolepce je "BA-100"). No a nikdy jsem nezaregistroval žádnej z vámi popisovanejch fenoménů. Jen má motor cca 20 sekund stabilně o něco víc otáček, žřekněme 1100. Ale naprosto klidnejc stabilní chod, bez pazvuků a táhne normálně.

miromen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 256
Registrován: 29.07.2009 08:55

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od miromen »

Koprolit píše:Pánové a nechcete začít tankovat rovnou jnej benzín? Nevím, co berete. Já osobně tankuju jen a výhradně OMV Carrera 100 (Skutečně stooktanovej benzín, protože na samolepce je "BA-100"). No a nikdy jsem nezaregistroval žádnej z vámi popisovanejch fenoménů. Jen má motor cca 20 sekund stabilně o něco víc otáček, žřekněme 1100. Ale naprosto klidnejc stabilní chod, bez pazvuků a táhne normálně.
Taky tankuji Vervu nebo 95+ ale když jsem byl v servise tak mi bylo řečeno abych použival aditiva i přes to že tankuji premiova paliva. Zatim mam najeto s 1.2 TSI cca 8500km a taky neregistruji nějake kolisani otaček až na podivne otačky při studenych startech a podle mě nizke volnoběžne otačky.
1.2 TSI 77kw

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od mefix »

Nikdy jsem neměl potřebu lít jakákoliv aditiva do benzinu nebo nafty. Navíc jsem zjistil, že výsledek z prémiového benzínu, je jen méně peněz v kapse a dobrý pocit - to je asi tak všechno. Pokud je ale do motoru určený výrobcem benzín 98 okt, pak ten rozdíl trochu znatelný je. Když do motoru, kde je předpsáno 95 (případně 91) okt, naliju 98 okt, výsledek poznám jen na účtu za PHM. Větší rozdíl v chování motoru mi přijde, když natankuju kvalitní a pančovaný benzin.

Zrovna tak i minulou zimu, když byly mrazy okolo -20, tak jsem neměl žádný problém při startování nebo jízdě s běžnou naftou z Globusu, tak k čemu mi je VIF a podobné přípravky. Ještě jsem neviděl např. v Německu, že by tam někdo u pumpy přimíchával podobná aditiva.
Naposledy upravil(a) mefix dne 28.11.2010 16:20, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Thorwards
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 09.12.2009 22:32

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od Thorwards »

Asi záleží na konkrétní benzínce. Ve svém okolí jsem otestoval všechny "značkové" benzínky, zkoušel jsem Vervu 100, Carreru 100, Shell V-Power racing 100 a až na ten Shell V-power racing 100, kterej ale stojí ke 40ti korunám to jelo se všema uplně stejně jako s běžnou 95tkou. V Německu to tam asi lidi nelejou, protože to tam za ně dáva pumpař. U nás bohužel tu jistotu ani za větší peníze nemám a tak si to tam přidávám sám a s výsledkem jsem opravdu spokojený, takový rozdíl u všech aut do kterých jsem to nalil jsem nečekal.

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od mefix »

Souhlasím, že třeba v DE po natankování to fakt jede s běžnou 95tkou lépe, jak u nás s prémiovkou a navíc klesne i spotřeba. U nafty ten rozdíl není tak zantelný.

Zkusím někdy ten VIF, byť to bude nejspíše jen pro dobrý pocit, že zkusit má vše. Chápu, že by to mohlo pomoci při slabším motoru. Ale i tak mi to přijde jen jako "potravinový doplněk", který neublíží, ale nic neléčí :mrgreen:.

lumberjack
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 27.07.2010 16:17

Re: Kolísání otáček motoru

Příspěvek od lumberjack »

No né že bych byl odborník na auta ale mírné škubání, chrastění a vyšší otáčky jsou zcela běžné při nastartování motoru když stojí odstaven delší dobu ... Vzhledem k tomu že auto má splňovat emisní normu Euro 5 nebo kolik tak se tomu ani nedivím že to škube a vynechává ... Tam je v dněšní době tolik čidel a podobných sraček kůli těm skurveným delfínům a tučňákům že software, který je zpracovává je pomalu složitější než widle v kompu ... A jestli chcete zažít škubání a chrastění tak doporučuju diesel pumpe-duse :D A docela čumím jak rychle klesnou otáčky na 750 ... 60-80 sekund? Já mám golfa iv protože se mě to auto kurevsky líbí a u mé 1,6 16V to klesne na 750 po ujetí 5ti kilometrů a ne po 60 sekundách :D

No osobně si myslím, že u přímo vstřikovaných motorů, což ty TSI jsou myslím, by měl bejt benál minimálně 98 okt, v dnešní době už 100 protože 98 už nemá skoro nikdo :D Samožřějmě když je řídící jednotka nastavená na 95 tak ti to nepomůže co se týče výkonu a spotřeby :D

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“