Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Naftové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

green_h
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 15.09.2010 20:33

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od green_h »

priznam se, ze nejsem uplne internetove diskuzni typ, ale podpora ze strany Golf komunity me prijemne prekvapila, takze se budu snazit zapojit i do budoucna ;)
VW Golf VI Variant 2,0 TDI 103 kW

Uživatelský avatar
george 6
Řidič
Řidič
Příspěvky: 181
Registrován: 22.02.2010 17:55
Bydliště: Brno

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od george 6 »

green_h píše:priznam se, ze nejsem uplne internetove diskuzni typ, ale podpora ze strany Golf komunity me prijemne prekvapila, takze se budu snazit zapojit i do budoucna ;)
Tož vítaj v klubu... :999:

Uživatelský avatar
Andrew
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 11.06.2010 01:09

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od Andrew »

Reakce na první příspěvek (zbytek jsem nečetl):

Upřímně pro motor 1.6 TDI 77 kW nevidím žádný rozumný důvod když existuje 1.2 TSI 77 kW. Rozdíl ve spotřebě je asi litr ve prospěch nafty a to ani při 30 000 km ročně není žádná černá díra na peníze. Zejména podíváme-li se o kolik je ten nafťák dražší při nákupu a o kolik vyhodíš víc na povinném ručení, jsme skoro nastejno na spoustu let dopředu.

1.2 TSI je svižnější protože za a) je lehčí a za b) má širší pásmo použitelných otáček, díky čemuž může být lépe zpřevodovaný. O rozdílu ve vibracích a zvukovém projevu se snad ani nemá cenu bavit. Zrovna před dvěma dny jsem se vrátil z dovolené. Z hor jsem jel naloženej v 5ti + plnej kufr bagáže a sud piva. Cestovka 110 km/h, loudaly jsem předjížděl. Samotného mě překvapilo, že k tomu ještě pořád bylo dost výkonu. Jasně, raketa to nebyla, ale s trochou předvídavosti žádné drama, prostě pohoda. Nic co by mě nutilo nadměrně se na řízení soustředit. A na konci cesty spotřeba 5.8 l - co víc chtít? Ale pravda, z počátku to bylo dost z kopce (Jilemnice -> Hradec Králové).

1.2 TSI 77kW je podle mě nejlepší motor, který se v současné době prodává v této výkonové kategorii a naprosto paroduje existenci stejně výkonného dieslu. Nafta se imho vyplatí až v těžší autech přes 1.5 tuny, do té doby není výrazně úspornější než podobně výkonný benzín než aby obhájila výrazně vyšší pořizovací cenu a vyšší sazbu povinného ručení.

Pokud jsi závodník (nebo jezdíš hodně dálnice) a 77 kW ti nestačí, pak už je ten rozdíl ve spotřebě 2.0 TDI a silnější 1.4 TSI o poznání větší než by se nad ním dalo s tvým ročním nájezdem přimhouřit oko. Nicméně podle mě tak silný motor už v takhle malém autě je zbytečný a hlavně drahý. Nicméně když na to ty peníze jsou, tak nakonec proč ne :)

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 340
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od fkabl »

To Andrew:
Pod Tvoji odpověď bych se klidně podepsal. Někde na netu na nějakém motoristickém webu měli na testování postupně a nezvisle na sobě Golfa s 1,2 TSI a druhého s 1,6 TDI a závěr byl takový, že vzhledem...viz. odpověď výše by doporučili 1,2 TSI.
Celkově je dle řady testů, recenzí a názorů prodejců (teď myslím prodejců škodovek) 1,6 TDI nepříliš povedený motor. Měl nahradit a být lepší než klasická 1,9 TDI, ale opak je pravdou. Lepší pouze v jediné věci a to, že je tišší.

poucher
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 23.07.2010 09:10

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od poucher »

S tím co napsal "Andrew" rovněž naprosto souhlasim, motor 1.2 TSI na golfíka bohatě stačí, ale s 1.6 77kw jsem nejel, tak nedokážu posoudit z vlastní zkušenosti, dle recenzí je to tak, jak se tady píše....jezdim s 1.2 TSI spíš dálnici a je to pohoda...

poucher
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 23.07.2010 09:10

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od poucher »

Ještě zdravím a dotaz na "Andrewa", když jsi jel takto naložený a daleko, nedíval jsi se zda neubylo oleje?, já jsem ho zatím nekontroloval, v příručce píšou, že by se to ale občas zkontrolovat mělo...případně dolít...dík za odpověď...

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od Pantani »

@poucher: tohle jste si klidně mohli vyříkat přes SZ... :-)

k věci: původní dotazovatel tuším prohlašoval, že najede 30k km/rok a že měl předtím diesel řádově 70 kW, s benzínem nejel a nesehnal předváděčku. Vycházelo pro něj v Highline výbavě 1.6 TDI o 35.000,- levněji než 2.0 TDI 103 kW a v takovým případě já těch 35k považuju za detail za tu výkonovou rezervu, kterou auto nabídne a 6ti kvalt. A benzín opakuju že nesehnal a utrácet za něco co nemůžeš ani vyzkoušet takový peníze, se nedá. Krom toho tady ještě nepadlo ani slovo o minimálně otazníkách nad chováním těch TSI motorů v některých situacích (viz příslušná sekce). A pokud se chcete bavit o penězích tak znovu upozorňuju, že on neměl možnost ten motor zkusit!
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Andrew
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 11.06.2010 01:09

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od Andrew »

Olej jsem shodou okolností včera kontroloval a je ho tam pořád stejně jako v době, když jsem auto kupoval (najeto 6k km za asi 4 měsíce).

Zvláštní, právě 1.2 TSI je pro předváděčky nejběžnější vůz, protože podle slov mého dealera je o ně největší zájem a proto se dobře prodá, aby se dala pořídit nová. Jestli byl rozdíl mezi 1.6 a 2.0 (TDI) 35k, tak to opravdu není moc co řešit. Já měl např. rozdíl mezi 1.2 a 1.4 (TSI) 50k a to už jsem prostě neměl kde vzít. Navíc ten nárůst výkonu zase není tak citelný, aby to oněch 50k ospravedlnilo.

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od Koprolit »

Andrew: Já myslím, že mezi motory 1.2TSI a 1.4TSI je velkej rozdíl. Při jízdě, akceleraci, celkovým chování... jediný, kde není velkej rozdíl, je spotřeba. :-)

Uživatelský avatar
andre.11
Řidič
Řidič
Příspěvky: 146
Registrován: 13.11.2009 21:07
Bydliště: Osek nad Bečvou
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od andre.11 »

Jel jsem s 1.2 TSI 77kW ve 4 lidech a 2 bágly.....po dálnici.....aby to trochu jelo musel jsem mu docela šlapat na krk...o spotřebě a svižnosti nebudu ani mluvit...je samozřejmý že si každý bude vychvaloval to svoje, ale základní pravidlo u motorů..."obsah ničím nenahradíš" bude platit vždycky vždy.....jinak podle mě je nejlepší motor co nabízí VW Golf 1.4 TSI 118kW...
VW T-Cross 1.0 TSI, DSG Benefit Edition. Bílá Pure

Uživatelský avatar
Andrew
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 11.06.2010 01:09

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od Andrew »

Já jsem měl při testovací jízdě k dispozici oba motory na vyzkoušení (1.2 77 kW a 1.4 90 kW). Jel jsem s nimi hned po sobě a rozdíl jsem žádný citelný nezaznamenal. Jasně, na té dálnici už to bude cítit, ale po těch já nejezdím a do 100 km/h mi přišlo, že se tyhle motory chovají téměř stejně (co do dynamiky) a i to mě přimělo k tomu, že těch 50k je moc za tak malý rozdíl. Navíc téměř litr na spotřebě mi zase tak zanedbatelný nepřijde. Ale nemůžu říct "vychvaluju svoje", protože kdyby ten rozdíl byl třeba jen 20k, tak bych asi sáhl po té 1.4ce taky, je to skvělý motor a dává víc muziky. Jen v tomhle případě za (imho) neadekvátně tučný příplatek.

P.S.: Pořekadlo "objem ničím nenahradíš" právě tyto TSIčka naprosto zesměšňují. V okamžiku kdy jedna-čtyřka tahá jak dvoulitr je to jen prázdný kec těch, kteří mají stejné výkony při vyšší spotřebě a snaží se najít kdejakou záminku k tomu, aby nemuseli přiznat, že někdo jiný má lepší motor. Nepoznal jsem žádný motor s podobným výkonem (v porovnání s 1.2 TSI např. 1.6ky), které by si s autem nižší střední třídy poradily líp, než to zvládá tohle TSI. Stejně výkonné atmosféry mají menší krouťák, navíc posazený mnohem výš, což je obojí degraduje při jízdním projevu.

poucher
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 23.07.2010 09:10

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od poucher »

Andrew: díky za zprávu o oleji...jinak předváděčku jsem jel také s 1.4 TSI 90 kw a byl jsem z toho unešenej, pravda je, že jiný motor Golfa VI na předváděčku v tu chvíli neměli a již předtim jsem mluvil s prodejcem, že si asi objednám 1.2 TSI. Z celkovýho dojmu zpětně mi ten rozdíl opravdu mezi 77 kw a 90 kw dnes přijde nijaký (tedy co se týká dynamiky), jel jsem s tou 1.4 TSI 90 kw chvíli okolo 140-150 km/h na dálnici..předpokládám ale, že dál v ještě větších rychlostech ta 1.4 potáhne asi líp než ta 1.2 77 kw...přesto se domnívám, že opravdu rozdíl ve výkonu znamená 1.4 118 kw! Jinak viz naložený auto 4 lidma a nějaký "kufřík" k tomu, kdo by se divil, že to tolik nejede, počítám, že tady budou mít dostatečnou dynymiku fakt jen ty silnější verze (118 kw nebo 2l TDI). Jinak jak jsem již psal, s motorem 1.6 77 kw TDI jsem nejel, ale prohnal jsem ho nedávno po dálnici :lol: a musel uhnout, ale třeba na to nechtěl šlapat.. :D

Odpovědět

Zpět na „Motory diesel“