1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Moderátor: SandrikGVI
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
O záruku nepřijde člověk, protože tu záruku na sebe bere společnost ABT, dle mého názoru se to ale bude týkat pouze toho, co je v souvislosti s chipem, nikoli auta jako takového.
Petr Látal (Gvines)
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Podle mě musí být ty motory stejné, možná ten silnější bude mít třeba kvalitnější díly co vydrží větší zátěž. S tou zárukou máš asi pravdu, ale jak bude něco s elektrikou i když se to nebude týkat chipu, tak bych to viděl na to, že to prodejce svede na zásah do elektroniky a záruku ti neuzná.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Jakýkoliv zásah typu chip je porušením záručních podmínek a je jedno, jestli ti praskne sklo nebo odejde elektronika. Záruka je na auto jako celek, ne na jednotlivé agregáty nebo díly. Tedy pokud zjistí v servisu zásah, resp. pozměnění parametrů, měla by záruka padnout a měli by takový zásah zapsat do profilu auta na webu. Každý golfík, který je v autorizovaním servisu jakkoliv opraven, má o takové opravě (servisním úkonu) záznam na webu.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
super, diky za nazory - ja vubec nechci nejake extremni vykony - jde mi ciste jen o to, jestli ta 86konova verze by sla chipnout na 105koni aniz by se nejak zasadne zkratila zivotnost motoru... Preci jen priplatek bezmala 38tisic za stejny? motor jen jiny SW mi prijde docela hodne
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
net.work: Já si myslím, že tak jednoduchý to nebude. Ten motor určitě nebude stejnej, protože v dnešní době, kdy chip není problémem, by si to VW nemohl dovolit. Nikdo by si ten silnější motor nekupoval - byl by blázen. Já si myslím, že ty motory budou koncepčně stejný - jako stejnej základ a pak nějaký odlišnosti, který maj ve výsledku tenhle rozdíl síly motorů. Jen ve softwaru to asi nebude... to by bylo až extrémně jednoduchý.
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Ne, tak jednoduchý to není. Ptal jsem se, co se stane, když vyměním BT jednotku a dle autorizovanýho servisu padne záruka na tohle, v žádným případě ne na celý auto.mefix píše:Jakýkoliv zásah typu chip je porušením záručních podmínek a je jedno, jestli ti praskne sklo nebo odejde elektronika. Záruka je na auto jako celek, ne na jednotlivé agregáty nebo díly. Tedy pokud zjistí v servisu zásah, resp. pozměnění parametrů, měla by záruka padnout a měli by takový zásah zapsat do profilu auta na webu. Každý golfík, který je v autorizovaním servisu jakkoliv opraven, má o takové opravě (servisním úkonu) záznam na webu.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Koprolit: Zkusím se zeptat někoho přímo v servise, kdo s těmi motory už něco dělal - myslím že známý by mohl mít nějaké kontakty... Pak sem hodim info..
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
- Andrew
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.06.2010 01:09
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Nad tím jsem taky uvažoval. Ona ta 1.2 TSI 77 kW je svým způsobem ještě celkem poddimenzovaný motor. Dneska běžně turbo-benzíny mají litrový výkon 100 koní a výš, na což tento motor ještě ani nedosahuje. I motor, ze kterého vznikl, tedy 1.4 TSI, se v sérii prodává s 160 i 180 koňmi, což je daleko za hranící 100 koní na litr. Očividně si ta konstrukce nechá líbit dost. Ale 140 koní už mi také přijde jako hodně z té 1.2ky. Osobně bych to chtěl naladit na 90 kW a 200 Nm jako má ta slabší 1.4 TSI - to by podle mě mohl být rozumný kompromis mezi nárůstem výkonu a zkrácením životnosti. Nicméně to také budu řešit až po záruce. Za případné problémy to teď nestojí, na nový motor nemám.bmw4ever píše:miromen píše:Myslim že ABT je dosti věrohodna firma.
http://www.abt-sportsline.de/en/tuning/ ... rade-4905/" onclick="window.open(this.href);return false;
A zde je odkaz kde se bavi o chipu u 1.2 TSI a je tam uvedena i firma ktera děla těch brutalnich 125kw.
http://www.motor-talk.de/forum/chip-tun ... 30738.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verze 63kw.
http://www.mehrleistung.com/chiptuning- ... u-tsfi.php" onclick="window.open(this.href);return false;
možná by jsme se zamyslel nad tím jestli je rozumné z 1.2 dolovat takový výkon....
Btw, od nějakého manažera ze Škodovky jsem na adresu motoru 1.2 TSI slyšel prohlášení, že generálky toho motoru se neprovádí, protože je lacinější vyrobit nový motor. Nevíte někdo jen tak ze zvědavosti kolik může stát výroba samotného nového motoru? :)
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
A jak je to tedy s tou zárukou od ABT? Nezachovává se záruka VW? Něco jsem slyšel, že poskytují záruku 2 roky nebo do 100.000km, co to nechat nachipovat po skončení VW záruky, měl bych za ty peníze další 2 roky záruku na motor nebo je v tom nějakej háček? A jaká je cena chipu od ABT?
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Určitě se bude dát sehnat !!! lehce !!! jetý motor 1.2 TSI za zhruba 30tisíc korun. Alespoň se domnívám, protože 1,9 TDI 77kw, co se montoval do octávek šel tímto způsobem sehnat.Andrew píše:Nad tím jsem taky uvažoval. Ona ta 1.2 TSI 77 kW je svým způsobem ještě celkem poddimenzovaný motor. Dneska běžně turbo-benzíny mají litrový výkon 100 koní a výš, na což tento motor ještě ani nedosahuje. I motor, ze kterého vznikl, tedy 1.4 TSI, se v sérii prodává s 160 i 180 koňmi, což je daleko za hranící 100 koní na litr. Očividně si ta konstrukce nechá líbit dost. Ale 140 koní už mi také přijde jako hodně z té 1.2ky. Osobně bych to chtěl naladit na 90 kW a 200 Nm jako má ta slabší 1.4 TSI - to by podle mě mohl být rozumný kompromis mezi nárůstem výkonu a zkrácením životnosti. Nicméně to také budu řešit až po záruce. Za případné problémy to teď nestojí, na nový motor nemám.bmw4ever píše:
možná by jsme se zamyslel nad tím jestli je rozumné z 1.2 dolovat takový výkon....
Btw, od nějakého manažera ze Škodovky jsem na adresu motoru 1.2 TSI slyšel prohlášení, že generálky toho motoru se neprovádí, protože je lacinější vyrobit nový motor. Nevíte někdo jen tak ze zvědavosti kolik může stát výroba samotného nového motoru?
Petr Látal (Gvines)
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Thorwards: zkus si přečíst jeden z mých příspěvků výše, snad ti aspoň trošku pomůže
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Můžu se ještě zeptat - nemáte někdo zkušenost s tím, jak velký výkonový rozdíl je mezi těmito dvěmi verzemi 1.2TSI? Bude i ta slabší stačit mým potřebám (40%město,40%mimo mesto,20%dalnice) při pohodové jízdě, ale sem tam bych rád taky někoho bezpečně předjel ?
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Určitě předjedeš auta. Jestli budeš jezdit kde to znáš, tak není problém. Když mrknu na toto srovnání : http://www.volkswagen.cz/modely/golf/ce ... right=6240" onclick="window.open(this.href);return false; , tak to není špatný, 12,3s má dneska zrychlení spousta aut. To Polo mělo asi 17snet.work píše:Můžu se ještě zeptat - nemáte někdo zkušenost s tím, jak velký výkonový rozdíl je mezi těmito dvěmi verzemi 1.2TSI? Bude i ta slabší stačit mým potřebám (40%město,40%mimo mesto,20%dalnice) při pohodové jízdě, ale sem tam bych rád taky někoho bezpečně předjel ?
Jestli budeš jezdit město hlavně a okresky nebudeš hrotit žádnou závodní jízdou, tak naprosto bude stačit a budeš mít i o něco nižší spotřebu
Petr Látal (Gvines)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Tak jsem tak "z nudy" napsal na cimbu.cz a nestacim se divit co mi napsali:
----- Original Message -----
From: Jan Ptáček
To: info@cimbu.cz
Sent: Monday, November 01, 2010 10:49 PM
Subject: Úprava RJ 1.2TSI
Dobrý den,
zvažuji koupi Golfu s motorem 1.2TSI 86koní. Chtěl bych se Vás, jakožto specialistu na VW motory zeptat, zda-li je tento motor vhodný pro pozdější zvýšení výkonu zásahem do SW řídící jednotky?
Nejde mi o nějaký "extrémní tuning" jde mi spíš o bezpečné předjíždění.
Dále bych se chtěl zeptat, zda-li rozdíl mezi 105ps a 86ps variantou motoru je čistě SW rázu, nebo zda-li je nějaký rozdíl i v konstrukci motoru?
Děkuji mnohokrát za Váš čas a ochotu.
2010/11/1 CIMBU Autosport <info@cimbu.cz>
Dobrý den,
1,2 TSI 63 kW je naprosto stejný motor s 1,2 TSI 77 kW, vše je uděláno jen daty. Pokud si pořídíte 63 kW s klimatizací, tak po zapnutí klimy jedete podle 77 kW dat...
Úpravu pro ECU Siemens Simos 9 zatím neumíme, pracujeme na tom.
Mr. Cimbu
----- Original Message -----
From: Jan Ptáček
To: info@cimbu.cz
Sent: Monday, November 01, 2010 10:49 PM
Subject: Úprava RJ 1.2TSI
Dobrý den,
zvažuji koupi Golfu s motorem 1.2TSI 86koní. Chtěl bych se Vás, jakožto specialistu na VW motory zeptat, zda-li je tento motor vhodný pro pozdější zvýšení výkonu zásahem do SW řídící jednotky?
Nejde mi o nějaký "extrémní tuning" jde mi spíš o bezpečné předjíždění.
Dále bych se chtěl zeptat, zda-li rozdíl mezi 105ps a 86ps variantou motoru je čistě SW rázu, nebo zda-li je nějaký rozdíl i v konstrukci motoru?
Děkuji mnohokrát za Váš čas a ochotu.
2010/11/1 CIMBU Autosport <info@cimbu.cz>
Dobrý den,
1,2 TSI 63 kW je naprosto stejný motor s 1,2 TSI 77 kW, vše je uděláno jen daty. Pokud si pořídíte 63 kW s klimatizací, tak po zapnutí klimy jedete podle 77 kW dat...
Úpravu pro ECU Siemens Simos 9 zatím neumíme, pracujeme na tom.
Mr. Cimbu
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Nevím sice, co to přesně znamená "podle dat", ale zasmál jsem se
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.