Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
KKarlos111
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 19.04.2015 18:55

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od KKarlos111 »

Zdravim mam skocene rozvody na 1.4tsi najeto 160tis.po dlouhem hledani volani bez uspechu se obracim na vas.jde mi o ozubene kolo na vacce kde je nastavovac.da se vubec sehnat jen to ozubene kolo bez nastavovace? S tim ze vlastne stary nastavovac nasroubuji na nove ozubene kolo.vsude to maji komplet cca 12 tisic coz mi prijde na palici!!momentalne nevim co s tim.dekuji vsem za kazdou radu.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od svatan »

vhorky píše:
Tento problém máme všichni s motory TSI, které mají řetězové rozvody. Já mám najeto 67 tis. km a budu měnit řetězové rozvody potřetí. Celý problém rachocení řetězů je následující. Za všechny tyto nesnáze může napínák řetězu, který se časem díky měnící se teplotě oleje (zahřátí, chladnutí a tak pořád dokola) ochodí takovým způsobem, že nedostatečně těsní a olej z něj po vypnutí motoru vyteče a pak při nastartování není díky němu po určitou chvíli napnutý řetěz. Mám vysledováno, že to ochození trvá přibližně necelé 2 roky každodenního ježdění do práce a zpět. Jistě jste si všiml, že motor nechrastí, pokud jedete delší trasu (motor se zahřeje na těch 85 až 90 °C a kov napínáku se zahřátím roztáhne a zřejmě se tak eliminuje vzniklá netěsnost), necháte motor vychladnout a nastartujete. Téměř jistě se chrastění objeví, pokud motor zahřejete jenom trochu a v krátké době opět startujete. Výměna oleje co 15 tis. km problém neřeší, pouze nepatrně oddaluje. Jedinou možností je opět výměna řetězu a napínáku od zkušeného pečlivého neautorizovaného technika, která vyjde: řetěz + napínák + lišty cca do 5 tis. včetně práce. Náhradní díly lze použít od Škodovky, jsou to totiž ty stejné.

Na diskuzních fórech najdete neustálé informace o vytahaném řetězu. Pro neznalé upozorňuji, že i úplně nový řetěz má velkou vůli, jinak by nešel nasadit na vačková kola. Je volný sám o sobě a to poměrně hodně. Čili o tzv. vytahání lze dost těžko hovořit. Řetěz dopíná olejový napínák, který je strůjcem těchto všech problémů. Pokud by se časem neochodil, tak bude řetěz sloužit mnoho tisíc kilometrů.

http://www.skoda-dily.cz/eshop/03f10950 ... etezu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... 20402.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... 16936.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... 16937.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zajímavý příspěvek, s kterým se celkem ztotožňuji. Napadá mě ale, pokud problém způsobuje ochozený napínák řetězu, nestačilo by měnit jen ten napínák? Materiál za cca 1000Kč. Pokud je řetěz jako takový nevytahaný...A co ozubená kola - neměla by se měnit spolu s řetězem (nejsou ozubená kola vymačkaná podle řetězu)?

Co se týče přestavovače vačky, mně měnily v servisu taky jen celý přestavovač, naštěstí z větší části na kulanci. Na autokelly jsem ještě viděl nějakou sadu rozvodů za 6.000Kč s ozubenými koly, ale to asi nejsou ty z přestavovače, nevím...
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

KKarlos111
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 19.04.2015 18:55

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od KKarlos111 »

Retez,vodici listy,napinak,ozubene kolo na olejovem cerpadle a ozubene kolo na vacve urcite menit budu.
Ted nastava otazka nasadit na stare ozubene kolo s nastavovacem novy retez??
Podotykam ze ozubene kolo na nastavovaci ma i po 160 tisicich minimalni opotrebeni.
Ted otazka co to udela kdyz bude vsechno nove a kolo s nastavovacem ne.
Jinak retez byl vytahany a napinak taky asi nebyl uz nic moc.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od svatan »

Ještě mi tenkrát říkaly, že ten přestavovač se mění z důvodů nějaké inovace, která zabraňuje přeskočení řetězu. To mi tenkrát říkaly, otázka co je na tom pravdy, možná zvážit, jestli to nevyměnit celé a mít klid, zvlášť, když už ti to jednou skočilo...jen názor
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

KKarlos111
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 19.04.2015 18:55

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od KKarlos111 »

Jeste se zeptam.motor se tedy potkal(pri startovani).8 ventilů bylo ohnutych.je potreba menit vahadla a zdvihatka?nejsou nijak poskozena ale pry pri tom preskoceni mohli dostat ranu a mechanik mi rikal zeby se meli vymenit.vymenit nebo nevymenit(5000kč).

marsiano
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 23.09.2008 09:29
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od marsiano »

Mam 1,4 tsi 118kw, najeto necelych 50tis, rok vyroby 8/2009, zacali mi take chrastit rozvody, zajel jsem do autorizovaneho servisu, nikdy pry na tuto zavadu nebyla zadna svolavacka, kdyz jsem jim rekl, ze jsme se na netu docetl, ze vw prodlouzil zaruku na rozvody na 6 let a nebo 100tis km, tak take o nicem nevi. Pry tam ale pujde udelat nejaka kulance. Samotna vymena rozvodu udajne vyjde na cca 20tis Kc. Tak jsem zvedavej na tu jejich kulanci. Bylo mi jeste receno, ze konkretne na muj typ vozu byla svolavacka na vymenu oleje v prevodove dsg a ten mi vymeni zdarma i po zaruce. V pondeli tam jedu, tak pak dam vedet jak dopadla kulance.

marsiano
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 23.09.2008 09:29
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od marsiano »

Pokud mate nekdo problem s rozvody a to i u auta ktere uz neni v zaruce, tak to jde vyresit celkem levne. VW dava 100% kulanci na dily a 70% na praci. Podminky, nemit prejety servisni interval a mit auto servisovane v autorizovanem servise.

Uživatelský avatar
vhorky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 11.01.2012 13:31

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od vhorky »

marsiano píše:Mam 1,4 tsi 118kw, najeto necelych 50tis, rok vyroby 8/2009, zacali mi take chrastit rozvody, zajel jsem do autorizovaneho servisu, nikdy pry na tuto zavadu nebyla zadna svolavacka, kdyz jsem jim rekl, ze jsme se na netu docetl, ze vw prodlouzil zaruku na rozvody na 6 let a nebo 100tis km, tak take o nicem nevi. Pry tam ale pujde udelat nejaka kulance. Samotna vymena rozvodu udajne vyjde na cca 20tis Kc. Tak jsem zvedavej na tu jejich kulanci. Bylo mi jeste receno, ze konkretne na muj typ vozu byla svolavacka na vymenu oleje v prevodove dsg a ten mi vymeni zdarma i po zaruce. V pondeli tam jedu, tak pak dam vedet jak dopadla kulance.
Tak to jsem zvědav, kdo to z nás bude mít levnější. Já jsem v neautorizovaněm servisu u kamaráda platil 2 400 Kč za materiál a 2 000 Kč za práci. Měnil rozvodový řetěz, napínák a lišty. Vydrželo to 3 roky resp. 40 000 km. Kolikpak si vezme VW po všech těch kulancích a slevách?
Volkswagen Golf GTI 2.0 TFSI 147 kW

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od svatan »

marsiano píše:Mam 1,4 tsi 118kw, najeto necelych 50tis, rok vyroby 8/2009, zacali mi take chrastit rozvody, zajel jsem do autorizovaneho servisu, nikdy pry na tuto zavadu nebyla zadna svolavacka, kdyz jsem jim rekl, ze jsme se na netu docetl, ze vw prodlouzil zaruku na rozvody na 6 let a nebo 100tis km, tak take o nicem nevi. ....
To se nedivím že o ničem neví, VW taky žádnou záruku na 6 let neposkytuje. Poskytuje pouze kulanci, což je v podstatě dobrovolný příspěvěk výrobce na opravu po skončení záruky. A to je rozdíl;-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od svatan »

marsiano píše:Pokud mate nekdo problem s rozvody a to i u auta ktere uz neni v zaruce, tak to jde vyresit celkem levne. VW dava 100% kulanci na dily a 70% na praci. Podminky, nemit prejety servisni interval a mit auto servisovane v autorizovanem servise.

Ovšem opět je to limitované stářím a nájezdem, takto obecně to neplatí. A taky mi přijde, že to je o individuálním posouzení importérem auto od auta. Mně třeba přiznali na tu vačku 70% na díly a práci už nevím, ale celkově to stálo 8.000Kč, takže 100% to nebylo :-(
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od svatan »

vhorky píše:Tak to jsem zvědav, kdo to z nás bude mít levnější. Já jsem v neautorizovaněm servisu u kamaráda platil 2 400 Kč za materiál a 2 000 Kč za práci. Měnil rozvodový řetěz, napínák a lišty. Vydrželo to 3 roky resp. 40 000 km. Kolikpak si vezme VW po všech těch kulancích a slevách?
Akorát nevím, jestli není špatně měnit řetěz bez ozubených kol. Možná to je ten důvod, proč se problém vrací...

A na tudle cenu za materiál a práci se normálně nedostaneš ani v běžném servise, takže srovnávat to s autorizovaným není zrovna košer, to je trochu mimo mísu:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

marsiano
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 23.09.2008 09:29
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od marsiano »

Ja mam auto stare skoro 6let najeto cca50tis. Kulanci mi uznali tak jak jsem psal. 100% material 70% prace. Platit bych mel cca 1500,- Kč. Ve ctvrtek si pujdu pro auto. Divny, je vsak to, ze pry se meni jen nastavovac a retez se nechava ten co tam byl.

marsiano
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 23.09.2008 09:29
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od marsiano »

Udajne u 1,4tsi 118kw je vadny jen ten nastavovac. Rozvody jsou masivnejsi a bez problemu. Mimochodem tady je clanek, kde se pise o prodlouzene zaruce na rozvody. http://auto.idnes.cz/problemy-motoru-ts ... tomoto_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od svatan »

Jo to by sedělo, chtěl jsem napsat, že jsem někde četl, že je to do aut stáří 6let a najetých 100.000km. Taky mi na 1.4 TSI měnily jen ten přestavovač. Chrastění tudíž nezmizelo, jen ubylo. Hlavní ale je, že by se mělo zamezit přeskočení řetězu. Takže už neřeším a jezdím, zatím cca 2 roky od opravy a úspěšně:-) Pak napiš, jak to pomohlo u tebe schválně.

Ona to svým způsobem záruka není, hlavní rozdíl co jsem pochopil je ten, že na kulanci nemáš ze zákona nárok a tudíž když se na tebe automobilka vykašle, nebo ti ji přizná třeba jen 10%, moc toho nenaděláš, je to jen její dobrovolný příspěvek na opravu. Záruka líp zní, tak to asi používají do tisku:-) Kdyby to byla záruka, neplatí se nic.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

marsiano
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 23.09.2008 09:29
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!

Příspěvek od marsiano »

No jsem zvedavej, pak napisu jestli to chrasteni prestalo. Oni tvrdi, ze se tim problem vyresi. Kdyz to bude dal chrastit, tak to budu reklamovat.
Myslis ze ten nastavovac zabrani preskoceni retezu, nekde jsem cetl, ze tomu zabrani inovovanej hlinikovej kryt rozvodu. No a ze hlavni vada je napinak, ktery oni vubec nemeni.
Jak rikas ty, platit by se nic nemelo, je to chyba vyrobce a mel by na to dat plnou zaruku a ne jen kulanci.

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“